Ett degtråg

Ett av sommarens fynd blev ett degtråg som någon redan målat.
Så jag målade igen förstås...

Men sparade all färg under och brydde mig inte om att fixa dom skador som var.
För tillfället får den vara förvaring åt armbanden.

La på lite krackeleringslack för att testa



Lyckades inhandla lite färg i helgen så nu ska jag ge mig på skrivbordet i veckan så pysselhörnan kan bli klar.
Är på jakt efter en anslagstavla modell större men hittar ingen bara för det.
Någon som har tips om vart man kan hitta en sån hyfsat billig?

Solig Måndag önskar jag er/Kram Hannis

Ps.Anna.S hoppas att du har haft en bra sommar!

39 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Hejsan...det där blev fint...krackeleringsfärg??..har jag aldir provat, såg inte så tokigt ut.resultatet blev snyggt.. ha en skön dag..
kram..Pia

Vintage House sa...

Hej
Så himla bra det blev:)
tycker även om den som den ligger på. Helt såld på resväskor...
har hittat några st i sommar.
ha en härlig dag
kram
sandra

LenaS sa...

Men du så läckert det blev!!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

S o F sa...

Krackeleringsfärg...spännande - har jag inte hört talas om.

Just som jag läser ditt "solig måndag önskar jag er" så börjar det ösregna här utanför. Fniss.

Men det gör inget. Jag gillar när det regnar. :)

Fin måndag och en bra vecka önskar jag dig Hannis!

Annica sa...

Kul att testa sig fram i färgdjungeln. På Formex såg jag några coola anslagstavlor som man nog fixar lätt själv om man är lite händig. Bygga en stor ram och fästa lite fint typ "hönsnät" bakom. Alt. en ram och om man har någon plåtnisse i bekantskapskretsen lite fin ärjad "bockad plåt". Den ena med klämfunktion och den andra med magnetfunktion...mina tips=) Tjing/Annica

Fröken Grön sa...

Så fint det blev med krackeleringsfärg! Ytterligare en sak för mig att lägga på minnet.

Jag var själv på loppis i helgen, sommarens största och allra bästa! Kom hem med två pinnstolar till köket, en GRÖN skohylla och en superfin liten "minibyrå" med 12 små lådor att stoppa prylar i. - Målardags även för mig, alltså!

Anslagstavla, hmmm... Du borde kunna få uppsågat precis den storlek du vill ha av någon lagom porös träskiva, och sen kan du klä om den i vilket tyg du känner för. (Kan man ju även variera efter säsong.) Fast jag gillar idén med hönsnät i förra inlägget med!

Må så gott!
/Anna-Karin

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Visst är det kul med krackeleringslacken! Så härligt att se när det bara spricker...

Men något tips på anslagstavla har jag inte... men det dyker säkert upp något.

Kram
Marie

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej vännen!
Vilken underbar helg det har varit! Vilket väder, känns som rena bonusen för oss som börjat jobba, så nice! Och igår så var jag i dina trakter, besökte Biskopsgården och var en sväng inne i Uppsala.

Vad gäller blomman så kan jag inte komma på vad den heter, har bytt kruka så etiketten är kastad. Kollade på Weibulls men hittade ingen likadan, så tyvärr. Jag köpte den trots att det är en törstig rackare, för den är så läcker. Hoppas jag kan hålla liv i den. Jag kollar igen när jag har vägarna förbi.

Läckert tråg du har hittat, blev fint med krackeleringsfärg. Det måste jag prova någon gång.

Vad gäller anslagstavla så beror det lite på vad du är ute efter! Jag tycker korktavlor är snygga, korkbotten med en träram runt. Vet dock inte var man hittar en sådan. Lycka till och hoppas du får en underbar vecka. Kram Monica

~mormorshem~ sa...

Det där blir himla fint, tycker jag.

Kram, och hoppas att Du har en härlig måndag ~~~
Eva

Viilhvile sa...

Oooo, det ble vakkert, Hannis - og krakeleringslakk; visste ikke at det fantes :) Takk! Deilig mandag og resten av ukens dager!

Mamma C sa...

Blev toppenfint, och en bra förvaringsplats för dina smycken.
Kram mamma C

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Kolla med Anki, hon har ett spännande förråd i källaren. Ditt tråg blev jättefint, sån där krackelering får jag skaffa mig.
Kramar
AnnaMaria

Fröken Fräken sa...

Finemangsfint! Jag har länge varit sugen på krackeleringslack, men jag undrar om det är blankt? Går det alltså att bara pensla på vissa delar av det man har målat, eller skiljer sig ytan då åt? Om du förstår hur jag menar...

milla-andante sa...

Härligt att pysslandet pågår för fullt!!! Och tack för din omtanke, goa bloggvän!
Har heller aldrig provat krackelerinsfärg, så nu gjorde du mig inspirerad!!!
Kom också att tänka på en STOR anslagstavla jag sett någonstans - en hel DÖRR!!
Blir kul att se vad du hittar, eller hittar på!:)
Stor kram

Eikkala sa...

Nice, det vart super fint! Har aldrig provat kackeleringsfärg. Stor anslagstavla... kanske ett gammalt fönster med hönsnät och klännypor??? Kram Sari

Grön Iris sa...

Tråget blev ursnyggt, kul med krackeleringen, effektfullt.

Har tyvärr inget tips om anslagstavla idag...ska fundra o hör av mig om jag kommer på nåt.

Må så gôr gott idag,

kram Linda

Vit som snö sa...

Hej Hannis! Åhh, snyggt blev det! Har aldrig provat krackeleringsfärg men det får bli framöver ser jag.
Du som är så händig kan väl göra en egen anslagstavla..? Av en gammal dörr, ett fönster med hönsnät, en fin ram med skiva bakom som du kan klä med något fint! Du har ju alltid så fina idéer!!
Ha det gott! Kram Cilla

Stina sa...

Du är en fena på att hitta härliga fynd :)
Min farmor hade flera sådana tråg...hon använde dessa mest till bakning. Min bror har tagit över deras hemman och när jag träffade honom senast så hörde jag mig för om trågen. Tyvärr så fanns det inga kvar så jag får väl sitta här och tråna efter ditt :)

Största kramen till dig/ Kristina

Vita små hjärtan sa...

Hej Goa Hannis!!!
Så fint det blev, bra smyckeförvaring!!!!!
Kram Agnetha

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

Krackeleringsfärg använde jag mycket förr.. har glömt bort det :)Dax att leta fram flaskan igen..om den inte torkat ihop....blev snyggt när de gamla kom fram.

Ha det gottis!! Kram Sanne

Ewa`s Galleri sa...

Vad smart att använda krackeleringsfärg
Ser väldigtfint ut
har själv ett par gamla degtråg
alltid användbara
Ha en bra vecka
Hoppas du hittar något bra att ha till anslagstavla,kanske en gammalram som du klär med hönsnät???

Mira sa...

Fint med såna stora träfat! Letar efter ett sånt själv! Ha en toppendag! Kram/Mira

No.47 Mia sa...

Hej där tjejen!!

Allt bra med dig ? Fyndat mycket nu i sommar kan jag tro... : )
Fin den blev... Det ska va du Hannis till att skapa något så fint.. Du får allt tråkigt bli levande igen..

Kram på dig!

Mia

Lantliv i Norregård sa...

Hej!!
Läckert med krackeleringen;o) Fick oxå tag på ett tråg på auktion i sommar, stoooort och omålat;o)

Kram Malin

Daniel sa...

wow Daniel diggar!!!

Systrarna Hjertén sa...

Anslagstavlor är inte lätt, har länge funderat på att spänna ett tyg över en "mjuk" skiva, men har bara kommit till tanken.

Krackeleringsfärg känner jag att jag måste testa!

Mvh
Frida

Anette sa...

Degtråget blev snyggt med krackeleringsfärg. Har inte provat själv men nu blev jag sugen=)
Ha det bra min vän!

Kraaaaam/Nettan

Ljuva Drömmar sa...

Vad härligt lagom mycket du målade och krackeleringen passade perfekt!
Det måste jag nog oxå prova på nåt...

När det gäller anslagstavla så har jag ett gammalt fönster utan glas som jag lindat ståltråd runt och fäster mina lappar med klädnypor.

Du som är så fyndig hittar säkert på en snygg lösning.

Lycka till, kramar Maria!

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Hallå men guu va du e duktig o fixa till det!! krackeleringsfärg oj de måste ja kolla upp också bra tips.. så himla fint tråget blev iallfall stora kramen till dig sussie

Anci sa...

Hej !
Det ser fint ut ! Har du sett att jag också har målat om ett baktråg i sommar ?

Kram
Anci

Hanna sa...

Fint degtråg.
kram
Hanna

Smultronbo sa...

Vad fint det blev!

Visst är det lätt att man spåra ut lite ibland när man plockar fram en färgburk. Ska bara måla den här byrån, jamen om färgen ändå är framme så tar jag spegeln oxå och varför inte ta stolen som står där och ser tråkig ut, bästa att bättra på kistan så den passar ihop med det andra och vips så är allt ommålat. Då gäller det att man valt rätt färg ;-)

Ha en underbar dag!

Camilla

Nygammalt sa...

Heeej vännen!
Vilken häftig idé. Blev så läckert med krackileringen. Har själv en degtråg hemma, som jag har sten och ljus i...men om jag ska vara ärlig så används den till förvaring för massa smågrejer där den står i hallen ;)

Ja Formex, man blev ju lagomt förvirrad och det var en himla tur att man inte kunde köpa något på plats :)

Kram.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Kikar bara in och önskar Trevlig Helg!
Kram
Marie

Lily sa...

Den är jättefin, gillar det krackelerade..

Lite fler semesterdagar hade inte varit fel ;-))

Ha en go helg
Kram
Lily

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad läckert det blev med krackeleringslacken=) Jag har inga stora projekt på G just nu, bara lite smått och gott som ska målas. Jag såg en anslagstavla som jag gillade jättemycket. Det var någon som tagit en plåt och klätt med Toile de Jouy-tyg i gråblått/vitt och använde sedan vackra magneter med vita porslinsrosor till.

Ha det så fint!
Kram,
Regina

Elin Damberg sa...

Hej min fina.

Mycket vackert. Vackra armband också.

Du ska veta att jag saknar dig. Jag tänker på den där lunchen på Hermanns och ler och saknar.

Den där famösa sprayburken med vitfärg som jag köpte enbart tack vare dig, och som jag hade stående på hatthyllan i ca ett år - den är nu använd. Det krävdes bara en skilsmässa och en flytt för att det skulle hända. (Man får skämta. Man måste skämta. Vad ska man göra annars? :-) Ja, du vet ju. Kloka, kloka du vet ju.)

Rana har tagit adjö, men jag har tagit vid.

Tusen kramar.
Elin

Ellas Hus sa...

Hoppas jobbet flyter på och att du har en skön sensommar!
Vad fint det blev med krackeleringsfärg. Har aldrig testat.
Ha det gott!
Kram
Ellinor

Elin Damberg sa...

:-)

Lunch - ja.
Före jul - jaaa.

Kram.