Roar mig så gott det går

Vad gör man(läs jag) när man inte kan måla eller dra runt på möbler.
Jo, ligger under en gosig filt.

Läser några av favorit-inredningsböckerna och äter kakor.
Anledningen till att ni inte får se en bild på dom är att kakorna är just nu slut...

Sen njuter jag lite av dom stämplar som jag köpt av
gulliga Sandra med bloggen Vintage House

Det här är något av det absolut långtråkigaste jag varit med om.
Men det finns dom som har det värre
Så därför har jag roat mig med att fota böckerna och filten.
Det går som sagt var ingen nöd på mig.
Ni får stå ut med dom här tråkiga blogginläggen åtminstone veckan ut=))

Något annat jag roat mig med är att vandra runt i bloggvärlden och jag kan bara säga att jag är ganska förvirrad...
Nej, jag har inte blivit påhoppad själv men flera andra har blivit det.
Vad är det som gör att vuxna människor håller på med det som kan beskrivas som nätmobbing?
Vad är det som gör att man väcker debatt om hur folk har det hemma?
Att bloggare är hönsiga(var ganska kul egentligen)
Jag fattar inte grejen.
Om man nu är åsiktsstark som person vore det inte bättre att väcka debatt om dom utförsäkrade, barn som far illa, Palestina eller något annat viktigt?
Vad någon har för färg i hemmet eller på gardinerna, vad barnen har för kläder på sig, eller huruvida man väljer att bara visa lyckan i livet är väl ganska oväsentligt.
Det är ingen forskning vi håller på med utan rätt och slätt ett intresse och det får man ju hålla på med på det sätt som man trivs med.
Och med tanke på hur mycket elände som finns utanför skärmen, målarburkarna och symaskinerna så är det väl fantastiskt att folk bara kan mysa en stund och framförallt ha kul!
(undrar just om jag kommer att få skäll för dom här raderna nu)

Förresten era pussgurkor(om jag svamlar så beror det på foten,hehe) ni är underbara med era krya på dig hälsningar!
Och till dig som har skrivit två så fina mail och delade med dig. Du gjorde mig hoppfull!

Kram Hannis

40 kommentarer:

Annica sa...

What nätmobbing? Ve och fasa än har den inte nått mig hoppas jag klarar mig från sådana påhopp. Har inte folk annat för sig. Att läsa och skriva blogg är fritt val inget som någon är tvungen till att göra...Fram för fler "höns"inlägg i bloggvärlden! krya på dig/Annica

Lauras gård sa...

Har du fått någon rolig medicin eftersom du (som du skriver) svamlar så;)

Fördelen med en liten blogg är att nätmobbare inte verkar bry sig om den. Jag har bara gulliga kommentarer trots dåliga bilder och i dag mitt jätte fula 70-tals kök. Jag tror större bloggar som gör andra avudsjuka blir hårdare drabbade. Gillar man inte bloggen är det ju lätt att låta bli att läsa. Jag läser t ex inte tidningar jag inte tycker om. Synd att slösa bort sin tid med att läsa, reta sig och sedan behöva påpeka det... Som du skriver, det finns väl viktigare saker att bry sig om och ta strid för. Kram Stina

Lantliv i Norregård sa...

Hej!
Det har jag missat, tror faktiskt att det är avundsjuka, varför kliva in i Blogglandia om man inte är intresserad????

Krya på Dig vännen! Jag är så trött idag, låter mysigt att inte kunna göra något och ligga under en filt....Men förstår att inte du tycker det;o)

Kram Malin

Viola sa...

Vet hur det känns..var ju sängbunden nästan en månad när jag bröt mina revben, då tröståt man och det gav resultat på vågen..hoppas det ordnar till sig snart men du får välan njuta utav god lektyr och lite godsaker då...pussgurka kan du vara själv....:-D

krya på dig, kramen

Vintage House sa...

Hej vännen,
Vad kul att du tyckte om stämplarna:)
Ja de här påhoppen är så tråkiga förstår inte att människor inte har bättre saker att göra. Men som sagt det handlar nog bara om avudsjuka..
Är superdupertrött efter resan så det blir en tidig kväll för mig..
krya på dig
kram
sandra

Ewa`s Galleri sa...

Visst är det tråkigt med de där påhoppen,vill man som sagt engagera sig ,kan man ta något viktigare att debattera om.
Vad tråkigt med din fot
Du får gå in till mig o vara med i min utlottning,nu när du far runt i bloggvärlden
Krya på dig

Lily sa...

Jag gillar din gosiga filt och fina stämplar..

Det är trist med påhopp..
Fattar inte att de orkar..
Get a life!

En fin blogg du tipsade om.

Var rädd om dig vännen
Varma kramar från kakmonstret Lily

Fröken Grön sa...

Nu får man väl komma med lite bra boktips till dig, fast det kan ju vara klurigt när man inte riktigt vet vilken typ av litteratur du gillar. Kan annars rekommendera Johan Theorins böcker (blandning av stämningsfulla romaner och spänning/deckare) som jag själv har läst i sommar. - Hoppas du har någon som kan kila till bibblan åt dig! =)

Vad gäller vuxna som känner ett behov av att mobba andra vuxna, så är jag förgrymmad men tyvärr inte förvånad. Människor tror att mobbning är ett skolproblem, men med så många dåliga vuxenförebilder som det finns ute i samhället så är det kanske inte konstigt att den yngre generationen tar efter...

Sköt nu om dig, Hannis! Jag tänker på dig!
/Anna-Karin

~mormorshem~ sa...

Du är då fantastisk du som delar med dej så mycket fint och vettigt, när du själv har det långtråkigt!

~ Fortsatt, varm och go kryapådejkraaam ~
från Eva

pysseltanten sa...

Halloj på dej, Hannisvännen...=))
Har oxå sett att vissa fått lite tråkiga kommentarer....men som mina barn skulle sagt..."PALLA"!!...haha..
Stackars stackars dej....jag menar...äta kakor o ligga under filten....fyyyyy så jobbigt...;))))))
Ääh...skoja bara...tro nu inte att JAG e en "sån där"...hihi..
Ha de gött nu Hannisgumman...o TA HAND OM DEJ!
Kraamizar Git

Vita Falkens Lantliv sa...

Usch det låter skit trist att bli mobbad, förstår inte att folk orkar lägga ner jobb på att vara elaka...BLÄÄÄÄ

Fortsätt krya på dig, och du får svamla, gnälla, tycka synd om dig hur mycket du vill:) Jag tycker om dig för det;))))

Kram Susanne

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej vännen!
Jag håller med allt ditt "svammel"! Jag har heller aldrig förstått mig på varför vissa verkar må bra av att vara elaka mot andra?! Konstig tycker jag.

Jag förstår att det är segt att inte ha möjlighet att "fara runt" och fixa och dona, men käka några fler kakor och ta det lugnt så skall du se att det ordnar sig! Själv kokar jag köttgryta mitt i natten.. kom inte till skott förrän nu. Och imorgon kommer lillasyster med man från norr! De skall få äta köttgryta..

Tusen miljoner krya på dig kramar från mig!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Roligt och se var Sandras olika saker hamnade, dina stämplar är jättefina. Och du får fylla på kak och godisförrådet, lite sånt ska man unna sig när det är filtläge. Har sett att flera bloggar stängt, och har bara för speciellt inbjudna. Helt otroligt att det finns folk som orkar reta sig på en inredningsblogg. Och jag är säker på att det bara är en tidsfråga innan man får en släng med av detta. Men va faen kan vi inte bestämma oss för och inte bry oss om sånt. Nu gäller det och hålla ihop.
Var rädd om dig och foten
Kramar
AnnaMaria

Splendid Willow sa...

Vad trist med foten! Hoppas att hela haerligheten laeker snart. Men vi som laeser blir lika inspirerade av dina kloka ord!

Haer i USA saa ser jag ingen direkt blogg-mobbing - men dock maanga vassa armbaagar! (: Sjaelv lullar jag mest runt i min takt och laater det gaa som det gaar. Och det funkar det med!

A warm hug,

Mon

Styling a`la Anna sa...

Hej på dig! Brukar titta in på din blogg titt som tätt, gillar dina fina bilder och dina fina makeovers...men sällan jag kommenterar hos någon nu för tiden, för tiden är det som inte räcker till riktigt. Men dessa dina rader tycker jag att jag vill kommentera, för du har så rätt!! Tänka sig att vuxna människor lägger ner TID på att vara elak?! När det går såå mycket snabbare att klicka sig vidare till en ny plats. Jaja..vissa saker lär man väl aldrig förstå.. Ha en bra dag och hoppas verkligen att du snart är bra, så man får se fler fina makeovers!! :-) / Anna

Ann-Catrin sa...

Godmorgon vännen!

Aj med foten.. hopas den läker snabbt och du ändå har det rätt skönt där under filten..

Ja jag har hört lite om nätmobbningen.. tänk att folk orkar hålla på.. och alltid är de anonyma
trots att man förstår att det är ynkliga och avundsjuka människor så är det inte konstigt att folk blir ledsna!!

krya på dig nu vännen
kram
Ann-Catrin

Anna S sa...

Hej Hannis. Kloka ord!! Jag förstår inte heller elakhet och hur en del personer (som är vuxna dessutom) kan med att hålla på och trycka ner andra och hacka.

Måste bero på att de känner sej värdelösa i sej själva och känner sej bättre av att trycka ner andra. Ingen ursäkt dock! Omoget och småsint är det! Och något eget liv kan de knappast ha. *Morr*.

Jag tycker att klimatet överlag har blivit hårdare överallt.

Hoppas foten blir bra snart. Låter verkligen jobbigt med led-problem och att inte vara rörlig som vanligt.

Stämplarna är jättefina! Jag älskar stämplar. Mest att ha och trycka med, men de är även fina som dekoration.

Varm hälsning Anna S

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej Hannis!
Men vad har hänt med din fot? Har du gjort den illa på något sätt...
Man ska vara snäll mot fötterna.. Påminner mig om en sång, med textraden: Man ska vara glad åt fötter!Tror det var Hasse å Tage eller nåt sånt... Men jag är inte heller särskilt glad åt min ena fot där jag har hälsporren, även om jag kan stå på den emellanåt :) Och dyrt blir eländet också... Sulor hit och sulor dit! Man kan ju använda de pengarna till något roligare än att trampa på dem!
Tex att inhandla något absolut välbehövligt till hemmet :))
Behöver ju massor med nytt... Ja,ja du förstår ju ironin i det hela...
Sen läste jag om nätmobbningen, men jag har nog missat något här. Är det någon "känd" som blivit mobbad? Inte kul i så fall. Då behöver man väl inte skriva något om man inte gillar det. Det är ju bara att klicka bort sidan.
Jag skickar också en massa krya-på-dig-hälsningar till dig du goa pussgurka!
Kram
Marie

Barn och Pyssel sa...

Hej

Det jag inte fattar är hur de orkar hålla på.
Om de nu tycker så illa om vissa sider att de måste klaga.
Då kan de ju låta bli att gå in på de "tråkiga" sidorna.

Krya på dig

Kram

Sköna o Gröna Ting sa...

Nämen kära hjärtat!!!!
Det låter inget vidare min vän, nu känns mina problem genast små när jag inser att mitt är förhoppningsvis över om si så där fyra-åtta veckor.
Givetvis hoppas jag att du oxå kan bli bra inom kort och du Hannis...., vi får försöka njuta av lugnet ett tag vilket jag själv har svårt för annars.
Jag får se detta som en prövning.., att lära sig prioritera om lite här i livet!
Krya nu på dig vännen och ta väl hand om dig.
Kramar i massor
Marianne

Hem och Harmoni Marie sa...

Javisst är det konstigt vad en del måste sprida otrivsel runt sig.
Jag har bloggat i 3,5 år och fått en elak kommentar. Jag bemödade mig inte ens att svara tillbaka... så jag var nog rätt tråkig att dumma sig mot.
:)

Hoppas du snart är på benen igen,
kram Marie

Ellas Hus sa...

Jag älskar din positiva attityd. Gör mig glad också!
Sen blir jag ju inte lika glad av att läsa om nätmobbningen. Det låter ju helt sanslöst. "Vuxna" människor som ger sig på människor de inte känner. Jag antar att det är deras barn som gör detsamma på Facebook etc. Det låter verkligen helt sjukt. Kan bara anta att de är avundsjuka, bittra människor.
Hoppas du mår bättre snart!
Kram
Ellinor

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej Hannis!
Hoppsan vad det har hänt saker sedan jag hälsade på sist. Många fina projekt (som vanligt ;)), men så tråkigt att läsa om din onda fot. Hoppas verkligen att du kryar på dig snabbt. De finns få saker som är så frustrerande som att se alla saker man vill göra men att det inte går. Skulle nog skippa iden om att måla på en fot, så du inte gör illa bägge!!
tack för din goa kommentar. jag vet faktiskt inte vad blomman heter. Jag hade för mig att jag hade sett den på någon annan blogg och har letar runt ikväll, men kan inte hitta den. Om du vill så kan du ringa till Hannas trädgård och fråga vad den heter, de kanske kommer ihåg namnet. Den är iaf jättefin och tom min man , som INTE gillar krukväxter, tycker att den blev pricken över i:et på fönsterbrädan. Ett faktum som bestrider talesättet att den inte går at lära gamla hundar att sitta (fniss)
Största kramen till dig och många krya-på-dig tankar,
Maria

Rosor och Spetsar sa...

Jag sitter här o nickar o håller med dig i vartendaste ord .Att de orkar.
Stämplarna är underbara.
Ta hand om dig
Kramar
Annelie

Lantligt i stan sa...

Stackars dig med foten! Annars lät det rätt mysigt med en gosig filt, inredningsböcker och kakor!
Förstår mig inte på folk kommer med påhopp med anonyma elaka kommentarer, dom måste vara avundsjuka och missnöjda med sitt eget hem och liv. Ha det gott! Hoppas du är bättre i foten.
Kram Anki

tre nyanser av vitt sa...

Heja heja Hannis, kloka ord! Har inte drabbats själv men har sett att det har förekommit, så trist. Jag är lärare och ägnar mycket tid till att prata med barn om hänsyn och att respektera andra. Tufft jobb när inte ens vuxna vet hur man beter sig. Det blir mycket tid i soffan för att planera kommande projekt...förstår att du längtar tills du kan greja och fixa igen. Se det som en inspiration och projektsamlartid...Krya på dej!
Kram Marie

Ljuva Drömmar sa...

Låter både skönt och tråkigt att ligga under en filt i soffan och äta kakor ;)

Jättefina stämplar du har fått tag på. Jag har kommit på att det är min nya grej att spara på men jag har inte så många än.

Visst är det tråkigt att folk inte har bättre saker för sig än att klaga på andra. Gillar man inte något är det ju bara att sluta läsa. Hur svårt kan det va?

Visst har du sett en tyllkrans hos mig. Har fotat en jag gjort till jobbet. Finns under etiketten tyg.

Många kramar Maria!

Stina sa...

Hej Hannis!

Hoppas du blir bra fortare än kvickt nu så du kan sluta med kakätande och börja göra någon nytta istället :)

Det finns folk till allt...mobbing tror jag handlat om ren skär avundsjuka. Personer som mobbar har ett dåligt självförtroende och måste vara elaka mot andra för att må lite bättre själva.
Så länge vi vet att vi inte gör något fel så kan de gott hålla på...inget ide att ödsla tid och energi på sådana människor.

Jag är helt slut efter vår Ålands kryss...men jag vaknar väl till liv vad det lider. Jobb på eftermiddagen så jag får väl skärpa till mig :)

Krya på dig fort!
Kram Stina

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Gokväll Hannis vad är det du säger nätmobbing!! har folk inget vettigare för sig uschanamej!! känner igen de där med filten o kakorna mums kramen till dig

Anki sa...

Hej min tokfia!
Hur är det med tassen?!...bättre hoppas jag! Näe det verkar inte gå nån nöd på dig heller, kakor och böcker *ler*...Så hinner du ju kolla runt i bloggvärlden, vilket jag har blivit helt kass på, hmm!
Jag har ju sååååå mycket att göra, haha!
Iaf, vad fan håller folk på med?!...man kan ju tro att vuxna människor borde veta bättre! Alla är vi ju olika och precis som någon annan sa, det är ju bara att klicka sig vidare om det inte passar! Nej, usch och fy!

Sköt om dig hjärtat så hörs vi i helgen!
Å du, inge mer cyklande!

Kraaaam!

Mamma C sa...

Vettiga saker som bara den, det du svamlar om. Trist att inte kunna ta sig för något. Förstår att kreativiteten växer och knakar i dig nu. Men snart är du uppe och skuttar omkring igen. Kakorna måste ha varit smarriga. Jag bakade kolakakor för ett tag sedan, försvinnande goda.
Kram mamma C

Systrarna Hjertén sa...

Min dotter var med mig när vi kollade på din blogg i morse, hon vill att jag hälsar att hon gillar katten...jag föredrar stämplarna ;D

Krya på dig!!
Frida

Agneta sa...

Alltså nu fattar jag noll.... har linkandet hållt i sig eller.... Det var väl på bättringsvägen trodde jag. Vi var ju överens om att Du skulle fejka en veckas link till, därför att bröderna boys slogs om Din gunst. Är det andra foten nu då?

Kom och hälsa på Gustaf Hannis, förra gången han fyllde år var Du med och skapade hans fina All you need is love... tavla!

LAV hjärtat och värme till fothelvetet

Agneta

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag tycker inte du svamlar, kalla det livsbetraktelser från en soffa. Varför skulle man vilja lämna elaka kommentarer och göra påhopp? Det måste handla om avundsjuka, någon som inte kan acceptera att vi andra är relativt nöjda med vår vardag och gärna delar med oss av "nöd och lust". Som du säger det finns mycket annat att engagera sig i isf att lämna korkade kommentarer. T.ex. demensvården. Jag såg programmet "Uppdrag granskning" igår...och tänker jag vill inte bli gammal och demenssjuk...

Hoppas att vila hjälper så du blir bra i foten (går det att sätta typ, Voltarenplåster under foten?)

Krya-på-dig-kram,
Regina

Vita små hjärtan sa...

Hej vännen!!!!
Ja det är märkligt att det finns sånt folk. Jag har inte själv blivit drabbad!
Så fina stämplar....
Krya på dig...
Kram Agnetha

Fröken Fräken sa...

Kan tänka mig att det måste mycket till för att du ska hålla dig still... hoppas att foten snart känns bättre och du är ute på upptåg igen :-)

Ja, jag har också funderat över varför en del lämnar elaka och lömska kommentarer. Förmodligen är det ju avundsjuka och att man själv inte mår bra som ligger bakom. Jag håller på att manalltid ska säga vad man tycker, men man behöver inte säga ALLT man tycker. Man kan inte hålla med om allt andra gör och säger, men man behöver inte heller säga att man inte gör det, bara för att såra...

Jes/Vita villa vila sa...

God morgon Hannis!!

Å vad trist med din fot - krya krya så mycket!

Alltid lika mysigt att kika in här hos dig, vännen.

Önskar dig en riktigt fin helg!
Kram Jes ♥

Anci sa...

Men hur är det ? Hoppas att foten känns bättre. Du svamlar inte alls, jag njuter av ditt långa inlägg. Är vi hönsiga ? Det visste jag inte :) Det är tråkigt att det finns de som skriver elaka kommentarer. De snälla kommentarerna är guld värda för mig ! Fast ärlig kritik är ändå viktig.

Ha det så bra & stor kram
Anci

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jag antar att du ligger kvar i soffan... Skulle bara kolla läget...
Kram
Marie

Agneta sa...

Hej igen godingen där, tyvärr så var det inte Du som vann på mitt 'lotteri'.... men kanske nästa gång ;)

Vet Du hur glad jag blev över Din hälsning till mig och Gustaf.... Du är så söt så Du vet inte. Det var så många som boostade mig för att jag har en go påg, och därför terrar jag alla tillbaks med att 'tvångsgebort' en länk till Bleeks hemsida (bandet som Gustaf spelar bas i) och där kan Du höra ett par axplock från nya plattan. Förlåt om jag gett Dig länken tidigare, men jag är ju bara en uberstolt mamsell.

http://www.myspace.com/bleekswe

Hoppas fothelvetet är bättre och att Du är uppe och skuttar i målarverkstan igen ;)

LAV

Agneta

PS. vet Du att jag är på väg till ett Hannis-loppis som börjar klockan 13. Där hade Du gått bananas det lovar jag Dig, och du hade bara behövt ha kaffepengar i lomman (skånska för fickan). Alla giriga (hmmm förlåt då det var inte snällt sagt) turister har åkte hem och därför blir priserna därefter. Ds