Taveltest och award

Behöver få in lite kontrast på väggarna i allt det vita så det fick bli en liten taveltest.
Hittar sällan tavlor jag tycker om och skolplanscherna börjar jag ledsna lite på så...
Tog en vanlig canvas (som knappt kostar något att köpa på lågprisvaruhus)
Limmade dit bitar från en gammal tidning

Så nu får jag se om det här är något som jag ska göra fler av fast med olika upplägg kanske
Har inte bestämt mig för om jag är nöjd än.

Håller på och river om i mitt vardagsrum så om någon tycker att det ser annorlunda ut från när jag visade vardagsrummet så har ni rätt=))
Har börjat med att rensa bort och nu försöker jag alltså skapa ordning i kaoset.
Här syns en del av det ofärdiga

Nya favoritkuddarna ligger på golvet,
går alldeles utmärkt att både sitta på och ha som ryggstöd.


Från goa Miras Maräng har jag fått en award.
Välj tre saker som ligger dig varmt om hjärtat.
Välj ut en favoritbild och skicka vidare till 5 bloggar.

Det finns många saker som ligger inbäddat i värme i mitt hjärta men om jag ska välja några.
1. Min familj. Hela gänget som jag helst vill ha runt mig så ofta som det bara går.
2.Återvinning. Är det någonstans jag tror att människan kan påverka miljön så är det genom återvinning. Både när det gäller sopor, inredning och byggmaterial.
Sen skapar det ju dessutom kreativitet på köpet=))
3.Civilkurage, även om man på kuppen anses som en ganska jobbig och obekväm person som säger i från.

Och favoritbilden just nu är den här.
Mina systrar i Paris, vad dom sysslar med har jag inte en aning om.
Men underbara är dom!

Så ska den skickas vidare till:
Ellas hus Lily Fröken Grön Min lilla värld Skogsfrun

Och om någon nu har orkat sig igenom det här så önskar jag er en skön Söndag.
Solen skiner här och det hoppas jag att den gör hos er också!
Kram Hannis

31 kommentarer:

Annica sa...

Godmorgon!
Fantastisk bild på glada syrror=)
Kul med förändring, ofta är det så hos mig iaf att det blir en redig rokad på prylarna...Härlig tavla,lite höstig. Ha en fin söndag/Annica

No.47 Mia sa...

Hej Hannis!!

Grattis till awarden!!
OOooo vilken HÄRLIG bild på dina systrar!! Glädje...

Vad ljust och fint du har det.. Tavlan passa perfekt där.. Vilket tips!

Ha en skön söndag!

Kram Mia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis till awarden, det var ett jättefint foto på dina systrar. Man ser glädje i den bilden. Fin tavla har du gjort också, du är så himla påhittig. Och snygga färger du valt till kontrast.
Och angående julboken så har jag ingen aning om var den kommer säljas här i Sverige. Jag hittade den bara på Adlibris.
Ha en fin söndag
Kramar
AnnaMaria

Ett Vitare Hem sa...

Vilken härlig bild på dina systrar och collaget är också urläckert!
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

Ellas Hus sa...

Men söta gulliga du som skickar vidare till mig! Vad GLAD jag blev!! Och grattis till dig som har fått awarden! Jag håller med dig om dina hjärtesaker. Nu får jag klura lite på några egna. Det får bli morgondagens inlägg!
Ha en skön söndag. Och jag gillar din tavla. Kreativ som få det har jag sagt förr!
Stor kram
Ellinor

@nette sa...

Smart med tavlan. Jag gjorde en liknande men med ram runt och tidningen var The New York Times från när min dotter var ensam till USA...

kramar @nette

Sjabbig men chic sa...

Tavlan är ju fantastiskt fin tycker jag! Fattar du vad en sån där skulle kosta om man skulle köpa den? Härlig bild på syrrorna också.

Kram Lisa

milla sa...

Grattis till den!!
Tycker det var häftigt med tavlan och skulle kunna se ännu fler runt om!! Så sant det du säger att återvinning föder kreativitet!

Go söndag!:)

Vita Falkens Lantliv sa...

Grattis till awarden!

Häftig bild på systrarna:) Jag tycker det blev skit snyggt med din tavla av gamla tidningar.

Kram Susanne

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!!

Tack för den super, dupriga idén. Min dotter har samlat på sig veckotidningar ifrån 50-talet och vill göra en tavla av dem..men inte tänkte vi på canvasduk..helt perfekt!!
Att få veta ännu mer om dig var kul!!

Ha en fin söndag! Kramis Sanne..

Fröken Grön sa...

Men vad glad min söndag blev nu! Tusen tack för den mumsigt fina awarden! (Nog dags att baka cupcakes snart igen, känner jag när jag ser den...)
Härligt att du är igång och pysslar om i ditt vardagsrum, - själv målar jag hyllkonsoler till pysselrummet. Om än en smula otåligt....
Ha en skön söndag!
Kram och tack igen!
/Anna-Karin

Huset utanför stan sa...

Vilken bra idé! Jag kanske ska försöka mig på något liknande! Man samlar ju på sig lite gamla tidningar och magasin men än så länge har de bara samlats på hög här hemma.

Härlig bild på dina systrar! Hoppas du har en fin helg, kram

design traveller sa...

Hei, fantastiske bilder!
Bloggen din er veldig interesant...

Fröken Grön sa...

Hej igen!
Kollade just på min blogg via Firefox och ser att den är mer eller mindre helt svart. Undrar varför det blir så?
Safari och Explorer fungerar utan problem...

Mamma C sa...

Blev läckert på väggen, tycker du ska vara nöjd. Grattis till din award, och bilden på syrrorna var toppenbra.
Kram mamma C

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej vännen,
Jag försöker en gång till med en liten hälsning till dig så får vi se om det fungerar. Jag verkar ha spöken i Blogger varenda söndag!? För då har jag jättesvårt att kommentera hos andra får bara error.

Häftig tavla, tycker det är så snyggt att göra nåt annorlunda...tilltalar ju mig som sagt! Söta systrar du har... ha det toppenfint vi hörs, kram Monica

Sirpa sa...

Grattis till Awarden! Vilken härlig bild!
Fint du hade satt upp på väggen!
Har en trevlig start på veckan!
Kram Sirpa

Lily sa...

Grattis till awarden!
Tusen tack för du gav den vidare till mig..
Bilden av dina systrar utstrålar verkligen GLÄDJE! Härligt!
Jag tycker din tavla är helt underbar..jag har samma problem, att hitta tavlor jag gillar..Är det OK om jag kanske lånar lite av din idé??
Ha en fin vecka
Kram Lily

Skogsfrun... sa...

hej <3
Tack snälla fina för awarden :)
Ska absolutkomma på tre saker.. lätt som en plätt! :D

Hoppas din helg var fin!
Redan måndag, buhuuu..
Kram p.

Sirpa sa...

Hej!
Hoppas din dag har varit bra, önskar dig en fin kväll!
Kram Sirpa
Ps Liten utlottning hos mig!

Viola sa...

VIlken härlig bild på syrrorna, tycker att din tavla passade som smäck hos dig,,,,du undrade över madonnan, den köpte jag för flera år sedan på Bettys i Borås, ha en fin kväll, kram

Fröken Fräken sa...

Nej, inte är det lätt med tavlor! Just nu lyckas jag bara ha uppe tomma ramar, fastän jag gärna skulle vilja ha fina svartvita foton... man skulle kanske rova sig på lite fina gamla tidningar istället? Det blev ju finfint hos dig! Och mysiga kuddar, det ser ut som sammet..?? Det är väldigt praktiskt, blir ju aldrig skrynkligt!

vitaloppan sa...

Jag hittar nästan aldrig heller något att hänga på väggen så tack för härlig inspiration:) Fantastiskt vad fint du gör!
Delta gärna i mitt lotteri om du vill. jag lottar ut en sockerlåda eller en fågelbur:) kram linda

pysseltanten sa...

Skiiithäftig tavla...=)) Det gäller att se det stora i det lilla..o det coooola i det enkla...=))
Saker behöver inte kosta så förbaskat mycke...det gäller bara att gnugga de grå...=))))
Suupernajsig bild på dina syrror...de ser iaf ut att ha KUL...o deeeee e viktigt!
Ha en härlig tisdag, Hannisvännen...
Kraaamizar Git

Anki sa...

Mmm jag vet gumman...Tack! Jag är ju inte så snabb men det kommer!
Köpa bräder?...nu blev det snabba ryck...men jag tor det blir bra det där!
Jag ska oxå köpa bräder...å titta på när du snickrar...med tumstocken i högsta hugg, hihi!
Vet du, jag ringde VDn på hyresbolaget igår, så nu börjar det hända grejer...dom ringde i morse så nu ska dom sätta igång!
Supersnajsiga bilder gumman, du har sååå fint...å härlig bild på syrrorna!
Ringer senare i veckan!

Puss & kram!

Anki sa...

Ha...det tog en stund, men nu kom jag på varför...Det är ju bil-dag idag *fniss*

Kram igen!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det ser ju inte ens hälften så rörigt ut, som det gör hemma hos mig när jag håller på...
Och tavlan blev ju jättehäftig!
Och syrrorna ser ju såå glada ut, så man ler när man tittar på dom!
Kram
Marie

Tidsmästarinnan sa...

Hej Hannis!
jag hade nog kunnat stå hur länge som helst framför din tavla och läsa små artiklar... jättekul!
Gillar dina kuddar också. Och kloka ord :-)

Kram på dig!
Susanne

Ljuva Drömmar sa...

Jag tycker din tavla blev jättefin! Så skulle jag också vilja göra...undrar om pappa vill släppa ifrån sig en av de gamla tidningarna han hittade i en låda hemma förra veckan...vilken tur man kan ha...jag har tyvärr inga så fina saker bortglömda hos mig...

Nä, nu måste jag fortsätta måla. Var tvungen att ta en paus för att få lite inspiration och självklart hittade jag det hos dig!

Kramar Maria!

Loppisliv sa...

Vilken härligt glad bild på spralliga söta systrar i Paris :-)) Så fin tavla du gjort, vilket bra tips!! Den gör sig där på din vita vägg, gillar dina kuddar också, ser så mysigt och vilsamt ut. Kraaaam Paula

Stina sa...

Tavlor är ett besvärligt kapitel men den du gjort är toppen fin...Fiffiga Hannis :)

Jag har i år jobbat 25 år i kommunen och ska få en present...jag får välja mellan en guldklocka, smycken eller konst för 4000 som jag får välja från vilket galleri som helst i Västmanland. Är inte intresserad av något av det, hade passat bättre med ett presentkort på Colorama :)
Önskar att jag vore mer "normal" :)

Skojig bild på syrrorna!
Kram Stina.