När det inte blir som man vill...

Ibland har man mindre bra dagar. Just nu sitter jag med kryckor och morrar över tillvaron.
Har under ett par veckor känt att något inte är som det ska med min vänsterfot.
I förrgår kunde jag knappt gå på foten och i går blev jag skickad till ortopedakuten efter att ha visat upp skönheten på vårdcentralen.
Eftersom att jag har problem med lederna så är det här sånt som kan hända men irritationen blir inte mindre för det.
Tröstshoppat har jag gjort...
En madonna till.
Inte för att jag behöver någon utan bara för att.



Jag satt i går i soffan och tittade på den här högen.
Provade att stå på ett ben och måla men får nog vänta några dagar=))

Så, nu har jag gnällt av mig och nya tag väntar.
Man får se till fördelarna när sånt här händer.
Har fått sova en hel natt för första gången den här veckan så jag är en trevligare person i dag,värken är inte lika skärande så jag piper mindre dessutom.
Blir hämtad av chefen för att kunna ta mig till jobbet och ser fram emot att få kaffe hämtat av mina kollegor.
Så det går ingen nöd på mig egentligen.

Jag har varit lite frånvarande på kommenterandet hos er kreativa människor men har bara inte orkat.
Ska ta igen det i helgen tänkte jag.

Önskar er en bra helg/
Kram Hannis

Ps.Snurrigt inlägg och ganska ointressant men jag skyller på foten!

40 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen!
Låter läskigt med din fot! Du som alltid är i farten..Förstår att du står på ett ben och målar..Du är skön :D
Trösthandlat hade jag också gjort!
Din tröstshopping är underbar..

Härligt med så underbara kollegor!

Var rädd om dig
Sköt om dig

MÅNGA VARMA HJÄRTEKRAMAR från Lily

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag tycker allt synd om dig, det är jobbigt och ha ont. Och sen hoppa runt på kryckor, bara det är en liten konst. Din målarhög står kvar tills du blir bättre, och du har snälla arbetskamrater det var tur. Mycket bra att du fick madonnan av dig själv, precis sånt behöver man.
Ha det så bra det bara går
Kramar
AnnaMaria

Agneta sa...

Lilla Hannisen, jag kan inte undgå att märka hur Du njuter av att kunna sätta 'alla Dina män' i arbete, det kan vara värt lite linkande.... eller hur vännen?

Madonnon.... vilken i ordningen, pratar vi över eller under hundra?

A

Rosor och Spetsar sa...

Stackare inte kul att ha ont,hoppas det blir bättre nu när foten får vila. Och jag kan se dina försök att måla stående på ett ben,jag hade gjort likadant för det är svårt att inte kunna göra som man brukar o vill. Ta det nu lugnt o vila foten.Älskar din tröstmadonna hon är jättefin.Sköt nu om dig Hannis o ha enså bra helg du kan.
Kramar
Annelie

Anna S sa...

Hej Hannis. Det låter riktigt jobbigt med foten! Ja, ibland sätter livet käppar i hjulen för en.
Jobbigt,minst sagt med ont och allt med, hoppas att det blir snabbt bättre!

Tycker att du gjorde helt rätt i att köpa madonnan. Fin är den med. :)

Stå på ett ben och måla är nåt som jag också skulle kunna försöka mej på. ;)

Krya på dej!
Anna S

Nyanser av vitt sa...

Fy vännen vad tråkigt med foten men jag gillar din attityd...att få kollegerna att hämta kaffe och få skjuts av chefen. Hoppas den blir bättre snart.
Ha en underbar helg
KRAM
Agneta

S o F sa...

Klart du ska skylla på foten! :) Det kan ju inte vara nåt annat.

Den där madonnan hade jag gärna tröstshoppat också, så fin, så fin...

Hoppas nu att allt blir bra så fort som möjligt!

Varma mjuka smärtlindrande hälsningar!

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Men vännen, såå tråkigt att höra om din fot, stackare!! Jag håller alla tummar och tår för att du snabbt ska krya på dig!

Och du, ta det nu lugnt och vila!! Projekten står kvar och du kommer ha massor av energi till dem när du har kryat på dig!

Önskar dig en skön helg, Krya på dig kram Monica

Josefin - Krydda Livet sa...

Hej Hannis! Man måste få gnälla lite ibland, det brukar kännas lite bättre då :) Snart är du uppe och hoppar som vanligt igen utan kryckor. Du får kurera dig nu ordentligt så kan du snart måla den där högen igen :)

Kram och trevlig helg!

Josefin - Krydda Livet sa...

...och du, tröstshoppa funkar alltid hehe

Plupps krypin sa...

Stackars dig! Du får leva på hoppet kan man säga....fniss.
Många krya på foten kramar
Yvonne

Ljuva Drömmar sa...

Åååh, din stackare! Hoppas att du snart mår bättre.

Alldeles rätt med en madonna till, det är du värd!

Tycker absolut att du ska göra om dina pärmar som jag gjorde. Det var lätt och nu kan de stå framme och vara snygga.

Sänder många krya på dig kramar till dig, Maria!

Lantliv i Norregård sa...

Hej!
Vad trist med din fot! Hoppas du blir bra snart;o)

Madonnor kan man inte få för många av....Fin;o)

Kram Malin

Lockas lilla längtan sa...

Aj aj aj! Det är inte kul med ont-i-foten! Det är i och för sig en bra ursäkt till att vila lite och slappa med trevliga inrednigs tidningar och en balja kaffe! ;)

Hoppas du snart kryar på dig vännen!
Kram Veronica

Eddan sa...

Oj då, det lät inget vidare - hoppas du kryar på dig fort. Förstår att det är frustrerande med foten men pröva att koppla av och vila ordentligt (och utnyttja omgivningen så mycket du kan ;-)).

Önskar dig en trevlig och vilsam helg!

Kram från Anette

Ellas Hus sa...

Stackars dig! Skönt att du har en så positiv inställning. Man kommer långt med det! Men skönt att höra att värken är mindre. Och de omålade möblerna springer ju inte iväg. Det är vad jag försöker intala mig själv i alla fall...
Hoppas du får vila upp dig rejält i helgen och att du har det bra!
Kram
Ellinor

Vita Falkens Lantliv sa...

Stackare!!! Inte undra på att du inte har varit på humör :( Skickar ett gäng krya på dig kramar!!!!!

Trist att sitta och se på målnings högen, men den lär väl knappast springa iväg och måla sig själv?!

Ha en bra helg!

Kram Susanne

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Åh, din stackare! Men din tröstshopping var inte helt fel, så fin. Vi är många som drabbats av madonnafeber.Det är alltid lika mysigt att kika in till dig och man hör att du är en optimistisk person trots att du morrar just nu. Det är ju inte helt fel att bli hämtad av chefen och servad av kollegorna...

Hoppas att foten snart är bättre och att du får en skön helg

Kram Anna-Lena

Anette sa...

Meeen så trist med foten! Hoppas det verkligen blir bättre snart...aldrig fel att tröst shoppa då=) Du hinner nog måla högen sedan...även om du måste vänta;)
Ha det så bra du kan!
Kraaaam och krya på dig från Nettan

Hem och Harmoni Marie sa...

Usch, så tråkigt och jobbigt med foten!
Hoppas du känner dig bättre snart..

Önskar dig en fin helg! kram Marie

No.47 Mia sa...

Nämen kära vän... Åå hoppas du snart blir bättre! Nä, man varken vill eller har tid att vara dålig..
Fast.. Ibland kan det kännas gott att få kaffet serverat ; ) Njut så länge det varar...

Krya på dig vännen..

Stora kramen Mia

Stina sa...

Hej Hannis!

Man får faktiskt gnälla ibland och inlägget är inte ett dugg ointressant :)
Hoppas du blir bra i din for snabbt, så du kan fortsätta med projekt skrivbord....ska bli spännande att se vad som hamnar på det :)

Klänningen är klar, hänger på galgen och väntar på mig. På stolen ligger mina blommiga leggings :)

Ha en bra helg nu trots din onda fot och försök att ta det lilla lugna.

Kramen
Stina

Mycket annat & lite betong sa...

Usch, så jobbigt med foten!

Så bra att du har några fördelar av det i alla fall. Både tröstshoppa och få hjälp på jobbet. Passa på!

Ha det bra och hoppas det snart är bättre i foten!
Agneta

Fröken Grön sa...

Usch då Hannis, det där låter ju inte kul...
Din historia låter kusligt lik min egen, vilket jag verkligen inte hoppas att den är. För tre år sedan fick jag problem med att stödja på fötterna och efter mycket om och men resulterade det i en reumatikerdiagnos. Tradig period, men jag kan säga att jag får världens bästa medicinering och lever i stort sett som vanligt idag.
Ska hålla tummarna för dig!
/Anna-Karin

jakt,skor,barn,inredning sa...

Hoppas du blir bra snart ! Kram Nilla

Montebello Möbler sa...

Kära du - snart blir du bättre!
Jag måste bara få säga hur oerhört kreativ du är människa lilla!!
Blir alldeles till mig när jag kollar igenom din blogg. Helt fantastiskt är det!

kram kram
Malin :)

milla-andante sa...

Klart du behövde en madonna till...! Rackarns kropp som ska vara ivägen för kreativiteten. Hoppas du snart är på benen igen!!
KRAM

Vitt hus med svarta knutar sa...

Hej vännen! Vad tråkigt det är när inte kroppen vill lika mycket som en själv. Jag kan bli ganska gnällig när kroppen stoppar mig. Tur att du kan få hjälp att ta dig till jobbet, men det kanske kan vara bra att vara hemma och vila foten? Jättefin madonna, hoppas hon kan ge dig lite tröst. Hoppas också att du snart är på benen igen.

Kramisar,
Regina

Loppe sa...

Jamen oj oj oj..

Stakkels du.

Håber snart du får det bedre med foden..

Sender dig de bedste forhåbninger og hilsener.

Kram
Loppe

poetrywhite sa...

Men kära vän, krya på dig! Lite knäppt med foten, hur kan det bli så...hoppas ändå du kan njuta lite av helgen
kramar Malin

Agneta sa...

Tack Hannisen för dejlig kommentar. Glider du runt som en drottning även kommande vecka, eller blir det svårt att linka trovärdigt ;)

LAV

A

Loppisliv sa...

Aj då, stackars dig som fick så ont. Hoppas det onda snart går över. Madonnan var söt, köpa sig lite tröst skadar ju inte. Vila nu ut ordentligt, måla kan du göra senare...lätt att säga när man kan, för när man inte kan så vill man ju greja mer än någonsin. Sköt om dig nu. Kram Paula

Vita små hjärtan sa...

Men gumman då! Stackars liten!!!!
Ja men det är skönt att gnälla av sig ett tag :)
Kraya på dig!!!!!
Kram kram Agnetha

LenaS sa...

Åh vad tråkigt med foten hoppas du snart får ha mindre ont....
Ha en finfin eftermiddag!
Kramis/LenaS

Mamma C sa...

Din stackare, inte kul det där med foten. Hoppas du snart slipper kryckorna. Men bara att passa på att köra med gubbarna nu på arbetsplatsen. Fin madonna du köpt, finns säkert någon plats för henne.
Kram mamma C

Hanna sa...

så jätte tråkigt med foten, hoppas att det blir bättre.
Ha en bra vecka.
Kram
Hanna

Systrarna Hjertén sa...

Trist att ha ont i foten, inget brukar hjälpa så bra som att få tröstshoppa dock ;D

Krya på dig!
/Frida

Mira sa...

Men kära du, krya på dig!

Kram/Mira

Lauras gård sa...

Trist med en fot som inte riktigt fungerar! Hoppas det blir bättre och jag hoppas du har snälla kollegor som passar upp lite på dig. Kram Stina

Josefin - Krydda Livet sa...

Tusen tack gulliga du för den fina kommentaren. Precis vad jag behövde :) Man är ju så nojjig, men samtidigt får man inte gå till överdrift heller. Det blir säkert bra. Vi har försökt kolla referenser. Det verkar som att alla husleverantörer gått bet på sina entreprenörer någon gång. Det är snickarna man får kolla upp ordentligt. Om de har skattesedel, om de är utan skulder osv. Jag ska vara som en hök haha.

Tack för de fina tipsen. Det betyder så mycket för en just nu ganska orolig men riktigt lycklig själ :)

Hoppas du mår bättre snart!

Kram Josefin