Lampa

Hos Sandra med fina bloggen Vintage House
shoppade jag grislampa.
Och glad i hågen satte jag igång med projekt slipa.
Jag kan bli envisare än envisast när jag stöter på patrull
och det gjorde jag med den här.
(Och för att vara tydlig så har det inget med själva lampan att
göra utan helt enkelt,jag har ingen bläster så det blev
till att skrapa & slipa för hand)
Så här såg den ut när jag börjat,

Och så här ser den ut nu.

När ljusstakar och allt annat plockas bort då
åker gallret som kom med upp på lampan.
Blir lite kaka på kaka om jag ska ha det också nu.
Tygsladd fick det bli

Repig, lite bucklig och jag är rätt nöjd.

Nu väntar fyra lediga dagar!
2010 ska avslutas och 2011 påbörjas,
och om jag inte dyker upp igen innan så önskar jag er
Gott nytt år!

Kram Hannis

30 kommentarer:

Ljuva Drömmar sa...

Ditt slit gav resultat. Den passar jättebra i ditt kök! Kul också att kunna variera den efter säsong och humör.

Jag hoppas att du får härliga lediga dagar och jag önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR!

Många kramar Maria!

Tigris Predikantan sa...

Det blev lyckat!
Önskar dig en fin 2011!
:)

the shed sa...

Trägen vinner, och med gott resultat dessutom! Jättefin lampa, det gjorde du bra.
Önskar dig också ett riktigt
Gott Nytt År!

KRAM Tina

CaramellePastelle sa...

Men åh, åh, åh, så fint det blev! Både lampan och hela arrangemanget. Tycker att bordet blev så bra också. Ja, du har det så vackert! Önskar dig ett gott nytt år, om vi inte "ses" innan dess!
Kram Camilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Man ska inte ge sig, det här gjorde du bra. Blev precis så fin som jag sett framför mig, du kan vara supernöjd.
Önskar dig ett riktigt
GOTT NYTT ÅR
Ser fram emot och följa dig 2011
Varm kram
AnnaMaria

Fröken Grön sa...

Otroligt, vilket jobb du har lagt ner! Det får mig att undra om det var något speciellt i vattnet i Uppsala 1971... Känner igen den där envisheten från en viss annan Uppsalaflicka, hihi!
Idag ska jag klä på mig för första gången sen gud vet när. Det blir en tur på stan och lite matshopping inför nyår.
Må gott, Hannis! Njut av din fina lampa!
/Anna-Karin

Vita små hjärtan sa...

Å vad fin den blev! Nu är du väl nöjd!!!!
Gott Nytt År
Kram Agnetha

Ellas Hus sa...

Men du är väl helt fantastisk! Den blev hur fin som helst. Önskar att jag hade den typen av uthållighet!
Ha riktigt sköna lediga dagar och så önskar jag dig en trevlig nyårsafton och ett riktigt gott nytt år!
Stor kram
Ellinor

Vit dröm sa...

Åh det blev ju toppen! Blir lite avis...hihi..
Men verkligen superfint! Skam den som ger sig;)
Önskar dig en riktigt trevlig nyårsafton och gott nytt år!
Kramar Anna

Cathrin sa...

Sladden blev riktigt pricken över i! Så snyggt!!! Njut av din ledighet nu.

Önskar dig ett riktigt fint 2011.

Stor kram
Cathrin

SoF sa...

Ett riktigt gott 2011 önskar jag dig tillbax Hannis!

Nyårskram!

Vita rosor och förgätmigej sa...

Suuuupersnyggt, men vilket jobb! Måste ha tagit en stund att få den sådär ren från färg...

Gott nytt år på dig med!

Kram/ Anna

Industri house sa...

Hej Hannis!! Vilket jobb du gjort med lampan! men snyggt blev det!!
Jag vill önska dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!!kramisar jessica.

Lilli sa...

Hei du; det må ha tatt tid med lampen, men så ble den fin óg. Alt du tar i blir 'stunning' (for å bruke et engelsk ord) - har du lagt merke til det! Vi har blitt veldig inspirert av ditt bord, trenger arbeidplass til nytt kontor... så jeg viser mannen: 'Se her, hva Hannis har gjort!'

Kanskje får vi det til sammen!

Ønsker deg all mulig glede i 2011; det blir et bra år, det er jeg sikker på! Klem & kram for alt det gamle

Mamma C sa...

Jisses så bra det blev. Vilket arbete för att få den så fin. Önskar dig med ett riktigt Gott Nytt År.
kram Mamma C

Anna S sa...

Hej Hannis. Grislampan blev kanon-fin! Envishet hjälper ofta när man stöter på patrull. Mitt honörsord är då "Skam den som ger sej".
Ditt kök ser jättefint ut med lampan, bordet och allt.
Ha en fin avrundning på 2010 och hoppas att 2011 blir ett bra år för dej. :)
Kram Anna

Lily sa...

Vilken tur att du inte gav upp! Den är superfin! Så mysigt i ditt kök :)
Önskar dig ett Gott Nytt År 2011
Kram Lily

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej vännen,
Jag förstår känslan.... äntligen där och jag kan bara säga värt slitet för snyggt är det!!

Jag önskar dig härliga lediga dagar och ett sprudlande Gott Nytt År!!

Kram, Monica

Fröken Fräken sa...

Jätterackarnssnygg! Ruff och metallfärg känns ju mycket mera du än orange.
Känner igen det där med envisheten.. men utan den skulle det ju inte bli mycket pysslat ;-D Här mecklar jag med en volangkudde efter att ha blivit insirerad av färdigsydda.
Ett riktigt härligt gott nytt år till dig med!

Vita Falkens Lantliv sa...

Önskar dig ett riktigt gott nytt år!

Kram Susanne

Therese sa...

Alla oturliga saker är ju tre, så hoppas att det slutade vid vurpan på cykeln för din del;)
Nä, alltså, nu får det vara bra! Men imorgon är det ju nyårsafton så då vänder vi blad!

Åh, så fin lampan blev! Jag älskar den där formen och det slitna.

Ha ett riktigt gott nytt år!
Stor kram Therese

Rosor och Spetsar sa...

Lite avundsjuk är jag nog på att du har en så snygg lampa - Vill ha.
Här en liten beskrivning på hur jag gjorde vingarna : Tjock "ståltråd" som jag böjde till önskad form, hade ett tyg som legat i säkert 20 år till ingen nytta så det nålade jag fast runt formen.
Klippte så det blev någon cm utanför och sen började pilljobbet att sy fast tyget.
Jag vek det runt formen och sydde fast.
Det fixar du.
Ha nu en härlig Nyårshelg
Kram Annelie

Nygammalt sa...

Hej Hannis!
Tack för i år, vi ses nästa år igen! :)

Önskar dig en härlig nyårshelg!
Kram.

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej !

Vad fint det blev..
GOTT NYTT ÅR!

Kram

Hipsterlillamy sa...

GOTT SLUT OCH ETT MKT GOTT NYTT ÅR ÖNSKAR JAG DIG ÄLSKADE VÄN!!!!

STENLYCKA sa...

Tack för att jag fått vara en av dem som under 2010 får njuta av ditt vackra hem, dina vackra bilder.
Önskar dig ett Gott Nytt År och låt det nya året hos dig fyllas med glädje,kärlek,ljus och energi!
Tack för att jag får vara din bloggvän!
Kram Raina

[ no47.mia ] sa...

Hej Hannis tjejen!!

Alldeles alldeles UNDERBAR är den!!
Sååå snyggt med den sladden i.. mmm.. njuter av din kreativitet du alltid har.. Du ger mig och så många andra sådan inspiration..
Tack för detta blogg år min bloggvän..

Önskar dig ett Lovely Nytt År !!

Kram på dig!

Mia

Vintage House sa...

Hej
Har haft lite funderingar vad som hände med lampan..
Så läcker den blev:)
Tittar oxå in för att önska dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR!
kram
sandra

en smula vitt sa...

Lampan blev jätteläcker. Så där lagom bucklig oxå;)
Ville bara önska dig ett Gott Nytt År!
Kram Petra/

fialka012 sa...

Je to krásné...