En klassiker

Shoppade inte speciellt mycket när jag var på semester.
Men när jag såg dom här på ett sånt klassiskt ställe som
flygplatsen faktiskt så...En riktig turistgrej.
Jag har ju världens finaste skalbaggekort som jag köpte av
fina Monica Betongkrukan
och tanken är att göra en mindre variant av tavelvägg så småningom.

Blanda gamla dokument,tidningar och "tavlor" på olika saker i matta färger

Så nån av dom här ska få vara med då

Nu när det inte är fritt fram på pysselfronten (för att skona gästen) så
skriver jag "att göra listor" i stället.
Det är ganska trevligt det också om inte annat så kommer jag i håg alla dom
ideér som jag tänker på att jag ska göra=))

Kram Hannis

Ps. Anna.S hoppas allt är bra med dig om du kikar in och Nanna, vet inte om du bloggar för jag hittar dig inte men tack för dina kommentarer!

29 kommentarer:

Plupps krypin sa...

Härliga tavlor. Låter som en mycket bra ide att blanda olika.
Ha det gott. Yvonne

Vit Poesi sa...

Tror det komme bli jättefint!
Kram Malin

Nanna sa...

Hittar du inte mig? Vad konstigt!!!

min blogg är nannashem.blogspot.com


de där tavlorna var ju skitfina!

Nanna sa...

SÅ nu har jag aktiverat min profil! Visste inte att man behövde göra det men nu vet jag! Kanske därför jag inte får så många besök haha! Men nu borde det gå! :)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det kommer och bli jättefint, dom här var klassiskt fina. Att blanda olika motiv kommer bli snyggt.
På min lista idag står målning bla, fast jag hittar inte krukan jag ska måla!! Har semester medan mannen jagar älg. Skönt och vara ensam hemma och greja.
Kramar
AnnaMaria

Vintage House sa...

Hej
Ja Paris är en ljuvlig stad var där på smekmånad..
Fina bilder kommer göra sig fint på en tavelvägg.
Här skrivs oxå att göra listor..
kram
sandra

Fröken Grön sa...

Tavelvägg låter spännande, och de där bilderna kommer att bli jättefina! Funderar själv på någon slags fotovägg nere i pysselrummet, vi får se vad det blir.
Idag skiner solen i Skåne, så även om det är kallt så tror jag det blir lite trädgårdsarbete idag.
Må så gott!
/Anna-Karin

Ljuva Drömmar sa...

Om turistgrejerna är så här snygga så är det helt ok att vara turist. Kommer nog bli jättesnuggt när du fått dem på plats.

Jobbigt att inte kunna pyssla men att skriva listor är inget fel heller. Jag är en listmissbrukare så det blir lätt en och annan hos mig...

Hoppas du får en underbar vecka, kramar Maria!

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Å vännen vilka otroligt ljuvliga bilder av Paris!!

Att blanda dess bilder med dina "kryp" kommer att bli helt superläckert.... ser fram emot resultatet!! Jag spikade fler hål i hallen igår kväll när jag försökte värka fram lite nytt på väggen... **fniss**

Jag är oxå en listskrivare..jag har en liten anteckningsbok i ryggan som alltid är med, den är full av idéer och tankar och listor!!

Ha det gott, Kram Monica

Anna S sa...

Hej Hannis! Tack, det är bra här. :) Vad gullig du är som frågar! :D
Jättefina bilder du hittade i Paris! Det är så vackert.
Jag har precis gjort en tavelvägg med svart/vita bilder och prylar i min hall. En bild är på Eifeltornet under uppbyggnad, ett gammalt foto ur en bok.

Ha det så fint i veckan! :)

Hälsningar Anna S

Systrarna Hjertén sa...

Smart med att göra listor, jag brukar glömma många av mina smarta idéer innan de blir verklighet, men det kanske är tur...?? ;D

Lycka till med din tavelvägg!
/Frida

Nanna sa...

Haha ja det gjorde jag också! :P
Japp jag skriver precis om det som jag mår bra av och som jag älskar; mat, foto och inredning. Förhoppningsvis gör fler det så japp det är en feelgood blogg! Bra beskrivet! Kunde inte sagt det bättre själv :D

Det där med listor kan jag säga att jag är expert på. Gör de alltid! :P
Imorgon blir det en baklista för det är storbakar dag :)

Nanna sa...

Haha ja det gjorde jag också! :P
Japp jag skriver precis om det som jag mår bra av och som jag älskar; mat, foto och inredning. Förhoppningsvis gör fler det så japp det är en feelgood blogg! Bra beskrivet! Kunde inte sagt det bättre själv :D

Det där med listor kan jag säga att jag är expert på. Gör de alltid! :P
Imorgon blir det en baklista för det är storbakar dag :)

Therese sa...

Ser fram emot att få se bilder på den färdiga tavelväggen sen.
Känner igen mig i "att-göra-listorna", undra hur många man skrivit i sina dagar...?!

♥♥Franska Liljan♥♥ sa...

Så vackra bilder du visar:-) Gillar verkligen dina Parisbilder oxo, drömmer mig tillbaka till parisresan jag gjorde med min söta mamma för 15 år sedan!

Kram Helena/franska liljan

Nygammalt sa...

Oh så fint, kommer ju att bli jättebra. Kul med lite personligt så där.

Jag åker iväg till Torrevieja i några dagar, ska bli riktigt skönt :)

Tack för din kommentar hos mig, antar att du också vet hur det känns ibland.

Kram!

Ellas Hus sa...

Underbara motiv! Kommer bli fint!
Och ibland är det härligt att göra listor! Jag är en listmänniska... Hoppas du har trevligt med ditt besök!
Bloggerproblemet verkar vara löst för tillfället. Vet inte hur jag gjorde. Ändrade redigerare i inställningar. Och plötsligt gick det bra.
Ha det gott i veckan och tack för uppmuntrande tillrop!
Kram
Ellinor

pysseltanten sa...

Här har du en list-fia till...=)))
Har jag en ledig dag, brukar jag göra en lista på det jag vill hinna med...;)) Måååånga listor bliiir det...hihi..
Bilderna var jättefina...kommer nog bli kanon på din tavelvägg...ska bli spännande att se..=)))
Kraaamizar Git

No.47 Mia sa...

Hej!

Kommer bli nått fint där om jag känner dig rätt nu...

Kram på dig!

Mia

Eldrid sa...

Fina dom var...
Spennande og se hva krativit du hittar på med dom:)
Lista er en bra grei..då får man lite oversikt over hva man skal få gjort.
Du har så manga bra tips til hverdagen Hannis:)Takk for det!
Ha en riktig mysig kveld hemma:)
kräm

Fröken Grön sa...

Boktips:
"Svärdet och spiran" av Ken Follet
(ISBN: 9100573221)är en bok som är väldigt populär just nu, - har inte läst den själv men alla i min omgivning verkar ha gjort det och gillar den jättemycket. Så här står det på en nätsida om böcker:

En storslagen äventyrsskildring om 1100-talets krigshärjade England och om en grupp människor vars öden sammanlänkas med byggandet av en praktfull katedral. En berättelse om kärlek och hämnd, ärelystnad och hjältemod. På samma spänningsskapande sätt som i sina världsberömda thrillers levandegör Ken Follett här ett stycke engelsk medeltid.

Kan det vara något??

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Måste börja med att svara på din fråga först. har ju glömt det hela tiden.
Datumkuben har jag köpt av Violan. Vet inte on hon har några kvar, men du kan ju fråga.
OCh när jag ser dina Parisbilder får jag lust att åka dit igen!
Kram
Marie

Stina sa...

Hallo!

Jag är så trött på blogger, det går inte att göra inlägg och väldigt svårt att få till en kommentar.

Dina bilder är sååå fina och nu väntar jag på att få se resultatet också :)

Ha det bäst!
Kram
Stina

Fröken Fräken sa...

Det var då de snyggaste kort som någonsin köpts från en flygplats om jag får säga det själv! Det kommer naturligtvis bli så fint när de också är inramade.
Själv håller jag på och testar att betsa med en oljebets vars nyans heter järnvitrol, det kan bli bra på mina ramar!

Rosor och Spetsar sa...

Smart att skriva upp sina ideer, det borde jag göra för hälften glöms bort.
Gillar din ide med en tavelvägg. det blir säkert skitsnyggt.
Ha det bra
Kram
Annelie

vitaloppan sa...

Skriva upp idéer måste jag börja göra på nätterna när jag ska sova för jag får så svårt att sova annars när jag kläcker nya idéer hela natten, hihi. Men du hannis jag drog din lott som andra pris i min tävling och du vann fågelburen:) maila mig din adress så kommer den med Posten:) kram Linda

Sjabbig men chic sa...

Superfina! Ha en fin dag!

Kram Lisa

Skogsfrun... sa...

men allstå... hur fint är inte paris! Något mer romantiskt får man nog leta efter!

Tavlorna ser ju väldigt fina ut!
Ser fram emot att se resultatet av ditt pyssel! :D

Snart är det dax för glöggkvällar också. Jag har tjuvstartat lite ;D

Kram pernilla

Viola sa...

Väntar på att å se allt som du har på g..ibland kan man fynda även på flygplatser...:0) hoppas dagen din vart till belåtenhet, kramen