Sovrum..

Nu blir det många bilder igen...
Sovrummet lovade jag att visa förra gången så det kommer nu.
Efter att haft väldigt mycket att göra så har sovrummet varit det rum
som blivit bortglömt.
Men det har också blivit någon slags avställningsplats där mycket har hamnat
på vägen mot förrådet.

Sänggaveln som jag tycker om men tar plats är nu borta.
Före...
Här syns klädhög och plankor som ska fixas till det andra rummet.
Verklighetens kaos med andra ord!
Tidningslåda och skylt som bara stod där och samlade damm
kändes det som
Plåtskåpen med väskor ovanpå som tog en del rymd
Dokumentet som är fint men inte passade in
Efter...
Bara att sänggaveln försvann gjorde att det blev luftigare
En blus jag prompt skulle ha men aldrig använder får
i stället tjänstgöra som någon typ av prydnad.
En sliten pall som sängbord
Och Liptonburken som får ta hand om småplock,
handkrämen,glasögonfodral, extra väckarklocka som behövs vissa mornar.
Plåtskåpen är kvar, bästa förvaringen jag har!
Och ovanpå gamla mjölkkannan från landet med madonnor
och smycken.
Skulle nog kanske ta och rensa bland alla smycken också...
Ännu en madonna med Olivträden som har vintervilan i sovrummet
eftersom att jag alltid har balkongdörren på glänt så det är det kyligare rummet.
Nya favorittavlan som ni redan har sett men får se igen=))
Fick ett mail med en fråga om vart jag köpt Tolixpallen.
Det är tyvärr ingen Tolix(skulle inte ha något emot ett gäng)
Utan i stället en liknande som kostade 200:- på rea.
Passar min plånbok bättre=))
Det var allt! Känns mer undanplockat och "avskalat" nu.
Det går att koppla av på ett helt annat sätt vilket behövs i ett sovrum.
Även om den här Söndagen måste vara den gråaste på länge...
Vart är ljuset undrar jag förvånat.

Var på en oerhört bra kurs i går!
Nästan alla arbetskamrater var på plats och jag tror på det vi fick göra.
Det gav energi och kommer att leda till förändring på flera plan.
Sånt gillar jag!

Och till er som så troget tittar in och tar er tid oavsett pysselprestation från mig,
Finaste veckan önskar jag er!

Kram Hannis

38 kommentarer:

Fröken Grön sa...

Så fint det blev, Hannis! Håller med dig om att sovrummet ska vara så avskalat som möjligt, - man sover godast då!
Ditt plåtskåp är verkligen en höjdare! Måste vara toppen med rejäl förvaring, - det saknar vi hos oss.
Härligt att kursen var bra, man behöver ny inspiration emellanåt för att hitta ny motivation på jobbet. Kanske tur för dig att det är måndag imorgon, så att du får jobba vidare? (Blink, blink!)
Må så gott!
/Anna-Karin

Systrarna Hjertén sa...

Vilket härligt sovrum! Så lite prylar som möjlig är bäst, det håller jag med om! Har inte så mycket prylar i mitt sovrum, däremot står det alltid ett antal IKEA-bagar med stryktvätt och stressar mig...inte bra! (Måste hitta nått ställe att gömma dem på)

Trevlig söndag!
/Frida

Lantliv i Norregård sa...

Hej Hannis!!
Vackert och vilsamt i ditt sovrum!!

Kram Malin

Gammelbålsta sa...

Hej!
Så fint det blev i sovrummet. Jag håller också på att röja i sovrummet. Massor av ren tvätt i högar och massor av gamla tidningar, plus en hel drös av damm.. Det är så härligt att sova när man får undan bråte och smuts. Ha en fortsatt trevlig söndag. Kram Aydan

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det blev väldigt bra, ser så rofyllt ut nu. Blir ju helt klart en lugnare känsla när det inte är så mycket saker framme. Det här är ett rum och trivas i, helt klart.
Har precis varit i skogen och plockat mossa, vi har inte sol men inte regn heller.
Kramar
AnnaMaria

en smula vitt sa...

Hej!
Sovrummet blev väldigt ljust och luftigt och som du skriver ser det ut att vara större när du tog bort sänggavlarna. Blev ett lyft.
Tavlan är jättefin och ramen blev kanon med zinkfärgen.
Önskar jag hade lite mer tid att pyssla men veckorna bara rusar fram.
Idag skall jag iaf sätta glöggen och nyss bakade vi en tigerkaka, sonen och jag så lite pysslande har jag hunnit med.

Ha det gott!
Kram Petra/

♥ Pia... sa...

M så fint...undas när jag får ta tag i mitt sovrum!!.. där ska minsann inte vara så mycket prylar heller.. eller möbler.. å vad det samlar damm alltså.. din tolixstol var läcker ..fast den inte var äkta.. fynd man kan göra ibland.. såg även i förra inlägget din zinkmålade ram..ska leta mer i dina gamla inägg så kanske jag får svar på vilken färg oxå:).. ha en skön fortsättning på den grå söndagen..eller zinkfärgade kanske det är..
kram..Pia

Annica sa...

Vilans enkla boning...enkelt,snyggt och vilsamt=)Fin fin söndag till dig/Annica

Stina sa...

Kära Hannis...du slutar aldrig att överaska :)
Så fint du gjort...ett rum för vila och återhämtning. Det är alltid lika spännande att kika in när jag ser att du gjort ett nytt inlägg.
Jag blir lika lycklig varje gång :)

Bamsekram från mig!

Rosor och Spetsar sa...

Vackert och lugnt blev det ditt sovrum. Gillar din gamla slitna fina pall/sovrumsbord.
Sitter här i min blogghörna i vårt sovrum som inte är avskalat precis,för här samlas allt som inte hittat någon plats ännu.
Hittade en precis likadan tavla som din (Leonardo Da Vinci) men den la sonen beslag på.
Kul med en upplyftande och engagerande kurs.
En fin vecka önskar jag dig
Kram
Annelie

Vita små hjärtan sa...

Hej Hannis.
Så fint, ljust rent och snyggt!!!! Vad annars kan man säga....
Kram Agnetha

Ellas Hus sa...

Jag håller med. Det blev verkligen luftigt och härligt! Så fint med olivträden. Hoppas de klarar sig bra. Skulle gärna ha ett!
Hoppas du får en skön söndagskväll efter allt fejande i sovrummet!
Kram
Ellinor

Monkan sa...

Extra väckarklocka behövs... varje morron för mig :) och den får absolut inte stå nära sängen... Jättegulligt "sängbord" och teburken är ju helt underbar.

Sänggaveln är ju så himlans fin men som du säger, det blev ju mycket luftigare utan. Men puh, plåtskåpen är kvar, jag var lite rädd att de skulle försvinna, visste inte om det var väskorna eller skåpen som du menade tog rymd. Fint med lite ljusare och luftigare föremål ovanpå skåpen, och hela rummet är ju ett drömrum :)

Ett Vitare Hem sa...

Åh vännen så fint det blev!
Ha en finfin kväll!
Kramis/Lena

Vintage House sa...

Hej
så härligt luftigt det blev, gillade dock resväskorna ovanför plåtskåpet. Men är ju smått galen i dem...
vill oxå rensa och hoppas kunna komma igång efter denna veckan.
Ha en skön kväll
kram
sandra

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Halloj i höstrusket!

Det verkar som om att halva blogglandia har grejat om hemma. Busväder är bra med andra ord. Det blev så fint hemma i ditt sovrum. Det blev verkligen luftigare uppe på skåpet och jag gillar mixen av industri och det franska-lantliga! Super duper! Smart placering av olivträden, hoppas att det fungerar.

Hoppas att du får en fin start på veckan!

Kram Anna-Lena

Vita Falkens Lantliv sa...

Så fint det blev! Skönt att få göra en rensning emellanåt:)

Kram Susanne

Änglarnas hus sa...

Hallojsan vännen!

Här har det feng shuiats!..Jättefint..och ett lugn råder över rummet nu!!
jag bara älskar dina skåp!!..glad att de fick vara kvar!

Idag har det verkligen varit mörk ja, tror inte ens att det ljusnade under dagen!?

Ha en mysig söndagskväll!!

Kramis Sanne

Therese sa...

ÄLSKAR plåtskåpen! Fantastiskt snygga. Har länge letat efter de "perfekta", hittade ett på blocket som visade sig väga bly, så det slutade med ett inköp på Ikea tillslut... men jaja, plåt som plåt ;)

Superfint sovrum!

Ha en skön kväll, kram Therese

Vit som snö sa...

Vad fint det är ditt sovrum. Joo, det behövs att rensa ibland, tror alla har något rum där allt som aldrig vill hitta sin rätta plats hamnar... Jag håller på med rum-för-rum-rensning o faktiskt är det ganska mycket som åker ut.
Gillar din pall, oavsett pris! Faktiskt ännu mer till det pris du köpt din för:)))
Ha det gott! Kram Cilla

Cathrin sa...

Avskalat ÄR skönt i sovrummet. Men säng-gaveln var väldans fin! Du har väl sparat den!!! Du har helt klart en annan fart än jag, jag är fortfarande inte färdig med mitt sovrum. (Vågar jag skylla på att det är för att det är så stort (45kvm...) och skall helst fungera som någon form av allrum på ovanvåningen för hela familjen också. Gillar verkligen pallen som du har som sängbord. Och burken! Ler när jag läser om extra väckarklockan. Ringer den inne i burken för extra genomslag? :)

Kul att kursen var bra!

Ha en fin start på veckan! Kram
Cathrin

Fröken Fräken sa...

Jag gillar ju också den där sänggavlen skarpt, men skulle vilja ha den enbart med huvudgaveln. Undras om man kan snickra om lite? För jag vill ju också ha skönt luftigt som dig i mitt sovrum! Jag försöker också att rensa bort en massa här hemma, men det är inte bra att göra det samtidigt i alla rum, för då får man bara en enda röra. Och en hall full av grejer som "någon gång" ska till källaren...
Pallen och Liptonburken var ju underbara för övrigt!!

Sköna o Gröna Ting sa...

God morgon din lilla rackare:)!!
Nu höll bannimej ändan på att spricka på mig, har ju inte varit hos dig på länge nu ju...., vad gör du nu för tiden.., lalala..., lala.., varför hör du aldrig av....!?!?!
Skoj skoj..., mitt måndags humör kan verka lite knepigt och jag skyller på helgen.., den har varit alldeles för lugn och det kryper i kroppen på mig.

Du fixar och donar där hemma, din senaste förvandling blev ju bara hur bra som helst, även om jag nu tycker det var vackert innan oxå:)
Dina plåtskåp, dom skulle jag nästan kunna göra något olagligt för att få, dom är så häftiga!

Jaja, jag hoppar och studsar runt på kryckor här hemma efter att ha brutit foten.
Jag har gått sex eländiga veckor med gips men nu är det dags att träna hos sjukgymnast och lära sig gå på nytt igen.
Kämpigt.., men det går!

Det var kul och "se" dig igen, hoppas du har det riktigt bra och ta väl hand om dig.
Kram till dig...
Marianne

milla sa...

Så fint innan och så fint efter, och som du säger så mycket luftigare!! Gillar skarpt ditt sovrum, kan tänka mig att du sover gott där! Jag vill också ha ett olivträd i sovrummet nu!!!!

Kram du inspiratör!!!
(kanske ska bädda idag ialla fall innan jag börjar jobba...:)

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej vännen,
så fint det blev! Jag kämpar också med att försöka hålla sovrummet så "enkelt" som möjligt. Men om man inte har så stort så måste man ju få plats med livets nödvändigheter!!

Ditt skåp är jätteläckert!! Jag diggar den typ av förvaring som kan svälja massor!!

Sköt om dig, vi hörs!
Kram Monica

Ewa`s Galleri sa...

Jättefint med avskalat sovrum, man sover så skönt och lugnt
dina plåtskåp är jättefina,är det gamla omklädningsskåp som du målat?
Ha en riktigt bra vecka

Hanna sa...

Ville bara titta in och önska en fortsatt bra vecka.
Kram
Hanna

Nygammalt sa...

Hej Hannis!
Så himla fint du har det. Och visst är det skönt när man får rensa undan lite, trots alla fina saker. Tyvärr är jag alltför dålig på sånt.

Den där pallen är verkligen ett riktigt fynd.

Vad kul att ni har haft en givande kurs på jobbet, roligt när man känner att det kommer gagna arbetet sådär.

Kram.

Lily sa...

Det känns skönt, man kommer mer till ro, om sovrummet är avskalat tycker jag också.
Jag gillar ditt plåtskåp, och de du har ovanpå..SUPERSNYGGA ARMBAND!
Pallen och sänglampan är också super!
Det känns skönt i själen när man fått rensat :)

Ha det gott min vän
Önskar dig en fin vecka
Kram Lily

Mamma C sa...

Blev mycket avskalat men ljust och stort.
Ha en fin och bra vecka du med.
Kram mamma C

Mamma C sa...

Blev mycket avskalat men ljust och stort.
Ha en fin och bra vecka du med.
Kram mamma C

Anette sa...

Det var länge sedan sist jag tittade in till dig! Tack så mycket för din värmande kommentar hos mig♥ behövde det=)
Oj så mycket du har pysslat på med! Och fint blir det ju som vanligt!!
Kraaam/Nettan

Nyanser av vitt sa...

Så himla fint.
Kram Agneta

CaramellePastelle sa...

Så snygga pallar, Hannis! Ursnyggt arr vid din säng, med den härligt slitna pallen. Passar fint med lampan i industristuk och den nötta burken. Mmm, I like! Fast tyckte du inte om väskorna på plåtskåpet? Det tyckte jag annars var coolt, men jag vet ju hur det är när man tröttnar, eller får nån ny idé. Man liksom bara MÅSTE ro det iland. Kram!

Hanna sa...

fint sovrum
Kram
Hanna

Anna S sa...

Hej Hannis, den makeovern blev ju jättebra! Det är så skönt att skala av inredningen ibland tycker jag.
Gillar ditt plåtskåp, är på jakt efter liknande. Det blev väldigt bra med siffrorna på. Också snyggt med madonnorna ovanpå!

Ha en fin vecka och tack för din blogg.
Vänlig hälsning Anna S

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det blev ju jättebra! Ibland behöver man ändra för att man ska trivas... och sen när man tröttnat på det så ändrar man igen...
Visst är det härligt?
Kram
Marie

[ no47.mia ] sa...

Hej Hannis!!

Wohoo!! Vad du rensade upp..
Måste kännas skönt!? Blev ett helt annat rum nu ju.. Tänk vad kul det är med kamera då man blandannat kan ta bilder för och efter...

Snyggt!!

Kram mia