En skylt

Hittade en för mig helt ny butik som heter Gotlandsliv
och där fanns en skylt som väckte ha-begär.

Tänkte att den skulle passa bra i det som ska bli pysselhörna
men den hamnade i köket så länge.

Lite kontrast mot dom färgglada kopparna kan man säga.

Nu är jag äntligen klar med kabeltrumman!
Den får ni se nästa gång, för nu packar jag inför Paris.
Lyfter i morgonbitti (om inte någon strejk sätter käppar i hjulet) 05 kommer taxin så det blir en ovanligt tidig morgon till och med för mig.
Men det är det värt=))

Passar på att önska er en trevlig helg/
Kram Hannis

34 kommentarer:

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!!

Får allt hoppas på att du slipper strejk! Vore typiskt..

Vilken häftig skylt..passar mycket bra där.. Min dotter har köpt några liknande..jättetuffa.

Ha en bra resa!! Kramis Sanne

P.S Dottern gillar din blogg och din stil

pysseltanten sa...

Halloooj goaste Hannis...=))
VA!!...ska du till Pariii...såååå mysigt...=))
Blir de loppis då?...
Ha de så superhärligt du bara kan...=))
Kraaaamizar Git

Lily sa...

Åh, Paris!!
Det är 30 år sedan jag var där!!! :D
Fina brocante..

Jag gillar din skylt!

Ha det så skönt i Paris
Kramar
Lily

S o F sa...

Lycka till med resan Hannis!

Ha det riktigt gott.

Anci sa...

Hej !
Trevlig resa !! Jag hoppas att du får några mysiga dagar i Paris. Hinner du gå på någon loppis ??

Kram
Anci

Systrarna Hjertén sa...

Ja, det var en kontrast till det blommiga men snyggt!!

Trevlig resa!
/Frida

Vintage House sa...

Hej vännen,
Så snyggt skylten är:)
Åh vad avis jag är på dig att få åka till Paris.
ska bli kul och se om du kommer hem med något:)
kram
sandra

Annica sa...

Bah Paris...när man kan va i Strängnäs=) Du kommer förståss att få det alldeles,alldeles underbart. Och skylten den va riktigt kul jag har själv spanat in den i samma butik=)Ha en fin resa/Annica

Anonym sa...

Njut av dina nära och kära på resan. Kram Åsa

en smula vitt sa...

Jättefräck skylt!
Ha det så trevligt i Paris!
Kram Petra/

No.47 Mia sa...

Hej hannis!!

Snygg skyllt!! Som gjord för dig..

Paris.... Oooolalaaa!!

Ha en underbar resa!

Stor kram Mia

Lantliv i Norregård sa...

Hej!
Läcker skylt!

Spännande med Paris;o) Jag åker till Göteborg över helgen, mysigt det oxå!!

Kram Malin

Mamma C sa...

Skylten var läcker som du hittat. Ska det bli en massa Parisloppisar för dig nu. Ha det så jätteskönt och bra.
Kram mamma C

Ljuva Drömmar sa...

Alltid kul att hitta nya butiker med fina saker att handla.

Låter spännande med en resa till Paris! Hoppas diu hittar många bra butiker och loppisar och kommer hem med massa fynd!

Många kramar Maria!

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
vad fin skylten är!

Njut av Paris! Jag bara älskar den stan och skulle gärna stiga upp och åka iväg i taxi kl 5.

Ha det gott, kram Monica

Ett Vitare Hem sa...

Åh ha en underbar Paris-resa vännen!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Loppisliv sa...

Ohhh Bon voyage à Paris!!! Kram Paula ( mmm fin skylt och spillkum där på hyllan :-))

Fröken Grön sa...

O la la, Paris! Bon voyage, Hannis!
(Oj oj oj vad du kommer att shoppa, hihi!)
/Anna-Karin

Anna S sa...

Hej Hannis. Vad kul att du ska till Paris! Jag har också funderingar på att åka dit, kanske till våren.
Hoppas att du får en bra resa och vistelse! Har hört att det finns en del bra loppisar där.

Fin affär du länkade till med!
Avez un bon temps en France!

Anna S

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Oh la la madame är kanske redan nere i Frankrike när jag skriver detta. Så härligt och åka till Paris nu på hösten.
Jättehäftig skylt du köpt, en helt ny butik, ska genast titta in.
Ha den bästa av helger
Varm kram
AnnaMaria

milla sa...

Fin!!

Å så härligt med Paris...!
Trevlig resa!!

:)

Therese sa...

Åh vad glad jag blir att jag hittade hit och därmed till den butiken jag letat efter! Hittade Gotlandsliv för ett tag sen, men glömde bokmärka och har sökt och sökt och sökt utan resultat... men nu så har jag bokmärkt :)
Superfin skylt, och alla de andra skyltarna i den butiken med för den delen!
Ha så kul i Paris! Hoppas ni lyfter i tid!

Therese sa...

Åh vad glad jag blir att jag hittade hit och därmed till den butiken jag letat efter! Hittade Gotlandsliv för ett tag sen, men glömde bokmärka och har sökt och sökt och sökt utan resultat... men nu så har jag bokmärkt :)
Superfin skylt, och alla de andra skyltarna i den butiken med för den delen!
Ha så kul i Paris! Hoppas ni lyfter i tid!

Classic Living sa...

Underbar skylt!!
Ska genast kika mer i din blogg då det är första gången jag besöker den, men garaterat inte sista!

Må så gott!

Rosor och Spetsar sa...

Cool skylt, den skulle jag behöva ha o sätta framför näsorna på mina ungar ibland.
Hoppas du får en härlig trip till Paris.
Kram
Annelie

Stina sa...

Usch vad blogger krånglar idag...mitt färdiga inlägg bara försvann, så det vara bara till att börja om igen.
Vet inte heller hur många gånger jag provat att skriva här, men nu tror jag det ska lyckas :)

Hoppas du får en skön och trevlig Paris resa...jag har varit dit en gång 1971 och då var inte ens du född :)

Jag får nöja mig med norra Värmland och håller tummarna för att jag ska få med mig 6 fina fönster hem :)

Ha en härlig resa!
Kram Stina

poetrywhite sa...

Kul!! Den skylten har jag också inhandlat hos Gotlandsliv.
Jag har min i barnrummet
kram Malin

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ååh så härligt med Paris! Ha det så bra där...
Och skylten var jättefin!
Kram
Marie

Hanna sa...

Ha en bra helg.
Kram
Hanna

Lilla huset på prärien sa...

Tjusig! Den hade jag behövt här hos mig... bra sätt för barnen att lära sig engelska också :)

Ska genast in och kika i butiken!

Trevlig helg!

Fröken Fräken sa...

Efter att ha sprungit runt en halv dag i Sthlms butiker säger jag också nej tack till oljud.. även om jag inte an göra det med en så snajsig skylt!
Åhå, Paris det låter minsann som ett roligt och underbart äventyr! Hoppas att du har det toppen därborta!!

Vita små hjärtan sa...

Hej vännen.
Så charmig skylt.....
Hoppas du får en underbar resa...
Kram Agnetha

Viilhvile sa...

Du er vel i Paris nå; hvilken fantastisk tanke! Som jeg smilte av din kabeltrumman; vi hadde en sånn son hagebord før, den var perfekt! Lurer på om jeg skulle kjøpt et slikt noise-skilt, men jeg tror ikke det hadde hjulpet mye :))) Gleder meg til å høre om Paris!

Agneta sa...

Hannishjärtat, skall Du till Paris? Jag vågar inte tänka på vad Du kommer att asa med Dig hem. Jag tror att Du är värre än vad jag är, och som kuriosa måste jag berätta en sak;

När jag var i Peru för några år sedan, så handlade jag så mycket saker, att jag fick 'en övervikt' på femtusen kronor. Jag hade visserligen räknat med att det skulle bli så, men inte de pengarna. Men jag tror att jag försåg alla skåningar med Alpacka-tröjor!

Vilka (suck suck suck) dejliga bilder och så verkar den där skylten vara tillverkad för Dig!

Love

Agneta