Tillbaka till verkligheten..

Kommer ni i håg den här brickan?

Den ser nu ut så här.
Sparade alla etiketter och målade bara om.

Tände faktiskt ljus i går för första gången den här sommaren



Får räcka med blockljus och torkade rosknoppar som dekoration



Jag har påbörjat en makeover i vardagsrummet...
Tack vare det här skrivbordet som tillhör sommarens fynd.

Nu ska jag äntligen ha en pysselplats.
Men det är en del att göra som inkluderar vikskärm,ommöblering och annat.

I morgon är det dags igen för jobbet.
Och även om det bär emot just precis nu så är jag snart inne i det
igen och som tur är så är ju sommaren inte slut än.

Nu ska jag kika runt hos er och kolla in vad jag missat!
Kram Hannis

43 kommentarer:

Cilla sa...

Du är bara för kreativ & grym ;0)
Brickan blev kanon fin!!!
Hoppas du får en bra arbetsvecka & att du kunnat njuta till fullo av din sem?!
Ha det bäst rara!!
Kram Cilla

S o F sa...

Tack Hannis för titt-in och vänliga ord! :)
Blockljus och rosenknoppar ser ut att duga gott som dekoration - hur fint som helst!

Lycka till med makeovern.

Fin söndag!

Stina sa...

Brickan blev verkligen fin...kom på att jag har en snarlika på vinden och nu inspirerade du mig :)
Hos nig har du inte missat något...allt ser ut som senast du var och hälsade på :)
Jag ska jobba en vecka till sen SEMESTER.

Ha det bäst, kram Stina

LenaS sa...

Åh vad fin brickan blev och man känner liksom i kroppen att vi går lite mot höst, boandet börjar komma tillbaka och man vill förändra och mysa till det hemma igen ;o)
Har bystar till dig mailar dig om en liten stund ;o)
Ha en finfin eftermiddag!
Kramis/LenaS

Loppe sa...

Hvor fin bakken blev !!
Godt set at der ikke skulle gøres mere..

Tak for din hilsen hos mig
kram
☼ ¸.•*♫*•.¸٩(-̮̮̃-̃)۶
Loppe

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det blev mycket finare med brickan målad i svart, etiketterna syntes bättre också på något vis. Det är det som är bra när det börjar bli mörka kvällar, och få tända ljus. Idag har vi blandväder här.
Jag har ledigt två veckor till så här blir det nog inte sol imorgon!
Ha en fin söndag em och kväll
Kramar
AnnaMaria

Rosor och Spetsar sa...

Superläcker blev brickan som svart o snyggt o enkelt med blockljus o rosknoppar. Så mysigt med en pysselhörna, det blir spännande att se det färdiga resultatet
Jag börjar min semester imorgon äntligen.
Kramar
Annelie

Annica sa...

Hej!
Här målas och slipas det för fullt.Regn gör mer jobb=)Ser att du också har projekt på gång,spännande. Gillar brickan bättre nu, det svarta gjorde DET!!Ha en skön söndag/Annica

VIILHVILE sa...

Kjære Hannis; velkommen tilbake - håper din semester har gitt deg alt du ønsket. Godt å "se deg igjen". Som du ser ligger din blogg blandt de jeg finner mest inspirerende. Og det er sant. Husker godt det brettet, likte det umiddelbart og var spent på hva du ville gjøre - det ble virkelig veldig, veldig fint!

Har hatt en tung sommer, da jeg har prøvd å nærme meg min mor, men... hun vil ikke. Etter noen dager nå i stillhet, kjenner jeg at det er bedre. Tror det blir det beste etterhvert.

Ønsker deg alt godt, og følger spent med på dine nye prosjekter!
Klem & kram

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!!

vad snygg den blev..kanonfint!..Köpte en likadan glasbricka..men med tråkbilder i..skall målas o fixas..Tackar för tips!!

ha det gott!! Kram Sanne

Anci sa...

Hej !
Kul att du är tillbaka i verkligheten, så jag kan få inspireras av dig.
Brickan är så fin och det låter spännande med din make-over.

Ha det så bra du kan på jobbet imorgon :)

Kram
Anci

Fröken Grön sa...

Så fin brickan blev, Hannis! Du är verkligen världsmästare på att måla om saker utan att de förlorar sin gammaldags charm, - kan man få gå på kurs hos dig?

Jag har faktiskt längtat lite grann efter att få tända ljus, men det har liksom känts lite överflödigt i sommarnatten så här långt. Men imorgon ska det visst bli mulet och regn, så kanske det är dags då!

Hoppas du får en lagom start på arbetsveckan!
/Anna-Karin

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej vännen,
Ja så är vi två som skall knalla till jobbet i morgon måndag! Alltid lite blandade känslor, men jag har haft en otroligt lång semester i år så jag får vara nöjd - och ja, det är jag!

Jag har dock inte hunnit med alla mina betongprojekt för jag har haft så mycket annat för mig men inget helt avslutat...allt är bara halvfärdigt. Jag är ju inte typen som bara gör en sak i taget, **fniss** Just nu så funderar jag mkt över min grislampa....jag var nere i Halmstad och träffade Sandra och hämtade min i somras, var jättetrevligt att träffas. Supermysig och gullig tjej!

Ska jag eller ska jag inte ta bort färgen, den är ju så läcker med färg, men passar det hos mig?? Hur gör du? Vi hörs kram Monica

Mamma C sa...

Blev fint med det svarta på brickan. Visst är det så att man kommer in i jobbet snabbt igen.
Kram mamma C

Ewa`s Galleri sa...

det finns fler än jag som har slut på semestern för den här gången,men som sagt var sommaren är inte slut ännu,finns många dagar kvar att njuta av får vi hoppas
brickan blev jättefin,fick mer karaktär med den svarta ramen
Fick lite idee`r av ditt pysslande ,tack
Ha en bra vecka

Vita Falkens Lantliv sa...

Halloj!

Brickan blev snygg som tusan svart:) Tycker absolut att det räcker med ljusen och knopparna.

Spännande med en makeover:)

Kram Susanne

Vita Falkens Lantliv sa...

Halloj!

Brickan blev snygg som tusan svart:) Tycker absolut att det räcker med ljusen och knopparna.

Spännande med en makeover:)

Kram Susanne

Anette sa...

Såå fina loppisfynd du har gjort! (läste några av dina tidigare inlägg också....)Och du verkar ha haft en bra semester i norr också=) Dock inte lika mycket norr som där jag bor;))
Kraaaam/nettan

Lantliv i Norregård sa...

Hej!!
Alltid kul med nya projekt, ska bli kul att följa!!!
Brickan blev så fin med det svarta!!

Kram Malin

irene sa...

En helt underbar bricka, och det enkla är ju snyggast! Man behöver bara några ljus för att det skall bli perfekt!
Ha en fin dag!
Irene

Anki sa...

Snyggt stumpan, det räcker absolut med ljus och rosorna och riktigt läckert med svart!
Skrivbordet kommer att bli en toppen pysselplats, tänk vad skönt att slippa dra allt fram och tillbaka...Bara jag får kasta ut den där förba--- sängen ska jag nog skaffa en pysselplats jag med!
Hoppas första dan kändes ok...jag ringer i veckan...nu ska jag dra till skogs medans solen fortf skiner!

Kram hjärtat!

Fröken Fräken sa...

Jättefin bricka! Det blev lite mer karaktär med svart.
Lycka till med bordet, jag har nu äntligen hittat ett klaffbord som jag vill ägna mig åt, men jag måste gå till jobbet..!! Har du hört något så knäppt? ;-D
Jaja, vi får se fram emot helgen!

Ljuva Drömmar sa...

Ser jättemysigt ut med ljus på din "nya" bricka, enda fördelen med mörkare kvällar att få börja tända ljus.

Tack för din kommentar hos mig, det är altid lika roligt att läsa dina ord!

Jag tycker du ska ge svampen en chans till...det är ju så mysigt att gå i skogen och bara vara.

Vilket fint skrivbord och rolig stol du har hittat, kommer bli ett bra ställe att sitta och pyssla på. Ska bli kul att se hur du gör om.

Hoppas du får en skön vecka trots jobb;) kramar Maria!

Sjabbig men chic sa...

Gud, vilken snygg bricka!!! Och vad roligt att få shoppa lite på Ikea. Ja, jag tror också att det är någon gas. De drogar en så fort man kommit innanför dörrarna. Och tar det lite dåligt så blir folk i alla fall radiostyrda och känner ett sjukt behov av värmeljus och servetter;)

Kramis Lisa

Joyforhome sa...

Hej där . första gången jag hittar in till dig. Här var det massor med fint och det kommer säkert bli super fint i ditt vardagsrum

Kram Malin

jakt,skor,barn,inredning sa...

Här tände vi stora blockljus i går och bara hade mysigt. Hoppas du får en bra vecka. Nilla

♥ Pia... sa...

Hej... så fin brickan blev. ..jag mysljus det tänder vi nu..härligt...lite mörkt på kvällarna ..men ändå sommar..det är bara för gött..kram..Pia

Nygammalt sa...

Hej vännen!
Så himla snygg brickan blev, jag är inne i en "mörk" period nu :)
Superfina fynd du har hittat, vilken färg ska de bli? (nyfiken)

Hemma är det riktigt skönt även om inte semestervädret har varit det bästa men men...snart blir det snart storstan igen.

Kram!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Brickan blev jättefin och så stilrent med bara blockljus och den lilla skålen på och då ser man ju de fina etiketterna på brickan. Det är synd att det blivit en period med regnigt, ruggigt och mörkt väder. Jag har också tänt ljus och vi tände t o m en brasa härom kvällen för att få lite torrare luft inne.

Ha det så fint på din första jobbarvecka, det brukar gå bra när man kommit igång!
Kram,
Regina

Anki sa...

Haha, redan??!
Jag sitter här å snaskar nybakade bullar jag...japp JAG har bakat!
Hmm...har hon snott den?!...jag får väl göra en ny då...kommer som ett skott, eller så småningom iaf *ler*
Jag ringer ikväll får vi se om det kan bli nåt vettigt!

Kramis hjärtat!

Cathrin sa...

Du är en av de mest kreativa människor jag kan tänka mig. Och allt blir så fint!!! Älskar brickan! Ser fram emot att få se skrivbordet (vill ha!)
Själv är jag dubbel till att börja jobba. Ångest blandat med "skönt att återgå till normalt" liksom. Och med lite tur (och massa jobb, men det är en annan historia) kanske det blir en dressyrhäst av min lilla rödhåriga trollunge. Grand prix-domaren som hade vägarna förbi gillade henne i alla fall härom dagen! (och alla som gillar mina ungar - fyrbenta som tvåbenta gillar jag...)

Kram!

Viola sa...

Alltid härlig projekt på g hos dig...här har jag ännu inte tänt kvällsljus..spjärnar alltid emot..känns då alltid som att man bekräftar att sommaren är över..man har sina idéer alltså...:D

ha en fin dag, kram

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej Hannis!
Tack söta du för hälsningen!
Jo tack, här är allt bra. haft lång semester och har precis börjat jobba igen. har försökt njuta av trädgården och blundat envist för hur torrt det varit. Har varit i Danmark och njutit i fulla muggar på underbara loppisar. hittade en komlett samling med kryddburkar i Villeroy och boch=LYCKA!!!
Maken är på mig att jag måste bli bättre på att uppdatera. Ska ju regna i helgen så jag ska försöka passa på. har äntligen lyckats lista ut hur jag ändrar fotoformat från RAW till jpg så att jag kan använda fotona från systemkameran. Har tittat in hos dig i sommar och njutit av alla fina blider, men varit urusel på att kommentera...SORRY!
Hoppas att du får en skön och somrig avslutning på veckan, många kramar till dig från Maria

Mycket annat & lite betong sa...

Vad kul att du fixar en pysselplats! Det blir nog jättebra.

Jag har också börjat jobba men nästa vecka tar jag semester igen. Man får börja lite försiktigt.

Trevlig kväll!
Agneta

Levindas Värld sa...

Åh va perfekt med en pysselplats! Jag önskar jag hade ett rum tilli lägenheten som jag kunde göra om till ett sånt ställe :)

Nu är det väl mest köksbordet eller vardagsrumsgolvet som får agera pysselplats när jag är igång...hihi!

Snygg bricka! Visst är det härligt nu när mörkret kommer lite smått och man får mysa med tända ljus igen :)

Ha en mysig helg!

Livs Lyst sa...

Så spennende med ny arbeisplass. Det håper jeg snart på her også!!

Ha en fin søndag.

Liv

Mira sa...

Det är en väldigt fin bricka du gjort! Jag kan sakna att tända ljus så här på sommaren, är en ljusoman annars... mysigt nu när regnet öser ner o det är mussigt ... då tänder vi äntligen lite ljus! Kram/Mira

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men herreje vilken underbar bricka du har gjort! Du är sååå duktig och påhittig =)
Skrivbordet är sååå fint, ja det var verklig ett sommarfynd. Själv har jag letat med ljus och lykta efter ett köksbord, slagbord eller klaffbord men här uppe så finns det så få av dom. Hittade några men då hade vi fått äta nudlar och havregryn i en månad ;) Nä ska fråga om maken kan bygga ett.

Kram Anita

Ellas Hus sa...

God morgon vännen!
Ville bara önska dig lycka till inför jobbstart. Hoppas du känner dig laddad och redo och att första dagen inte bli alltför stressig!
Ha det gott!
Kram
Ellinor

wej sa...

hello.
=)
been here... u can visit my blog, too! ;)

Apple iPad Tablet (64GB, Wifi)

Nikon D3000 10.2MP Digital SLR Camera with 18-55mm f/3.5-5.6G AF-S DX VR Nikkor Zoom Lens

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja, hos mig har du inte missat något... hihi... Har inte bloggat på en månad, men nu så är jag igång igen.
Men du är igång ordentlig igen ser jag... och dags för målning igen förstår jag..:))
Härligt med nya fynd att ta sig an!
Kram
Marie

Vita små hjärtan sa...

Mysigt med tända ljus.... Lite höst!!!!!
Kram Agnetha

Cathrin sa...

Hej min vän!

Blir så glad när jag ser DIN signatur!

Stor kram och trevlig helg!
Cathrin