Julklapp till mig själv

En eller två julklappar till mig själv är ett
måste.
Så klockan jag velat ha är nu hemma.

Och med just dom raderna på baksidan kan det
inte kännas mer rätt.

Vackert i mina ögon

Och ihop med ett av radbanden jag ibland använder
som halsband så tror jag att jag kommer trivas.

Två dagar kvar till den efterlängtade helgen.
För mig är den utan stress, vi flackar inte runt.
Ger bara julklappar till barnen och alla tar med sig just sin sak
till julbordet.
Väldigt skönt=))

Önskar er stressfria dagar med massor av njutning!

Kram Hannis

31 kommentarer:

the shed sa...

Oj, vad vacker klockan är!
Passar så fint till ditt halsband. Skönt att det inte känns så julstressigt för dig. Jag har det också lugnt, blir lite vad man gör det till enligt mig.

Kvällskram Tina

Vit som snö sa...

Åhh vad jag tycker om den klockan! Och texten...fint!!!
Låter som en alldeles underbar jul tycker jag:) Jag har inte heller stressat utan tycker mej ha läget under kontroll... Fastän huset snart invaderas av långväga gäster.
Önskar dej en alldeles underbar och God Jul!!!
Kram Cilla

Vit dröm sa...

Jättefin klocka, särskilt med texten oxkså. Har själv en liknande som jag använder varje dag :)
Kramar Anna

Lily sa...

Vacker julklapp du gett dig själv :) Texten är också fin..
Jag brukar också köpa en/två julklappar till mig själv :)

Det är så julen ska vara, stressfri!
Julefrid ♥

Varma kramar
Lily

Systrarna Hjertén sa...

Tack detsamma!

Snygg klocka, jag har också köpt en julklapp till mig själv, det är säkrast så...

God Jul!!
/Frida

Vintage House sa...

Hej
Mycket vacker:)
Här finns ingen stress heller...
kram
sandra

Anette sa...

Ja den klockan var helt underbar...förstår att du ville köpa den till dig själv i julklapp=)
Ha en riktigt skön och avkopplande jul nu!
Kraaaaaam/Nettan

Änglarnas hus sa...

En ljuvlig klocka..och texten var såå.."jag"..så sant..tänk om alla hade den inställningen1

hoppas att du får just den lugna och härliga jul du beskriver!!

Kramis Sanne!!

pysseltanten sa...

Åh så fin!...O just inskriptionen var ju suuuperfin....
Ska iväg o handla det sista imorrn...sen tänker jag njuuuta....
Ta det lugnt o bara få vara....
På juldagen blir det filmpremiär...NARNIA står på agendan...mysigt ska det bli...
Ha det riiiktigt mysigt nu...o om vi inte hörs innan...så...GOD JUL till dej....
Kraaaamizar Git

SoF/Blindstyre.se sa...

Vilken vacker julklapp Hannis! Och texten var ju verkligen pricken över i:et.

Hos mig/oss så har vi infört stressfria jular sedan några år tillbaka. Lugnet råder och vi får rå om äldste sonen som kommer hem och stannar några dagar.

Varma God Jul-hälsningar!
F.d. Sök och du skall finna

Anna S sa...

Hej Hannis! Vilken fin klocka! Inskriptionen är jättebra den med. Så sant.Har inte sett klockor med inskription innan, men vilken fin idé! Jag hade ett fickur liknande ditt men det försvann i ett inbrott i november.
Att inte stressa på julen låter helt rätt. Skönare att luta sej tillbaka om man kan! :) Ha en fin jul!
Kram Anna

Anci sa...

Underbar klocka ! Du är som jag, jag ger också någon julklapp till mig själv. Ja, ifall man inte får någon annan :)

GOD JUL & Kram
Anci

Romantiska Hem sa...

Jag vill bara titta in hos dig och önska dig en riktigt fröjdefull jul! KRAM Petra, Romantiskahem

Cathrin sa...

Så klokt, så rätt!

Stor kram och en önskan om att du får en riktigt fin julhelg!

Cathrin

Sköna o Gröna Ting sa...

Vacker Hannis..., och budskapet var klockrent!!!!
Redan nu vill jag passa på att få önska dig en riktigt GOD JUL och ta vara på dessa härliga dagarna vi har framför oss.., dom är ju bara så ljuvliga!

Nä, ingen julstress här inte då allt är klart och vi kan ta emot våra kära julgäster när som helst.
Vi bara njuter varje minut nu....

Kramar till dig Hannis
Marianne

vitaloppan sa...

God Jul goa hannis.
Vad härligt att julen är utan stress för er. Samma för oss som åker på en liten semester:)
Kramar Linda

Stina sa...

Så fin klocka du gett dig själv i julklapp.
Jag har gett mig själv en veckas julledigt i julklapp...inte dumt det heller :)

Inhandlat de två sista klapparna idag...har handlat fyra sammanlagt. Två till Beabus som jag hade med mig upp när jag var dit för två veckor sedan.

Idag blev det bl.a skidor till Viggo...ska bli spännande att se om han har tålamod för skidåkning...han har värsta tre-årstrotset nu :)

God Jul och kram till dig goa,rara Hannis.

Therese sa...

Åh, jag älskar den! Har också en sån "gammal" klocka (dock ny-inköpt...), som jag använder flera gånger i veckan.

Vilken skön jul ni kommer få utan stress! Hoppas på det för min del också, inget mer kan ju gå fel nu men man vet ju aldrig;) haha

Ha en riktigt skön jul, stor kram!

Fröken Grön sa...

Åhh, den där var underbar! Så klok du är som köper julklapp till dig själv.
Stor julkram från upplänningen i Skåne!
/Anna-Karin

Lilli sa...

Hei gode Hannis,
Den klokken er vakker i mine øyne óg; det er godt å kunne kjøpe det man ønsker seg mest selv! Her blir det óg jul uten stress; stress er alltid forbudt!

Takk for alle dine inspirerende innlegg om paller; nå vil sønnen ha samme tv-benk som du... lurer på om jeg klarer det?

Ønsker dei deilige dager med lys, varme, godt selskap og alt hjertet kan begjære!

Min blogg vil bli stengt, men jeg har fortsatt på: http://trollringen.blogspot.com/ - blir veldig glad om jeg ser deg der :)
God Kram Lilli

Ellas Hus sa...

Oj, vilken fin klocka! Och fina ord på baksidan. Passar nog dig perfekt skulle jag tro!
Jag har inte heller någon julstress i år. Vi firar jul hos min morbror och det ska bli så underbart att bara gå och sätta sig vid dukat bord. Mina pågående målningsprojekt är avslutade och i morgon ska det nog kunna pyntas lite här. Så det känns skönt!
Ha en riktigt fin och lugn jul!
Stor julkram
Ellinor

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken jättefin klocka, både fram och baksidan var så fina. Det blir ju jättesnyggt ihop med ditt radband.
Julkram
AnnaMaria

Vita små hjärtan sa...

Alldeles underbar vännen...
God Jul
Kram Agnetha

Mina finaste sa...

Verkligen vacker klocka, och texten känns fint tänkvärd.

Er jul låter härlig, stress och jäkt borde bannlysas!

Stor kram
Marie

Maria sa...

God jul!!!

Lisa.L sa...

vilken vacker klocka :D kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Önskar dig goa bloggvän en riktigt GOD JUL.
Varm kram
AnnaMaria

the shed sa...

Hej Hannis!
Vill gärna önska dig en riktigt skön jul!

Kram Tina

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jättehärlig klocka! Och så fint med texten också...
Önskar dig en riktigt GOD JUL!

Kram
Marie

Sussi sa...

Visst ska man unna sig själv en julklapp....det kan ju aldrig bli fel! Och vilken underbar klocka du fick i år...förstår att du har trånat efter den ett tag.
Skönt att slippa stressa, det är smart med lite knytis!

Önskar dig en RIKTIGT GOD JUL!
Kram
Sussi

Hanna sa...

God Jul!
Kram
Hanna