Hyacinter

Kul att ni gillade min lilla avskiljare.
Det var ett projekt jag trodde skulle gå åt
pipan men envishet lönar sig ibland.

Hyacinter är vi många som omger oss med just nu.
En av dom vackraste julblommorna i mina ögon.

Och fördelen är att skålarna som aldrig används
annars får komma till nytta

Det är sånt där snabbpyssel som funkar just nu.
Mossa, skål och hyacint. Klart!


Och pall håller jag på att måla...
Inte det roligaste målarjobbet men förhoppningsvis
blir det bra och tv:n kan få en egen möbel.
Har gett mig den på att vardagsrummet ska bli klart i helgen!

Nu, cykla till jobbet.
Kram Hannis

Ps. Anna, skickar en speciell hälsning till dig här=))
Hoppas att du har det bra och myser på.

36 kommentarer:

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad spännande det ska bli att se vad du gör med lastpallarna sen ;o)
Ha en fin dag!
Kram/Lena

the shed sa...

Fin hyacintpynt, du gjort. Vita lastpallar till tvmöbel..det låter spännande..
Har du dubbdäck på cykeln, om inte ta det försiktigt!

Kram Tina

Sköna o Gröna Ting sa...

Tjo flöjt.., såg din avskiljare i tidigare inlägget och så jädrans bra det blev då.
Vart får du alla ideér ifrån Hannis?
Nu är jag allt bra nyfiken på hur det kommer bli med pallarna du målar:)

Hyacinterna vi hade här hemma åkte ut i farstun häromdagen då vi misstänkte att vi inte tålde dom, varken jag eller Janne verkade tåla dom när de väl slagit ut.
Vi nös och nös och nös.....
Synd om man inte skall kunna njuta av den underbara doften nåt mer....

Ha en underbar onsdag...
Kram till dig
Marianne

[ no47.mia ] sa...

Fint med hyasinterna! Gillar när det är lite ruffigt..
Vilken fin avskiljare du gjort.
Såå fin! Kul att hänga saker där sedan..

Fin du är på fotot här brevid!
Känner knappt igen dig.. Ser smalare ut i ansiktet och en annan hårfärg med va? Jag har bytt hårfärg ofta jag.. från mörkt till blont och tvärtom..

Ha det fint vännen!
Vi "ses" innan jul..

Kram Mia

Mina finaste sa...

Vilken mysig blogg! Halkade in här från The shed och kommer absolut att titta in igen.

Ha en fin dag!
Marie

Fröken Grön sa...

Oj, vad jag blir nyfiken på den där TV-möbeln! Förstår att det är tradigt att måla alla sidor på en sån, men kan det bli annat än bra när det är DU som står för idén?!

Hyacinter är verkligen lovely, - sörjer lite att vi inte kan ha några här hemma (sambon är allergiker) men jag får satsa på andra vackra blommor istället. Ska se idag om jag kan få tag på en julros. (Om jag inte blir toksnål, - de är himla dyra...)

Må så gott!
/Anna-Karin

Anette sa...

Såg att jag missat några inlägg...har inte hunnit hälsa på mina bloggvänner på ett tag, men nu gör jag det. Vad fin avsklijare du har gjort!Skönt att kunna dölja litegrann. Hyacinterna dina var oxå fina. Tyvärr är jag allergisk mot hyacinter så det finns inga hos mig...bara några "fuskisar" =)

Kraaaaam/Nettan

SoF/Blindstyre.se sa...

Tack för härliga mysbilder Hannis!

Så fint, så fint...

SoF

the shed sa...

Goa Hannis,
minen du skrev om hade min syrra när hon såg enen första gången. Nu är hon också kompis med den...

kram Tina

Mina dagar sa...

Kul att hitta hit:)
Nu ska jag kika runt här lite!
Så otroligt fin avskiljare!!!
Kram Eva

Plupps krypin sa...

Hyacinter är jul för mig.
Ha det gott Yvonne

Lily sa...

Hyacinter gillar jag också :)

Din tv-bänk kommer att bli SUPERFIN!

Ha det gott
Kram Lily

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Tv-möbel av lastpall, det ska bli kul och se. Kommer säkert och bli lika fint som avskiljs-väggen. Fina skålar till hyacinterna har du också
Kramar
AnnaMaria

Mamma C sa...

Visst är det en vacker blomma och den doftar gott oxå. Kul att vörtisbrödet har blivit en tradition.
Kram mamma C

Hanna sa...

Söta hyacinter.
Kram
Hanna

Vintage House sa...

Hej
Ja hyacinter är verkligen underbara, brukar alltid köpa några när jag är i väg och handla.
Kul att få se ditt vardagsrum.
kram
sandra

Nygammalt sa...

Väldigt enkelt och stillfullt! Gillar't! :)

Snyggt det blev med rumsavdelaren också, alltid kul när man får till det så där. Du är väldigt händig! :)

Ja, Skansen är en härlig tillflyktsställe. Själv kom jag hem med rensalami och brända mandlar. Mums!

Kram.

Vita Falkens Lantliv sa...

Ska bli kul att få se slut resultatet snart:)

Håller med dig att hyacinter är den vackraste blomman i juletid! Doftar så gott med:)

Kram Susanne

Stina sa...

Vad du är aktiv, det händer ju något hela tiden hos dig :) Jag ser fram emot det slutliga resultatet och det blir säkert som vanligt superfint.

Jag har satt hyasinter i röda ljuskoppar...det blev fint det också. Sen har jag några med mossa. Behövs inte så mycket mer julpynt.

Hoppas du har det fint...jag har det som vanligt....ganska så bra men väldigt lat känner jag mig :)

Ha det bäst!
Kramen

Industri house sa...

Ja visst är det underbart med alla hyacinter nu!Vad spännande att få se resultatet av målningen av lastpallen!Man blir verkligen inspirerad när man kikar in hos dig!du har det så fint.kram jessica.

pysseltanten sa...

Oooh...va du fixar o donar...:))
Ska verkligen bli spännande att se de där lastpallarna när de är färdiga...
O avskiljaren var suupernaajs...:)
Älskar de råa brädorna...
Ha en härlig kväll, vännen...
Kraamizar git

Skogsfrun... sa...

cykla till jobbet? hoppas du ahr dubbar på däcken ;D

Älskar hyacinter! massor! Lökväxter för övrigt faktiskt!

Din avskiljare är jättefin!

Kram p.

Styling a`la Anna sa...

Vilken energi du har! :-) Ska bli kul att se vad det blir av pallen du målar.
Ha en härlig dag!

Precious Sister sa...

Du har så många fina saker här, pyssel och underbara bilder. Härlig inspiration.
Hyacinterna i dom skålarna är så mysiga.

Hälsningar
Annika
http://precioussister.blogspot.com/

Fröken Fräken sa...

Oja, hyacinter skulle jag kunna ha året om. Det är något särskilt med just deras härliga gröna färg (för de är nog som allra finast när de står i knopp)
Jag tänkte väl, nu är det väl dags för ännu ett målningsprojekt!

Monkan sa...

Oh ja, hyacinter måste man ha. Se där, nu börjar jag komma i julklappsrimmarform :) Mina hyacinter har blommat ut, måste köpa nya imorron. Vad gulligt det var att plantera i små skålar.

Avskiljaren är jättefin och för mig skulle en sån vara helt nödvändig, alterntativt surra fast en kudde på hörnet på skrivbordet. Alltså, det kanske inte skärmar av :) men utan hinder eller skydd i någon form så skulle jag gå emot det där hörnet varenda dag och ha ett permanent blåmärke på benet (så hade jag t.ex på förra jobbet). Och man måste ju gå nära för att få kortare vägen :)

Vit dröm sa...

Vadkul det ska bli att se vad du ska hitta på med pallarna, första gången jag tittar in här men absolut inte sista...
Önskar dig en fin helg♥
Kramar Anna

Tigris Predikantan sa...

Vill önska dig en trevlig helg!
PS. Glöm inte min utlottning! DS

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Visst är det en härlig julblomma! Jag köpte tio stycken igår!!! Och svisch så märks det knappast...
Så fint du har gjort med den där skiljeväggen! Dte var en jättebra ide! Och Snickar-Hannis har återigen varit i farten! Vad hade du för betyg i träslöjden? Det måste iaf varit ett betyg som inte räckte till :)
Kram
Marie

Anki sa...

Haha...instängd i garderoben?!...det är klart, du vet ju...mitt hem är som gjort för sunkiga mysbrallor!
När jag skrev inlägget...det röriga, med massor av pryttlar tänkte jag på dig och kunde riktigt hör dig säga...meen vad f******n!! Så typiskt dig!

Gillar dina hyacinter...mina fick jag ta ut för jag höll på att döööööööö...jävlar vad dom doftade!
Jag kör på amaryllis ist, den börjar blomma nu och är såååå fin...givetvis VIT, hihi!

Japp vi hörs i helgen...ska på barnbarn kalas i morgon! Hostar och snorar gör jag men det ska väl gå!

Sköt om dig nu...Sälen skickar pussar, hans bror & jag med!

Vita små hjärtan sa...

Så bra idé men avskiljaren.
Å Hyacinter är väl för underbart!!!!
Ha en fin helg.
Kram Agnetha

Ellas Hus sa...

Hoppas inte att du har haft samma helt galna snöväder som vi för då har det varit tufft att cykla till jobbet!
Ska bli spännande att se vad du gör med lastpallen. Låter som att ditt hem är lika målar-upp-och-ner som mitt så här veckan före jul!
Ha en mysig helg!
Kram
Ellinor

Anna sa...

Hej Hannis :) Tack för hälsningen.
Lastpallar är perfekta att bygga av. Ska bli spännande att se om du visar hur det blev.
Önskar dej en fin helg i snön. :)
Anna S

Hanna sa...

Ha en mysig adventshelg
Kram
Hanna

Loppisliv sa...

Ohhh så ljuvliga små hyacinter som doftar så härligt, de och julrosen är mina favorit blommor nu till jul. Måste nog köpa några till hyacinter idag mina har blivit fula och rangliga nu. Ha nu en toppenfin helg. Stor kram Paula

Therese sa...

Åh, jag har länge tänkt göra ett soffbord med lastpallar. Supersnyggt tycker jag, så lycka till och hoppas du blir klar i helgen!
Och din avskiljare är superfin den också, hos dig händer det snabbt, kul!

Ha en skön hleg bland målaromgångarna!

Kram Therese