Skrivbordet

Kommer ni ihåg skrivbordet jag fick?
Som bland annat hade stått i en trädgård.

Så här ser det ut nu!
En viss skillnad.
Det är inte riktigt klart än då jag inte har bestämt mig
för om jag ska skrapa fram en del av den
reparerade skivan igen.

Sprayade handtagen som jag hittat på loppis

Pallen som jag gjorde decoupage på skulle ju vara fin till men
kanske inte så bekväm att sitta på...

Så nu har jag alltså påbörjat projekt pysselhörna!
Äntligen kan man säga om det.

Och sy skulle jag göra förra helgen, vilket jag faktiskt gjorde.
Men träning ger färdighet brukar man säga, så jag får
sprätta upp en del och göra om. För rakt blev det inte!
Återkommer om det.
Det bra i det hela är att jag får träna på tålamodet.

Hoppas att ni får en fin Alla helgon.
Kram Hannis

37 kommentarer:

Suveliina sa...

Hey,

Your table looks beautiful!! Like you whole blog. It's beautiful and inspiring!!

Have a good weekend!!

Suvi

Sjabbig men chic sa...

Vilken förvandling. Det är magiskt vad man kan göra med lite fantasi och framförallt färg. Sy... ja, mitt tålamod är inte gjort riktigt för det. Fast ibland försöker jag och då är jag så himla nöjd med mig själv efteråt.

Kramis Lisa

Lily sa...

Wauh!!
Superfint!!!! Vilken skillnad!!!

Det tog mig 2 timmar att göra mitt inlägg! Fy...

Önskar dig en lugn och fin helg
Kram Lily

Nina sa...

Hej på dig
Vad snyggt det blev med skrivbordet och stolen ger fin kontrast till det. SKIT FINT! ;O)
Trevlig Alla helgon
Kram Nina

Stina sa...

Snyggt Hannis...jag gillar "burkarna" som står under skrivbordet
var får man tag på sådana?

Jag har två pallar som jag ska fixa till men vet inte riktigt hur.
Kanske jag skulle prova med
decoupage...

Ha en härlig dag i solen!
Kramen Stina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det där med och sprätta upp känner jag väl till! Men till slut brukar det bli bra. Ditt skrivbord blev väldigt bra, så fint. Och med dom zinklådorna under blev det en härlig stil över det hela.
Ha en fin helg
Kramar
AnnaMaria

STENLYCKA sa...

Vad vackert det blev med vit färg och de svarta handtagen var så läckra. Pallen gillade jag.
Vi har en vacker vinterdag här med lite frost på marken och en svag novembersol, känns bra idag när mitt hjärta gråter. Det är ett år sedan min mor gick bort och en dag som denna kommer alla minnen tillbaka, känner en oerhörd saknad, men jag tror det är viktigt att få sörja för att senare kunna gå vidare. Livet kan vara krokigt men aldrig utan mening.
Stor kram till dig!
Raina

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej vännen,
å mysigt med en pysselhörna, en plats som saker kan få ligga kvar på.... skrivbordet blev superfint! Här hemma är energinivån på minus 10 .. just nu befinner jag mig i en tankebubbla...

Idag lördag tar vi det lugnt, skönt att bara vara efter dagarna i Köpenhamn och på landet...

Önskar dig en underbar helg!
Kram monica

milla-andante sa...

Oh så fint!!! Blir tokinspirerad när jag ser detta och även det nya grå i hallen!! Duktik du är!! Pallen är jättefin till, den kan ju bara få stå där brevid...:)

Vilken tur att det bara är lördag förmiddag och ingenting är planerat för helgen - här ska grejas! Tack för inspiration vännen!
KRAM

milla-andante sa...

Du kanske är duktik också, vad vet jag... men det var duktig jag menade...:O

:)

Hanna sa...

Ha en bra helg!
Kram
Hanna

Ann-Catrin sa...

Himmel så snyggt Hannis..
tänk vilken skillnad och vad snyggt det blev med beslagen till

Hyllorna under blev oxå super..
pallen är söt men jag förstår.. det är ju inget stöd för ryggen

Kram på dig
A-C

Skogsfrun... sa...

men du kan väl inte misslyckas i en så snygg pysselhörna ;D

Hahaha... ska ge mig på att sy jag med... hoppas på bättre lycka än de senaste gångerna. Visst är det väl synd att det ska vara så svårt att få en raksöm rak!?!

Kramen pernilla

Fröken Grön sa...

Superfint! - Ljuvligt med en pysselhörna där det liksom är helt OK att få bre ut sig.
Det där med symaskin, ja... Skönt att höra att du är min medsyster där, hehe!
Hoppas du har en skön allhelgonahelg!
/Anna-Karin

Monkan sa...

Åh vad fint skrivbordet blev och vilket jobb du måste ha lagt ner. Den fina pallen blir perfekt där - sitta bekvämt måste väl vara en onödig lyx? ;)

Vilket snyggt och fiffigt sätt att dölja kontakter och annat trist. Och grattis till utmärkelsen, kunde ju inte ha hamnat bättre! :)

Vita Falkens Lantliv sa...

Vilken skillnad det blev! Kanon snyggt och pallen till var ju bara så snyggt:)

Kram Susanne

Vitt hus med svarta knutar sa...

Så fint skrivbordet blev. Vilken förvandling. Handtagen gillar jag skarpt. Pallen passar jättebra ihop med skrivbordet, men som du säger kanske den inte är så skön att sitta på länge. Den kanske kan få stå brevid och bara vara fin=) Skönt att få en pysselhörna, det är så skönt när man inte behöver plocka undan hela tiden, som när man sitter vid köksbordet och pysslar. Zinklådorna under bordet är så häftiga. Snyggt!

Ha en fin kväll!
Kram,
Regina

Anci sa...

Hej !
Imponerande ! Du är verkligen skicklig som har åstadkommit den förvandlingen.

Kram
Anci

Nyanser av vitt sa...

Åh vad fint vännen. Pallen är också helt underbar men kanske inte lika underbar för rumpan en längre bloggstund vid ditt nya skrivbord :O)
KRAM

Lily sa...

Jag var på Åhléns i Lund förra fredagen. De höll på att packa upp julsaker, en del var redan uppackat. Mycket fint..och roligt. Sonen köpte min julklapp/present där :))
Det dröjer nog inte länge till förräns de börjar spela julmelodier i affärrna...

Nu längtar jag efter julblommorna, har redan fuskat lite och köpt en vit hyacint, som doftar så gott, lagom starkt :)

Vita blommor, mossa, ljus (lite kanel, stjärnanis) blir så fint

Ha en fin söndag
Kramar Lily

Fröken Fräken sa...

Fint fint fint! Det där bordet påminner ju förresten om ett som jag såg på Kupan i förra veckan.. Det var riktigt surt att inse att jag inte hade någon som helst plats för det och var tvungen att lämna kvar det. Och så härligt att få en pysselhörna!Min hörna är överbelamrad jämt, men det kanske är ett bra tecken på att den funkar??
Om det strular med syrojekten så rekommenderar jag dig att inte sy en pläd i fuskpäls! Jag har aldrig varit med om något som luddat och skräpat så mycket!

[ no47.mia ] sa...

Snyggt!
Där kommer du finna ännu mer inspiration..

Kram på dig!

mia

Anna S sa...

Hej Hannis! Skrivbordet blev jättefint vitt och med de beslagen på! Snyggt med metallbox-förvaringen under med. Lite vit färg kan verkligen förändra! Skulle säkert vara snyggt att ta fram lagningen på bordet med tänker jag. :)

Ha det så bra!
Anna S

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Vad fint skrivbordet blev! Lådorna under skulle jag nästan kunna döda för, missförstå mig rätt, men det är så snyggt med galvaniserad plåt. Har lite ågren här hemma för nu vill jag ha mer industri-känsla nu. Ja, det är nog bara att inse att man aldrig blir färdig...

Tack för dina stöttande ord hos mig!

Ha en skön kväll!

Kram Anna-Lena

Cathrin sa...

Ah, den där pallen är jag smått förälskad i! Den är SÅ fin. Perfekt till skrivbordet. Som fick pricken över i med lådorna under. Gillar kombinationen. Vilket jobb du lagt ner. Och jag som såg världens sötaste barnskrivbord och avstod för att det nog var lite mycket jobb för att få det som jag vill. Hm, nästa gång slår jag till. Och mailar dig om råd! ;)

Ha en fin söndagkväll och bra start på veckan!
Kram
Cathrin

Viola sa...

DU gör som vanligt underverk med det du får..ser så fint ut, hoppas helgen varit skön, kram

Gammelbålsta sa...

Hej!
Så fint skrivbordet blev och pallen är urgullig. Sprätta och sytt vint det har jag gjort massor den här veckan.. min käre man fick rycka in och hjälpa mig så att jag slapp få nervsammanbrott.. det gäller att ha tålamod och man lär sig av sina misstag (ibland).. Ha det så jättebra kram Aydan

Ett Vitare Hem sa...

Så snyggt det blev!!
Ha en fin dag!
Kram/LenaS

vitaloppan sa...

Åhh så fint det blev! Vad duktig du är. Jag
älskar pallen också:) Kram Linda

Rosor och Spetsar sa...

Snacka om förvandling, det blev ju så snyggt. Tänk vad lite färg och mycket jobb kan göra.
Önskar dig en bra vecka, är är det snöstorm idag
Varma Kramar
Annelie

Torparfrun sa...

Blir ju super :-) Blir det ännu mer pyssel nu då när det blivit en pysselhörna?

Kram Torparfrun

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det blev jättefint skrivbordet! Vilket jobb du har lagt ner...
OCh det där med att sitta vid skrivbordet är alltid problem, finns aldrig någon tillräckligt bra stol för att kunna sitta så länge som man vill... :)
Kram
MArie

Nyanser av vitt sa...

Tack vad snällt sagt. Ja jag hoppas på bra försäljning
Kram

Eldrid sa...

Du e bare utrolig kreativ! elsker kombinasjonene. Og den decoupage pallen er nå en av mine favoritter innpå her..hehe, en av mange!
Du er så dyktig!
og du, takk for din skjønne kommentar..you make me smile:)
*gledes smil*

Änglarnas hus sa...

Hallojsan tjejen!!

Super, dupersnyggt!!..Och det blev kanoners med omsprayade handtag..jag gillar den där matta färgen du använder på dina lampor mm..

Allhelgona har varit trevlig, tack!!

Ha det bäst vännen!! Kramis Sanne

Levindas Värld sa...

Men du, snacka om förvandling! Va mkt kärlek och stort jobb du lagt ner på skrivbordet :)

Och det lönar ju sig alltid att måna om sina ting :)

Trevlig fredag!

Blueness sa...

Otroligt snygg pall! Älskar svarta detaljer mot allt det vita.