Vinst hos Vita loppan

Jag hade turen att vinna andra priset i en utlottning hos Vita Loppan
Den bruttan målar möbler i ett tempo jag aldrig varit med,
kika in på allt det fina hon gör.
En bur kom med posten och den har jag sprungit runt med.
Var ska den stå, vad ska vara i...Ni vet hur det är.
I vilket fall så är ju jag galen i smycken.
Inte diamanter utan stora armband och halsband ska det vara.
Gillar lager på lager när det kommer till smycken.
Så en del av dom armband som inte används hamnade i buren.

Nu var tanken att jag skulle vara duktig och rensa lite bland armbanden
men tänk, det struntar jag i.

Har fått smyckesställ i present tidigare för ordningsskull.

Flaskan får agera hängare åt örhängen.

Det var flera som undrade över ljusen.
För att inte missa någons fråga så svarar jag här också.
Jag har testat att elda på pappret och det har inte börjat brinna.
Det är dock ingenting jag tänker garantera för man vet aldrig med eld...
Jag limmar dels på ljusen men sen också på pappret för att få det att hålla.
Använder ett decoupage lim som heter Royal coat decoupage finish.

Nu fortsätter denna sköna Söndag med tidig middag hos morföräldrarna,
sen blir det soffmys för hela slanten.

Kram Hannis

Ps. Till Lena och Anna som inte bloggar men tar sig tid att hälsa på ändå.
Tack för att ni lämnar så fina spår efter er!

32 kommentarer:

Fröken Grön sa...

Grattis till vinsten! Det var en jätteläcker liten bur du vann, och användningsområdet du hittat var verkligen fiffigt.
Jag rensade ut rejält bland mina smycken nu när vi flyttade, men har fortfarande lite för många kvar. Har tryckt ner nästan allt i ett litet träskrin tills vidare, men det är kul som du har gjort, att ha dem framme så att man kan se dem.
Hoppas du har en skön helg!
/Anna-Karin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis, det var en riktigt fin vinst. Och du behövde en bur, perfekt till alla dina armband. Ha så mysigt på middan.
Varm kram
AnnaMaria

vitaloppan sa...

Åhh så fint det blev:) fiffigt tänkt;) ha en underbar söndag.
Kram Linda

Anki sa...

Grattis hjärtat!
Mmm vad fint...vilken tur du har *ler*
Snickra på nu så vi får se vad det blir, hihi!
Vi hörs när jag kommer hem igen!

Sköt om dig och goaste kramen!

Ellas Hus sa...

Grattis till vinsten! Perfekt med armband i. Det är ju ofta det inredning handlar om. Att se en ny möjlighet i grejer. Och jag håller med dig. Om man har målat en del kan man inte fatta hur fort hon målar!
Tack för info om decoupagelimmet. Ha en mysig söndag!
Kram
Ellinor

Lily sa...

Grattis till vinsten!

Som blev en kul ny fin förvaring av dina supersnygga armband.
Härligt med nya användningsområden..

Ha en skön söndag
Kram Lily

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Grattis till din fina vinst! Vilken superbra idé! Nu ångrar jag mig lite att jag inte valde det priset, hihi... Skämt å sido. Jag blev jätteglad för smycket som jag vann hos Vita loppan.

Hoppas att du får en skön dag! Middag och soffmys låter så härligt!

Kram Anna-Lena

Systrarna Hjertén sa...

Vilken smart användning av buren, det hade jag inte kunnat komma på! Snyggt blev det!!

Mvh
Frida

Lantliv i Norregård sa...

Vilken vinst, Grattis!!!
Jisses, sååååååå många armband du har;o)Ha det gott!

Kram Malin

Anna S sa...

Hey, grattis till den fina buren. :)
Du har turen på din sida att vinna mycket fint. Att ha smycken i är smart. Gillar idén med att ha en flaska som smyckes hållare med.
Ha en fin vecka!
Anna S

Änglarnas hus sa...

Ooohh..Grattis!1 Vilken söt lite bur!! perfekt till dina armband!!

jag har också papper på mina ljus och ingen eldsvåda här heller..men så lämnar jag aldrig ett ljus heller ;)


ha det gott!! Kramis Sanne

Levindas Värld sa...

Ojdå det var ingen dålig vinst det där, superfin bur, GRATTIS!!

Jag älskar också halsband och armband och har massor hemma men önskar jag fick mer tid att använda dem. Det funkar inte så bra på jobbet att gå fullt munderad med vackra smycken och sen när man är ledig ja då blir jag lite lat och slapp...hihi!

Ha en fin söndagkväll!

Vita små hjärtan sa...

Grattis vännen!!!!!!
Å smycken är väl för mysigt!!!!
Hoppas du har det mysigt i soffan.
Kram Agnetha

Sjabbig men chic sa...

Men väldigt fint! Grattis till den vinsten och det är snyggt med de där smyckena i. Kikade på ljusen också och de är jättefina!

Ha det bäst!

Kramis Lisa

MiaMaria sa...

Grattis till vinsten.

Härliga bilder av dina ljuveler:)

HA det så gott//MiaMaria

Lantligt i stan sa...

Grattis till din fina vinst! Perfekt förvaring till armbanden. Ha en fortsatt trevlig söndagkväll!
Kram Anki

Torparfrun sa...

Vilken bra idé med armbandsförvaring i buren :)
Fin fint!!

Kram Torparfrun

CaramellePastelle sa...

Oj, vad mycket smycken! Jag blev rent nervös, haha, eftersom jag är en så smyckeslös person, som bara fixar att ha smycken vid speciella tillfällen. Men då är det guld som gäller. Annars tycker jag att smycken är i vägen, för jag är nog ganska praktisk av mig. Härligt att man är så olika! Och mysigt att du burade in somliga av smyckena *fniss*.
Kram till dig!/Camilla

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej och grattis till din fina vinst!!

Och som sagt bättre brödlös än rådlös! jag tycker du har hittat ett suveränt användningsområde...så nu kan du sluta springa runt....underbar juvelsamling...

Hoppas du har haft en fin helg, vår helg har varit mysig men alldeles för kort ...

Kram Monica

Eldrid sa...

Lekkert som alltid! Jeg gillar ideen med buret..du har så mange bra ideer!
Ljusen blev så fine..veldigt fint til jul dekorasjon tenker jeg:)
Takk for friskt pust Hannis. Du har liksom alltid noe kreativt å komme med:)
:) fra meg

Eldrid sa...

og grattis til vinsten! Glemte si det:):)

Lauras gård sa...

Grattis till vinsten! Buren passade ju jätte bra till armbanden! VAd fina ljusen blev! Önskar jag hade lika många idéer som dig... Ha en jätte fin vecka! Kram Stina

milla - andante sa...

Gillar din vinst - grattis!!
Gillar din smarta kreativitet!
Gillar ljuset i dina bilder!

Gillar din blogg helt enkelt!:)
KRAM

Virkat och Kärt sa...

Grattis, till en underbar bur ~~~

Jag är på burjakt också.
Tänker ha växter i såna ute på balkongen i sommar, för då kan nog inte mina kära kattor knapra i sej allt det gröna ;*)

Kramar, från Eva

Stina sa...

Grattis till vinsten...så söt den är!
Här har det jobbats hela helgen, har inte hunnit fyndat någonting :)

Nu bär det strax iväg till Västerås...sonen går ju i skola där och nu ska vi på utvecklingssamtal...14 mil fram och åter. Nu har mamman bestämt att det blir Ikea först...ljus och lite annat som ska fyllas på...sonen är inte särskilt glad kan jag säga :)

Anhalt nummer två blir en leksaksaffär...lillprinsen fyller tre år i helgen och det måste ju firas med presenter och hurrarop.

Ha den bästa av dagar!
Kran Stina

Stina sa...

Hmmm...kran...du vet vad jag menar :)

Ett Vitare Hem sa...

Grattis till den fina vinsten!
Ha en fin dag!
Kram/Lena

Therese sa...

Åh, en underbar bur! Haha, förstår dig med hur man springer runt... och så får man nästan lite panik för att man inte hittar det "perfekta" stället på en gång. På så plötsligt sker det och man är så nöjd, så nöjd:)

Kram Therese

bicocacolors sa...

This blog is full of great ideas,
and amazing pictures,
thanks so much inspiration!
Greetings from Spain

Tess sa...

Jag har en likadan fågelbur men i den fick det bo ett blockljus. Smart att använda det som smyckesförvaring!

Viola sa...

Vilken lycka att få vinna något så fint och jissis vad många fina armband du har, kramen

Blueness sa...

Fantastiskt smart användning av den vackra buren!