Fina koppar

Även om jag tycker om färgglada saker är det inte ofta det hamnar hemma hos mig.
Men när jag såg dom här kopparna fick dom följa med!

Blev helt kär faktiskt. För jag skulle ge bort dom men behöll dom.
Så kan det gå!
Och ja, självklart så är bilden arrangerad=))
Jag brukar inte fika med pellisar på fatet.
Trots att man borde göra det oftare bara för att förgylla tillvaron lite extra.

Valdag i dag och jag hoppas att dom som kan har röstat.
Ska inte predika politik men personligen så hoppas jag på att medmänskligheten ska segra.
Lätt är det gjort att på olika sätt hamna utanför den trygghet många av oss lever i.

Till min bror som förhoppningsvis får ge sig in i en av dom saker han brinner för och dessutom är bra på, politik.
Du har nog inte tid att läsa inredningsblogg just i dag men...
Oavsett hur det går, jag är så stolt över dig!
Över ditt engagemang, din kunskap och ditt ödmjuka sätt att se på människan.
Kör så det ryker!

Och till er som tar er tid att titta in här,
Kram från mig!

Ps. Jag vet att jag nog kan tyckas aningen svamlig och förvirrad för tillfället och det är jag också.
Jag hoppar och far mellan olika saker mest hela tiden men snart lugnar det ner sig.
Då kanske ni kommer att känna igen mig igen=))

36 kommentarer:

irene sa...

Underbart fina koppar!

Irene

Ellas Hus sa...

Jag tycker alltid att du säger underbart kloka saker! Även jag hoppas på medmänskligheten. Jag brukar säga att det är det jag vill tro på.
Och så till det lite flärdigare; dina koppar är fullkomligt himmelska och du gjorde ett klokt beslut när du behöll dem själv. Man behöver skämma bort sig själv lite ibland!
Ha det gott denna valdag!
Kram
Ellinor

Vita Falkens Lantliv sa...

Jätte söta koppar :) Man blir glad av att se dom!
Tycker inte du svamlar men känner du så, så är det så;)

Kram Susanne

Graadskan sa...

Väldigt söta koppar! Bra att du behöll dem själv! :)

Kram Camilla

Hem och Harmoni Marie sa...

Söta koppar! Och arrangerade bilder är oftast njutningsfulla bilder... :)

Ha en skön söndagskväll! Kram Marie

Agneta sa...

Hannishjärtat, Du skall inte be om ursäkt för Din underbart goa framtoning. Här kommer lite SKÅNSK boost till Dig, Du vet att Du är en darling - inte sant?

Politiken idag är så beige, så mesig & så trängs alla mitt i rutan... Men röstat har jag såklart.

Kaffekopparna var rena neonbomberna i Din miljö, och de är GRYMT vackra. Så himla kul att läsa att det inte bara är jag som köpt paket till folk och packat upp det till mig själv när jag kommit hem ;)

A

Mamma C sa...

Vilka fina sötiskoppar du köpt. Man blir på toppenhumör att dricka i dessa tror jag. Ha en bra och fin ny vecka.
Kram mamma C

♥ Pia... sa...

Håhåjaja..här är en svammelmaja till... inte fokus på något nu för iden..jobbet tar för mycket tid.. och det vill jag helst inte att det gör.. men nu är det söndag och vilodag:).men inte svamlar du??.vilka söta koppar...och pellisar på som dekoration sött tycker jag och allt för bloggen skull:)..så gör vi lite till mans ..hahhaha... val nja jag röstar och det är väl allt..min karl däremot är mer insatt och med..på listan:)..som tur är finns det folk som är intresserade.. och ja jag är bara pysselintresserad och inredningstokig... ha en skön och go söndag..kram..Pia

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka vackra koppar och visst har jag röstat ;o)
Ha en fin vecka vännen!
Kramis/LenaS

Lily sa...

Hej Hannis!
Kopparna är underbara, men det behöver jag väl inte säga ;-))
Jag hade också behållt dem som du redan anat..*ler*
Jag tycker bara det är skönt att du är svamlig och förrvirrad periodvis! Det är jag också, så det känns som *hemma*

Många varma kramar
Lily

Systrarna Hjertén sa...

Underbara bilder och supersnygga koppar!! Vill du avslöja vart du köpt dem eller vad det är för märke?

Mvh
Frida

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Halloj!

Vilka underbara koppar. Det är härligt med en och annan färgklick med. Vadå? Har du inte alltid blommor på dina fat, nu blir jag lite besviken...hihi!

Ang.politiken så tycker jag som du. Alla ska kunna ha det bra eller hur?

Nu väntar spännande valvaka!

Söndagskramar Anna-Lena

Stina sa...

Söta koppar du fått tag på och väldigt bra att du behöll dem själv :)
Inte svamlar du heller...det är viktigt att rösta och medmänsklighet är ännu viktigare.

Största kramen!

Stina.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefina koppar, och målade inte du i en grön nyans för ett tag sen....
Här är det valvaka varvat med bloggning nu.
Varm kram
AnnaMaria

Rosor och Spetsar sa...

Håller med dig Hannis, om medmänsklighet o allas lika värde.
Kopparna är underbara, är också svag för vackert porslin med söta blommor på
Ha nu en fin setembervecka
Kram
Annelie

No.47 Mia sa...

Kram på dig med!

Underbara koppar! Gjorde du rätt i som behöll dom...
Bilderna är såå fina!!
Brukar du inte ha en liten blomkvist på fatet ; ) Skojar..

Ha det fint!

Kram Mia

Lantliv i Norregård sa...

Söta koppar, du gjorde rätt som behöll dom;o)
Ha en bra kväll!!

Kram Malin

Mira sa...

Åh så fina koppar! Du har en liten överraskning att hämta inne hos mig nu!

Kram/Mira

pysseltanten sa...

Inte svamlar du inte!...
Tycker ju om din blogg för att du e DU...=)))
O kopparna var ursöta...förstår att du behöll dom...
Ha en härlig valkväll...=)))
Kraaamizar Git

Loppisliv sa...

Ohhh så söta koppar, ljuvligt blommiga. Du gjorde helt rätt som behöll dem för dig själv :-)) Kram Paula

Monkan sa...

Jättesöta koppar, och pellisarna kanske ska vara i kopparna? :-) Hos mig brukar i alla fall en och annan kopp förvandlas till blomkruka. Tror jag blev lite kär i dina pellisar nu :-) Gillar rosa.

Levindas Värld sa...

Väldigt söta koppar du har hittat, förstår att det var svårt att göra sig av med dem...hihi! Ja varför inte fika med pellisar på faten lite oftare, det har du så rätt i så :)

Njut av dagen!

Pysselpalatset sa...

M... det gick inte så bra.. enligt mig... i valet alltså... men men.
All heder till bror din som har kraft och mod att ge sig in i politiken... inte det lättaste i dag.. kram jeanette

Fröken Grön sa...

Förstår varför du föll för de där kopparna, de är bedårande!
Svamlig och förvirrad är nog inte adjektiv jag skulle förknippa med dina blogginlägg, men är det så du känner dig så är det nog så att vi läsare faktiskt GILLAR den sidan av dig också!
Kram på dig!

/Anna-Karin

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej vännen!
Jag tror att vi alla behöver vara lite svamliga och ombytliga ibland - gör oss människor helt enkelt gott!

Jag skulle antagligen "ruttna" i en för välordnad tillvaro, nä ombyte förnöjer! Och visst är det svårt att förstå varför inte alla har i alla fall ett litet uns av medmäsklighet i sig?!

Kram, ha det gott Monica

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det är väl skönt att man kan lufta sina tankar på bloggen. Och tankarna går ju än hit än dit...så jag tycker inte det är svamligt...
Kopparna var jättesöta... och pellisarna också!
Kram
Marie

Fröken Fräken sa...

Jag hoppades också på medmänskligheten och på andra visioner än skattesänkningar.. men många tyckte visst annorlunda. Och jag skäms över att det finns vissa väljare som väljer in SD i det här landet.

Jättefina koppar, och visst är det härligt med sådana där fynd som man inte alls trodde var ens stil!

Ljuva Drömmar sa...

Vilka underbara koppar! De skulle jag gärna ha hemma hos mig, var har du köpt dem? Kanske på Indiska?

Jag känner mig också rätt svammlig just nu eller jag borde nog säga mer än vanligt...;) men tänk vad trist det vore utan lite svammel!

Hoppas du får en underbar vecka, kramar Maria!

Ewa`s Galleri sa...

Vilka fina koppar,Kaffet smakar säkert underbart i dem,o varför inte pigga upp sig med lite blomblad på kanten
ha en bra vecka

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag tror inte du har arrangerat...jag tror att du alltid har några Pelargonblommor på kaffefatet *blink* *blink*

Vilka rara kaffekoppar. Mönstret är så fint, det känns som de håller kvar en känsla av sommaren.

Lite förvirrade känner vi oss nog alla till mans (/kvinns) efter söndagens valresultat.

Ha det så gott!
Kram,
Regina

Eldrid sa...

For noen vakkre kopper, ser ut som du har allt du behøver for å få en fin høst ;)

Må også bare si at jeg elsker ideen med å ta ut fat og brikker for å la naturen "måla" dem:)Dem ble så fin!

klem

Agneta sa...

Hej min goa lilla favvis, tack för Din arla morgonkommentar hos mig. Det är sanslöst kul att det bara är Du och jag som skriver kommentarer innan 'hin håle' har fått på sig skorna.

Du darlingen där, har jag inte kvalat in på Din favvolista nu tro ;)

LAV från Din skånska systra, hon den lynniga Du vet ;)

A

Vita små hjärtan sa...

Ljuvliga koppar! Kul med lite färg, nu när du inte behöll lampan orange :)
Ha de gott vännen!
Kram Agnetha

Cathrin sa...

Förstår att det var för svårt att skiljas från dessa koppar! Och man borde nog fika lite oftare med pelargonblom på faten. Gör gott för själen. Och det kan behövas i dessa tider.

Stor kram
Cathrin

Fröken Grön sa...

Angående mitt tekniska klydd:
Höll på och pillade lite med designen och råkade få syn på ett "meddelande" om att den inläggsredigerare jag valt skulle upphöra inom kort. Ändrade till den nya, vilket egentligen inte var så stor skillnad när jag väl fattade upplägget. Tror egentligen inte du behöver göra något nu, - den ändrar nog av sig själv den dagen det behövs. (OBS! Själva mallen ändras inte, bara nytt upplägg på rutan där du komponerar dina inlägg.)
/Anna-Karin

Skogsfrun... sa...

ojoj hade oxå behållit de där kopparna :D
Så fina!

Kram pernilla