Hemmagjorda tavlor

När jag hittade dom här bilderna så höll jag på att
slå en frivolt.
Men eftersom att roliga ramar är en bristvara så
limmade jag upp dom på lite hårdare papper och
satt upp dom med klämmor.

Just dom här motiven är kanske inte vad alla
vill ha på väggarna men jag är galen i det!

Hänger i köket för tillfället

Fick frågan om vad jag har för stil av en bekant och det är
en sån sak jag faktiskt inte vet vad jag ska svara på...
I det här hemmet blandas hårt och mjukt,
spets och metall,sakralt och skelett hej vilt.
Tänker inte utifrån etiketter utan provar mig fram helt enkelt.
Hos mig är inget hugget i sten och jag tycker
om massor av olika prylar.
Sen finns det ju saker som skulle se malplacerade ut
i min lilla tvåa men det är lyxproblem det=))

På Lördag ska jag och ena syrran på Formex och kika lite.
Alltid spännande att se även om jag brukar bli
rysligt trött i huvudet efter en stund.
Lite inspiration får man alltid.

Kram Hannis

Ps.Fasiken vad ni är goa!
Hade en mindre bra kväll igår men kan inte låta bli att smajla
när jag läser era kommentarer.

Dymon köpte jag på Granit men jag tror att den finns
lite överallt nu igen.

30 kommentarer:

Ellinor sa...

Hmmm... Är det så att det finns en liten läkare i dig. Alla dessa skelett av olika slag menar jag.
Hur som helst, tavlorna är säkert helträtt hos dig!
Hoppas du får en fin dag och jag är så aaaaavis på alla som får gå på Formexmässa. Det finns vissa fördelar med att bo nära stora staden!
Kramar
Ellinor

Anci sa...

Det är du som inspirerar och gör oss glada ! Om du blir glad av kommentarerna (och det tror jag nog för det blir jag) så det är ju ännu bättre.
Måste man ha en stil ? Är det inte tillräckligt att inreda i egen stil ??

Kram
Anci

Barn och Pyssel sa...

Hej

Bilderna är jätte fina.
Vet ja de skulle passa på olika ställen hemma hos mig.
ha det bra

Kram

Ett Vitare Hem sa...

Men det är det som är härligt att du blandar och skapar ett hem utifrån vad du känner för!
Önskar dig en härlig dag!
Kram/Lena

[ no47.mia ] sa...

Hej..

Jag gillar dom skarpt !!
Fasen vad fina!

Stil.. Jag är nog som du.. jag blandar hej vilt.. Det är vad man känner för, för stunden..
Gör väll inget då man själv bor där.. Då måste man trivas..
Jag blndar mycket gammalt och nytt jag..
Och din stil tycker jag såå mycket om.. All din kreativitet du har i dig får mig alltid att le av beundran..

Ha en go dag Hannis...

Kram Mia

Systrarna vitt sa...

Coola tavlor, jag gillar när det är lite oförutsett. Kram Liselott.

Anna S sa...

Hej Hannis. Dina bilder: *gillar*!
Jag blandar också lite hur som, vad jag gillar. Vitt, zink, sakralt, Tolix och horn. Tror att det är jätteviktigt att ha saker som man gillar runt omkring sej. Ingen människa är den andra lik- :)

Hoppas du får en fin onsdag.
Anna S

Vintage House sa...

Jättesnyggt tycker jag:)
Kul med formex att få massa inspiration...
ha en fin fin dag
kram sandra

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hihihi... du är ju för härlig!
Tycker faktiskt att de var rätt tuffa...
Häromdagen var jag i en möbelaffär här i stan och såg en skelettskalle i någon metall. Tyckte den var lite häftig, och nu när jag ser att du satt upp döingar på väggen, så kanske jag kan ha en döskalle jag också... :)
Kram
Marie

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag har alltid gillat det udda. För mig betyder udda det som överraskar. Det där som inte följer det förväntade...för då blir det platt, inget sticker ut. Precis så tänker jag om din stil, den är udda och överraskar ständigt, jag blir glad, det ger energi...själv har jag svårt att få till det, känner mig ofta platt och tråkig. Därför uppskattar jag att kika in här hos dig och andra bloggare som överraskar=)

Jag ska också till Formex på lördag, jag ser verkligen fram emot det.

Kram på dig,
Regina

the shed sa...

Hej fina Hannis, jo jag såg direkt vad du hade på din vägg.
Jag har likadana bilder i min bokhylla, har dessutom några på toan!! Medicin är ju mitt område, de är hur läckra som helst. Jag o syrran brukar åka till Formex men står över i år, tråkigt..fortfarande lite krasslig.

KRAMIS Tina

Anne sa...

Granit nästa!!!! :-)

Snygga tavlor!!! förstår att du nästan slog en frivolt!

Vart införskaffades de? Loppis eller fanns det fler? min bror skulle nämligen bli toklycklig över likadana tavlor i födelsedagspresent :-)

Kul med Formex! hade velat gå, men fick inte ihop det praktiska, jag förväntar mig rapportering efteråt!

Kram,

Therese sa...

Du gör ju så himla fint jämt! Jag hade bilder av Salvador Dali uppe när jag bodde själv, de påminner lite om dina bilder, men de fick åka ner när jag blev sambo...hm, men kanske är dags att testa dem nu igen haha

Dymo finns även på Claes Olssoon för en billig peng för den som vill handla där:)

Hoppas du har en bättre dag idag! Stor kram Therese

Stina sa...

Skönt att se att du är tillbaka till det "normala" igen *fniss*
Jag gillar det mesta du donar med, men dessa tavlor är liksom du :)

Din stil är din egen och jag gillar den skarpt :)

Största kramen till dig!

Vit dröm sa...

Tycker det blev riktigt snyggt! Vad skoj med Formex i helgen :)
Hoppas du har en bra dag!
Många kramar //Anna

Systrarna Hjertén sa...

Det är väl bra att inte hänga fast vid en viss stil utan bland och ta som man själv tycker passar...och varför inte skapa sin egen personliga stil!!

Jag hade nog inte kunnat ha skelettbilder dock...hade nog skrämt livet ur mig om jag skulle råka kolla på dem på natten eller så...

Mvh
Frida

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Lyckost som ska på Formex, det kommer bli kul. Ja lite annorlunda bilder har du hittat, vet att du gillar såna här. Tror ingen annan skulle lyckas med och hänga upp såna och få det och se så snyggt ut som du!
Kramar
AnnaMaria

Fröken Grön sa...

Hihi, jag funderade också just på om det inte bor en liten doktor i dig, - ser att den kommentaren redan har dykt upp. Smart sätt att hänga upp konst, tröttnar du är det ju superenkelt att byta.

Formexplanerna gör mig lite avundsjuk, men den trippen är lite för lång för mig. Hoppas på en redogörelse när du kommer hem!

Kram från Skåne!
/Anna-Karin

Hanna sa...

Ha det bra på formex
Ha en fin kväll.
kram
Hanna

Lantliv i Norregård sa...

Ha det så kul på mässan, avis är jag;o)

Kram Malin

Rosor och Spetsar sa...

Coola bilder som passar så bra hos dig. Här skulle jag inte få hänga upp dem, ungarna skulle tycka att de var läskiga fast väldigt spännande.
Smart sätt att hänga upp dem på, som skolplancher - väldígt snyggt på väggen och med klämmorna som extra knorr.
Sköt om dig
Kramar
Annelie

Kia sa...

Lite annorlunda tavlor kanske. Men varför inte?
När min mormor och morfar byggde sitt hus togs det jord från en gammal kyrkogård. Det fick med lite blandat med benrester varav morfar hitta fina huvud som han ville göra lampa av. Det gick inte mormor med på! : )
/Kia

Ljuva Drömmar sa...

Snyggt!!
Jag gillar både motivet och upphängningen.

Låter såå kul med formex. Det blir inget för mig i vår men kanske igen till hösten. Hoppas ni får trevligt och hittar massa inspiration.

Kramar Maria!

Vita Falkens Lantliv sa...

Dom tavlorna var skit häftiga!! Hade jag gärna haft:)
Måste man ha någon stil då? Är väl rätt skönt när man inte har det;)

Kram Susanne

milla - andante sa...

Riktigt fräckt!!!
Nedrans vilka fina foton du tar, de på hyllan fick jag kolla på flera gånger...

Njut av Formex för mig också!

Kram

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej!!
Hoppas allt är okej efter vurpan? Jag vågar inte cykla på vintern!! Men övrig tid så hojar jag runt bland alla "galningar" här i stan. Med jämna mellanrum så blir man varse att det är med livet som insats. Finns alldeles för många människor i denna värld som inte insett att det finns fler än dem själva!

Jag diggar dina skelett!! Och jag är som du faller för en massa olika saker av vitt skilda slag. Så jag blandar också helt galet. Gillar när det är helt oförutsägbart... fascineras och får rysningar när man ser samma lampa och gardiner i alla fönster.... och det inte är ett hotell. - inget för mig! För mig är problemet också att jag har för lite yta....skulle behöva några 100-tals m2 till!! Sicken dröm...

Oj vad jag babblar!! Typiskt mig...

Låter superkul med Formex. Hoppas ni får en fin dag.
Kram Monica

vitaloppan sa...

Hej Hannis..
Vad läckert med dina tavlor. Det är ju din stil, Stil a´la Hannis. Jag har ju en Hannisinspirerad tavla hemma också nu så du har ju din egen stil som smittar av sig på oss läsare, babbel babbel hihi..
Vad roligt med Formex, önskar att jag kunde vara där också.
Ha en underbar helg.
Kramar Linda

Sjabbig men chic sa...

Men urcoola!!! Vill ha! Jag tycker också att det är jättesvårt att beskriva vilken stil man har. Kan fundera hur länge som helst på det där men nix, inget svar.

Kram Lisa

Anki sa...

Haha, galenpanna...nu har du gjort det igen...fast jag blir ju inte förvånad! Du är bra härlig du!
Ja å vad tror du oddsen är...provocka...det är ju liiiite utanför mina finanser, hihi!
Jag slår en pling i morrn?!

Kram hjärtat!

Linda sa...

Jättefina bilder, riktigt coola!! Hoppas du får trevligt på Formexmässan :)

Kram Linda