Målning pågår...

Vad kul att ni gillade den gröna färgen!
För att inte missa någon som frågat så kommer färgkoden här: Isak 1224 från Beckers.

Som sagt, målning pågår.
Skrivbordet som behövde fräschas upp

Skivan såg något trött ut, är inte riktig klar så fortsättning följer.

Det som ska bli vardagsrumsbord...
En rulle, äntligen har jag hittat en rulle!
Eller jag har inte hittat den utan min sakletande arbetskamrat som alltid har ögonen öppna efter saker som jag tjatar om.

Ganska många som skakat på huvudet åt den men den ska ju stå hos mig så vad gör det?
Samtidigt som jag gör det här försöker jag få bort färg från grislampan.
Varför göra en sak i taget verkar vara mitt motto just nu.
Allt som vanligt igen .
Behagligt med andra ord=))

Kramen Hannis

31 kommentarer:

Stina sa...

Jag har varit på turne idag och efter vägen låg flera "rumsbord" :)
Jag gillar också dessa hade en fundering om jag skulle den lilla sorten på balkongen nästa sommar.

Tänkte på dig idag...gör det ibland när jag ser saker som jag vet du gillar. Där jag var fanns det flera "kokhett" både för kaffe och mat.
Tittade också på gamla mjölkkannor och oljetråg...men handlade inget av det men lite andra saker fick följa med hem :)
Kanske är dumt att inte handla för det går ju att sälja på tradera.

Ska bli spännande att se resultatet av ditt fixande som jag vet blir såååå bra :)

Ha det bäst
Kram Stina

Fröken Grön sa...

Ja, varför nöja sig med att göra en sak åt gången?
-Tack gode gud för att vi är kvinnor och har simultankapacitet! Den där rullen kan bli hur bra som helst, - det ska bli jättespännande att få se resultatet framöver.

Idag kändes det verkligen att hösten har kommit till Skåne. Ösregn, storm och fallande löv. Rätt mysigt ändå!

Må så gott!
/Anna-Karin

Lantligt i stan sa...

Spännande att se slutresultatet på skrivbordet och rullen! Det brukar ju alltid bli fint när du är i farten. Ha en fortsatt bra vecka!
Kram Anki

No.47 Mia sa...

Man är ju kvinna va! Vi kan ju göra hur många saker som helst på samma gång.. Go girl! Fint kommer det bli!
Såg din fina låda.. Ack ack så snygg! Skola om till tapetserare...

Ha det fint där borta!

Kram Mia

Mamma C sa...

Faktiskt oxå tänkt på dessa bord som ligger i diket ibland. Blir toppenfint tror jag. Ha det bra i regnrusket.
Kram mamma C

Änglarnas hus sa...

hihi..Nej, inte skall man göra en sak i taget..det har jag aldrig provat på ;)

Vilka spännande projekt du har på gång..rulle som bord kanske?.. jag gillade verkligen den gröna färgen.. ska bli kul o se om den återkommer i något av projekten!

Ha de bra vännen!!

Kram Sanne

Ljuva Drömmar sa...

Menar du att man kan göra en sak i taget...har jag aldrig försökt...låter tråkigt...

Tror nog att både skrivbord och rulle kommer bli supersnygga.

Kramar Maria!

charmanta sa...

Var får man tag i dessa rullar? De brukar bli superfina till bord har jag sett. Måste "skratta" lite, ja, varför göra en sak när det går fortare att få flera saker klara samtidigt! Kram och ha det bra! Marie

Anonym sa...

Du är för härlig :D))

En sådan rulle hade jag också blivit glad över..Inte helt lätt att hitta.. Vilka goa vänner du har..

Ha det gott
Kram Lily

Viola sa...

Här sjuder kreativiteten som vanligt, ska bli spännande att få se vad du gör utav rullen..:D blir nog läckert, här är en till som snöat in på grönt..har tagit in mer och mer utav denna kulör, ha det gott, kramen

Systrarna Hjertén sa...

Snygg låda i förra inlägget, tror minsann jag har en trist en i källaren...lite färg skulle kanske hjälpa?

Mvh
Frida

S o F sa...

Ser redan i mitt inre hur fina de där möblerna kommer att bli, när du är klar med dem.

Simultankapacitet. ;)

Tack för titt-in och vänliga kommentarer om mina bilder hos mig Hannis!

Hanna sa...

Halloj! Attans att jag inte visste att du ville ha rullar. Maken har flera stycken på jobbet. Han ska få ta hem några till mej som jag ska måla svarta och ha på balkongen.
Kram på dej

Anki sa...

Min vän...du är fantastisk...finns det nån som förvandlar skrot till guld så är det du *ler*...Det skrivbordet kommer att bli så fint och jag så allt lådan...hmm grön??!...sååå snygg, det måste jag faktiskt erkänna, hihi! Vet du, jag har ett gammalt fönster, enormt slitet men den lilla färgen som är kvar påminner om din gröna!

Nu har jag iaf kommit ut från hemlighuset, hihi...försökte se Midsomer med missade nog hälften...så nu hoppas jag det är bättre imorgon!

Hörs i helgen!
Kramis hjärtat!

LenaS sa...

Åh vad kul att se förändrandet av ditt skrivbord och vad glad man blir när man äntligen finner det man sökt efter!
Ha en riktigt härlig dag!
Kramis/LenaS

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Lampa och två bord på målning, du har lite och göra. Fast lika bra och göra det samtidigt när man ändå rotar till det. Ska bli kul och se när du är klar.
Kramar
AnnaMaria

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej vännen,
skönt att höra att jag inte är ensam om att göra allt på en och samma gång!! Min gubbe håller ibland på att bli tokig på mig och alla mina projekt och idéer som aldrig tar slut..och jag blir frustrerad över att han inte alltid kastar sig över allt med samma iver som jag...

Hmmm, knasiga jag gillar bordsskivan..vet inte dina planer, men jag tycker det skulle vara snyggt att behålla den lite ruffig som den är!? och bara vitmåla underredet (om vitt är planen). Sedan kanske du kan lägga på ett "skrivbordsunderlägg" i rätt stil... om du skall ha det som skrivbord...

Du kommer garanterat att få till det så det blir ursnyggt!

Kram Monica

Inka sa...

Hej, Hannis!

Ja, tänk vad mycket jobb det kan bli. Men ack så kul när det är klart. Och skillnaden blir ju så markant. Ska bli spännande att se resultatet av skrivbordet.

Ja, den där gröna färgen som du målade på trälådan är så vacker. Och herregud vad snyggt det blev. Jag har också börjat adda lite andra färgskalor i hemmet. Grönt, turkos och rosa bland annat.

Vet du Hannis, jag har också funderat på att skaffa en kabelrulle och ha som v-rumsbord. Det är ju jättesnyggt. Och huvudsaken är att vi tycker om det. "Vanliga" människor skakar nog bara på huvudet, hihi.

Ha det bra och lycka till med målningen


Kram Inka

Birgitta sa...

Så snyggt med den gröna färgen, har en rätt tråkig bokhylla som skulle behöva piffas upp och din grön färg är inte dum där skulle jag tro, tack för att du dela med dej av färgnumret.

Du funderade lite på makens glass i inlägget till mej och jag kan säga att han använder glassmaskin och mixar ihop yoghurt, lite grädde och bär eller frukt samt spetsar lite med någon god likör. Allt på en höft och inte mått tyvärr, men underbart gott blir det.

Ha det gott och kramar, Birgitta

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Haha ja du Hannis, du måste ha varit en målare i ditt tidigare liv! och en riktigt duktig sådan =) Så fint det kommer att bli!

Kram Anita

Anci sa...

Jag tror att du kan göra allt vackert.
Mitt motto verkar vara ,varför göra något, just nu ? Som du kanske förstår vill jag, men hinner inte. Det är lite tråkigt.

Stor kram
Anci

Mycket annat & lite betong sa...

Vilken bra arbetskamrat du har. Jag är också på jakt efter en kabelrulle, fint som bord.

Din trälåda blev jättebra!

Hälsningar Agneta

tre nyanser av vitt sa...

Hallå där! Vad mycket spännande projekt du har på gång...ska bli spännande att när de är färdiga.
kram Marie

Nyanser av vitt sa...

Hej Hannis
gillar också lådan skarpt. Grattis till ditt nya bord. Ha en mysig helg
Kram Agneta

Vita Falkens Lantliv sa...

Hej Hannis!

Visst är det väl härligt att vara på 1000 ställen samtidigt hahaha Att man aldrig kan hålla sig till en sak i taget?! Är väl så när man är ivrig;)

Bra vänner du omger dig med, att dom hittar saker du vill ha!

Kram Susanne

Eldrid sa...

Hei!
Hvilken inspirerende blogg du har!
Virkelig kreativt!
liker settet du har mala kassen på, ble så stilig.
Kommer med glede innom her flere ganger:)
klem fra eldrid

Skogsfrun... sa...

vad spännande att ha så mycket projekt igång. Jag har legat på latsidan när vi talar inredning... men däremot jagat en liten prins hela sommaren som precis lärt sig krypa och river huset ;D

Nu ska jag kika vidare hur din sommar varit;)

Kram pernilla

Hanna sa...

fint skrivbord skall bli roligt att få se resultat.
kram
Hanna

Ellas Hus sa...

Jag inbillar mig att om man har flera olika projekt på gång så inspirerar de varandra. Eller nåt sånt. Jag är i alla fall likadan. Men har tack och lov också blivit bättre på att avsluta mina projekt!
Skrivbordet kommer bli kanon! Lycka till med målningen och ha en riktigt skön helg!
Kram
Ellinor

Fröken Fräken sa...

När jag var på Coop igår hade de fått in färgkartor för alla de här nya namngivna färgerna från Beckers, så jag kastade mig över dem. Men tror du inte att just Isak fattades?!! Vad är det för något??

Oooh, det där bordet var j en fining redan nu, gillade verkligen att det var rätt långsmalt, snyggt!

Ja, vad är det med folk som är intrigerande och missunsamma? Man får ju försöka att inte ta åt sig, strunta i dem och bara fortsätta vara sig själv. Och växa på!

Agneta sa...

Hannisen, så länge sedan jag besökte Dig. Så mycket som har hänt och så flinka Dina händer har varit! Har saknat Dig mycket! Får jag fresta Dig med en tävling?

A