Kabeltrumma och lite Paris

Hemma och vardag igen men efter en helg i Paris kan jag stå ut med det!
Kabeltrumman står nu på plats.

Dassiga morgonbilder men jag tror ni ser ändå.

Lådorna för kontrollerna får hänga med ett tag till

Så även en madonna...

Paris var fantastiskt!
Alla dessa bakgårdar, arkitektur och kontraster som jag älskar.

Under Fredagen så gick vi i åtta timmar!
Och såg så mycket att huvudet var fullt av intryck.
Efter en sån dag åkte inga högklackade på utan det blev tidigt i säng.

Hösten och dess färger är lika vacker där som här fast med en annan värme.

Jag kikade nyfiket in på varje gård, och hummade, oooade och bara njöt.

Jag är så nöjd med helgen!
Bättre present än så här kunde jag inte ha fått.

Nu är det dags att kasta sig in i duschen och sen jobba.
Och kolla lite vad ni pysslat med förstås!

Kram Hannis

42 kommentarer:

Fröken Grön sa...

Välkommen hem, Hannis! Paris ser fantastiskt ut på dina bilder, och det glädjer mig stort att höra att du traskade runt i ÅTTA TIMMAR! - Det trodde du inte för några veckor sen!
Kabeltrumman blev jättefin, - snacka om recycling!
Må så gott i veckan!
/Anna-Karin

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej och välkommen hem!

Vilken härlig helg ni har haft! Och ja Paris är alltid Paris! Och storstadssemester innebär oftast - just det 8 timmars promenerande hit och dit!! Så härligt!

Din kabeltrumma är superläcker. Gillar skarpt!!

Ha det gott! Kram Monica

Format 900px sa...

Låter helt fantastiskt Hannis.

Är säker på att jag också hade hummat och oooat. :)

Hoppas att vi får se lite fler bilder här på bloggen.

Soliga hösthälsningar!

X-SoF

Lantliv i Norregård sa...

Hej!!
Läckert med trumman;o)
Så mysigt med Paris, jag fick nöja mig med en Helg i Götet!!!

Kram Malin

♥ Pia... sa...

Hej Hannis..låter som en alldeles alldeles ..underbar resa:)..
Kabelvindan blev ju fin vit..min står ute..kanske ska jag ta in den innan vintern??... ha de gött...kram..Pia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Skulle gärna göra en sån resa, så jättemysigt med weekend i Paris. Så fina foton har du tagit, gissar att kameran användes flitigt. Kabeltrumman blev jättefin i vitt, snyggt att du satt en madonna på foten. Det kan man kalla toppenfin återanvändning.
Varm kram
AnnaMaria

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Vilket underbart miljöombyte. Från att ha rest mycket i mitt tidigare arbetsliv känner jag saknad efter storstäders puls. Men, men det är tur att man vänjer sig vid skolans korridorer, hihi..

Vad fin kabeltrumman blev. Borde kanske flirta med våra kabelinstallatörer i omr, har sett att de har en del trummor.

Ha en skön vecka!

Kram Anna-Lena

Vita Falkens Lantliv sa...

Välkommen hem;)

Tänk vad coolt det är med en egentligen trist kabeltrumma, som blir så fin med lite färg och använd till något helt annat:))))

Kram Susanne

Viola sa...

Kan tro att du haft en underbar helg, vem vill inte möta hösten i Paris...:) din kabeltrumma blev verkligen så läcker, ha en skön kväll, kram

Stina sa...

Tjusig återvinning Hannis...
den kabeltrumman skulle passa hemma hos mig *fniss*

Kram Stina

Vita små hjärtan sa...

Välkommen hem vännen!!!
Vad roligt med en lyckad resa!!!!
Trumman blev så fin, jag har också målat en men den har jag haft ute i sommar som trädgårdsbord!
Kram Agnetha

Tidsmästarinnan sa...

Hej Hannis,
ååå, Paris, jag tror jag dör! Nu vill jag åka dit... vi var där alldeles när vi hade träffats för tio år sen (!!) i november, så det är en speciell stad för mig :-)
Välkommen hem igen.
Kram!
Susanne

Ljuva Drömmar sa...

Välkommen hem!
Förstår att du har haft en härlig helg med massa inspiration. Det måste ju finnas så mycket att titta på.

Kabeltunnan blev jättefin i sin nya vita klädsel.

Hoppas du får en skön vecka, kramar Maria!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Godmorgon.
Här får du recept på Blåbärsgin, jag använde:
1/2 flaska Gin
1 dl Blåbär
3 msk socker
skaka då och då och sila efter 2-8 veckor.
Plättlätt eller hur.. ska drickas kylskåpskallt och i små glas.
Lycka till
Kramar
AnnaMaria

Anci sa...

Hej !
Tack för inspiration ! Både i inrednings- och resvärlden :)

Kram till dig
Anci

Ett Vitare Hem sa...

Välkommen hem och vilka vackra bilder!
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

Skogsfrun... sa...

oj paris ser helt fantastiskt ut! Förstår att ni hade fint!

Man blir så inspirerad av så vackra platser ;)

Tack för din fina kommentar, det är jag som skrivit på lapparna ;)

Kram pernilla

Sussi sa...

Åhhhh...Paris! Underbart! Så fina bilder du visar, man blir så sugen på en resa...Är ofta i Frankrike men inte så ofta i Paris, måste nog ändra på det...Hösten i Frankrike är ljuvlig!
Kram
Sussi

Torparfrun sa...

Visst är Paris härligt! En utav de få ställen som jag skulle åka till hur många gånger som helst :-)

Det blev fint med kabeltrumman!

Kram Torparfrun

Ellas Hus sa...

Hej vännen!
Visst är Paris helt fullkomligt underbart. Det är så länge sedan jag var där nu och jag slutar aldrig längta tillbaka. Skönt att du haft det så bra!
Din trumma blev så fin. Minns att jag också hade en sån för mycket länge sedan. Jag funderar nu på var den blev av. Försvann nog i någon flytt.
Ha det så gott!
Kram
Ellinor

Mamma C sa...

Låter helt fantastiskt. En massa intryck från ett vackert Paris. Kabeltrumman blev toppenfin.
Kram mamma C

Nyanser av vitt sa...

Tack söta för fin kommentar. Åh har du varit i Paris. aå himla härligt.
Kabeltrumman blev supersnygg.
KRAAAAM

Nygammalt sa...

Hej Hannis!
Long time no see! Hoppas allt är bra med dig men efter en resa till Paris så kan jag bara anta att det är det ;) Ser ljuvligt ut.
Hoppas det är bättre med foten också.

kram.

Classic Living sa...

Vilka fantastiska bilder, ser ut som ni har haft de underbart.
Trevlig onsdag.

Må så gott!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så härligt det ser ut! Och det blir mycket travande när man är där... för det är ju så stort. Men så fint det är... Jag var där på våren, men jag kan tänka mig att hösten är kanonfin också...
Välkommen hem igen!
Kram
Marie

Therese sa...

Åh, underbara helg! Jag antar att du vill tillbaka snarast:)

Fin kabeltrumma! Jättefint i vitt. Jag kanske ska måla om min också...har en på balkongen som är i träfärg. Men allt annat är vitt i stort sett, så jag tycker den bryter av fint. jaja, det får bli nästa projekt i så fall ;)

Ha en skön kväll!

♥♥Franska Liljan♥♥ sa...

Hej tjejen, länge sedan jag lämnade att spår här :-)

Superfin kabelsnurra...

Vill bara tala om att jag bytt bloggadress nu. Kolla gärna: www.franskaliljan.blogspot.com

Kram Helena

Fröken Fräken sa...

Jag kan verkligen förstå att du njöt av allt du upplevde där, ser ju ut att vara underbara miljöer! Men en finfin kabeltrumma som väntar därhemma är ju inte heller så pjåkigt! :-D

Vitt hus med svarta knutar sa...

Paris...en underbar stad. Jag kan också gå runt i timmar och oooaaa och humma, vilken stad...Välkommen hem, förresten=)

Den lilla kabeltrumman var ju mysig att ha som bord. Maken har sett en modell XXXXL ligga övergiven efter en skogsväg. Han tycker vi ska försöka ta hem den och använda som trädgårdsbord...njaee den är så stor så då får vi väl ha barstolar i trädgården *fniss*

Ha det så fint!
Kram,
Regina

Anki sa...

Välkommen hem stumpis!
Mmmm lovely, både "trumman" och Parisbilderna! Jag kan tro att du hade det underbart och det var du väl värd!
Jag skulle ringa dig men det blev knas, provar i morgon!

Sköt om dig hjärtat!
Kraaaam!

Monkan sa...

Kul med en kabeltrumma :-) Den var fin både som omålad och vit.

Å-å-å-å-h Paris! Jag skulle verkligen vilja åka dit, och göra precis så där, gå gå gå, titta på hus och miljöer och fota massssor. Underbara bilder Hannis!

No.47 Mia sa...

Hej Hannis!!

Jaa, är så avis på resan du gjort.. Kan tro att det var en toppenresa.. Tänk så mycket vackert du får bära med dig..

Fiiint du snyggat till bordet!!
Lådorna till fjärrisarna är läckra..

Kram på dig!

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Heisann..
fant deg gjennom wabi swabi....
slik kabeltrome har jeg laget bord av...jeg har satt på hjul og brukt sjablong med ord...
ta en titt inn tl meg...så ser du for et par innlegg siden bilde av det:) ha en fin dag
eddaKlemmer

milla sa...

Vad härligt det låter!!
Välkommen hem!:)
Så fin kabeltrumman blev som bord, gillar dina lådor också...

Kram kram

Systrarna Hjertén sa...

Härliga bilder från Paris! Själv är jag hemma och byter väska...


Mvh
Frida

Ewa`s Galleri sa...

Grattis
Du vann min tavla
Om du mailar mig din adress så skickar jag den
Ha en riktigt skön helg

Sirpa sa...

Grattis till vinsten hos Eva´s galleri & hem!
Har en myskväll!
Kram Sirpa

Helena sa...

Hej! Vad fin kabeltrumman blev!!! Paris låter fantastiskt! Har aldrig varit där men vill gärna dit! Ha en fin helg! Kram Helena

Lilli sa...

Takk fine Hannis; dine ord gjør meg alltid glad! Hvilken gave er ikke det! Smiler gjør jeg også når jeg ser din kabeltralle, som minner meg om vår fine tid på Finnskogen. Vi kalte vår "trabelkalle", for den var svensk, og Kalle er jo ganske svensk... Deilig helg til deg!

Agneta sa...

Sötaste lilla unge där,

Just hemkommen från Paris.... och så har Du svängt ihop en liten sinnlig kabeltrumma i förbifarten. Ja herregud, jag tror Du skulle kunna skapa en ögonupplevelse av en dammsugare!

Du vännen min...

Love

Agneta

CaramellePastelle sa...

Hej Hannis! Längesen du hörde nåt från mig, men jag har minsann varit här "i smyg" hela tiden. Har återigen börjat blogga, även om alla mina gamla inlägg gick förlorade!

Alltid lika underbart att kika in hos dig! Ha det gott!/Camilla

Mycket annat & lite betong sa...

Jag vill också ha en kabeltrumma! Så snygg den blev.

Vad fin bilden med höstlöv är!

Trevlig helg!
Agneta