Enkla köksbordet...

Nu kommer en liten titt på det opiffade köksbordet.
Ville ha ett nytt och det skulle vara billigt och enkelt.
Så inspirerad av många andra så köpte jag några plankbitar,
målade och skruvade i hop och sen bockar som ben.
Bockarna var det som höll på att få mig att storkna.
Plockepinn var bara förnamnet!

Jag ville ha ett bord där det inte gör något om det hamnar stearin
från ljus,blir repor(sånt händer alltid här)fläckar och annat.
Och det har jag nu, dessutom så är det ganska stort
vilket också är ett plus.

Ställde dit samma ljusbricka som innan.
Ska försöka mig på att göra lite adventsfint här
så den får stå tills dess.
Något hände dock som gjorde att jag tänkte,
kanske skulle skivan få bli lite grå...
Så det har jag påbörjat och om jag blir nöjd det återstår att se.
Ett ryck kan man kalla det!

Kram Hannis

56 kommentarer:

Anonym sa...

Wow Hannis!!!
Så duktig du är, bordet är rena drömmen!!
Jag blir lyrisk när jag ser dina bilder..


Ha en fin onsdag
Kram Lily

Ett Vitare Hem sa...

Så himla duktig du är!! Helt underbart blev det!
Ha en fin dag!
Kram/Lena

Styling a`la Anna sa...

Jättesnyggt bord!! :-)

Ha en härlig dag!

Anci sa...

Ett underbart bord ! Så fint. Jag visste inte att du var möbelsnickare också. Går det att beställa ?! :)

Kram
Anci

Kia sa...

Snyggt bord du har gjort! Bra gjort!
Kia

SoF/Blindstyre.se sa...

Alla som klarar av nåt sånt här har min stora beundran. :)

Hälsar hon med tummen mitt i handen.

= SoF

Fröken Grön sa...

Nu kan du ju verkligen lägga till "möbedesigner" på ditt visitkort, - så otroligt bra det blev! Du är precis som min svärmors väninna: "En sån kan jag göra själv!"
Way to go, girl! =)
/Anna-Karin

Sanna sa...

Vilket underbart bord!!!Allt du fixar till blir så otroligt fint!

Pysselpalatset sa...

Men så fint det blev.. Du är så kreativ... kramar J

CaramellePastelle sa...

Men så fint bord! Och ljusbrickan är ju helt underbar. Så jättefint det blivit.
Kram Camilla

Ewa`s Galleri sa...

Ohh vad fint det blev, du är verkligen duktig
Vill ha något liknande i mitt nya kök vart efter
Ha en bra dag

Ann-Catrin sa...

Mycket snyggt hanna!

Du är duktig du.. vårt bord som är lite likt ditt är ljust grått... supersnyggt tycker jag!

kul att du fick tips om mandeloljan... jag brukar även ta bort mascaran med den om jag är torr runt ögonen..vilket händer titt som tätt på vintern
Varm kram
A-C

Hobbykällaren sa...

Vilken fin blogg du har, fina saker du gör. En egen pysselhörna är ju en dröm. Va snygga ljusen och pallen blev med gamla tidningar, decoupage är ju användbart till så mycket. Ha en bra dag. Kramar från oss.

Virkat och Kärt sa...

Wow, säger jag bara!
Alltså, Du är otroligt bra på att skapa, och köksbord...också!!!

Hoppas Du får en fin vinterdag ~~~

Kramar, från Eva

Rosor och Spetsar sa...

Men vad duktig du är med hammare o spik, kul att kunna göra egna möbler.
Bordet blev verkligen snyggt, kanske ska jag våga mig på det till våren och göra ett nytt utebord.
Varma kramar
Annelie

Eldrid sa...

Herligt!
Det kan du vara nøyd med! Ble skikkelig fint:)

Får lysst å lage bord jeg også..
Men bordet vi har kom med legenheten som vi hyrer..så får venta till vi har eget umøblerat hem..:)
Inspirerad blir jeg iallefall:)

Takk for dine fina kommentarer hos meg..blir alltid så glad når jeg ser at du har tittet inom:)

klemmer

Ida L sa...

OJ, vilket alldeles underbart bord! Nu vill jag genast byta ut vårat gamla skrutt-köksbord, mot ett hemmasnickrat.

the shed sa...

Hej Hannis, sååå snyggt bord.
Jag ska snart göra ett arbetsbord, kanske lånar jag din idé...wow...gillar oxå att bygga...
(Kulorna är köpta färdiga på NK.)
Vi ses säkert igen
Kram tina

Lisa.L sa...

Åååå så fint :D vars har du köpt "bockarna" ?? mvh Lisa

Vitt hus med svarta knutar sa...

Läckert bord! Först trodde jag att du gjort stolarna också för de ser ut att höra ihop med bordet. Du är verkligen en tusenkonstnär=)

Ha det bäst!
Kram,
Regina

Laila sa...

länge sedan jag var här inne hos dig nu vännen.
Hoppas att allt är bra med dig.
Jag har en ny blogg och har alltså flyttat. Du får så väldigt gärna komma dit och hälsa på. Kram Lallis

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Snyggt jobbat. Du är otrolig som fixar och göra ett bord, det där skulle kunna vara köpt på fina gatan. Nu har du designat ett eget bord, jättehäftigt! Grå skiva låter bra, ska bli kul och se hur du gör.
Ha det
Kramar
AnnaMaria

Barn och Pyssel sa...

Hej

Vilken enkel ide´
Hoppas jag får låna bilden av dig så jag kan visa sambon. Vad han kan fixa till.
Julaftonen blev ingen katastrof trots allt.

Många Kramar

Systrarna Hjertén sa...

Klockrent!!

Svar: Det är jättelätt att göra egen tvål, finns material på Panduro. Jag "kryddade" min tvål med lite egna kryddor, med det finns även doftoljor.

Mvh
Frida

Mamma C sa...

Så snyggt det blev, bockarna var fina som med lite förvaringsmöjlighet där under.
Kram Mamma C

Vintage House sa...

Hej hej
Verkligen superläckert!
Härligt med ett hemmabygge, ska bli kul och se nästa ting du gör..
Ha en skön kväll
kram
sandra

Vit Poesi sa...

Du läser mina tankar, funderar också på att göra ett sådant. SÅ fint det ser ut!
Kramar Malin

Anette sa...

Hallå!
Men Åh vad du är händig!!Och fint blev det också...läckert med bockarna till ben.
Kraaaam!

[ no47.mia ] sa...

Hej!

Whooww... så snyggt!
Shit! vad du kan allt..

Kram på dig!

Mia

Ljuva Drömmar sa...

Jag vet hur det är att få ryck. Mina brukar tyvärr bara bli påbörjade, inte avslutade...;)

Ditt bord blev jättefint! Passar bra till julmiddagarna. Är bockarna från det stora varuhuset? I så fall har jag samma till mitt arbetsbord.

Hoppas du få r en fortsatt skön vecka,kramar Maria!

Vita Falkens Lantliv sa...

Oj!! Vad duktig du är!!! Nya möbelsnickaren ju:) Kanon snyggt!

Kram Susanne

Lantliv i Norregård sa...

Kanonsnyggt, duktiga du;o)

kram Malin

vitaloppan sa...

Ojoj vad fint det blev!! Bra jobbat. Jag har funderat
på att göra om vårat Ikea bord också och bara behålla underredet men det får blir ett senare projekt. Tack för underbar inspiration. Kram Linda

Sjabbig men chic sa...

Men helt otroligt fint ju!!!

Kramis Lisa

Industri house sa...

Hittade hit till dig via en annan blogg,och jag kan bara säga vad glad jag blev!!!
Du har ett helt fantastiskt mysigt hem!!!!Hit kommer jag definitivt att återkomma!!Ha det så bra,kram jessica.

Agneta sa...

Åhhh min älskade lilla cybersyrra. Du hör av Dig fast jag är så skitdålig på att hålla kontakten. Det händer så mycket i mitt liv och jag slits mellan det ena och det andra och frossar i mitt EGO ;)

Kärlek känner jag också när jag kommer 'hem till Dig' och det är så dejligt att ha en cyberlillasyster på detta skönt okomplicerade sätt!

Ditt enkla lilla köksbord snickrade Du väl ihop med vänsterhanden medans Du hade en fikapaus, skrev ett blogginlägg, möblerade om ;)

..... och ooops 'Hannishjärtatsakral' stämning på ett litet nafs.

A som i Agneta & alltid en cybersyrra för Dig

Ellas Hus sa...

Hmm.. Vad trist att det var problem att lämna kommentar hos mig. Och vad glad jag blir att du inte gav upp!
Ditt köksbord är helt underbart! Förstår om det var lite krångligt med bockarna men vad bra det blev. Och att stolen matchar bordet helt perfekt gör ju inte saken sämre.
Hoppas du får en fin dag i snökaoset. Här är det tokmycket snö!
Kram
Ellinor

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Så många sköna kommentarer du fått ... och du är värd varenda berömmande ord! Och jag instämmer i kören, superläckert vännen. Sug åt dig berömmet. Du är jättehändig och kreativ.

Här är det bloggtorka på alla fronter, har varit så mycket annat att tiden inte räckt till. Men i helgen så är vi hemma och då skall jag äntligen få tid förhoppningsvis till att åka skridskor och baka pepparkakor med dottern, julpynta lite och uppdatera bloggen....
Kram Monica

Skogsfrun... sa...

som man säger; det enkla är det snygga! Så fint!
Du kan allt du hannis! Skulle likosm aldrig få tummen ur att bygga ett bord så där... Jag är nog för bekväm!

Kram pernilla

Cathrin sa...

Nu skall jag sluta leta efter det där soffbordet på loppisar och andra ställen. Jag skall göra ett! Så klart. För jag vill ha ett likadant som du, bara med mindre ben. Se där vad du får mig att tänka... :0 (Du är en helt underbar inspirationskälla och så otroligt duktig!!!)
Fast om jag nu lyckas skapa något, så skulle ingen få peta på det, än mindre spilla, repa eller något annat. Vilket helt säkert händer hemma hos mig. Svårt dilemma. ;)

Kram!
Cathrin

milla - andante sa...

TJOHO vad fint!!! Det är ju så roligt att ha tillverkat det själv och att man får precis de mått man vill ha! Spännande att få se vilken skillnad det blir i grått...!:)

Gillar din pysselrum också!!!

Kram du inspiratör!

Sofia sa...

Mysig blogg! :)
Gillar ditt bord och ljusbrickan du har på det.

Tidsmästarinnan sa...

Hej Hannis,
det där blev ju AS-snyggt!! Ohh, det är det bästa som finns med saker som inte är så ömtåliga tycker jag... för egen del men för resten av familjen också, krhhmmm :-)
Kram på dig!
Susanne

Anna S sa...

Hej Hannis, vilket fint bord du gjort. :) Grått på bordsskivan blir nog fint det med.
Fin ljusbricka med.

Ha det så bra i snön
Anna S

Fröken Fräken sa...

SÅ himla lätt det låter när du sätter igång och snickrar! Det där med bänglet att montera ihop benbockarna låtsas jag inte om :-D Och snyggt blir det dessutom! Det bordet skulle jag inte låta något som kan rispa skivan komma i närheten av...

Stina sa...

Snyggt Hannis...jag gillade hyllorna på benbockarna. Skrattade när jag läste "något hände dock" kände igen mig i det. När allt är klart så dök en "bättre" lösning upp :)

Här går allt i snigelfart...skafferidörren väntar på målarfärgen men jag har tappat lusten. Har åkt på en rejäl förkylning därav den borttappade lusten.

Kramen Stina!

Anki sa...

Sweetie!
Mmmm vad fint det blev, å du, finns det verkligen nåt du inte kan...helt enastående, toppenfint, amazing...hmm nu låter det som jag fikar efter nåt?!...näääe hihi...Ah du känner ju mig!
Ojojoj vad rörigt det blev, precis som jag, haha!
Skulle ringt dig förut men det blev ett mindre krig med snorvalparna, så jag hör av mig i morgon!

Kramis hjärtat!

Mira sa...

Sååå fint!!!! Vad bra gjort o snyggt!

Kram/Mira

Levindas Värld sa...

Wow va snyggt! Jäklar vad du kan kvinna :)

Verkligen supersnyggt och mysigt på samma gång.

Det ska bli så mysigt att få adventspynta nu i helgen, har inte hunnit få fram nåt än, men imorgon kör jag igång :)

Ha det fint!

Hanna sa...

Ha en bra adventshelg!
Kram
Hanna

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Oj vad duktig du är! Bordet blev ju skitsnyggt! Och hur många beställningar har du fått nu då :))
Extra fint med de där mindre brädorna på bockarna...
Kram
Marie

@nette sa...

Det måste ju bo en snickare i dig.

Jättefint ju

ha en fin advent

kramar @nette

Mira sa...

Underbart! Tack för bra tips, ha en skön lördag! Kram/Mira

Torparfrun sa...

En bra kvinna reder sig själv ;)
Jätte fint resultat!

Ha en härlig lördag!

Kram Torparfrun

Viola sa...

Du är otrolig, bordet blev ju så fint, passar så bra hos dig, ha nu en fin adventshelg, här har vi det sviiiinkallt, kramen

Sofia sa...

Tack snälla för din fina kommentar! :) Jag gillar fortfarande bilderna lika mycket som förra gången jag kikade in här!