Favoritvaser

Egentligen kan man ha nästan vad som helst som vas.
Men när jag hittade dom här små "labbflaskorna" blev jag lite glad.
Inte för att man kan ha större buketter i dom men mitt nya
"lyx i vardagen löfte" är att köpa hem någon liten snittblomma då och då.

Gillar när det är enkelt och det här kan väl kallas enkelt.

Lyx i vardagenlöftet har jag givit mig själv för att hålla årstidsmörker och stress borta.
Lavendelbad någon kväll, blommor och ljusmys en stund på morgonen.
Promenader utan mål och en stund med en bok.
Känns som en bra investering i mig själv!

Något annat, är det fler som har problem med bloggandet??
Hos vissa är det svårt att kommentera, svårt att få upp inläggen och ibland går det inte att publicera alls.
Funderade på om jag missat någon uppdatering kanske.

Tack för goa kommentarer om tavlan!
Ska testa mig fram så får jag se vad det blir i slutänden=))

Kram Hannis

39 kommentarer:

Ett Vitare Hem sa...

Jag vet att flera haft problem med blogger ett tag jag har kännt väldans lite av det skyller på min sega gamla trotjänare till dator.
Här är en till som infört små lyxstunder emellanåt, man behöver dem så väl....
Ha en finfin dag!
Kram/LenaS

Vintage House sa...

god morgon
Så enkelt och vacker precis vad man gillar:)
har haft problem med bloggen men nu så fungerar det igen:)
önskar dig en härlig dag
kram
sandra

Stina sa...

Jag har också haft problem med bloggen bl.a. inne hos dig. Svårt att få till kommentarer men igår lyckades jag i ditt tidigare inlägg :)
Jag tittar också efter små vaser eller flaskor, men det verkar vara fler med mig, för det finns nästan inga att få tag på.

Enkelt är vackrast!
Ha en bra dag.
Kram Stina

Anci sa...

Vackert !!! Nu ska jag köpa mig några blommor också :)
Problem med bloggande ? Ja, jag har ju ingen tid eller inspiration.

Ha det underbart

Kram
Anci

Fröken Grön sa...

Så fina små vaser, -ibland är det enklaste det allra finaste! Jag gillar ditt lyx-i-vardagen-löfte och tänker genast anamma samma idé. Det behövs ju egentligen inte så mycket för att den där härliga känslan av vällust och lugn ska infinna sig, om än bara för en kort stund.

Att jag också har haft trubbel med Blogger vet du ju. Jag har haft svårt att lämna kommentarer också, och ofta dyker det förargliga ordet ERROR upp... - Nog inte oss det är fel på.

Må så gott och hälsa Uppsala!
/Anna-Karin

Ellas Hus sa...

Håller med dig. Helt ljuvliga små vaser!! Och dina lyx i vardagen låter som en god och sund idé. Jag tänkte nu på morgonen när elden brann i spisen, levande ljus på bordet och kaffedoft. Det gäller att uppskatta de enkla sakerna och njuta just då. Snart börjar jag också jobba och då blir det väl lite annat på morgnarna...
Ha en bra onsdag!
Kram
Ellinor

STENLYCKA sa...

Godmorgon!
Vilka underbara bilder!
Jag tycker du gör helt rätt som ger dig lite egna stunder, det är något vi alla behöver.
Jag har också haft besvär med bloggen den senaste veckan, bilderna har varit svårt att ladda in och den verkar seg. Har testat på jobbets dator eftersom jag trodde att det var min dator som var fel på,men det är samma problem där, så jag tror det inte är våra datorer utan bloggen.
Önskar dig en bra dag!
Kram Raina

Ljuva Drömmar sa...

De passar ju perfekt sdom små vaser. Det behövs inte mer än en vacker blomma för att dagen ska bli bättre.
Tror jag ska försöka göra som du, lite mer vardagslyx!

Tack för din åsikt om mitt skåp, jag sitter och tittar på det nu och funderar...

Önskar dig en bra dag, kramar Maria!

Format 900px sa...

Så fina, så fina Hannis!

Låter som om du har kloka och sköna tankar om hur du ska hantera perioden som kommer framöver.

Ett väldigt strul i bloggvärlden just nu, upplever jag.

Ha det riktigt gott!

X-SoF

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej vännen,
Din vaser är ljuvliga. Jag älskar små fina flaskor och burkar och tycker det är ljuvligt att samla ihop dem med enstaka blommor i!!
Jag sitter nära Hötorget, så jag njuter av lyxen av att köpa färska blommor...din inställning till att njuta av det lilla trots mörker och kyla! Helt rätt och viktigt att bara stanna upp ibland, det tror jag alla behöver ibland!!

Blogger verkar definitivt hösttrött!! Jag har framför allt problem att kommentera hos vissa...
Kram Monica

Eldrid sa...

For et herlig mål du har. Jeg tror på at det er viktig å ta seg tid til å nyte også. Et pust i bakken, en god bok, ulike ting man kan unne seg som ikke nödvendigvis er super dyrt, men som gir fölelsen av å kunne nyte. Du inspirerer:)

Jeg har også hatt litt problemer med å kommentere. Kanskje det er for stor pågang innpå her..Vi er jo alle så kreative;)
*smil*

jakt,skor,barn,inredning sa...

Jag köper ofta snittblommor som jag sprider ut. Man blir glad av dom.Nilla

Lauras gård sa...

Vilka enkla och vackra flaskor! Det är kul att hitta nya användningsområden till saker så de inte blir ståendes i något skåp. Fint med en enkel blomma istället för hela buketter. Kram Stina

Systrarna Hjertén sa...

Jättefina flaskor! Färska blommor är vardagslyx på högsta nivå och det behöver ju inte ens bli särskilt dyrt - perfekt!!

Mvh
Frida

design traveller sa...

Nydelige bilder :)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

I tisdags var blogger helkonstig, det var stört omöjligt med det mesta. Men nu verkar allt funka igen... Söta små vaser, och det var en bra idé och köpa enstaka lösa blommor.
Kramar
AnnaMaria

Vitt hus med svarta knutar sa...

Så vackert, så enkelt, så...less is more.

Du har så rätt i att man ska unna sig lite lyx i vardagen. Man rusar bara på och tar inte de där stunderna som man så väl behöver. Egentligen ska det stå "jag" ist för "man" i sista meningen. Jag vet så väl, men är så dålig på det.

Din tavla i inlägget innan blev jättefin.

Ha det så gott!
Kram,
Regina

Ps. Jag har också haft problem med blogger, bilder som jag lagt in har försvunnit. När jag sedan lägger in dem igen, finns det dubbelt av dem.

Malin sa...

Jättefina vaser. Tavlan i förra inlägget var ju jättesmart. Jag ska nog göra så med gamla tapetbitar vi tog ner när vi tog fram en trävägg.
Det kan nog funka.
Ha det fint.
Malin

Änglarnas hus sa...

Hallojsan Hannis!!

Vilken härlig kontrast mellan de skira blommorna och de tuffa flaskorna!!

Jag är helt inne på din idé..Glamour i vardagen är mitt motto.. Lätt att glömma i stressen bara..vi får påminna varandra ;)

Ha det gottis vännen!!

Kramis Sanne

Vita Falkens Lantliv sa...

Jätte söta i sin enkelhet!
Låter som ett bra sett att ta vara på stunder för att må bra!

Kram Susanne

Lantliv i Norregård sa...

Hej!!
Så fint Hannis!!

Har haft problem med att kommentera, han lever sitt eget liv den där blogger....

Kram Malin

No.47 Mia sa...

Hej goa Hannis!!

Vilka UNDERBARA bilder! Ljuvliga...
Älskar det enkla..

Vilka bra investeringar du gjort!!
Hurra!! Vill med göra sådana investeringar... Ibland är jag duktig på det men ofta faller jag tillbaka till stressfenomenet..

Ja, bloggen är knepig ibland.. har med haft lite strul.. men jag trycker och trycker tills det blir reda på det igen.. ; )

Kram på dig!

Mia

Sirpa sa...

Blommor och vas...mycket enkelt och fint!
Vad roligt att du vill vara med i min utlottning, lycka till!
Har en trevlig torsdag!
Kram Sirpa

Mira sa...

Åh vad underbart med lyx i vardagen! Det kan aldrig bli för mycket av det. Fina vaser o en liten blomma så i räcker gott för att man ska bli glad!

Ha det gott, kramar Mira

milla sa...

Så fina bilder!!!! Tänk att det enkla oftast är det finaste...

Nog har det varit struligt ett tag men det kanske är allt det där nya som ställer till det...! Jag fattar hälften och hann byta bloggmall innan jag förstod att just det var jag inte tvungen till... hm...

Kram kram

vitaloppan sa...

Jag brukar alltid vara noga med vardagslyx. Tycker och tror att det är extra viktigt just nu när mörkret kommer tidigare på dagen och håller i sig längre. Blommor är min favorit och att krypa ner i soffan med datorn och surfa runt på inspirerande bloggar som din när min lilla har somnat. oftast så behövs det inte så mycket. God natt. Kram Linda

Vit Poesi sa...

Hej Hannis!
jag har också haft väldigt mycket problem med bloggen,så det är inte bara du :-)
SÅ superfina små vaser, ME LIKE!!
Kramkram Malin

Viola sa...

Hallå där, visst är det enkla så vackert så..kloka och härliga vardagslöften du har gett dig...

jag har oxå bannlyst stressen här hemma...den har jag tidigare levt med för många år...

bloggandet funkar för mig..det enda som krånglar ibland är att det kommer en errorruta när man ska skriva en kommentar, men det är bara att försöka igen så funkar det,

ha en bra dag i höstrusket, kram VIOLA

Fröken Fräken sa...

Mera lyx i vardagen, jajamen! Så därför tog man ut lite komp och drog till Sthlm! Bäst av allt är att man ska på kurs på måndag, så resan står jobbet för, och bostad får jag låna. Blir många slantar över till vardagslyx då. Funderar faktiskt på att köpa en bukett hit, även om jag inte hinner njuta så länge av den..

Ja, jag bråkar en hel del med bildöverföringen på blogger! Alltså, det är ju helt omöjligt att flytta på bilder om man tycker att de hamnar i fel ordning.

Therese sa...

Jättefina "kemivaser"! Fina bilder också.
Håller med, vardagslyx är viktigt. Jag har precis börjat nytt jobb och därmed slutat pendla, vilket innebär 3 timmar mer tid per dag...vardagslyx:)

Mamma C sa...

Jag har haft lite problem till och från faktiskt med olika bloggar. Fint med enstaka blommor sådär i olika vaser.
Kram mamma C

Anonym sa...

Vackra vaser! Det enkla är oftast det vackraste..och blommor, ja, du vet... ;-)))

Låter som en bra och klok självinvestering!

Blogger lever ofta sitt eget liv.
Jag trodde först att det var min dator som tjurade..

Ha en fin helg
Kram Lily

Cathrin sa...

Goa du! Så klok du är som satsar på lite vardagslyx. En investering i sig själv. Och blommor är njutning. Tror jag skall ta efter dig. Hm, bubbelbad i kväll efter en tur i stallet låter inte helt fel :).
Tidningstavlan är jättefin!!! Har saknat dig och dina kloka tankar och vackra bilder. Och all din kreativitet!

Stor kram
Trevlig helg

Cathrin

Mycket annat & lite betong sa...

Så bra med små vaser! Då räcker det med en blomma eller en kvist.

Jag tycker att ditt ofärdiga vardagsrum ser jättemysigt ut.

Här har det också varit problem med Blogger. Jag har haft svårt att lägga in bilder. Men nu går det bra igen.

Hoppas du får en skön helg!
Agneta

Skogsfrun... sa...

oj lavendelbad låter inte tokigt alls! SKulle jag gärna ta ett par i veckan, minst... om jag hade ett badkar! :D

Ha en finfin fredag och helg förstås!

Kram pernilla

Nygammalt sa...

Hej Hannis!
Hoppas allt är bra med dig.

Snyggt med enkla snittblommor, oftast är ju det enkla det finaste...även om man inte alltid är så bra på att få till det just så.

Önskar dig en trevlig helg!
Kram.

Hanna sa...

söta!
Ha en bra helg.
Kram
Hanna

Rosor och Spetsar sa...

Låter som ett härligt löfte med lite vardagslyx.
Labbflaskorna är hur charmiga som helst o snyggt med flera medblommor i.
Sköt om dig
Kram
Annelie

Nanna sa...

Så fint det var! Riktigt fint och enkelt!!!

Jag har inte haft problem men jag har sett andra bloggar där bilder inte visas. Ibland när man ska kommentera eller så så kommer det upp en sida där det står Service .... not found. Då trycker jag uppdatera eller stänger sidan o provar igen. Då brukar det gå.