Inte så juligt...

Jisses, vilken respons på mitt bord.
Jag tackar allra ödmjukast för det och tänker på hur
enkelt det vore om människor överlag gav varandra
mer vänlighet och beröm.
Ni är så fina som bjuder så på er själva!

Jag är troligast en av dom torraste personer när det
kommer till jul och det som är runt omkring.
Men jag myser av att kika på andras julpyssel och just
nu har jag de Tre tenorernas julskiva på.
Men som sagt här blir det inte mycket...
Förutom fattigmanssilver förstås .

Det är en favorit året runt men på vintern blir det ett måste.

En julkula som har nästan samma "grålillanågonting" nyans
som bordet.Det blev lite fel nyans,tanken var en annan
men jag trivs med den än så länge.
Och som ni ser så har jag slarvmålat för att det ska se lite härjat ut.
En annan sak som jag gillar=))

Det finns en sak här som bara kommer fram till jul.
Och det är den här, min jesusfigur.
Ihop med blockljus så blir det mysfaktor.

Igår var jag och arbetskamraterna ut.
Bowling, mat och lite dans förstås.
Så med självförvållad skallebank, hes röst och
träningsvärk i vaderna efter högklackat så ska jag nu ge mig ut på promenad.

Och er som kikar in önskar jag en mysig första advent!

Kram Hannis

48 kommentarer:

Anna S sa...

Hej där! Hoppas promenaden var skön.
Den grå-lila färgen på bordet är fin och ja, snyggt när det är lite härjat. :)

Fattigmanssilver är ju jättefint och passar bra på julen! Fin samling du har.

Jag är inte heller nån storpyntare på julen. Lite ljus och nån 3D-adventsstjärna räcker ofta.

Ha det fint!
Anna S

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ser så fint ut med den grå bordsskivan, passar jättebra ihop med dina silvriga ljusstakar. Jag tycker du har en härlig adventsstämning. Här snöar det idag, kanske tar en tur ner på byns julmarknad.
Ha en fin promenix och advent
Varm kram
AnnaMaria

Styling a`la Anna sa...

Tycker ditt julpynt verkar alldeles lagom, behövs ju verkligen inte mer. :-)
Har letat som en galning på nätet om hur man gör en sån pappersblomma jag visade..hup! Trodde det var easypeasy, men har inte hittat en enda rätt blomma. Jag letar vidare..:-)

Fin bild på dig på sidan! :-)

Ha en härlig första advent!

Nygammalt sa...

Tycker att du har julpyntat alldeles lagomt, jättefint är det! Och vilket bord, snacka om att du är en handy man...eller kvinna ska det ju vara ;)

Tycker mycket om din pysselhörna, skönt när man har det.

Trevlig första advent önskar jag dig! Kram.

Vita små hjärtan sa...

Hej Vännen!!!!
Så mysiga bilder. Stämningsfullt med alla ljusen och Jesusfiguren.
Ja jag ska INTE på promenad för fy vad det blåser och yrar!
Ha en mysig advent!
Kram Agnetha

Agneta sa...

Du rackarunge där, torr vet jag inte om jag håller med om att Du är.... sanslöst vackert torr feeling, i sådana fall. Stilistisk less is more jul a'la Hannis är det snyggaste så här långt!

By the way.... foied uino pipafo, cra carefo

Vad det betyder? I dag dricker jag vin, i morgon är jag utan ;)

Love

Stora Systra Du vet

Annica sa...

Precis alldeles lagom juligt...Här öser jag på med jul ena dagen och tar bort den andra=( I lööv din julkula superfin.Ut med dig och gå bort gårdagens synder...=)Ha en fin advent/Annica

Fröken Grön sa...

Tycker du har skapat en väldigt sober stämning, Hannis. Jättefint! Själv har jag lite svårare att begränsa mig, haha! Har redan plockat fram min mormors gamla porslinstomtar och satt upp julgardiner. När vi bodde i lägenhet i stan hade jag aldrig velat ha det så, men den här lilla stugan är som gjord för att fira jul i! =)
Må så gott!
/Anna-Karin

Fröken Grön sa...

Oj! Glömde att säga att bordet ser jättefint ut när du har målat om det! Grå kan vara en svår färg när det gäller att hitta den exakta nyansen man har tänkt sig, eftersom den kan dra åt så många andra färger. Tycker nyansen du valt ser jättefin ut!
/Anna-Karin

Sjabbig men chic sa...

Men absolut lagom och supersuperfint!

Kramis Lisa

SoF/Blindstyre.se sa...

Glad första advent önskar jag dig Hannis! :)

Själv är jag också ganska avslappnad när det gäller Jul och tillhörande pynt.
I november brukar jag säga: - Nej i år blir det i n g e t julpyntande alls.
Men framåt advent så har det ändå på nåt mystiskt sätt börjat smyga sig in lite julfix här hemma.

Det finns ju ett uttryck som heter "less is more" - och jag tror att det är något som kan stämma in på dig.
Sparsmakat och vackert!

Varma söndagshälsningar!
SoF

the shed sa...

Hos mig blir det sparsamt med pynt, fina bilder..
Kul med a night out ibland, hoppas du känner dig lite piggare nu..
Kram tina

Änglarnas hus sa...

Hallojsan vännen!

Ja men jisses så snyggt bordet blev!! du är så fiffig!

När du sen dkorerat med ljus, amaryllis och kula fick du till stämningen också!

Här är det också lite segt!! Partajade igår och glömde kvar rösten på festen..för mycket karaoke..hehe..

ha en magisk 1:a advent!!!

Kramis Sanne!

Anci sa...

Vi är bara ärliga.

Julen behöver ju inte se ut på ett sätt, bara känslan är den rätta.

Kram till dig

Anci

Lilli sa...

Elsker din hvite, skimrende jul, Hannis. Og ditt nye bilde; så vakker du er... men det visste jeg jo allerede.
Vår jul blir litt sånn litt av hvert, men vi forsøker å ikke kjøpe noe, men lage selv. Mye lys, gran, papirpynt og en og annen tomte.

Klem og kram!

♥ Pia... sa...

Hej.. tycker oxå du skapat en vacker advent hos dej..
Hoppas du inte spelade bowling i högklackat för då förstår jag om duhar träningsvärk*fniss*..
kram..Pia

Therese sa...

Ja, men visst hade världen varit snäppet bättre om alla gav varandra beröm istället för skällsord!
Underbart fint bord du har snickrat ihop! Helt fantastiskt ljuvligt och härligt. Det kommer ju dessutom bara bli snyggare om nån råkar sätta kniven i det eller om nån råkar spilla nåt. Och dte är ju inte ofta det är så med möbler...!

Nej, bort med sladdhärvor, det är nog det jag hatar mest med vår moderna värld. Att alla prylar kommer med en sladd.
Hoppas du haft en bra 1:a advent i snön!

Kram Therese

Vita Falkens Lantliv sa...

Hejsan!

Jag tycker att du har hög mysfaktor. Sen om det är sådär super "juligt" är upp till var och en. Det viktigaste är att man trivs själv!

Här blåser som tusan och snön vräker ner, inte något vidare ute väder, men så mysigt inne;)

Kram Susanne

CaramellePastelle sa...

Ojoj, vilken snygg nyans på bordet! Lova att du visar en helhetsbild på det!

Har faktiskt lyckats adventspynta en del. Ganska enkelt pynt, så att jag står ut med det. Måste ju göra det för barnens skull.

Kram Camilla

Mira sa...

Hej, vad skönt att höra att det finns en till som känner så med juligheter. Jag har tvingat fram 3 ljusstakar i alla fall. O så glögg o pepparkakor!

Kram/Mira

Vintage House sa...

Hej
skivan ser fin ut..
Julen ska vara enkle tycker jag och fattigmanssilver är så vackert...
ha en fortsatt mysig 1 advent!
kram
sandra

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej vännen,
låter som om det var en toppenkväll..**fniss** hoppas promenixen var härlig! Vi fortsätter att njuta av helgen...snart dags för glögg och pepparkaksgrissini - en ny erfarenhet...

Kram Monica

Anki sa...

Hallå Hjärtat!
Mmmm fint med jul á la Hannis!...Så vackert med silvret mot din ruffiga borsskiva...det där har du gjort så bra *ler*
Men du vet jag skulle inte klara mig utan alla "pryttlar", så nu ska jag dra fram alla mina röda tomtar, haha...

Ringde dig förut, tänkte du kanske lurade på soffan när du är "bakis", hihi

Kramisen!

en smula vitt sa...

Hej!
Tycker också att mycket julpynt kan bli lite för mycket av det goda. Fast det finns ju så mycket fint ute i naturen som kan bidra med underbar julstämning.
Älskar t.ex. minigranar i en vas eller kruka, lite lummel på en gardinstång, en vacker gren på väggen med lite kottar hängandes under...
Det skapar en lugn känsla och jag tröttnar inte lika fort som på alla röda tomtar och kulor.
Fattigmanssilver är också fint och det kan man ju ha framme året om.

Ha det gott!
Kram Petra/

Malin sa...

Vad fint med Jesusfiguren och blockljusen.
Jag köpte en julkruppa på second hand men där var Jesusbarnet borta. Hoppas jag hittar ett lämpligt till julafton..

Mamma C sa...

Tycker att du fått till det mycket stämningsfyllt.
Kram Mamma C

[ no47.mia ] sa...

Hej Hannis!

O du har det så mysigt där hemma. man behöver inte så mycket julpynt.. jag har lugnat mig betydligt detta år.. var helt tokig förra julen med saker och ting.. Hittade bilder från då och tänkte HERREGUD! Gah! som jag höll på.. Mmm.. i år ser jag min jul i mer mys och njut än stress i att pynta mig tokig.. (vad jag pladdrar på..)

Hoppas du haft en fin helg!

Kram på dig!

Mia

Lantliv i Norregård sa...

Hej Vännen!!
Hoppas du fick en skön prommis!!
Så vacker bild med Jesus och alla ljusen...

Kram Malin

Ellas Hus sa...

Härligt att ha en kväll ute och dansa tills man får träningsvärk! Hoppas dock att promenaden mjukade upp musklerna igen!
Jag tycker det är skönt med en inte fullt lika julig blogg. Det är lätt att känna lite julstress när man ser hur fint alla har det (därmed inte sagt att du inte har det fint!!:) Men jag njuter också av alla fina bilder just nu!
Ha det gott hela den kommande veckan!
Kram
Ellinor

Fröken Fräken sa...

Här var det glöggfest igårkväll(natt) så för vissa har det nog varit lite segt idag. Dock inte för mig som grejat med gamla lakan som blev gardiner.
Färgen ser jättefin ut, men det är ju lite så med grå att den nästan aldrig blir som man tänkt sig. Men det kan bli himla bra ändå.
Och nu känner jag att jag måste skaffa en amaryllis och sätta den i en lerkruka! Jepp, så får det bli!

Systrarna Hjertén sa...

Han ser lite extra helig ut tillsammans med ljusen, snyggt!

Mvh
Frida

Virkat och Kärt sa...

Det har Du rätt i, kloka Du.
Mer vänlighet ~~~ inget överdrivet, utan det där lilla enkla leendet, eller hejet bara...det räcker långt det, OM det kommer från hjärtat vill säga.

Här i bloggvärlden ORDAR man mycket. Det känns lite konstigt ibland, faktiskt. Det är nog därför jag blir tyst periodvis...annars skulle det liksom inte vara jag, sån jag är i verkligheten ;*)

Roooligt att Du är en jultorris, som Du säger...genom det så skapar Du en alldeles underbar julstämning ändå :-)))

Kramar, från Eva

Torparfrun sa...

Promenera efter en utekväll, imponernade! Själv går jag inte många meter "dagen efter" ;)

Jag tycker färgen ser fin ut nästan lite zink färgad :)

Ha en bra Måndag!

Kram Tessan

milla - andante sa...

Det myset räcker långt!!!

Kram:)

Stina sa...

Nu är jag hemma efter en lång arbetshelg.
Innan jag sätter igång här hemma så måste jag ju bara berömma ditt julpyssel...alldeles lagom och helt i min smak. Säger igen att ditt bord är toppenfint....och ljusstakarna passar perfekt :)

Nu upp på vinden och leta julsaker...inte ska det bli mycket som kommer fram här, men kanske jag kan hitta nåt krafs som går att måla om...har en flaska med zinkspray i källaren som jag inte har provat ännu :)

Ha den bästa av dagar!
Kram Stina

Karin Lindström sa...

Hej Hannis!

Hoppas du fick en skön Söndag trots din staus *fniss*.

Jösses vad du är duktig. Har du nu snickrat ett bord också!!! Det passar dig perfekt, vad fint det blev.

Hoppas allt är bra med dig. Är du blond nu? Fin bild på dig på sidan, det klär dig!

Ha en fortsatt skön vecka!

Många kramar
Karin

Lily sa...

Du har det vackert och stämningsfullt! Ett underbart hem!
Älskar nyansen på ditt bord!
Fattigmanssilver är jag svag för!
Det är väl skatan i mig som kommer fram ;-))

Jag pyntar inte som mycket nu som jag gjorde förr. I år blir det ännu mindre..Blommor(superviktigt), mossa, två små tallar och tända ljus lite här och var. Min fina presentljusstake och adventsstjärnan också så klart..
Känner väl mer och mer att jag vill ha det "avskalat"..
Hur det nu ska gå till ;-))

Jag håller med Karin!
Fin bild på dig! Blont hår klär dig jättebra!
Vad trivs du bäst i?

Ha en fin vecka
Kram Lily

Industri house sa...

Hej Hannis! Jag tycker du har det så fint julpyntat!alldeles lagom med saker.Jag tycker inte heller om när det är för mycket saker framme.Bordet blev väldigt snyggt!!
jättefin grå färg!!!må så gott.kram jessica.

Tigris Predikantan sa...

Jag är tillbaks från den mörka djungeln, så du vet. Lämnar ett litet tassavtryck. Ha en trevlig kväll!

Mycket annat & lite betong sa...

Så snyggt ditt bord är!
Julstämning kan man ju få utan en massa julpynt. Vi drack glögg, åt lussekatter och spelade julmusik igår och vips var julkänslan där!

Ha det bra!
Agneta

Anki sa...

Vem kan glömma den...MAGEN??!
Mm vad bra...jag tror Linda var för feg...dom är inte så tuffa som man tror dom små liven, haha!

Jo om du menar släpa runt på allt...japp då piffar jag!
Å nu ska jag ut med sälen och hans kompis...jävlar vad kallt det är, jag fryser redan innan jag kommmit ut!

Ha en bra dag hjärtat!
Kramis!

Inspiration i vitt sa...

hej vännen, vilken härlig och varm stämmning det är hos dig, vackert. jag gillar ju såklart ditt bord, sååå himla fint. Många kramar/Ingela.

Hanna sa...

Ja bordet blev såå snyggt. Du e händig du med att måla och bygga. Kan du skänka lite energi till mej, tack?
Kram på dej

Vitt hus med svarta knutar sa...

Såå snyggt med fattigmansljusstakarna och den grålila julgranskulan på bordet=) Ser att du har en vacker ljusstake i fönstret också. Jesusfiguren är så vacker, synd att han bara får komma fram till jul;-)

Ha det så fint!
Kram,
Regina

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Halloj Hannis!

Vad fint bordet blev med den gråa färgen. Jag tycker att du har en väldigt stilfull jul med ljusstakarna i köket och din fina jesusfigurin. Märker en tendens att ha lite mindre jul härhemma med. Lite tomtar blir det dock för barnens skull.

Önskar dig en fin adventsvecka!

Kram Anna-Lena♥

Hanna sa...

fina adventsbilder.
kram
hanna

Skogsfrun... sa...

men det är det där enkla som du kan så bra som är så fint också hannis! Jag är ju dock väldigt förälskad i det rösa kring julen... iaf i köket och vardagsrummet. Här på övervången kör jag lite mer "soft" jul med vitt svart och silver. Sedan på annandag jul spyr jag dock på det röda! massor att städa bort... phu...

Kram p.

Viola sa...

Låter som du hade en härlig kväll..:-) tyvärr för det ju med sig lite efterdyningar, väldans vacker ljusbricka, ha de i kylan, kramen