En liten avskiljare

Jag skrev tidigare om att jag skulle göra någon typ av
avskiljare för att få bort känslan av att kliva rakt in i
skrivbordet när man kom in i vardagsrummet.
Nu är den klar!
Sett från hallen...

Från ena hörnan

Och från den andra=))
Mycket som ska sorteras i lådorna under,
någon annan gång dock...

I hyreslägenhet får man ju inte göra riktigt vad man vill
men eftersom att det bara handlar om några hål efter borren
så går det att återställa vid flytt.
Jag är faktiskt nöjd för det tog bort lite av känslan av rörighet
när man går in där.
Ledsnar jag kan jag ju alltid göra ett bord av dom här plankorna också!

Helgen tillbringas med tema "gör vad du känner för"
Och då tänker jag måla förstås=))
Önskar dig som kikar förbi en rofylld helg utan måsten/
Kram Hannis

38 kommentarer:

Lilla Kullan ♥ Maja sa...

Jättefint!:-)
Stina

♥ Pia... sa...

Snyggt!.. men det dröjer väl förstås inte länge innan det är ett bord istället:) Pia

Lily sa...

Så fint det blev!
Ditt helgtema låter suveränt :)

Gillar dina julljusburkar. Naturens egna förråd är vackrast..

Jag ska snart iväg till min lillasyster som fyller år idag..

Ha en go helg
Kram Lily

Lantliv i Norregård sa...

Vad snyggt Hannis!!!
Förstår att du är nöjd;o)


Ha en mysig Helg!
Kram Malin

Virkat och Kärt sa...

En sån fin avskiljare Du har gjort.
Wow!
Gammeldagsigt & nytt, blandas härligt tillsammans där vid Din skrivbordshörna.

Det hörs som att Du går in i en rofylld helg ~~~
Ska försöka göra detsamma här ;*)

Kram, från Eva

the shed sa...

Det var den fiffigaste lösning jag sett på länge, jättesnyggt och praktiskt! En sån dörr skulle jag vilja ha på en garderob, tror jag.

Kramis Tina

en smula vitt sa...

Smart idé och jättefint blev det dessutom.
Bra tips att komma ihåg...
Ha en skön helg!
Kram Petra/

Levindas Värld sa...

Men du va fiffigt och riktigt snyggt! Det där var ett jäkla bra knep måste jag säga :) Fattar att intrycket av att kliva in i vardagsrummet blir ett annat nu. Skrivbord har ju en tendens att bli lite plottriga.

Ha det fint!

Industri house sa...

Det blev ju hur fint som helst!riktigt snyggt!!!!
Ha en mysig helg.kram jessica.

Rosor och Spetsar sa...

Riktigt snyggt Hannis, nu fick du ju en liten pysselhörna som ett rumi rummet.
Kramisar
Annelie

Sjabbig men chic sa...

Blev visst superbra det där Hannis!
Fint med de däringa ljusen i glasburkarna också. Det ska jag genast kopiera:)

Kramis Lisa

Vita Falkens Lantliv sa...

Smart, du är då uppfinningsrik:) Snyggt och se den istället för ett skrivbord som det kanske är rörigt på:)

Kram Susanne

Anna S sa...

Jättefin avskiljare ju! Jag har funderat på att köpa gamla skodder/fönsterluckor och göra nåt liknande vid min data plats.
Det gjorde du bra! :)

Ha en fin helg du med!
Anna S

Mamma C sa...

Blev ju toppen bra med din avskiljare. Här ska inte göras något. Känner mig lite skruttig. Har blivit förkyld, snorig och ont i halsen.
Kram Mamma C

Montebello Möbler sa...

Önskar dig detsamma.
Blev jättefint och mycket effektfullt. Så snyggt med plank.

kram kram
Malin

Fröken Grön sa...

Så fiffig du är, - det där blev riktigt, riktigt bra!
Hoppas du har en skön helg!
/Anna-Karin

Anki sa...

Tack själv...Det blev ju skitbra det där, dörren är ju som jag skulle gjort den själv, hihi...Hmm, jag får nog köpa på mig ett lass med brädor så vi har nåt att göra...om det blir stillestånd menar jag, haha...
Iaf, så jättefin hörna du gjort, precis så där som jag gillar!
Nu ska jag rycka ner gardinerna...igen!!

Sköt om dig hjärtat!
Kram kram!

Fröken Fräken sa...

Så smart löst! Det är ju verkligen lite störigt det där med att bo i hyresrätt och inte kunna göra allt man vill, men du har löst det bra!

Anci sa...

Det blev jättebra ! Det fyller sin funktion och är snyggt. Bra jobbat :)

Kram
Anci

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du är otroligt uppfinningsrik, och så snyggt det blev. Där har du nu en mysig hörna, blev som ett eget litet rum i rummet.
Mysig advent
Kramar
AnnaMaria

Karusellflickans Krypin sa...

Väldigt smart lösning. Du har ett väldigt fint hem och blogg :0)

@nettes lilla blå sa...

Smart ide med extra väggen !!

Jättefin också blev den.

kramar @nette

Malin's Hus sa...

hej hej!

Vad fint Du har det! hittade dig nu precis....man hittar altid folk o det är så skoj!!! Ha en skön Lucia!

Styling a`la Anna sa...

MYCKET snygg avdelare! :-)

Sussi sa...

Vilken fin pysselhörna du fick till! Det blev ju toppen med "planket" som skydd. Helt rätt stuk hemma hos dig!
Kram
Sussi

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
det blev toppenfint med avskiljaren! Ibland är det så enkelt att fixa till det där lilla extra så man missar det... men du lyckats gång på gång att få till det! Jag längtar efter att måla, men det får bli efter julen.

Idag så bär det iväg på eftermiddagen för att njuta av skruttans Luciatåg, eller tomteparad?! Numera så väljer ju barnen själv vad de vill vara och i år är det inne att vara tomte. Men skruttan hon väljer utan att påverkas av de andra att vara Lucia. Häftigt tycker jag, stolt mamma.
Ha det gott kram Monica

Hanna sa...

Jätte fint blev det.
kram
Hanna

milla - andante sa...

Så finurligt och så SNYGGT!!! Så sugen jag blev på att göra något liknande!
Härligt att du har material till ett bord om du blir sugen en dag...;)

Stor kram!

En stor lila pläd hade gärna fått flytta hem hit också...:)

Vintage House sa...

Hej
Så himla läckert det blev:)
Härlig idé
hoppas ni har haft en fin Lucia.
kram
sandra

Ellas Hus sa...

Hoppas du överlevde cykelturen idag! -15 är kallt. Tyckte det var kallt nog med bil!
Din avskiljare blev superfin! Riktigt smart lösning tycker jag!
Hoppas det är lite varmare i morgon när du ska cykla.
Kram
Ellinor

vitaloppan sa...

Bra jobbat bruttan:) du är så duktig.. Kram Linda

Torparfrun sa...

Blev ju super! Är så impad över allt du åstakommer i din lägenhet, skulle jag snickra inomhus eller måla så mycket som du gör så skulle det se ut som en krigszon ;)

Kram

Lilla Kråkslottet sa...

MEN va fint!!!!! Och smart!

Vit som snö sa...

Fyndigt och snyggt!
Och visst, det blir ju lätt lite rörigt då man är en "pysslare", det kan vara skönt att gömma undan lite.
Ha en fin dag! Kram Cilla

Stina sa...

Snyggt och helt i min smak....gillar ditt "pyssel" starkt :)

Här hemma händer just ingenting...vet inte var lusten till skapandet tagit vägen. Det enda jag fixat är ett par kuddfodral. Hoppas på mer inspiration nästa år :)

Största kramen till dig.

Systrarna Hjertén sa...

Oj, så snyggt och smart. Nu arbetar min hjärna febrilt, Vart kan jag ha något liknande...

Mvh
Frida

Syster sa...

Gud vad snyggt!! Får se när jag kommer hem över jul :) Du är bäst!
Puss syster

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det där blev ju toppenbra och snyggt!

Vilken helg??;-) Tänk att det redan är onsdag i morgon, ååå vad jag önskar att jag kunde dra i handbromsen *pust*

Ha en bra fortsättning på veckan!
Kram,
Regina