En fotpall blev bord

Vad ni är gullig!
Som trots min låga aktivitet på bloggen går in och säger hej.
Det är sånt som värmer=))

Att börja jobba igen efter semestern var helt okej,
snabbt går det så är man inne i alla rutiner igen och
tiden rusar fram.
Här har inte hänt mycket dom här veckorna trots
att jag har en hög att ta tag i...
Men min tv gick sönder så jag har köpt en ny och då passade
jag på att ta ut tv-skåpet och tv:n får så länge stå på den kista
som var vardagsrumsbord.
Och vad skulle jag då ha som bord tillsvidare???
(det är den vanliga förvirringen som gäller)
Fotpallen fick det bli.
Med ett överkast och den uttjatade brickan på.

Och en sliten säck med tillhörande fläckar

Fjärrkontrollerna får bo i den "oäkta" boken

Sen har jag handlat av Lena
Har nog nästan alla varianter av madonnor som hon gör.

Så fina tycker jag!

Nu duschen, en kall sån så jag vaknar till liv=))
Kram Hannis

30 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Godmorgon, nästa vecka är jag uppe nästan lika tidigt som du idag. Men än är det lata dagar, idag ska jag måla ränder på väggen. Blev ett jättetjusigt soffbord, nu fick den fina brickan en bra plats. Jättefint med den vita lådan och fuskboken bredvid.
Ha en fin dag
Kramar från ett ganska soligt Värmland
AnnaMaria

LenaS sa...

Åh vad fint du gjort och tack för de fina orden om "mina" madonnor ;o)
Ha en riktigt härlig dag!
Kramis/LenaS

Fröken Grön sa...

Gött att höra att jobbet flyter på, - själv har jag officiellt sommarlov i tre dagar till, sedan tjänstledig. Borde ta tag i att hitta ett nytt jobb här i krokarna, men jag känner mig inte så inspirerad... Har ju haft samma anställning i 14 år, så jag har liksom glömt hur man gör!

Desto mer inspirerande är det att se dina fiffiga påhitt, det blev ju hur bra som helst med fotpallen som bord!

Må så gott!
/Anna-Karin

Annica sa...

Man tager vad man haver=) Här är vardagslunken också påmind...Men solen skiner och jag ska njuta av den på jobbet=)
Ha en bra dag/Annica

Vintage House sa...

Hej vännen,
Har oxå haft det lugnt med bloggandet i sommar men börjar så smått att hitta tillbaka igen trots vi har några dagar kvar innan vi sak tillbaka till verkligheten.
Hoppas din sommar har varit super, själv har den varit toppen och så många loppisar som jag har varit på i sommar har jag aldrig varit på:)
Fin fina bilder du visar och nya soffbordet blev toppen...
kram
sandra

Ljuva Drömmar sa...

Det är väl skönt att känna att man kan ta lite ledigt från datorn på sommaren, självklart finns vi kvar.

Tycker att du fick ett hättefint bord. Roligt att ändra om lite. Jag har fortfarande inte kommit igång med mitt vardagsrum så det får bli ett höstprojekt.

Nu har jag några dagar semester i Stockholm och imorn ska jag gå på Formex och få mängder med inspirstion. Nu väntar shopping...

Hoppas du får en underbar dag, kramar Maria!

jakt,skor,barn,inredning sa...

Det där med fjärrkontrollerna gillade jag. Hatar när dom ligger framme. Ha en skön dag ! Nilla

en smula vitt sa...

Vad fint det blev! Det är ju just det som är så kul, att kunna använda saker på ett nytt och lite annorlunda sätt. Använda fantasin och komma på nya och roliga idéer.
Och din bricka är ju så himla fin.

Ha en bra dag! Här regnar det.
Kram Petra/

Mamma C sa...

Blev ett toppenbord av den fotpallen. Brickan i inlägget under, en sådan hittade dottern i det hus dom köpt nu. Ha en bra jobbdag.
Kram mamma C

~mormorshem~ sa...

Vad roligt att se ett livstecken från Dej här igen :-)
Och du gör då så mysigt, av allt, därhemma ~~~~

Hoppas att du har det gott i dagen som är ♥

Kram från Eva

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej vännen,
Oj, jag blir trött bara av att se klockslaget i ditt inlägg! Jag, nattugglan var uppe till kl 02.00 i natt. Ensam hemma (familjen på landet)så försöker man hinna med tusen/miljoner-grejor.. och ops vad tiden rann iväg!

Ditt "bord" blev kanon och härliga bilder som vanligt! Vi hörs, kram Monica

Fröken Fräken sa...

Steg jag upp lika tidigt som dig, skulle jag aldrig vänja mig vid att börja jobba! ;-D
Mysigt med fotpall som soffbord, här har jag det motsatta problemet eftersom jag nu har två köksbord. Hm, angenämt problem...

Lantliv i Norregård sa...

Hej!!
Så snyggt!!

Kram Malin

At Lily´s ♫♫♫♫♫ sa...

Bordet blev jättebra!
Brickan är så himla fin.

Har du köpt en smalTV?
Min tjockTV är nog på gång att krascha..

Man kommer snabbt in i vardagslunket igen..

Kul att höra av dig
Ha det gott

Kram Lily

Nygammalt sa...

Snyggt Hannis! Du är lika kreativ som vanligt! :)
den oäkta boken, vart har du köpt den?

Kram kram.

viilhvile sa...

Takk Hannis, for dine fine ord til meg. Når jeg leser det du skriver og kommer hit og ser ditt bilde (som er nytt), så tenker jeg "det der er en klok kvinne". Det er sant! Det har vært godt å være litt modig, eller ærlig med seg selv og verden.

(Klarte å lese fotballen som ble bord.. ha,ha...)

Ewa`s Galleri sa...

Vad fint bordet blev,säcken är pricken över i
den falska boken att ha kontroller i var en bra ide, funderar på att göra likadant
Ha en skön helg

Anette sa...

Vad kul att du är tillbaka;)
Det har varit skönt med en liten paus här också men nu sitter man lite mer vid datorn, så då är det kul att blogga igen=)
Fiiiina saker du visar!!
Kraaaaaaaaam/Nettan

Inka sa...

Hej, Hannis!

Åh så snyggt! Har du köpt en platt-TV? Det har vi gjort och jag tycker inte den är vacker. Den är stor, ful, svart och blank. Hur kan man dölja den. Men så är det när man har man och barn som ibland måste säga sitt...i ett hem...GRRR!

Men hur som haver, tycker jag att det blev väldigt snygt och härligt shabby och romantiskt med din pall. Snyggt gömställe för kontrollen också.

Du är bäst


Kram Inka

Stina sa...

Vad fint "bordet" blev :) Du är sååå påhittig.
Jag har ingen inspiration vad det gäller heminredning för tillfället. Står en massa projekt nere i källaren som bara väntar på mig och min inspiration :)
Det är tur att det snart är höst, då kan jag vara där nere utan att få dåligt samvete för att jag inte vistas ute.

Ha en härlig helg
Största kramen / Stina

Loppisliv sa...

Jättefint med nya bordet, svarta brickan på blir ju pricken över i:et. Ljuvliga bilder du visar. Jag har min sista semesterdag idag, nästa vecka är det dags att komma in i vardagen och rutinerna igen...Ujuj...hur nu det ska gå?? :-)) Kram Paula

Hanna sa...

Några lediga dagar till för min del, men på måndag kör det igång igen.
Ha en bra helg.
Kram
Hanna

♥ Pia... sa...

Snyggt Hannis...ja du smestern led mot sitt slt idag..Nu är det min tur att börja jobba till måndan..men det tar väl bara en dag och så är man på banan igen:)..önskar dej en skön och go helg..kram..Pia

Anki sa...

Haha, upptagen kvinna??!
Ah du har det så fint redan så du behöver ju inte bekymra dig...om att inte hinna menar jag!
Ah jag hinner inte mycket jag heller, mellan kräftfiske och kantarellplock så springer jag runt med färgburken och slattar lite här å där...mycket givande, hmm!
Men du, vad snyggt det blev med pallen som bord, å allt runtomkring...du kan verkligen få det till att se så snyggt ut!
I neeeeeed help!!!!

Ringer ikväll!
Kramisen!

Cilla sa...

Ja men bara så fint ;0)
Här har dom första ljusfaten börjat krypa fram..
Även om jag fullkomligt älskar sommarn så är det ganska mysigt att bara "få vara" med lite tända ljus..
ha det bäst rara!!
Kramen från mig

Anna S sa...

Hej Hannis! Det blev bra med fotpallen som bord så länge. Man tager vad man haver.

Madonna-bysten är verkligen jättefin. Funderar på en sån jag med.

Ha det bra i veckan!
Hälsningar Anna S

Mycket annat & lite betong sa...

Tur att du har fantasi, då fixar man det mesta!

Ha det bra!
Agneta

Vitt hus med svarta knutar sa...

Man tager vad man haver. Ett tag hade jag en kista som soffbord. Men den fungerade inget bra eftersom det var en kant runt om, så det var några saftglas och kaffekoppar som stjälpte innan vi bytte...

Vad fint det blev med säcken och brickan på din fotpall. Jag har också några av Lenas madonnor. De och allt annat som Lena gör är helt amazing.

Må så gott!
Kram,
Regina

Grön Iris sa...

Hej, nu har jag vaknat till liv eller...ska iallafall börja jobba imorgon och har börjat blogga så smått.

Kul idé med bordet och den oäkta boken som var äkta vacker ;)

Kramen till dig,

Linda

Viilhvile sa...

Takk, kjære Hannis, for hilsen på fødselsdagen! Håper det har vært ok å begynne å jobbe igjen, selv om ferier selvsagt er alt for korte! Kram og klem