Pysselhörnan

Neeej, köksbordet är inte riktigt klart utan kommer nästa gång.
Och det är inget avancerat bygge utan väldigt, väldigt enkelt.
Några plankor, ett gäng skruvar och bockar så
ha inte för höga förväntningar=))

Däremot så börjar pysselhörnan ta form.
Okej, avdelaren jag ska bygga är inte klar men
innan jul hoppas jag!
Mycket som inte är färdigt i det här lilla hemmet
men det tror jag ni känner igen.
Här är alltså min plats!

Min inspirationstavla fick bli en helt vanlig anslagstavla
som jag målade grå.

Nästan allt är sorterat i burkar för att lätt hitta och
komma åt sakerna.
Sen kommer det troligast vara så här ordnat bara några dagar
men vad gör det?

Det här är en del av det jag sydde som det gick åt skogen med,
sprättade bort det jag lyckades med(stryka på en bild...)
och sparar till en annan gång.

Blev förvånad när de rosa pärlorna fick komma hem
men det är ju faktiskt inspiration när jag tänker efter.

Någon kanske har upptäckt att jag lagt upp en "Nej tack till awarder".
Det är inte för att jag är otacksam, och inte heller för att jag inte
tycker om det sättet att fira varandra.
Utan helt enkelt för att jag glömmer. Och det är det värsta jag vet!
Så därför tackar jag nej till det=))

Nu ska jag fortsätta med bordet!
Kram Hannis

28 kommentarer:

Annica sa...

Så inspirerande liten hörna...nu blev jag avis=)Håller med dig ang.awarder glädjande men lätt att glömma bort tyvärr.Härlig söndag till dig/Annica

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag har också en nej till awarder, det är för att jag inte kan välja vem jag ska skicka till. Det var en väldigt fin hörna du har ställt iordning, där passade dina knappburkar bra. Bra och slippa ha allt på kösbordet, där saker gärna vill hamna. Fin fjärilsbild, jag har aldrig provat såna stryk-på bilder.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Fröken Grön sa...

Jättefin pysselhörna! Lämnade just min egen efter att ha klippt och klistrat julkort en timme, och visst blir det rörigt, men det är ju liksom det som är hela poängen! Härligt att ha ett ställe där det är helt OK att breda ut sig och bara lämna som det är, tills man är klar med vad det nu är man pysslar med! (Alternativet är ju annars att man brer ut sig i HELA lägenheten/huset...)
Hoppas du har en skön söndagkväll!
/Anna-Karin

Rosor och Spetsar sa...

Hejsan Hannis, jag ser att vi sitter och pysslar under samma lampa du och jag. Mysigt du fick till det och härligt med grejerna framme så det är fritt fram för skapandet. Stryka på bilden var snygg, varhar du hittat den ?
Ha nu en skön söndagskväll
Kramar
Annelie

the shed sa...

Gillar din pysselhörna, håller på att fixa min, hm jag menar att dörrarna just kommit på plats. Resten är kvar o fixa.
Kram Tina

Vita Falkens Lantliv sa...

Perfekt pysselhörna! Ordning och reda är ju kul när det är, men samtidigt en bra plats där man kan röra till det.

Ha en skön kväll!
Kram Susanne

[ no47.mia ] sa...

Hej Hannis!

Love your pysselhörna!!
Har skaffat mig en målarhörna jag..

Jag känner likadant för awards som du.. Glömmer och svårt att skicka vidare.. Man vill ju alla ska ha en isf..

Kram på dig!

Mia

Torparfrun sa...

Hej!

Blir ju en fin lite hörna, inte för att jag trodde något annat ;)

Hoppas att du får en bra vecka!

Kram Torparfrun

Vit som snö sa...

Vilken mysig hörna du har där! O fina bilder, som alltid:)
Jag har samma känsla för awarder...funderar att sätta in en sån jag också.
Ha en mysig söndagskväll!
Kram Cilla

Änglarnas hus sa...

Riktigt fin arbetsplats..och jag gillar ideén med en idétavla!!..Hannisgrå är den också ;)

Haha..tänkte just att wow! vilken ordning hon har..Jisses mitt bord är nog aldrig fotovänligt..men sen läste jag vidare och förstår ;)


Ha det gott nu vännen!!

Kraaam Sanne!

Lantliv i Norregård sa...

Hej Hannis!!
Gillar verkligen din inspirerande pysselhörna!! Kan tänka mig att du trivs där!!
Har oxå tackat nej till awarder, det är svårt att välja och de glöms bort...

Kram Malin

Stina sa...

Så fint du fått till det i din pysselhörna. Jag har ju allt mitt pyssel i källare nu...och där är det inte direkt någon mysfaktor. Fördelen är att jag slipper städa efter varje gång jag gör något.

Du undrade över mitt skåp i köket...jag kan ju säga att det är inte direkt ett "walk in" skafferi:)

En vanligt högskåp där mjöl och andra godsaker ska husera...men jag måste spika en sockel innan jag kan få det på plats.

Fin bild på dig där till vänster :)
Kramen
Stina

Stina sa...

Nog för att jag är lite trött idag...bilden finns ju till höger "fniss"

Vita små hjärtan sa...

Hej Vännen!
Ja awarder är ju så svårt att skicka vidare. Jag avstår...
Så mysig hörna du har då!!!!
Kram Agnetha

Systrarna Hjertén sa...

En pysselhörna skulle man ha, jag använder köksbordet och får släpa fram och släpa bort...morr, behöver ett eget hörn!!

Fantastiskt fin och bra hörna du fixat!

Mvh
Frida

vitaloppan sa...

Men åhh så fint. Där skulle jag gärna skapa en massa.. Det är faktiskt enormt inspirerande att bara se alla vackra saker på pysselbordet.. Kram Linda

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Hannis,
Så fin hörna du har fixat, jag önskar att jag hade möjlighet att fixa en så fin hörna till mig... mycket jag önskar mig/drömmer om men som jag vet att jag antagligen aldrig kommer att få på grund av platsbrist.

Har i kväll kommit hem efter en resa tur/retur upp till Dalarna där vi firat svärmors 80-årsdag. Vilket var jättetrevligt! Har suttit och tittat ut genom fönstret och suktat efter alla underbara, stora, läckra , fina hus längs vägen..
Men så kommer jag in genom dörren här hemma och då pirrar det av glädje över att vara hemma, Ja här mår jag ju så bra trots att det inte är så stort, stor kram Monica

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Vilken snygg pysselhörna du fått till! Önskar att jag kunde ha något liknande hemma men det är omöjligt just nu med lilla klåfingriga Maja. Känner igen mig i ditt tänk kring awarder. Det är riktigt förargligt när man glömmer bort för det gör man ju ibland. Ska bli spännande att få se ditt bygge sedan.

Själv har jag också kommit i gång lite under helgen. Advent närmar sig och jag arbetar bäst under lite tidspress. Målning pågår!

Ha en skön vecka nu!

Kram Anna-Lena♥

SwedishCorner-DownUnder...Pernilla sa...

Härligt med kreativ pysselhörna!
*inspiration*

Kram från Australien♥

Sjabbig men chic sa...

Men jag tror att jag också måste lägga upp en sån där nej tack till awarder. Jag blir så himla glad när jag får dem. Blir väl en liten egoboost då;) Men sen så blir det något annat emellan eller så åtföljs de av en utmaning som jag tänker att jag ska klura ett tag på och sen är det bortglömt. Får skitdåligt samvete när jag tänker på alla gulliga som kanske tror att jag bara skiter i det. Ja, i vilket fall så blir ju pysselhörnan kanon. Jag är jätteglad så länge jag inte har någon pysselhörna för då kanske jag slipper ta en sobril. Fast jag skulle kunna ha en för syns skull...

Största värsta kramen
Lisa

Virkat och Kärt sa...

Vilken fiiin pysselhörna Du har gjort!
Visst är det skönt med ordning och reda på prylarna, och sen om det bara varar för stunden, det är ju som det är med det, och bara att börja om liksom ;*)

Du är ärlig och rak Du, och det gillar jag!
Awarder existerar nästan inte i min bloggvärld, min blogg har ingen rusningstrafik, och det kan nog vara himla lugnt och skönt det med på ett sätt faktiskt ;*)

Kramar, från Eva

Hanna sa...

ha en bra måndagskväll!
kram
hanna

Anna S sa...

Hej där! :) Pyssel-hörnan är fin,och vad bra det blev med en anslagstavla målad helt i grått! *thumbs up*

Ha en fin vecka! Ser fram emot nästa inlägg (som jag gör med alla inlägg) :)
Anna S

Viola sa...

Har ungefär samma budskap på min blogg, kan inte heller hålla reda på dessa och har så svårt att dela ut dom..arbetshörnan verkligen så fin och vilken ordning..den beundrar jag, KRAM

Mamma C sa...

Det var en fin hörna du fixat till åt dig. Saknar min pysselhörna jag hade förut i hallen. Den tog jag bort, för att jag tyckte jag kunde hålla till vid köksbordet.
Kram mamma C

Anette sa...

Hallå! Däe skulle jag gäääärna sitta och pyssla...min hörna är verkligen inte mysig. Men nu fick jag lite ideér;))
Kraaam/Nettan

Nina sa...

Vad härligt och ha en egen pysselhörna... Det drömmer jag om.
Ja du vet...i förra datorn så gick det bra och dra i bilderna, men när vi köpte en ny dator så gick det inte längre. Ska testa alla dessa tips som jag fick TACK!
Ha en toppen tisdag
Kram Nina

ulrika sa...

Vad mysigt du har det, härligt med en pysselhörna vill ha..
Ulrika