Ingen inredning, bara Paris

För tillfället har jag besök från Norrland vilket gör att inredningsgrejandet ligger på is.
Mitt vardagsrum är nu ett extra sovrum och stackarn sover bland plankor och saker som är ihopkörda i ett hörn...
Återkommer till det där med plankorna senare.

Så i stället får ni se lite av Parisresan.
Varning för ett gäng bilder med andra ord!
Av någon anledning så faller jag för detaljer och kontraster och detaljer finns det gott av i Paris.
Liksom dessa byggnader som tar andan ur mig.
Sacre coeur är en sån plats...

Och vackra esplanader och parker förstås i massor.
Höstfärger som är en favorit

I parker står det stolar som man kan låna för att ta igen sig en stund.

Små färgglada cafeér

Dessa underbara gränder!

Skulle inte ha ett dugg emot att bo i en sån här miljö

Kontraster var det,
för mitt i allt det vackra stod det hus som såg ut att vara
bortglömda men var vackra ändå i mina ögon

Konst på en vägg gillar jag.

Staket som bara var tvunget att fota.
En dam som gick förbi flinade lite åt mig

När vi kom mot Notre dame så gick vi förbi den här mannen som
inte lät sig störas av alla hänförda turister utan målade på i godan ro.

Från parken bakom Notre dame

Lite bilder med sånt som jag faller för.
Varmt, dimmigt och vackert kan man sammanfatta det med=))

Plankorna var det...
Har bestämt mig för att prova göra en liten vägg som avskiljare i vardagsrummet.
Eller ett litet plank kanske det blir.
Så när gästen åker då ska jag börja snickra!
Och vad det blir av det hela har jag inte en aning om men man kan ju inte mer än försöka.

Nu ska jag ut i den kalla och friska höstluften.

Kram till er/Hannis

29 kommentarer:

Systrarna Hjertén sa...

Härliga bilder från Paris! Nu blev jag lite ressugen igen!

Mvh
Frida

SoF@Format900px sa...

Tack Hannis!

Nu fick jag mig en tur i Paris så här på förmiddagen, via dina bilder.

Så fint, så fint...

Varma soliga "dags-för-skogspromenad-med kameran-hälsningar! :)

SoF

Viola sa...

Nu kommer det där suget...vill ut och resa...men det ska jag faktiskt snart..underbara bilder från Paris..

ha en fin helg, kramen

Gammelbålsta sa...

Hej!
Riktigt fina bilder från Paris. En underbar stad. Ha en riktigt bra helg.
Kram Aydan

Agneta sa...

Du hjärtat, så konstigt att Du visar bilder från Din Paris resa just idag. Jag håller på för fullt att försöka hitta en anständig resa till Paris över jul. Finns det något hotell Du kan rekommendera tro, och kanske till och med något flygbolag. Blir helt stissig över allt utbud och lägger hela tiden ner hela projektet. Men eftersom jag har lovat att fixa just den biten, så kan jag inte ge upp. HÄLP!!

Agneta

Inspiration i vitt sa...

ååå Hannis så härligt, jag blir så inspirerad av dina bilder. jag har aldrig varit i Frankrike men vill såå gärna. Kram på dig /Ingela.

Fröken Grön sa...

Tack för det fina resereportaget, - bilderna är vansinnigt vackra! Fransmän är verkligen bra på livsnjutarkonsten, tänk bara vilken fantastisk idé att sätta ut stolar längs floden så att folk kan slå sig ner och koppla av. Och alla härliga caféer... Och alla vackra byggnader... Hmmm, en höstresa kanske inte vore så dumt.
Ha en skön helg!
/Anna-Karin

Josefin - Krydda Livet sa...

Hej Hannis! Vilka underbara bilder du har fotat. Du har hittat så fna motiv menar jag. Jag har också varit i Paris och de där gröna stolarna kring fontänen har jag också suttit i. Det är en underbar stad. Men visst finns det många baksidor också. Jag upplevde det så smutsigt emellanåt och mycket mycket avgaser, men helheten var underbar. Du var väl upp i Eifeltornet? :)

Kram kram Josefin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ser att hösten har kommit till Paris också, så jättefina foton du tagit. Att sikta i lite annorlunda vinklar var fint, cafébilden var helt underbar. Låter spännande med din vägg i rummet, ska bli kul och se.
Ha en fin lördag
Kramar
AnnaMaria

Vita Falkens Lantliv sa...

Vilka super fina bilder du har tagit! Jag har aldrig varit i Paris men det verkar vara en riktig mysig stad.
Ska bli kul att se vad det kan bli av plankorna.

Kram Susanne

Rosor och Spetsar sa...

Gud så härliga bilder från Paris, nu blir jag så sugen på att åka dit.
Kul att ha projekt på gång som dina plankor, själv har jag målning av lite möbler i carporten.
Kram
Annelie

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka vackra bilder!
Ha en finfin kväll!
Kramis/LenaS

anna sa...

åhhh...vilken mysig blogg jag fann här då!
Paris ser fantastiskt ut och hoppas på att få åka dit snart!

kram anna

Stina sa...

Härliga bilder från Paris....drömmer mig tillbaka :)

Spännande med brädhög i vardagsrummet...låter lite som mig det där, ser fram mot att få se slutresultatet :)

Jag har varit på 1 års-kalas idag, en härlig eftermiddag i Sandviken med släkt och vänner....bilder kommer på det gulliga festföremålet :)

Största kramen till dig!
Stina

Mamma C sa...

Jag vill oxå åka till Paris, det ser så fantastiskt vackert ut. Spännande med plankorna, vad blir det för vägg.
Kram mamma C

Nanna sa...

Jag älskar Paris! Det är en helt underbar stad!!

Vita små hjärtan sa...

Ljuvliga bilder vännen!!!
Nu blev jag semester-sugen!!!
Ha en fin söndag!
Kram Agnetha

Vitaloppans möbler sa...

Oj vad du är duktig på att fota! Som bilder tagna från en katalog.. Paris är otroligt vackert! Vad mysigt med besök.
Ha en mysig söndag.
Kram Linda

Lily sa...

Hej Hannis!
Så underbara bilder från Paris!!
Åh, vad jag vill åka dit..

Grundinställning, välj inläggningsredigerare, (den uppdaterade, finns en länk som beskriver lite)

Man kan säkert göra på andra sätt..

Lilli sa...

Selv ville jeg ikke hatt noe imot å sove blandt litt plank i et hjørne av din stue. Tvert imot. Trolig vill jeg ikke sovet, bare ligget å tatt inn atmosfæren.
Paris ser vakkert, stemningsfullt og annerledes ut. Tenker egentlig at jeg har reist nok, men en tur til Paris hadde jeg ikke takket nei til! :)
Tusen takk, Hannis, for alle dine fine kommentarer og kloke ord; føler nesten at vi kjenner hverandre litt nå.

CaramellePastelle sa...

Underbara bilder, jag blev glad att du visar fler bilder av fantastiska Paris. Ha det gott, söta Hannis! Kram Camilla

Nygammalt sa...

Härliga bilder, dit måste man åka någongång!
Kram.

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
här sitter jag nu på kvällskvisten och bloggar runt! Skruttan har knoppat in i dubbelsängen **suck** När pappa jobbar så är det guld att få somna i vår säng.

Att titta på dina bilder är en fröjd - Paris har ju en speciell plats i mitt hjärta. Jag har ju haft glädjen att bo i staden under nåt år!

Låter som ett spännande projekt du har på gång! Och som sagt man måste ju försöka...för det mesta blir det bra, men visst händer det att man tänker! - Hur tänkte jag nu?

Önskar dig en härlig vecka!

Jag längtar som en tok efter min resa. Skall bli guld att bara få vara med min bästis i några dagar i en härlig stad!

Kram Monica

Ewa`s Galleri sa...

Härliga bilder,man blir sugen på att resa och bara ströva omkring o se allt fint som finns
Ha en bra vecka

Vitaloppans möbler sa...

Hej Hannis. Vilken tur att fler förstår var jag menar. Fick ett
märkligt mail att jag borde känna så för min son istället:D haha det gör jag ju men oändligt mkt mer och på ett annat sätt.. Urnorna har jag köpt på loppis. Det är bara halvor som ska hänga på vägg. Superfina:).. Men det finns en streckkod bakom så dem är säkert inte så gamla..
Kram Linda

Levindas Värld sa...

Härliga bilder! Önskar jag vågade flyga jag med...

Tänk så många vackra plaster man skulle få se då :)

Härligt att du tar för dig av livet och världen iaf och bjuder mig på bilderna sen :)

Ha det gott!

Cathrin sa...

Underbara bilder! Känner riktigt Parisdoften i dina bilder. (Älskar den med alla höstträden!) Och plankor i vardagsrummet. Tja, vad du än gör blir det helt säkert kanon! Ser med spänning fram emot projektet! ;)

Kram
Cathrin

Barn och Pyssel sa...

Hej

Vilka underbara bilder.

Ha det bra

Kram

Kraxpelax sa...

Moderskeppet

Yves Bonnefoy, Nobelpriskandidat