Myshörna

Nu är det slutgnällt.
Kryckorna är kastade,haltar något men är på gott humör så...
Då började jag dra runt på möblerna i vardagsrummet.
En myshörna är ett måste inför hösten.

Fick en sån fin filt med tillhörande kudde och det kan man
verkligen mysa med.



Och en del av alla dom tidningar jag köper
(som egentligen inte behövs med tanke på alla fina bloggar som finns)
ska ju också få plats förstås.

Nu ska jag invänta stor hund som ska vara här över dagen,
ge mig ut på landet och hälsa på väninnan som flyttat till sitt drömhus.
Och där står en liten pall som ska följa med mig hem.
Rostig, sliten och vrålar: Ta mig med!
Och vem är jag att neka till sånt?

Vad kloka ni är när det gäller funderingarna runt nätmobbing!
Alla har olika sett att se på saker och det är alltid kul att läsa era tankar.

Ha en gooo helg/
Kram Hannis

36 kommentarer:

Ewa`s Galleri sa...

Vad skönt för dig att du slängt kryckorna
Spännande med pallen,hoppas vi får se den
Ha en riktigt bra dag

Lily sa...

Hej vännen!
Så skönt att du slipper kryckorna..
Ja, nu känner man för att kura och mysa. Sån härlig hörna du fixat, gillar mönstret på filten.
Fastän det finns så mycket fina, inspirerande bloggar köper jag inrednings- och trädgårdstidningar. Kan inte låta bli..*ler*
Åh, så kul att ha en hund, om så bara över dagen. Som jag saknar min hund..
Det låter härligt att hitta sitt drömboende..
Spännande med pallen!
Kul med såna vänner*ler*
Ha en fin helg
Kram Lily

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Så härligt att höra att humöret är på topp och kryckorna ett minne blott!

Den där pallen låter som om den gärna skulle få plats hemma hos mig. Drömmer om en vackert sliten Tolixpall..... inte en ny, näää en gammal vill jag ha...

Hoppas du får en härlig dag med både 4-benta och 2-benta vänner.

Ha det gott, kram Monica

Ljuva Drömmar sa...

Vad skönt att du har blivit bättre!
Låter skönt med både landet och hund. Blir även nyfiken på pallen...du har tur med vänner som är så snälla mot dig.

Vilken mysig hörna du gjort dig, det behövs nu när det blir mörkare.

Jag kan snart visa lite ny keramik, har fått lite gjort.
Du såg rätt hos mig, jag har ändrat lite på bloggen men det tar tid att lära sig allt det nya...

Önskar dig en underabar hösthelg, kramar Maria!

jakt,skor,barn,inredning sa...

Hoppas du fick en härlig dag och att pallen följde med hem ;-) Nilla

Anki sa...

Hmm...du är då tamejfan envis om synden *ler*...ta det lungt med foten!
Kan du inte mysa lite nu då när du fixat en så härlig hörna ist för att fara omkring som ett torrt skinn *blink*! Åja, jag far omkring som ett skinn jag med...hivar grejer upp å ner från väggarna, byter plats och blir aldrig nöjd! Precis som vanligt, tänk att det ska vara såååå svårt att bara slappna av!
Å nu är det dax att hoppa i brallan igen, dogsen vet du!

Puss & kram från sälen, den "lilla" och mig!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej Hannis.
En liten rostig pall! Den kunde gärna få flytta in här också, jag gillar ruffa detaljer. Härlig myshörna, jättefin höstfärg på pläden och kudden. Och lyckost som får passa en vovve, var försiktig bara om ni är ute och går så du inte trampar fel på foten. Skönt att du är bättre nu.
Ha en fin lördag
Kramar
AnnaMaria

~mormorshem~ sa...

Åh, en sån härlig hösthörna du har gjort!

Mmm, alla fina bloggar gör ibland dom där speciella vackertidningarna onödiga nästan...vilket ibland faktiskt känns liiite ledsamt, tycker i alla fall jag.
Eller det är väl när jag finner en upprepning, bilder jag redan sett i bloggar, och så köper jag en tidning, och finner samma där...då förloras en del av spänningen, och charmen...

Ha det gott med dagen Din ~~~

Många kramar från Eva

Lilla hjärtat sa...

Mysig hörna du har fått till.
Hoppas att dagen blev bra ch att vi får se pallen.
Kram A-K

en smula vitt sa...

Vilken mysig hörna du piffat till! Gillar filten med de höstiga färgerna...
Skönt att du slipper kryckorna nu. Ta det lite lugnt bara;)

Ha det gott!
Kram Petra/

Vitt o Vältummat sa...

Mysig hörna! Glöm nu inte bara bort att avvara lite tid till att sitta där!:-)
Kram
Åsa

Lantliv i Norregård sa...

Som hämtat ur ett inredningsmagasin, Me like!! Skönt att du är bättre;o)

Kram Malin

Lantligt i stan sa...

Härligt att kunna slänga kryckorna! Vilken fin myshörna med vacker filt och kudde. Nä inte går det att tacka nej till en sådan pall! Ha en fortsatt trevlig helg!
Kram Anki

Fröken Grön sa...

Heja Hannis, vad glad jag blir att höra att kryckorna är kastade! - Nu vänder det!!
Din nya myshörna är ju toppenfin, - hoppas du får många mysiga stunder där i höst och vinter.
Hundvakt låter kul, - kanske lagom att börja med. Jag är själv lite sugen på att skaffa hund, men jag måste å andra sidan erkänna att jag är glad att slippa gå ut och rasta en hund en dag som idag, då det regnar ute.
Hoppas du får en trevlig lördagkväll och en bra söndag!
/Anna-Karin

Fröken Fräken sa...

Jepp, mer myshörnor till folket!! Låter bra att du börjar få benen tillbaka så att säga, och kan ge dig ut på landet och få med dig fina grejer hem. Låter som en verkligt stor uppoffring du gör när du tar dig an pallen!! ;-D

Nyanser av vitt sa...

Hej Hannis
Åh vad skönt för dig att slippa kryckorna. Ha nu en fortsatt fin helg.
Kram Agneta

Huset utanför stan sa...

Rostig och sliten pall låter ju helt unerbart! *Hoppas på att få se den här inom kort;-)

Vilken mysig hörna du har! Jättefin filt och kudde! Passar ju perfekt när man sitter och bloggar sent om höstkvällarna! Kram

Änglarnas hus sa...

Hallojsan tjejen!!

härligt att höra att du slängt kryckorna o är bättre!

Myshörna! Yes! Håller med ..ett måste.. Gillar din pläd..så snygg..ser mysig ut också!

ha en härlig lördagskväll!!

Kramis Sanne!!

Mycket annat & lite betong sa...

Det blev en mysig myshörna!
Så skönt att du börjar bli bättre och kan flytta möbler. En rostig pall... det låter spännande.

Trevlig söndag!
Agneta

Anci sa...

Skönt att höra att du är bättre ! Självklart förbarmar du dig över pallen. Du kommer ju att ta väl hand om den och försköna den. Eller hur ?

Kram till dig
Anci

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad skönt att foten är bättre och vilken vacker hörna du skapat!
Ha en härlig dag!
Kram/LenaS

milla-andante sa...

Hihi...fnissar igenkännande... det första jag gjorde när jag kunde lämna rullstolen var att möblera om vardagsrummet... det är lycka det!!!
Vad härligt det låter med en sån söndagsutflykt! Ha en skön dag!
Kram

Önskedrömmar i hvitt sa...

Åh, så mysig hörna och vilken underbar pläd och kudde. verkligen varma höstiga färger.
Nu har jag hittat vad min gröna växt heter: SEPHORA. Om du känner till någon bra blomsteraffär så kan man alltid be dem köpa in växter från hallarna.
Skönt att höra att foten är bättre. Skall bli kul att se ditt nya fynd, själv har jag hittat små godbitar i förrådet när vi rensade :)
Stora kramen till dig,
Maria

No.47 Mia sa...

Hej!

Vad fint du har det Hannis!
Så mysigt.. Härliga pläd med kudde..
Ja, nu burrar man in sig i sitt bo om kvällarna.. Såå gött!!

Ha en skön afton..

Kram

Rosor och Spetsar sa...

Skönt att höra att du känner dig piggare o hörnan ser inbjudande ut.
Jag gillar din skolplanch med fågeln.
Blir spännande att se pallen ( för du visar den väl för oss)
Kramar
Annelie

Ellas Hus sa...

Vad skönt att höra att du har kunnat slänga kryckorna. Och redan drar omkring möbler!!
Tack söta du för hjälpen med tidsinställningen! Jag gjorde precis som du skrev och... Perfekt!
Mysigt med en myshörna.
Önskar dig en mysig början på veckan!
Kram
Ellinor

Mamma C sa...

Så skönt att du är på benen igen. Även om det är haltande, så går det åt rätt håll. Härlig myshörna du fixat till oxå.
Kram mamma C

poetrywhite sa...

Skönt att slippa de där kryckorna och man behöver definitivt en myshörna när hösten är här
kram Malin

tre nyanser av vitt sa...

Mys pys då kan höstmörkret komma! Skönt att slippa kryckorna...
Ha de gott
Kram Marie

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så skönt att höra att du är på bättringsvägen igen! För det måste du ju vara när du dra runt på möbler :))
Kram
Marie

Systrarna Hjertén sa...

Härliga bilder! Klart man behöver en myshörna och din ser verkligen MYSIG ut, jag vill slå mig ner...


Mvh
Frida

Vit som snö sa...

Härligt att du börjar vara i farten igen:) Men då kanske en myshörna är extra viktig för då o då behöver vi ju vila också:) Där får du det mysigt absolut!!!
Ha en fin dag! Kram Cilla

Viola sa...

Låter hoppfullt...nu fick jag till det..inte alltså att du nu ska kunna hoppa fram i livet men återgå till ett normalt gående liv....-) en härlig hösthörna det har du fått till, ha en fin dag,

kram

design traveller sa...

nydelige bilder...

Eldrid sa...

Så fint! Elsker pallen!
Og ja det er sant, hva skal man med interiørblad når det finnes så mye fine blogger, og spesielt som din..Liker hvordan du tenker nytt med det du har:)
Trivelig kveld til deg Johanna!
klem eldrid

Anette sa...

Så bra att du börjar vara på benen igen=) Full av iver att ta itu med dina projekt kanske;)
Klart man måste ha en myshörna att krypa upp i!!Super mysig blev din=)

Kraaaam/Nettan