Hallpiff

Redan Söndagkväll och jag har kopplat av med lite piff av hallen.
Så här såg det ut före i en del av hallen
Jalusidörren stod där för att dölja telefonen och kontakterna
Så här ser det ut nu!
Spegeln har fått lite grå färg på sig som jag duttade dit med svamp
Och backen är den gröna som nu har blivit gråblå...
Och fått lite beslag på sig för att piffa lite extra
Sparade en del av den gröna färgen
Där spegeln hängde har äntligen, äntligen mina bilder
från Monica kommit upp!
I mitt hem kryllar det av sakrala saker.
Många kan tycka att det är konstigt eller till och med obehagligt
men jag trivs med det så en rosenkrans fick också komma upp.
Gillar dom här som 17!
Även det här...
Har haft en skön helg med lite småpyssel,
Inga storverk utan i stället har jag gjort vad som fallit mig in.

Blomnamnet är Corokia. Såg att Maria skrivit det.
Och vet ni vad jag gjorde?
Jo,jag cyklade förbi blomsterhandeln och skrev ner på en lapp vad den hette.
Något har hänt med mitt knivskarpa minne det är då ett som är säkert!
Nu återgår jag till symaskinen.
Har hållit på sen i morse med något så enkelt men med konstant
osämja med symaskinen så blir det ruskigt svårt!

Kram Hannis
Ps.Till er fina som givit mig award, det är inget jag glömt bort utan det kommer=))

37 kommentarer:

Vita små hjärtan sa...

Nej men ser man på! Jag är visst först!
Å vad fint du har gjort, snyggt med grått.
Ha en mysig kväll.
Kram Agnetha

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så nu var det hallens tur, så roligt att du tar före-bilder också. Blev jättebra med grått på spegelram och låda, och bilderna från Monica är jättefina. Jag har också köpt av henne.
Ha en bra start på veckan
Kramar
AnnaMaria

Vita Falkens Lantliv sa...

Spegeln och lådan blev göör snygga gråa!!
Tavlorna förstår jag att du gillar, så fina!
Kul att bara ändra om lite och ändå blir det förändring:)
Ha en skön kväll!
Kram Susanne

Ellas Hus sa...

Den blå färgen på backen är typ den absolut vackraste färg jag vet. Så fiiiiint!
Symaskiner är extremt jobbiga ibland och jag hoppas det löser sig. Ser fram emot att se vad du har skapat!
Ha en bra början på veckan!
Kram
Ellinor

Mamma C sa...

Du har fixat och donat och fått till det supernajs som vanligt. Symaskiner kan vara superjobbiga ibland. Min har stått inlåst länge nu.
Kram Mamma C

Millas hem sa...

Gillar ditt hallpiff!

Ha en trevlig kommande vecka!

Kram Camilla

Anna S sa...

Vad fint det blev i hallen! Var fint förut också, men det är alltid kul med lite förändring. :)
Bilderna är häftiga med.
Jag har också piffat i hallen idag. En griffeltavla och hemmagjord skylt fick komma upp på en vägg.
Hoppas symaskinen blir snällare mot dej, så frustrerande när saker inte funkar ju! Ha en fin vecka!

Anna S

Fröken Grön sa...

Så fint du gjort i hallen, Hannis! Visst är det tillfredsställande hur mycket man kan förändra med små medel.
Symaskin ja... Du kan ju trösta dig med att jag har varit i samma sits idag. Har sytt kanaler och lagt upp draperier. Vanlig raksöm. Tog 100 år... Sen kom sambon på att han skulle lägga upp sina byxor, när maskinen ändå stod framme. Vroom, vroom, så var han klar på 2 minuter, - knäckande...
Hoppas du får en fin start på november!
/Anna-Karin

Sjabbig men chic sa...

Jag gillar dem också som sjutton! Jättefint har du gjort i hallen!

Kramis Lisa

Mira sa...

Så fint! Gillade den fråa färgen och det passade snyggt med beslagen på. Gud vad du är händig, o får verkligen saker gjort! Lycka till med symaskinen, det kliar i mina fingrar men kommer aldrig till skott... men inspireras gör jag!

Kram/Mira

SoF@Blindstyre.se sa...

Det där blev jättelyckat Hannis!

Hoppas att helgen har varit bra (förutom den trilskande symaskinen) och att du får en fin vecka.

Tack för titt-in!

Rosor och Spetsar sa...

Ditt hallpiffande blev ju görbra, gillar den grå färgen och tavlorna är läckra.
Jag har också mycket sakrala saker omkring mig, tycker det är vackert och rogivande på nåt sätt.
Varma Kramar
Annelie

Vit som snö sa...

Suuuuperfint Hannis!!!
Spegeln o backen blev så jättefina! O allt det fina sakrala tycker jag är alldeles uuunderbart fint!
Kram Cilla

Vitt hus med svarta knutar sa...

Så fint det blev i hallen. Häftigt med beslagen på lådan och snygg grå färg. Snyggt med insektstavlorna och rosenkransen, stilrent. Men var hamnade jalusin?;-)

Ha det gott och en fin början på veckan!
Kram,
Regina

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Vad fint du har gjort i hallen. Insektsatavlorna var så snygga! Ler lite åt det där med dina sakrala inslag. Har ju rätt mycket sådant själv och trivs jag med. Men nu börjar svärmor att bli lite orolig, gissar att hon hör till typen som tycker att det är obehagligt...För mig handlar det om inredning så jag känner mig lugn.

Ha en skön vecka!

Kram Anna-Lena

Ljuva Drömmar sa...

Vad snyggt du har gjort! Tycker att dina bilder är jättesnygga och sakralt är väl aldrig fel...;)

Det passar ju perfekt med spegeln och lådan under. Jag gillar visserligen den gråa färgen men jag tyckte att den gröna var helt underbar så jag hade behållt den :)

Hoppas du får en härlig vecka, kramar Maria!

Viola sa...

Vilken läcer färg på spegeln och backen..du kan piffa du...har du lust att tävla...ha en fin vecka som kommer, kramen

Ljuva Drömmar sa...

Hej igen.

Glömde ju säga att det var kul att jag hade rätt om växten...;)
Ibland är det bra att ha fotominne.

Kram igen!

Vit Poesi sa...

Görsnyggt med det grå!!
Ha en fin vecka som kommer Hannis!
Nu måste jag lägga till dig i min blogglista :-)
Kramar Malin

Drömmen om ett torp sa...

Du är så duktig Hannis <3

@nette sa...

Mycket fint och hemtrevligt. Jag triva "hemma" hos dig ;)

Önskar dig en fin dag trots detta gråa väder.....

kramar @nette

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vilka häftiga tavlor på insekter du har! Jag blev helt såld på dem trots att jag inte ens är sådär jätteförtjust i insekter ;0). Det blev verkligen snyggt i din hall efter piffet!

Tänkte höra om jag skulle kunna få äran att tipsa om din inspirerande blogg på söndag? Hittade ingen mail adress men det går ju bra att fråga såhär också... Skulle behöva låna bild och länka.

Kram/ Anna

Ett Vitare Hem sa...

Riktigt snyggt!!
Ha en härlig dag!
Kram/Lena

Cilla sa...

Ja men bara sååå fint..
Fast jag tyckte det var himla grannt innan också ;0)
Var räddom dig & en skön vecka till dig rara!!
Kram Cilla

Loppisliv sa...

Så fint det blev med den gråa tonerna i hallen, gav en mjuk och mysig känsla. Visst är det roligt att ändra om lite då och då. Ha det gott. Kraaam Paula

Stina sa...

Hallo Hannis:)

Om du bodde närmare kunde vi göra ett arbetsbyte...jag kunde sy och du kunde piffa hos mig.
Gillar din din stil och ditt "piff" :)

Ser på nr 6 att du har "redalådan" kvar...är den i glas eller plast?
Tänk vad många sådana som hamnat på soptippen vid köksrenovering...synd och skam :)

Kramen
Stina

Stina sa...

Bild nr. 6 menar jag :)

Agneta sa...

Anorektisk klorofyll, sakrala ting, skavt & dant' & så ett djävla minne på de' = min favvolillsystra

A

Fröken Fräken sa...

Nämen, försvann den fina gröna färgen? Fast denna nyans var också himla fin.. jag håller på och målar för fullt i nyans Iris, smutsgrårosa och än så länge går det väldigt bra (trots min tidigare skepsis mot rosa).
Och här står också en dörr för och döljer fula uttag..

Anci sa...

Hej !
Jag tycker att det är fint hos dig ! Du är så kreativ också.

Kram
Anci

Kraxpelax sa...

Sanningen ingen vill knysta
om förblir sanning ändå;
det kan man lita på.
bÖgpesten sprids i det tysta.
Eldskrivet bör det stå.

Dagsljus måste man tända!
Sanningen enbart är god
nog! Med klarsyn och mod
måste man ryggen nu vända
dem som har tveksamt blod.

Riskgrupper bara? Nej, basta!
Fördomsfull är man ej.
Lögnernas konterfej
måste man ständigt förkasta
tveklöst med tydligt Nej.

Hur liken samlas i högar!
Här hjälper alls ingen vård!
Framtidens kyrkogård
vimlar av heterobÖgar,
det är sanningen. HÅRD.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Oj vad du fixar och donar! Det blev ju jättefint med spegeln och backen. Den gröna färgen var fin, men den här var också fin... och du har ju lite grönt kvar också :))
Kram
Marie

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Halloj!
Nu är jag åter i bloggsvängen efter att ha tillbringar några kanondagar i Cph! Vilket så klart var toppen.

Så otroligt läckra tavlorna blev!! Motivet tilltalar ju också mig som bekant **fniiss** vilket också det sakrala gör, min svärmor har undrat lite över alla kors, madonnor... men hon vet ju att "jag är inte riktigt som dom andra jag"

Din hall blev superfin! Vad duktig du är som tar före-efter-bilder, det glömmer jag alltid.

Vi hörs, Kram Monica

Cathrin sa...

Mmmms så fint! Gillar verkligen lådan!!! Det där med att inte komma överens med symaskinen, det känner jag allt för väl igen. Lite skönt att höra att du inte heller kommer så väl överens med din!;)

Kram
Cathrin

Nyanser av vitt sa...

Åh vad fint du fiffat i din hall Hannis.
Minnet! Vad är det för något du pratar om?
Kramis

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

gokväll va mysigt du har gjort i hallen.. tavlorna guu så underbara kram sussie

Eldrid sa...

Hannis..I love it!
Det er så gjennomført lekkert hjemme hos deg.
Liker veldig godt rammene med fjærild eller sommerfugl som man sier på norsk..hehe.
Fint iallefal.
klemmer
eldrid