Sprayen åkte fram

Har länge tänkt göra om i sovrummet.
Men andra saker har hela tiden kommit emellan.
I Lördagsmorse vaknade jag och fick ett ryck,
tittade runt i sovrummet och kände att nu drar jag i gång!
(och min ena stackars syster som också var här på besök fick kliva upp)
Så nu är det nästan klart.

Bland annat så hade jag tidigare ett dokument hängde på väggen,
men så hittade jag den här tavlan på loppis.
Inget fel på ramen egentligen men guld passar inte i mitt sovrum så...

Nu är den grå.
Zinksprayen åkte fram

Och jag blev nöjd!

Kände för en mera avskalad stil där jag sover så jag tog bort sänggavel
och en del annat som bara var i vägen.
Visar det i helgen.

Ny vecka, en skön sån önskar jag er som kikar in.
Kram Hannis

36 kommentarer:

Agneta sa...

Fick lust att säga så här... alltså med ålderns rätt & utan etiska funderingar...

Älskade unge där,
Vill Du ha en avskalad stil? Det var något nytt hjärtat! Nu lite 'skånskt svavel' till rosen-orden, fan så djävla snyggt det blev med kombon av Leonardo & Din Paris ram.

Vet Du att jag också har sådana Tolixpallar (ok då.... en har jag i alla fall, men SEX stolar, grymt vackra men sjukt obekväma).

Love

Agneta

Vintage House sa...

God Morgon
Men så snyggt det blev härligt vad lite färg kan göra...
Önskar dig en härlig dag
kram
sandra

Ett Vitare Hem sa...

Fnissar lite samma virus slog klorna i mig sent i fredagskväll när jag började bära runt och ändra rejält i sovrummet ;o), tavlan blev ju jättefin!
Ha en fin dag!
Kramis/Lena

Anna S sa...

Å! Det blev jättefint med zinkspray på ramen! Jättebra idé. Gillar bilden av Leonardo med. Snyggt med pallen under tavlan!

Ha det så fint i veckan du med!
Varma hälsningar Anna S

STENLYCKA sa...

Vad snyggt det blev. Zink spray finns det sådan spray.... var köper jag sådan...är den svår att använda..rinner...???
Ha det gott och jag är nyfiken på flera bilder från ditt sovrum
Kram Raina

Ellas Hus sa...

Ah, härligt att du äntligen fick ge utlopp för kreativitet. Och det rejält förstår jag!
Tavelramen blev kanonfin. Zinksprej! Så genialt.
Ha en riktigt skön vecka och jag ser fram emot bilder.
Kram
Ellinor

Fröken Grön sa...

Hihi, jag känner igen den där känslan av att man bara inte kan vänta med att komma igång med ett projekt.
En gång målade jag om hela mitt köksmöblemang klockan 3 på morgonen, fast då hade jag jet-lag från en USA-resa i kroppen.
Kul med lite höstförändring och att du blev nöjd! Den där zinksprayen är illa snygg!
/Anna-Karin

Ljuva Drömmar sa...

Känner igen mig i viljan att förändra. Måste hejda mig med penseln här hemma innan jag har gjort om allt utan att tänka först ;)
Målningen går iaf bättre nu och det är roligare igen.

Din tavla blev mycket snyggare zinkfärgad. Nu blir jag sugen på att spraya lite, vet bara inte på vad...

Önskar dig en underbar vecka, kramar Maria!

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej svejs,
ja enegin och ändringslusten kan slå till när man minst anar! Snyggt blev det och det skall bli spännande att se din nya "avskalade" stil.... jag kämpar för fullt med min, men så har jag sååå många fina saker **suck*' och lägenheten är alldeles för liten **suck** ... så jag plockar hit och dit.. i helgen har jag dock varit skogsarbetare - total omväxling!

Ha det gott, Kram Monica

Eldrid sa...

Så bra idee!..
Jeg er heller ikke nøyd med vårt soverom enda...så nå fikk jeg også litt ekstra inspirasjon!
Det ble skikkelig fint!
Gleder meg til å se mer av hva du har gjort:)
*klemmer*

SoF@Format900px sa...

Det där blev ju jäkligt snyggt Hannis! :)

Guld/Mässing är inte nån favorit hos mig heller...men grått är fint.

...å så den fina pallen nedanför. Pricken över i:et.

Önskar dig en riktigt fin vecka tillbax!

Skogsfrun... sa...

men vad snygg motivet blev i den nya ramen! Jädrar så gött det är när man känner en sådan inspiration och får ett sådant "ryck"... Jag väntar på mitt inför novemberpyntningen ;D

och grattis till din fina vinst!

Kram pernilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det blev mycket snyggare efter din spray-målning, och det da vinci-trycket är så häftigt. Och färgen jag använde var elementfärg, tänkte att det passar nog till allt. Och det fäste förvånansvärt bra, men prova på något du inte är rädd om.
Kramar
AnnaMaria

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Det där blev ju super. Nu blev jag lite nyfiken, vad har du för "zinkfärg"!

Ha en skön kväll!

Kram Anna-Lena

Lily sa...

Mycket bättre med zinkfärgen!
Är inte så förtjust i guld.
Jag gillar daVincitrycket!

Ha en fin vecka
Kram Lily

Stina sa...

Stackars syster, uppjagad i ottan av en inredningsgalen syster :)
Men tavlan blev tjusig med zinkfärg istället för guld.
Jag är inte heller någon guldälskare är inte särskilt förtjust i något som blänker.
Jag var in på colorama för att köpa zinkfärg men de hade ingen....var har du fått tag på din någonstans?

Ha det bäst!
Kram Stina

Therese sa...

Åh vad fint! Passar ju perfekt med pallen där under, superfint verkligen.

Cathrin sa...

Zink-färg?! Berätta vad jag missat! ;) Visst är det lustigt hur lite sprayfärg kan få upp livsgnistan. Nyfiken på ditt säng-gavelsprojekt. Har själv lite funderingar på en gammal dörr jag nosat upp på en vind "nära mig".

Kram!!!
Cathrin

Stina sa...

Tack för upplysningen :)

Jag ska till Västerås på lördag så det får bli ett besök på biltema då :)

Kraaammm.

Viola sa...

Visst är sprayburken en underbar uppfinning...:0) och fint det blev det...tack för orden om min "nya" blogg, kramen

Nygammalt sa...

Blev ju supersnyggt! Tänk vad bekvämt det är med lite färg, vips har man förvandlat nåt på ett enkelt sätt. Passade så fint med pallen också.
Kram.

Lilla hjärtat sa...

Det blir fint.....ser fram emot att få de mer!
Kram från A-K

Mamma C sa...

Lika bra att sätta igång när kroppen är fylld av skapar lust. Varför ska man vänta då, även om yster syster är på besök :-)
Snygg blev tavelramen och fint med pallen oxå.
Ha en bra vecka du med.
Kram mamma C

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Zinkfärg? Har jag inte hört talas om... det låter ju jättekul. Det vill jag gärna testa... Det blev fint!
Kram
MArie

Fröken Fräken sa...

Jag har upptäckt att zinkfärgen blir jättesnygg på korgar också! Tror man inte, men det blev mycket snyggare med den än när jag köpte vanlig grå sprayfärg, för den såg bara plastig ut. Bara ett litet tips om du vill spraya mer! :-D Här har det blivit för kallt för sprayande utomhus, tyvärr, så nu får man återgå till vanlig målarfärg. Har precis köpt mig en burk Iris från Bckers som jag planerar att provmåla med ikväll!

Vita små hjärtan sa...

Jättefint! Ja sprayfärg är så behändigt!!!!
Ha en fin kväll.
Kram Agnetha

No.47 Mia sa...

Wohoo!! Snyggt det blev!!
Zinkspray?! Grå spray menar du...?

kram mia

Ljuva Drömmar sa...

Hej igen!

Jag har en liten utmaning till dig inne hos mig om du känner för det.

Kramar Maria!

Josefine sa...

Hej!
Jag har just nu två tävlingar i min blogg där du kan vinna;

- Valfritt barnsmycke från Karamell-design
- Presentkort på SUMOpix värt 300:-

Välkommen in och delta!
http://joosefinea.blogspot.com

No.47 Mia sa...

Ahaa.. då fattar jag!
J.ligt snyggt!!

kram mia

Vitt hus med svarta knutar sa...

Zinkspray???? Hos dig får jag alltid lära mig något nytt. Mitt måtto är att lära mig åtminstone en ny sak varje dag, så nu vet jag ju var jag ska kika in=) Ramen blev såå fin och jag gillar ju Leonardo da Vinci (min profilbild).

Ska bli spännande att få se fler bilder från ditt sovrum. Jag tycker det är såå vackert med en avskalad stil. Mitt problem är att jag klarar inte att fixa det själv, har och har alltid haft massor av prylar runt omkring mig.

Zinkspray, var hittar jag det?

Önskar dig en fin fredag och den allra mysigaste helgen!
Kram,
Regina

EVA sa...

Vilken stil Du än har därhemma, så blir det såå tilltalande för ens sinnen att få ta del av ~~~

Kram, från Eva

Cathrin sa...

Den där dagen skulle ju jag åka på! ;) Pluggar marknadsföring med inriktning på organisationskommunikation och jobbar ju med att strategiskt stärka vårt företags varumärke. Så jag tycker det låter kul. Fast inte pysselmässigt fullt så kul, förstås.

Hoppas din helg blir fin, trots morgondagen.

Stor kram!
Cathrin

Mycket annat & lite betong sa...

Zinksprayen verkar göra underverk med det mesta. Det var väl den du använde på din pall också? Jag måste prova den.

Trevlig helg!
Agneta

Inspiration i vitt sa...

vad härligt när man får sånna där ryck, då händer det grejer minsann, oj vad det går undan. Gillade din fina tavla. Kram på dig/INgela.

Blueness sa...

Vilket vackert hem du har!