Vad sysslar jag med då?

Just nu ställer jag mig den frågan ganska ofta känns det som.
Något jag har sysslat med senaste dagarna är att sortera knappar...
Varför kan man undra?
Därför att när jag tömde skåpet i vardagsrummet så hittade jag en
hel kasse med knappar som jag fått av mormor.
Vävning har varit mormors stora grej och det här är en del av
alla knappar hon sprättat bort från skjortor och blusar
som sen blivit trasor till vävning.
Jag ansåg att det inte kunde kastas så då hamnade dom här,
nu lite mer sorterade.

Det intressanta när man rensar är att hitta saker som får en att
fundera på vad man egentligen har tänkt göra med dom.
Som den här fjädern.

Och snäckor.

Oerhört behagliga problem med funderingar om såna
saker men det är jag tacksam över.
För det finns ju värre problem att ha i huvudet!

Och om ni undrar varför det helt plötsligt är olika bakgrund på alla
bilder så är det för att jag fick för mig att bygga ett köksbord mitt i alltihopa.
Så det är grundmålningen ni ser.
Ska vara klart i helgen hoppas jag=))

Nu, dags att ge sig ut i kylan!
Kram Hannis

33 kommentarer:

Agneta sa...

Du älskade lille skitunge där (jo så får en cyberstorasystra säga till den lille en, om det sägs med värme). Du fick bygga Dig ett köksbord läste jag.... ja herregud, tänk om Du hade velat ha en månads semester på Österlen i mitt hus i sommar, när jag skall bege mig till annan ort. Vad sägs om en månads fritt boende på fagra Österlen, mot att lite pysslande här och där ingår... Lite allvar och mest sant och ytterst lite skämt!

Love

A

Ett Vitare Hem sa...

Åh ska bli spännande att se ditt köksbord, lite inspirerad av dig ska jag åka och se om jag kan få tag i ett plåtskåp på kommunens överskottscentral till tonårssonens rum.
Ha en fin dag vännen!
Kram/LenaS

Vintage House sa...

god morgon
Hoppas allt är bra med dig:)
Kolla in hos mig så får du se mitt plåtskåp:)
Ser fram emot att se ditt köksbord.
Sortera knappar har jag oxå gjort har en massa..
ha en skön dag
kram
sandra

Anna S sa...

Hej Hannis! Behagliga problem är bra. :)
När jag såg din påfågelfjäder så tänkte jag på mina fjädrar som jag samlar på. Har tänkt göra ett par änglavingar av dem när jag har tillräckligt många.
Kul att bygga bord!

Ha en fin dag!
Önskar Anna

Styling a`la Anna sa...

Vilket erbjudande du fick i första kommentaren!!:-D Men det var ju inte det jag skulle skriva ju... ;-)för när jag såg alla dina knappar ville jag tipsa om en kudde jag sett hos nån bloggare, en peace kudde av knappar. Sådana kan du göra, ganska många ser det ut som! :-)

Ljuva Drömmar sa...

Vad skulle man göra med alla saker om inte samla på dem för framtida pysselprojekt?

Spännande med ett nytt köksbord, ser fram emot att få se resultatet!

Hoppas du får en underbar vinterdag, kramar Maria!

Fröken Grön sa...

BYGGA eget köksbord! - Du är fantastisk, du! Ska bli jättespännande att se vad du hittar på!

Knappar är underbara, - när jag var liten älskade jag att leka med farmors alla knappar som hon förvarade i en stor plåtburk. Nu när jag är vuxen spar jag själv alla knappar som kommer i min väg. Man vet aldrig när man kan behöva dem! Att färgsortera dem var snyggt, kanske får bli ett framtida projekt även här hos mig.

Avslutningsvis tycker jag absolut att du ska nappa på det där erbjudandet om Österlen, - det är definitivt Skåne när det är som allra bäst!

Må så gott!
/Anna-Karin

Nina sa...

Spännande och se hur köksbordet blir ;O)
Ha en trevlig onsdag
Kram Nina

Ellas Hus sa...

Du har byggt dig ett köksbord ja. Du är för härlig. Och så inspirerande. Jag ser verkligen fram emot att se resultatet!
Och när jag ser att ditt meddelande skrevs 5.40, då blir jag ännu mer full av beundran. Så pigg så tidigt!
Hoppas din dag och resten av veckan blir kanon!
Kramar
Ellinor

CaramellePastelle sa...

Du är ju för härlig, Hannis! Alltid massa projekt och idéer. Och bilden med knapparna är så superfin! Kram Camilla

SoF/Blindstyre.se sa...

Fniss.

Jaså - möbelsnickare/byggare också.

Jag hoppas att allt är bra med dig och Livet!

Vit som snö sa...

Perfekt att jag fick hjälpa till att förklara att det ÄR något speciellt med Ernst:) Manlig, händig, snygg, huslig...m.m i samma paket! Kan det bli bättre?! ;) hihi
Fint att bara ha knapparna i en burk sådär o sen kan du norpa en till pyssel vid behov.
Gillar dina decoupageljus! Fina!
O så får vi snart se bordet...?!
Ha det gott! Kram Cilla

Änglarnas hus sa...

Hallojsan vännen!!

Att sortera knappar låter som en toppen terapi..om du frågar mig!!

Ett nytt projekt på gång!?..det är fart på dig..HELA tiden ;)

Ha det gottis!!

Kraaam Sanne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Har du byggt ett köksbord, låter jättespännande. Och är det någon som fixar det är det du. Har ju läst att Anki tycker du är händig. Den knappsamlingen var fin, roligt och ha, och fint.
Hoppas bordet snart är klart så vi får se.
Varm kram
AnnaMaria

Luna D Sign sa...

Åh, vilken underbar skatt!!!!
Kolla gärna in på min blogg, jag har en tävling som pågår till den 13 december.
Kram Malin

Stina sa...

Så du bygger ett bord...det ska bli spännande att se det färdigt.
Jag bygger inte, men har dragit runt på frysen...nog så jobbigt det :)
Har flyttat den från köket in i en liten hall för att få plats med ett högskåp i köket...visst låter det som ett skojigt projekt.

Till hösten när lillsonen flyttar så åker dessa två stora monster ut och in flyttar en kombinerad kyl/frys.

Hejåhå vilken skojig kommentar med onödigt vetande :)

Ha det bäst!
Kram Stina

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Du är ju helt otrolig du, har du byggt ett bord! Wow det skall bli spännande att få se resultatet. Om jag känner dig rätt så är det garanterat urläckert!!!

Knappar är otroligt dekorativt, ja bara ha dem i en burk på rätt ställe. Min står dock inne i garderoben för den innehåller typ, 5 knappar!!
...men jag vet att svärmor har en välfylld knappburk.... och hon har samlat lite längre än jag för hon fyller år i helgen, så det vankas 80-årskalas.
Ha det gott, Kram Monica

pysseltanten sa...

Alltså shit pommes frites, vännen...BYGGA ditt eget köksbord?!! Hmmm...finns det NÅT som du inte kan?..:))
Ska bli spännande att se när det blir färdigt...
Knappar hag jag oxå gott om, då jag fått ärva mina föräldrars syskrin...kanske skulle apa efter din idé?...
Ha de gott vännen...
Kraaamizar Git

Eldrid sa...

Hanis! Du er så herlig!! always make me smile:)
Du er virkelig en kreativ sjel..Så fasinerende..og da kan man ikke alltid forklare hvorfor man gjør som man gjør. Vit at det du gjør inspirere og ikke minst gleder andre:)
Så det kan jo være en god nok grunn.

Knapper er jo best når det er ordning på dem:)

**klemmer**

Torparfrun sa...

"kom på mitt i alltihop".. ja du ... :)
Ska bli spännande att se bordet!

Ha en bra torsdag!

Kram Torparfrun

milla - andante sa...

Vilken pysselskatt du hade i skåpet!! Man får ruva på vissa ägg innan de kläcks som idéer!:)

Ska bli kul att se bordet...!
KRAM

Cathrin sa...

Men hjälp, det skall väl vara du då. Som lite så där bara meddelar att du "fick för dig att bygga ett köksbord". :) Ser fram emot att få se skapelsen. Och är lite avundsjuk på ditt driv!!! Fast bara lite. För det är dig väl förunnat!

KRAM!
Cathrin

Nygammalt sa...

Här är tjejen som gillar smycken ser jag! (från ditt tidigare inlägg)

Vilket angenämnt problem att ha en sån fin samling av knappar, snäckor och andra trevliga saker :)

Ska bli spännande att få se ditt bord, du är verkligen aktiv med målarpenseln ;)

Kram!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det är inga dåliga projekt du tar dig an...att bygga ett köksbord...så spännande=) Jag gillar att sortera knappar. När jag var barn brukade vi besöka en gammaltant och det var som att lyfta på locket till en skattkist när jag fick plocka i hennes knappskrin.

Ha en fin fin avslutning på veckan och en underbar helg!
Kram,
Regina

Rosor och Spetsar sa...

Härligt med så många vackra knappar, det ger mig minnen från mormors kök och jag sitter där o sorterar hennes knappar, som hon säkert som din mormor tagit vara på från gamla kläder.
Vad du är duktig som snickrar ett bord, ser fram emot att se det färdigt.
Ha en skön helg
Kramis
Annelie

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hihihi är du igång och bygger nu? Ja du är ju helt otrolig... ska bli spännande att se sedan. Jag skulle nog ha problem med benen tror jag... ett kort och ett långt.
Men det tror jag du fixar lätt som en plätt.
Härligt med knappar också... Finns mycket fint man kan göra med dom.
Kram
Marie

Sköna o Gröna Ting sa...

Du förfrös väl inte snoken där ute i .., brrrr, kylan????
Grattis till vinsten du kammade hem, din lilla turkärring:)

Knappar.., ja knappar i det oändliga.
Min älskade mormor var hattmodist och hela huset fullt med både knappar och fjädrar i olika slag.
Men.., vad skall man göra med allt då man absolut inte vill slänga det?
Ett mindre problem men just nu har vi så sablans ont om plats här hemma på våra 95 kvm, känns som jag behöver rensa lidda!

Kul att "se" dig Hannis och hoppas du får en lång och sköööön helg.
Ta hand om dig.
Kram
Marianne

Lily sa...

Åh, vad spännande med ditt bord. Ska bli kul att se det!
Jag har också haft funderingar på att göra ett eget köksbord, ett rufft! Men, det blir oftast bara funderingar och drömmar, aldrig verklighet för min del.. :)

Fin knappsamling du har! Jag älskar knappar, påminner mig om min mormor som bl a var en duktig sömmerska. Hon brukade sy finklänningar till mig när jag var barn. Jag brukade sitta länge och titta på henne när hon sydde, måttade och klippte, och på alla hennes syattiraljer, bl a knappar :))

Vilket fint erbjudande du fick, att bo på Österlen..
Jag hade slagit till direkt :)
Då kunde vi ju träffats över en fika :)

Ha en fin helg vännen
Kram Lily

Vita små hjärtan sa...

Hej Vännen.
Å det är ju så mysigt med gamla knappar!!! Å du bygger och hålls, energiknippe!!!!!
Kram Agnetha

Sjabbig men chic sa...

men oj, byggde du ett bord mitt i alltihop? Du är en cool brud du Hannis. Och ja, vad har man tänkt göra med allt man sparar egentligen...

Kramis Lisa

[ no47.mia ] sa...

Hej Hannis!

Ja men visst är det roligt med knappar, snäckor och allt annat smått och vackert.. Är en stor samlare av detta med..

Bordet kommer bli så läckert!
Det ser jag..

Kram

Therese sa...

Låter som ett helt underbart projekt. Att bara få sitta ner en stund och låta tankarna flyga, fantastiskt. Och så kul att hitta massa saker dessutom, bara av att veta att du har dem kommer få kreativiteten att flöda:)

Och ja, du hade kommit rätt! Lite makeover bara:)

Ha en skön helg, kram Therese

Mira sa...

Hej Hannis!

Tack för din varma kommentar hos mig! O så glad du gör mig av dina olika projekt, ordning o reda är underbart o jag är som alla tidigare kommenterare väldigt nyfiken på ditt bord. Nu känner jag pysselmuskeln dra här... Kul!!!

Kram kram/Mira