Krucifix

Eftersom jag var inne på det sakrala förra gången
fortsätter jag lite med det den här gången också.
Det här korset var en sån där sak som jag bara inte kunde lämna.
Jag julpyntar inte speciellt mycket men det här ska stå framme då,
tillsammans med tända ljus är tanken.

Dels för att det är oerhört vackert förstås men också för att
det har en del med julens historia att göra.

Just nu står det på hyllan i köket som är en återkommande
favoritplats när det kommer till pyntning.
Där hamnar oftast favoriterna.

Det var det!

Av fina tjejerna Lily och Ellas hus har jag fått en award som
naturligtvis gör mig glad!

Och den skickas vidare till
Fröken Grön
Ljuva drömmar
Zillaf´s blogg
Mitt liv här och nu
Betongkrukan

Det är bara om man vill och har lust!Måsten har vi nog av=))

Tack för alla fina ord om min hall!
Har lite kvar att göra i vanlig ordning men det får bli någon annan dag!

Kramen till er/Hannis

23 kommentarer:

jakt,skor,barn,inredning sa...

Så fint ! Absolut passar det nu då vi faktiskt lider mot julen.Tack för dina kommentarer hos mig, är super dålig på att själv lämna kommentarer men jag besöker dig ofta =0) Ha en riktigt skön dag ! Nilla

[ no47.mia ] sa...

O du, jättefin! är den..

Vad fin din hall blev med hannis!

Ljust och luftigt..

Ha en fin dag trots regn.. Vi ska köra en sväng till IKEA vi idag..
Mer ljus blandannat behövs..

Kram mia

Vintage House sa...

hej
Så underbart vacker:)
så fint och luftigt hallen känns.
Ha nu en skön dag här regnar det för fullt.
kram
sandra

Ett Vitare Hem sa...

Så fint korset är, så vackra bilder!
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

Torparfrun sa...

Du är kanske mer "julpyntig" än vad du tror ;-)

Kram Torparfrun

Skogsfrun... sa...

vilken snygg! och vad fin er hall är!!!
Vill så gärna sätta igång och göra om vår ahll... men det är mkt man vill...

Kram pernilla

Fröken Grön sa...

Tack snälla för den fina awarden, - vilken fin start på en för övrigt gråtrist dag!
Jag gillar dina sakrala inslag, speciellt det där fina rosenbandet som du visade i ett tidigare inslag, (Rentav förra, kanske?) Vi har också en del religiösa inslag här hemma, bland annat en stor trärelief med Jesu ansikte som sambon något otippat kom hem med en gång. Sen har vi en del tavlor med bibliska motiv i badrummet. - Lite hädiskt att ha dem där, kanske en del tycker, men är det nånstans man har tid för stillhet och eftertanke så är det ju där!
Må nu så gott och sköt om dig i höstrusket!
/Anna-Karin

Ljuva Drömmar sa...

Jättefint kors! Resten på hyllan är också snyggt. Ser att du har porslinsskärbrädor, det skulle jag gärna äga några...:)

Hos mig kommer det bli en massa julpynt, skulla gärna börja snart.

Tack så jättemycket för awarden!

Hoppas du får en underabar dag, kramar Maria!

CaramellePastelle sa...

Hej goa Hannis!

Sååå vackert krucifix! Jag har också ett, men det är vägghängt. Ditt var hemskt fint, gillade foten på det också.

Vet du, jag hann inte kommentera det, men jag tycker din hall blev superfin med nya omändringen. Och så målar du ju så vansinnigt snyggt!

Kram från Camilla!

Änglarnas hus sa...

Hallojsan vännen!!

Du som säger att du inte pyntar till jul..hihi....jag har nog fått mest jultips, och riktigt inspirerande sådana, här hos dig den senaste tiden ;)..Det svarta krucifixet bryter av riktigt fint mot allt det vita!!

Missade ditt inlägg om hallen och har nu njutit av de fina bilderna.. Så snyggt!!!

Hoppas att du får en bra dag..i det regniga, underbara vädret!!

Kraaaaaaaaam Sanne!!

Stina sa...

Tack goa du för den fina awarden....kul att du uppskattar mig och min enkla blogg :)

Kom precis hem från Sandviken har varit och hälsat på den lilla "vesslan".
Jag kommer och hämtar awarden senare i kväll...för nu måste jag ner på den lokala loppisen :)

Största kramen och tack igen :)
Stina

Sjabbig men chic sa...

Fabulous Hannis! Mitt ärvda krucifix ligger framme jämt. Strategiskt placerat i hallen så det inte kommer in något tok;)

Kramis Lisa

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis till awarden.
Gillar ditt kors, det var jättedekorativt. Kommer och bli en sån fin sakral känsla med ljus där.
Jättefin madonna också.
Kramar
AnnaMaria

Lily sa...

Jättevackert kors!

Du har gissat rätt vännen..

Så fint du gjort i din hall!
Älskar din låda..

Kram Lily

Nygammalt sa...

Sakrala saker är så fina. Det tycker jag också om att ha. Ger lite rofylld stämning tycker jag.

Ljusstaken du tog fram har jag haft framme hela året! Ha ha! (Har inget förråd så nöden har ingen lag)

Skönt med massage och andra härligheter att unna sig. Just nu blir det lite ryggknäckningar för jag har fått problem med ischias :(

Kram!

Cilla sa...

Men tack gulliga du för awarden!!!
Din blogg är alldeles fantastisk & DU är ju bara så rar ;0)

Tusen Tack..

Var rädd om dig rara..
Kram Cilla

Rosor och Spetsar sa...

Så rofyllt det ser ut med krucifixet bredvid den fina madonnan - vackert.
Jag är inte heller så pyntig - gillar advent mer med alla ljus det tycker jag är både mysigt och vackert.
Du undrade om jag målade texten på frihand, jag har en bild bredvid som jag skissar av och sen kommer en fin pensel fram och avslutar.
Ha en bra kväll
Kram
Annelie

Vita små hjärtan sa...

Hej Vännen!!!
Så fint kors, det kommer pryda sin plats hos dig!
Ha en fin kväll.
Kram Agnetha

Ellas Hus sa...

Korset passar nog in bland allt det andra i samma anda!
Min ljuslåda kommer från Granit men det var säkert 5 år sen jag köpte den...
Skönt att höra att det inte bara är jag som har det stökigt. Det är nog bara för att jag går hemma i det hela dagarna som det ibland blir för mycket...
Ha det riktigt gott i helgen.
Kram
Ellinor

Sjabbig men chic sa...

Godkväll min sköna! Du fattar att det är sofforna i vardagsrummet och inte soffan i TV-rummet som jag har färgat va? Ja, hur som helst så blev det så bra så jag tror fortfarande inte att det är sant. Så här gjorde jag: Jag köpte massor av textilfärg och sånt där salt. Jag började med att färga stomtyget. Först tvätta det så att det är genomblött och sen färg och salt. Men då ringde en kompis och jag glömde saltet och det blev rent bedrövligt. Men jag gav mig inte utan gjorde om och gjorde rätt och färgade sofforna bit för bit och det blev kanon! Du såg bilderna på dem va? Och du tack för din fina beskrivning av mig och min blogg men det där med åsiktsfrihet... Ja, visst alla får tycka som de vill men tycker de inte som jag tycker så är de dumma i huvudet;) Fast det är ju också en rättighet. Men man får inte vara dum mot andra såklart.

Största kramen till bästa tjejen
Lisa

Fröken Fräken sa...

Korset känns sådär härligt typiskt Hannis, om jag får säga det! Har också köpt en del som jag tänkt ska få komma fram till jul, fast en sak har jag redan tjuvanvänt, julspray från Isabella SMith, så nu doftar det här av apelsin och kanel :-)

Intressant med dina tankar kring bloggande! Jag håller verkligen med dig om att bloggen är en ventil där man kan få skapa och vara kreativ, möta likasinnande som inte tycker att man är knäppt som alltid håller på och pysslar med något :-D

Viola sa...

Viilket vackert krucifix, jag är oxå så svag för dessa och det finns en del här hemma, önskar en riktig skön helg, kram

Mycket annat & lite betong sa...

Jag har missat en del av dina inlägg, men det har jag tagit igen nu. Både sovrum och hall känns ljusa och luftiga utan för mycket grejor. Jättesnyggt!

Ha en bra helg!
Agneta