Vinst

Jag vann den fina tavlan som Ewa med bloggen
Ewa`s galleri & hem har gjort.
Nu ska den inte stå just här men vill visa den ändå.

Och detaljälskare som jag är så föll jag som en fura när jag
fick den i mina händer.

Den står för tillfället på skrivbordet som är färdigmålat och där allt
annat har hamnat i väntan att bli klart...
Jag går lite irriterat omkring och känner att jag vill ha ett par dagar
där jag bara kan ägna mig åt det jag vill.
Men vem vill inte det egentligen?

När jag cyklade hem i förrgår från jobbet,
trött som 17 så möttes jag av det här.

Solen och färgerna gjorde att det kändes aningen lättare och
jag började vissla en stund igen.
Så med den önskar jag er trevlig helg!

Kram Hannis

28 kommentarer:

Systrarna Hjertén sa...

Grattis till vinsten!

Jo, alla vill nog ha lite mer tid till det som är kul...

Härligt med en visslande cykeltur!

Vintage House sa...

Hej
Grattis til vinsten den är härligt fin..
Så underbart vackert det är ute nu..
Ha en riktigt skön helg
kram sandra

Vitt hus med svarta knutar sa...

Å vad jag känner igen mig i det du skriver. Jag önskar mig verkligen tid för att bara skrota runt och fixa och dona. Hoppas på lite tid för det i helgen. Och visst går det upp och ner, rätt vad det är dyker det upp något som får oss att må bra och fyller vår kropp med positiv energi. Solen som lyser på gula blad och få dem att lysa ikapp=)

Önskar dig en riktigt mysig helg!
Kram,
Regina

Vitt hus med svarta knutar sa...

Ja just det...grattis till din fina vinst!

Kram igen,
Regina

Stina sa...

Grattis till den fina vinsten.

Jag är jnte alls förvånad att du gillar dödskallar...jag har ju sett en del skelett hemma hos dig :)
Det var inte lätt att välja...jag tittade både på pistoler, dödskallar och fotbollar innan jag bestämde mig och du ska veta att jag har varit in på affären mer än en gång :)

Mina söner sa:
Du med din beslutsångest kommer att bli utan, men tji fick de, jag fattade ett beslut ovanligt fort :)

Nu önskar jag dig en härlig helg och om jag kunde så skulle jag fixa ett par extra dagar till dig :)

Kramen/ Stina

Anci sa...

Grattis till din fina vinst ! Den kommer nog snart att hitta sin plats.

Hoppas att du får en underbar helg.

Kram
Anci

Ett Vitare Hem sa...

Vilken vacker vinst och visst är färgerna ute underbara nu!
Ha en underbar helg!
Kram/Lena

SoF@Format900px sa...

Jag hade nog också börjat vissla... ;)
Vackert är ordet.

Vill berätta att när du tittar in på nya bildbloggen Format900px så är vi ju två stycken som publicerar bilder där (men det kanske du har läst dig till).

Under rubriken på varje inlägg så står det postat av, och så en av våra signaturer.
På mina bilder står det då: SoF@Format900px.

Det spelar ju absolut ingen roll vems bilder man kommenterar, men ibland kanske man vill veta vem det är man lämnar kommentar hos.

Ser att den andra halvan av bloggen tog ett kort av mig framför datorn igår - som han la in på vår bildsida. ;)

Önskar dig en riktigt fin helg Hannis!

Å Grattis till vinsten! :)

Fröken Grön sa...

Men vilken fantastisk sak att lotta ut, - originalkonst ju! Grattis till vinsten!
Härligt att se att Uppsala visar sig från sin allra mest färgsprakande sida emellanåt. Nu hoppas jag att du får riktigt mycket lugn och ro i helgen till dina pysselprojekt.
Kram på dig!
/Anna-Karin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis, det var en jättefin vinst. Så fint motiv och vackra färger. Jag gjorde som du önskar, tog ledigt i tre dagar. Det har varit toppen, hinna med allt som släpat efter.
Ha en fin helg
AnnaMaria

Anna S sa...

Grattis till vinsten! :) Fin tavla, förstår att du gillar den! Den skulle hamna hos dej tror jag.

Jag tycker också det är vackert med alla löv som faller nu och solen som skiner. Visslar man, då mår man bra.

Ha en fin helg!
Hälsningar Anna S

Rosor och Spetsar sa...

Vilken turgumma du är, grattis till den fina vinsten, vad kul med så fin konst.
Och på tal om konst s är din höstbild som ett konstverk med så underbara färger.
Ja du, lite egen tid vore inte dumt, men man får ta vara på de små små stunderna när inget stör.
Ha nu en skön helg
Kram
Annelie

Ellas Hus sa...

Grattis till din fina vinst! Och tack för trevlig kommentar om min hylla!
Hoppas du får en bra helg trots att det låter som att du känner dig lite instängd...
Igår morse när jag vaknade insåg jag att jag hade drömt att du gav mig två stora vita bokhyllor. De var jättefina! Jag skulle just göra ett blogginlägg och visa dem när lillkillen väckte mig. Helt knäppt va!?! Bloggar i sömnen och du var med!
Kram
Ellinor

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Wow vilken härlig höstbild! Vilka färger!!!
Och så fin tavla du har vunnit också... där hade du tur. Grattis!
Kram
Marie

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej tjejen,
Vilken fin tavla! Grattis!

Och jag förstår känslan, jag går omkring som en osalig ande och har så mycket jag vill och bör göra men hinner inte med... min högsta önskan just nu är några egna lediga dagar!! men som sagt, de får man ju inte..Suck!

Önskar dig en underbar helg! Vi åker till landet och sågar träd, elda och förbereder en vinter-grillplats i skogen på tomten. Ska bli kul!!
Kram Monica

Lily sa...

Grattis till den fina vinsten!

Jag förstår den "rastlösa" känslan..

Man blir bara så glad av det underbara vädret som varit :D
Idag är det lite kallare, gråare minus sol här + att det "luktar" snö...Hoppas min näsa har fel ;-))

Tack för tipsen :D
Har kollat upp dem, inget napp än.
De "dyker" säkert upp rätt som det är..

Ha en fin helg
Kram Lily

Fröken Fräken sa...

Vilken härlig vinst! Och solskenet genom trädkronorna var inte dumt heller. Jag skulle verkligen vilja ha lite solsken i helgen, det var länge sedan sist..

Fast jag tror att jag ännu mer vill ha pysselledigt! Jag har ju massor av idéer men inte tiden...

Lantliv i Norregård sa...

Grattis till din fina vinst!!!

Ha en bra Helg;o)
Kram Malin

Mamma C sa...

Grattis till den vackra vinsten som du fått. Visst har vi härliga färger ute nu i vår natur. Och det blir inte sämre av att solen lyser på dom heller.Bara så mycket vackrare och bättre.
Kram Mamma C

Lilli sa...

Å ja, husker jeg så det maleriet; vakkert - og det kommer til å få det godt hos deg. Visst er høsten vakker, på alle mulige vis, det er bare å dra på seg varme nok klær. Ønsker deg en nydelig helg, og at du får litt tid for deg selv!

Sjabbig men chic sa...

Grattis till dig! Vet du jag är ledig i fyra dagar nu. Jippie! Ha en riktigt underbar helg!

Kramis Lisa

Agneta sa...

Vackert tösen, att just Du vann denna visuella tavel upplevelse.

Jag tror att Du med Ditt kreativa blodomlopp kommer att få många C-vitamin-kickar av den... alltså den kommer att leda Dig på nya spår... typ trollerispåret med de 'magiska kabelrullarna'.

Dina Parisbilder inspirerar och nu är resan bokad och klar, jag skall bara sälja av 'lite dejliga prylar' så jag kan få glädjen att 'betala ny övervikt' med nya loppisdarlingar.... från loppisarna i Paris.

Men om jag känner mig själv rätt, så finns det en anledning till att jag har börjat kolla vad det kostar att anlita transportföretag från Paris.... Gud hjälp mig.... och belägg min själ med handfängsel... jag vill inte vara ett offer för min loppis-passion, den tar över mitt liv ;)

Love hjärtat

Agneta

Vita Falkens Lantliv sa...

Grattis till vinsten! Kul att vinna:) Jätte vacker höstbild!!!!

Kram Susanne

Malin sa...

Jättefin höstbild. Det är verkligen en härlig tid, så länge löven sitter kvar någorlunda iaf:)
Och grattis till tavlan.
Kram Malin

milla sa...

Åh grattis din lyckost!!! Tavlan är underbar!

Fårstår att du visslade när du möttes av den synen... hoppas du visslar än!

KRAM:)

Therese sa...

Grattis till den fina tavlan! och ja, vem vill inte ha två dagar (eller fler) till att bara pyssla omkring för sig själv...?! Längtar verkligen tills det inträffar.

ha en skön kväll, kram Therese

No.47 Mia sa...

Hej!!

Grattis till vinsten !!

Hoppas du haft en fin helg..

Vilken underbar höstbild du fångat!
Vilken färg!! Njuter...

Kram på dig..

mia

Hipsterlillamy sa...

Saknar dig!!!!
PUSS