Julljus i burk

Har blivit inspirerad till att faktiskt använda dom kottar
som jag så ivrigt plockade tidigare.
Bland annat av Eldrid som gjorde julljus av bark och just kottar.
Snabbpyssel blev det.

Så på en av bänkarna i köket är det nu lite juligt

Kottar, kastanjer och små fejkäpplen

Lite extra ljusmys.

Och till något helt annat...
Bevisligen står mina pellisar helt fel eftersom att
dom blommar igen.

En kontrast mot snö och minusgrader kan man säga!
Det tackar jag inte nej till=))

Härlig Måndag önskar jag er/
Kram Hannis

32 kommentarer:

Agneta sa...

Hjärtegrynet där, en sån burk skulle syrran C som i cyber..... må bra av. Men är det inte ovanligt mycket färger i burken..... skojar bara, AS USUAL LOVELY!

Love

A

Vit som snö sa...

Det enklaste blir ofta också det vackraste, det ser man ofta bevis på. Charmigt och fint!
Men allra mest faller jag för pellisarna... Åhhh om det ändå var sommar!!!! Lyckliga du som får njuta sommarblomning nu!!!
Ha en fin dag!
Kram Cilla

Virkat och Kärt sa...

Julefint, så jag andas djupt, och stillar det rastlösa för en stund...Du kan Du...vidröra det enklaste, vackra ~~~

Pelargonerna...åhhh!
Jag kapade ner mina, dom ville också blomma, och blomma...kanske ska ta fram dom igen...?
Pelargonälskare blev jag i somras, så jag vet inte riktigt hur jag ska hantera den kärleken...än ;*)

Ljuvlig kontrast har Du därhemma i alla fall, med det juliga, och sommarkänslan...


Morgonord ~~~
från Eva

Fröken Grön sa...

Åh, sicken liten doft av sommar på din fina pelargonbild!! Coolt när naturen gör lite som den vill.
Dian burkar blev jättefina, nu sitter jag här och ångrar bitterligen att alla mina tomburkar har gått direkt i återvinningen...
Hoppas du har det gott i vinterkylan!
/Anna-Karin

Barn och Pyssel sa...

Hej

Vilka vackra burkar.
Sommar sommar sommmar.
Pellargoner kan blomma när som helst.
Ha en underbar vecka.
Kram

Sköna o Gröna Ting sa...

Hmm.., inte ens Bellisarna vet vilken årstid det är????
Mina blommar för glatta livet igen och jag vet i katten hur det är möjligt.., inte i december månad?!?!?
Jaja, inte ens jag vet vilken jädrans årstid det är, hur fasiken skall då en liten ynklig blomma veta det?
Gillade burkarna med ljusen och kottarna i..,snyggt!

I min förvirrade skalle planerar jag fortfarande vilka vårlökar jag skall (skulle) plantera, har liksom inte fattat att det är lite trögt att ta sig ner i jorden nu:)

Ha en UNDERBAR vecka Hannis.
Kram till dig
Marianne

the shed sa...

Pellisar mitt i vintern, det är lyx det!
Trevlig måndag på dig.
Kram Tina

Loppe sa...

Superfint pyssel & pellisar

Kram
Loppe

Vita små hjärtan sa...

Sååå fint!!!! Enkelt och vackert. Tänk att det enkla ofta är det vackra.
Kram Agnetha

Cilla sa...

Ja men bara hur läckert som hellst :D
Kram Kram

Vita Falkens Lantliv sa...

Jag älskar att pynta med kottar, tycker det är skit snyggt! Så kul att din pellis blommar:)

Kram Susanne

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

Såå snyggt med ljus, kottar och annan dekoration i glasburken!!

Hoppa satt allt är bra i kiylan :)

Kramis Sanne!!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Om jag hade haft nån pelargon, det har jag inte för jag hivade dom i höstas. Men om, då skulle dom aldrig blomma så fint, du måste ha gröna fingrar. Fint dekorerade ljuslyktor har du gjort också.
Ha en fin vintervecka
Kramar
AnnaMaria

Vintage House sa...

Hej
Det behövs inte mycket för att det ska bli julstämning, själv älskar jag att använda naturen...
Superfint med glasburkarna.
Ha det så himla gott!
kram
sandra

Ett Vitare Hem sa...

Riktigt läckert!
Ha en fin kväll!
Kram/LenaS

Skogsfrun... sa...

men de små pellisarna! helt förvrrade stackarna ;D ställ dem mörkt och svalt så de får vila lite. Så blir de glada och ännu finare i vår ;D

Vill också ha kottar, men de är svåra att finna nu under all snö ;D

Kram pernilla

Mamma C sa...

Nu jula du till det allt. Snyggt blev det med burkarna.
Kram Mamma C

Stina sa...

Allt du gör blir så himla fint...jag plockar om både här och där innan jag får till det. Står och tittar vad jag åstadkommit men känner mig aldrig riktigt nöjd.

Hoppas du har det riktigt bra!
Största Kramen.

Anette sa...

Ah där fick jag också en ide´;)
Det är farligt att surfa runt bland bloggarna...man får så otroooligt många idee´r i huvudet=) Men det är ju bara kul...=)
Kraaaaaam/Nettan

Vitt hus med svarta knutar sa...

Otroligt vackert med de gamla glasburkarna, ljus och kottar mm. Jag hade faktiskt en liten vas med Mårbackapellisblommor på bordet tillsammans med den röda Julstjärnan. Känns lite coolt=)

Ha det så fint idag!
Kram,
Regina

Torparfrun sa...

Coolt med blommande pelargoner i december!
Tänk att "fel" kan vara så rätt ;)

Ha en bra tisdag!

Kram

Therese sa...

Oj, så fiint! Perfekt icke-juligt fast ändå juligt liksom, om nåt nu kan vara det...tror jag får sno idén haha

Sadeljord verkar man kunna ha till det mesta, och även brunt segelbåtssnöre eller vad det nu kan tänkas heta... men dte ligger bland båtgrejerna i affären, och jag har inget bättre namn så det får bli det;)
Hoppas du hittar nån sadeljord i Stockholm!

Stor kram

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej vännen,
ja det har varit ett väldans flaxande för mig den senaste tiden, den berömda ketchupeffekten! Nu ser jag dock fram emot ett lugnare tempo på hemmaplan... att bara hinna vara och småpyssla här hemma inför en jul i lugnt tempo!

Jag är inte heller någon "storpyntare" - lite smågranar, hyacinter, julstjärna och en "annorlunda" gran brukar det bli... jag gillar att pynta med växter, mossa och dylikt....

Göteborg var mest jobb, men jag hann med ett och annat butiksbesök och att träffa en gammal bardomskompis.. Ha det gott, kram Monica

PS. jag älskar dina burkar, de är ljuvliga och en av de mest användbara prylar i ett hem. De kan användas till så mycket..

Systrarna Hjertén sa...

Snyggt!!

Ja, vad är det med pelargonerna, lite tröga eller? mina blommar också...

Mvh
Frida

Tidsmästarinnan sa...

halloj Hannis,
tack för grattis! Haha, ja den där bastkjolen vart populär :-D

Vad fint i ljusburkarna, jag älskar såna där snabbpyssel!
Kram på dig
/Susanne

Filippa sa...

Ja man kanske ska ta en tur ut till förrådet och kolla "Pellisarna"....och kanske plocka en bukett :)

Kram F

Mycket annat & lite betong sa...

Bra med snabbpyssel och fint blev det också!
Mina pelargoner blommar också...passar inte riktigt till adventsstakarna.

Jag har köpt zinkspray och sprayat en adventsstake. Tack för tipset om sprayen! Ska ta bilder och visa sen.

Ha en trevlig kväll!
Agneta

Ellas Hus sa...

Hej vännen!
Jag har gjort precis som du och lagt lite nötter i botten på en glasburk och satt i ett ljus. Enkelt och så vackert!
Hoppas allt är bra med dig också. Snart är det jul och jag kan tänka mig att det ska bli skönt med lite ledigt. För du ska väl ha lite ledigt hoppas jag!
Ha det jättegott!
Kram
Ellinor

Cathrin sa...

Så härligt med förvirrade pellisar! Mina ser ut att långsamt försöka begå självmord. Eller också försöker de bara låtsas för att få flytta från mig, jag älskar pelargoner men det är nog inte besvarat...

Kram på dig!!!
Cathrin

Ninnis familjeliv sa...

Vilken fin blogg du har med så många mysiga bilder! Hit kommer jag snart tillbaka! ha en riktigt trevlig helg! Kram Nina

milla - andante sa...

Så enkelt och vackert!! Det räcker liksom... aj lajk!!

Dina och mina pelargoner är nog släkt... och jag tacker inte heller nej!:)

Ha en go helg du fina bloggvän!

Hanna sa...

Åh så fint.
Hanna