Ibland blir det fel...

Ni vet när man får en sån där briljant idé om att möblera om.
Och drar igång med att tömma ett helt rum och sen börjar i fel ände.
Det har jag gjort nu! I vardagsrummet.
Så nu börjar jag om igen kan man väl säga=))
Här är i varje fall en liten titt från myshörnan
Vill nån se hur den såg ut innan så kan man klicka här

Jag kan bara krasst konstatera att det var mysigare innan
och därför kommer det inte att se ut så här speciellt länge.

Några favoriter som jag alltid har är dom här stora kuddarna,
billiga och sköna att båda sitta och ligga på om man nu vill det.
Så jag har samlat på mig ett gäng...

Obligatoriska korgen med filtar.
Jag fryser jämt så det många filtar är ett måste.

Det här är alltså hörnan som är bakom pysselhörnan.
Det kommer helhetsbilder så att ni får se.
Nu kan man ju undra om jag har blivit knäpp som helt plötsligt
tjatar om icke-perfektion och visar sånt jag inte är riktigt nöjd med
men nej det har jag inte.
Tillvaron är lite stressig just nu och istället för att fastna i det så
leker jag utan att tänka så mycket på resultatet.

Sen har jag tänkt lite på reklamdebatten som pågår.
Den är ganska intressant ur flera perspektiv.
Vet inte hur många som läst om det eller som faktiskt bryr sig
men min tanke är att att folk egentligen gör vad dom
vill med sina bloggar.
Jag personligen gillar inte smygreklam och
hakar inte på det.
Att man däremot gör reklam för sitt eget företag,
det tycker jag är en självklarhet!
För att följa sin dröm och starta det egna är något man ska vara stolt över!
Det ligger mycket arbete bakom det.
Att man talar om vart man köpt saker det ser jag mer som information.
Sen är det ju fritt att läsa vad man vill, det väljer människor själva tack och lov.
Se där, lite Fredagssvammel från mig=))


Den här veckan har känts som ett evighetsprojekt.
Så att det är Fredag i dag är ren njutning.

Trevlig helg önskar jag/
Kram Hannis

35 kommentarer:

@nette sa...

Åh jag vill också möblera om lite, det är så härligt när man gör bara en liten förändring och hela rummet blir kanonbra. Eller inte... ;) Men då är det ju bara att ändra igen , eller hur?

ha en bra fredag vännen

kramar @nette

Ett Vitare Hem sa...

Hihi känner igen det där och ofta har man ju en tanke och när det sen inte blir riktigt så ja då är det svårt att förlika sig med att det inte blev riktigt så bra....
Ha en fin helg!
Kram/Lena

Sköna o Gröna Ting sa...

Jag gillade din nya myshörna Hannis.., fåtöljen, korgen, dom stora kuddarna och den kritvita mattan...!
Jag känner till det där med att starta ett evighetsprojekt, att möblera om litegrann finns inte, det blir alltid en helvetes massa att flytta runt till slut!
Det allra jobbigaste är när man till sist springer runt och runt i timmar med en fjutten ljuskopp i näven och undrar vart den skall få stå, istället för att släppa den och låta tankarna vila:)

Ha nu en skön helg Hannis och MYYYYYS mycket i din nya hörna.
Kram kram
Marianne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Reklamdebatten har jag missat helt, och jag som länkar ganska mycket. Det kanske är störande, får nog kolla upp det här läget.
Hur som helst tycker jag din hörna var fin, inte alls så dumt. Det är stilrent och väldigt rogivande som det ser ut nu. Var mysigare förut, men ändå, jag gillade det här!
Trevlig helg
Kramar
AnnaMaria

Ljuva Drömmar sa...

Ibland blir det inte bättre när man får en idé men man måste ju testa för ibland blir det bättre ;)

Håller med dig om reklamen. Alla gör som de själva vill och sen är det ju upp till oss vad vi väljer att läsa.

Hoppas du får en underbar fredag och helg, kramar Maria!

the shed sa...

Omöblering, ja det gör jag ganska ofta, kul o pröva lite nytt.
Sant som du säger TGIF!!
Trevlig fredag
Kram Tina

Vit som snö sa...

Myyysig hörna! Jaa ibland blir det inte som man tänkt men det är tur att det oftast kan fixas ändå:)
Och vilken vacker korg det där är!!!
Jag säger som AnnaMaria...har missat reklamdebatten...Antar att jag har en del sånt på min blogg... det dyker iallafall upp annonser som jag inte vet hur man blir av med..Och jag tjänar iallafall inte en krona på dom!
Däremot länkar jag gärna till de nätbutiker jag hittat fina saker i.
Önskar dej en stressfri skön andra adventshelg!
Kram Cilla

STENLYCKA sa...

Hejsa!
Tittar bara in på din underbara blogg som snabbas och önskar dig en fin andra advent!
Kram Raina

Fröken Grön sa...

Hihi. känner igen det där när man blir otålig och påbörjar något som kanske inte är så genomtänkt. Ibland måste man SE det med egna ögon för att förstå, - jag är sån mest hela tiden. Jag menar, det KAN ju bli jättebra, men det vet man ju liksom inte förrän efteråt. Av dina bilder att döma ser det iallafall mycket trevligt ut.

Det där med reklam eller inte tycker jag också är upp till var och en. Är man "storbloggare" och reklamen faktiskt kan göra att man får en vettig inkomstkälla så förstår jag att folk tackar ja. Själv har jag än så länge valt att tacka nej till reklam. (Men så är jag ju ingen storbloggare heller, haha!) Det känns bra att ha kontroll över vad som dyker upp på sidan som bär mitt namn, som är jag. Just nu känner jag så, men inget är hugget i sten.

Hoppas du får en riktigt skön helg, Hannis! Akta ryggen om du baxar runt möbler.

/Anna-Karin

Styling a`la Anna sa...

Gör bara tummen upp för ditt fredagssvammel!! :-D
Ha en underbar sådan också!

SwedishCorner-DownUnder...Pernilla sa...

Ha en trevlig fredag!

Kul idé med korgen med filtarna - den gillar jag starkt!

Kram från Australien♥

Anna S sa...

Hej Hannis! Håller med om det du skriver jag med. Det måste ju vara upp till var och en vad man gör med sin blogg, så länge det är lagligt, s a s. Ingen är ju tvingad att läsa. Ibland verkar det som en del stör sej bara för att få störa sej på nåt.Kanske för att inte ta tag i nåt värre?

Sådär blir det för mej med ibland med ommöblering. Jag kommer fram till att det var bättre innan jag började. Men man kan ju alltid ändra tillbaka och kanske vara glad för att man får det som man ville igen. :)

Ha en fin helg!
Anna S

CaramellePastelle sa...

Vi har också möblerat om. Sålde barnens stora schabrak till bokhylla. Den var i körsbärsimitation. Nu har de en 30-talsskänk och en 1800-talschiffonjé.

Önskar dig en trevlig helg!
Kram Camilla

Anci sa...

Inte svammel inte !!
Ibland måste man kanske göra "fel" först för att det ska bli rätt.

Ha en underbar helg !

Kram
Anci

Cathrin sa...

Den här veckan har varit något som jag helst vill glömma. Bläh för kräksjuka! Så även jag är glad att det är fredag. Och visst kan man väl visa sådant som är lite "ickeperfekt". Om inte annat så är det skönt att få se andras ickeperfekta som faktiskt ofta är väldigt bra. Fast kanske inte exakt så som det var tänkt från början. Och då gör man som du - gör om.

Ha en fin helg!
Kram!
Cathrin

Cathrin sa...

Den här veckan har varit något som jag helst vill glömma. Bläh för kräksjuka! Så även jag är glad att det är fredag. Och visst kan man väl visa sådant som är lite "ickeperfekt". Om inte annat så är det skönt att få se andras ickeperfekta som faktiskt ofta är väldigt bra. Fast kanske inte exakt så som det var tänkt från början. Och då gör man som du - gör om.

Ha en fin helg!
Kram!
Cathrin

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej svejs,
som sagt man måste ibland våga prova.... det är ju bara att flytta om igen och igen...tills man är nöjd! Jag har också missat disskutionen men inte reklamen den finns ju där hela tiden på många olika sätt. Idag är det vanligt att göra människor till varumärkesbärare, mycket effektivare än att annonsera.... och ja alla får väl göra som de vill på sin blogg, men jag läser hellre en reklamfri blogg....

Detta var lite svammel från Landvetter, där jag nu sitter och väntar på flyget hem....längtar.

Önskar dig en fin helg! Kram monica

Rosor och Spetsar sa...

Hejsan Hannis, jag tycker ditt fredagssvammel låter så bra och håller med dig att var o en gör som den vill med sin egen blogg, gillar man det inte behöver man inte läsa.
Ser mysigt ut där i din fotölj tycker jag hoppas du har tid att njuta där i helgen
Kramar
Annelie

Vita Falkens Lantliv sa...

Inte blir det alltid super bra när man möblerar om. Ofta kan jag känna att det blev bra men inte precis som jag hade tänkt mig, och då kan jag störa mig på det*S*

Ang. reklamen på bloggen, så håller jag med dig. Man ska göra som man vill själv.

Kram Susanne

Lily sa...

Det där känner jag igen mig i ;-))
Jag måste ju prova, annars får jag ingen ro :)Frustrerande dock om det inte blir som man har tänkt sig! Lite svårt ibland, att återfå det man hade innan..
Jag tycker din hörna är jättefin, men det är du som ska trivas :)
Härligt fredagssvammel!
Det är upp till var och en vad man vill med sin blogg :)

Ha en fin helg
Kram Lily

Fröken Fräken sa...

Jo, man blir ju lite trött på sig själv när man flyttat hit och dit, tömt skåp, baxat byråer och inser att det var bättre som det var innan.. men då har man väl fått sig ett träningspass??
Jag fryser aldrif, iaf inte inomhus, men det hindrar mig inte från att bulla upp med filtar och korgar att ha dem i :-)

Ja, jag tror vi tänker rätt lika kring det här med reklam. Man ska vara ärlig!!

Hanna sa...

ha en bra helg!
Kram
Hanna

Mamma C sa...

Hur många gånger har man inte en bild i skallen. Så fixar man till det så, och det blir bara blaha blaha av det. Ha en skön fredagskväll.
Kram mamma C

vitaloppan sa...

Ja ojoj så många gånger jag har flyttat om och ångrat mig, hihi:) men det är såå roligt..

Håller med dig om reklamen och tycker att det känns bara som att "debatten" kom upp för att någon storbloggare hade behov av ännu en åsikt som ger mer läsare:) hmm..

Ha en underbar andra advent och helg..
Kram Linda

Sjabbig men chic sa...

Hahaha, vad jag känner igen mig så där håller jag också på och flyttar och grejar och donar. Och du appropå den där debatten som väcker väldigt heta känslor hos en del så tänker jag bara: Men orka!:)

Kram och kram
Lisa

Virkat och Kärt sa...

Hej på Dej igen :-)

Hääärligt med många kuddar & filtar ~~~

Har ingen aning om vad det är för reklamdebatt Du pratar om nu...har nog missat den!?
Och som sagt, man kan ju välja vilka bloggar man vill läsa och se på bilder i, kommentera i osv. så det gör jag ;*)

Och kramandet...hihi, ja kära nån Du så det är med den där slutklämmen...alltså, man kan inte kramas med alla jämt och ständigt, här...men det går liksom av bara farten ändå ju...!? och jag vet vad jag skrev om det där... ;*)

Hälsningar med Kram, en varm och glad sån ~~~
från Eva

Industri house sa...

Å vad fint du har hannis!!man blir verkligen inspirerad.Ha en fortsatt trevlig helg,kram jessica.

Stina sa...

Håller med både om myshörnan...gillar den gamla versionen bättre... och reklamdebatten...bryr mig egentligen inte alla får göra som de vill :)

Hemma igen från en trevlig men ganska påfrestande resa. God mat och dryck och dansanta "gubbar" :)

Nu är jag en "ordentlig" farmor igen. Har en liten nattgäst här....pappan önskade sig en sovmorgon i födelsedagspresent så den får han i morgon :)

Kramen till dig!

Viola sa...

Hallå där, nog ser det mysigt ut i mina ögon...vet inte vad du menar om reklamdebatten men är det ala annonser på bloggarna så är jag ingen vän av dessa...hoppas helgen är skön, kram

Skogsfrun... sa...

usch vad trist när man lägger massa energi på att grejsa och så blir det inte bra. Jag tycker dock att det blev bra hannis! Gillar den där korgen med filtarna och roligt att ha staken på golvet.

Såg en så fin planch på en julgran igår, lite gammaldags skolplanch-aktig, i en butik igår... den skulle ha varit fin där hos dig i hörnan!

Kram p.

Tigris Predikantan sa...

Tigrar kan också önska en trevlig andra advent, så nu gör jag det!

Agneta sa...

Åhhhhhh min darling, så 'in-i-helvetes' snyggt. Jag får hjärtsnörp och måste säga att närmare en snöflinga i ett hem får man leta efter. Förresten har jag nästan samma trådkorg som Du har.... men min är lite snyggare ;) Jag bjuder på bilder i dag på min blogg..... och Du får inte titta på dem ;)

Love till min cyber-lill-syrra, Du är min favvis

Din A

Ps. Santa Claus has the right idea. Visit people once a year.......Victor Borge, Ds

Nygammalt sa...

Tycker att du har en mysig hörna. Själv är jag för lat för att orka möblera om...inte för att jag tror att det går att göra så mycket här heller, ha ha.

Vilket mysigt julfirande du beskrem, när jag var liten firade vi med släkten på juldagen/annandagen hos min mormor. Det var så mysigt och jag saknar det så.

Önskar dig en mysig andra advent!
Kram.

Therese sa...

Hej!

Jag känner igen det dä rmed tat börja ett projekt för att sedan upptäcka att det var bättre innan... men oftast så blir dte väl trots att bättre än man hade dte innan så de där snedstegen får man stå ut med;)

Jag blev förvånad själv när jag hittade sadeljorden på Panduro, men där låg den! Hoppas du hittade. och tack, blev nöjd med kransarna, det ser så himla mysigt ut att ha dem i fönstret så det får definitivt bli återkommande varje december:)

Ha en fortsatt skön helg!

Kram Therese

Eldrid sa...

Heisan !

Så fint det blev i mys kroken:) Liker kudderna dem gjør liksom det hele enda mer mysigt;)

Njut av helgen..dvs nå er det vell snart mandag, men njut det sista biten av 2 søndag i advendt i din mys krok;)
Her er det endelig mandag..som for meg betyr ledig..skal bli godt å njute av hvardagshelgen som jeg kaller det:)

klemmer