Vardagsrum...

Nu kommer vardagsrummet.
Varning då för många bilder!
När jag står i dörren och kikar till vänster så ser man soffan
som jag älskar att tillbringa tid i.

Kikar åt andra hållet
(ja, jag har en tjock-tv, en dammig sån dessutom)

Lådorna har ni ju redan sett

Från andra sidan rummet, tror aldrig jag släpper det här skåpet.
Det var så fult och skadat när jag köpte det och nu tillhör det favoritlistan.

Ännu en favorit, dom gamla koffertarna.

Dom här sväljer massor!

Lite lådor har jag utställda överallt

Gamla träbackar för att dölja sladdar,kontakter och ta hand om tidningar

Ännu mera gamla böcker och lite annat

Och blommor har blivit ett måste.

Kassa bilder men det står ni nog ut med.
Det var allt från det som nog är mitt favoritrum.
Låter som att jag bor i en herrgård men det är bara en tvåa=))
Det här är även det rummet där jag titt som tätt rullar bort mattan,
slänger ut täckpapp och har som målarrum.
Så så här städat är det inte alla dagar.

Sitter just nu och bara känner på känslan av att ha åtta timmar kvar att jobba.
Sen sticker jag på tjejhelg!
Loppis,vin, förhoppningsvis sol och kanske kastar jag mig i vattnet!
På Måndag åker jag till Ankipanki för att njuta några dagar.
Där tänker jag pussas hej vilt med sälen(ena hunden alltså inte Anki...)

Önskar alla er goa bloggare och ickebloggare sköna dagar!
Och tack för att ni tar er tid att lämna gulliga spår efter er.
Kram Hannis

46 kommentarer:

Ann-Catrin sa...

Godkväll vännen!

Alltså jag kan inte se mig mätt på dina bilder... så himla fint du har..och fiffiga lösningar

En dröm i vitt och jag kan bara tänka mig att det är ditt favvorum!!

ha de nu så mysigt på din tjejhelg

kram på dig
Ann-Catrin

Anci sa...

Hej !
Först av allt, Grattis på födelsedagen även om det är ett tag sedan :)
Vad fint du har det ! Jag vill se hur det ser ut i din tvåa. Det ser nog ut som en herrgård i alla fall.

Ha en jättemysig helg och också på resan till Anki (snyggt namn)

Kram
Anci

Nyanser av vitt sa...

Heeeej,
Tack snälla - jag blir så glad. Vad underbart med tjejhelg. Du har superfint i din herrgård tycker jag :O)
Sköt om dig
Kram Agneta

Rosor och Spetsar sa...

Vilket härligt rum du har o så många fina detaljer . Gillar dina koffertar o lådor både de i trä o zink.
Skönt med semester, ha det nu så bra o njut av din ledighet.
Kramisar
Annelie

Mamma Su sa...

Åh vad fint du har, gillar dina trä och zink lådor :) Jag känner igen det där att måla mitt på golvet i vardagsrummet ( bor också i lgh. en trea) med mindre saker blir det köksbordet.

Ha det så bra i sommarvärmen.
Kram Åsa

Gammelbålsta sa...

Hej!
Så himla fint du har det. Precis vad jag behövde se just nu. Fina bilder på ett välstädat hem så att jag får inspiration att städa vidare. Ha det bra kram Aydan

Ellas Hus sa...

Hej vännen!
Vad underbart det låter med tjejhelg! Och vilket väder ni ska få. Hoppas det blir riktigt härligt!
Jag förstår att du trivs i ditt vardagsrum. Så fint. Och jag gillar verkligen dina nya backar!
Och grattis i efterskott. Jag hade ju själv nöjet att ta klivit in i 40 i maj och helt plötsligt känns 39 ungt och härligt!
Ha en riktig njutarhelg och grattis till semestern!
Kram
Ellinor

~ Mormorshem ~ sa...

Du har det såå vackert där i ditt livsrum ~~~~
Gamla Skåpet och boklådan drömmer jag mig kvar lite extra invid.

Hoppas nu att du får en skön pusshelg med vovven där ♥

Kram från Eva

Fröken Grön sa...

Verkligen ett hemtrevligt och personligt rum, Hannis! Förstår att du älskar att ligga på soffan här.

Vi har precis sålt vår jättehörnsoffa på Blocket, eftersom den absolut inte passar in på Solhäll. Lite vemodigt att göra sig av med den dock, men men.

Ha det så himla gott nu på din semester! Låter som en höjdarplan att börja med en riktig tösahelg. Håller tummarna för att det iallafall blir något blogginlägg då och då under sommaren!

/Anna-Karin

♥ Pia..... sa...

Hallo... trots din platt-tv så har du ett spännande och trevligt hem..helt i min smak..skulle gärna vilja ha de så i mitt hem..men nää du där finns en helt annan still..stökstilen!!..och nu väntar jag på semestern och hoppas på att stökstilen ska bli en mer sparsmakad sådan..vilket jag inte tror att kommer bli ...för huset invaderas alla alla stora och små familjemedlemmar ..så Pia hon får nog ha den där stökstilen .. gillade dina plåtlådor..snygga..ha de så gött..
//Pia

Vintage House sa...

Hej där,
Vad läckert du har det i vardagsrummet:)
Ett sådant skåp har jag ocå och samma skåp att ha tv som oxå är vitt och det finns en tjocktv där inne som samlar damm.
Älskar dina koffetar:)
ha en skön kväll och helt ljuvlig helg.
hoppas du fyndar en massa..
kram
sandra

Vita Falkens Lantliv sa...

Du har så fint! Super mysigt vardagsrum.Jag hoppas du får en riktig rolig helg med tjejerna!!!
Stora kramen Susanne

Anette sa...

Hallå där! Vad roligt att få se mååånga bilder på ditt vardagsrum=)
Du har så otroligt charmigt med alla lådor och allt fint! Kan nog aaana att det blit lite trångt stundom i ditt v-rum;) Man måste ju ha någonstans att vara med sina projekt. Hihi!
Ha nu en jätteskön ledighet och sköt om dig!
Kraaaam/Nettan

Millas hem sa...

Hej Hannis!

Du har det jättefint i ditt vardagsrum/målarrum! =)

Fräscht och ljust! Du...vi hade också en tjocktv till alldeles nyligen, men den började bli lite trist på ljudet, annars hade vi inte bytt. Huvudsaken är att tvn funkar!

Kram Camilla

Grön Iris sa...

Grattis i efterskott, och vilka presenter...Paris, låter verkligen som du behöver det. Härligt att få resa iväg med dom kära!!!

Ha en supertoppppppen helg med tjejmys och en kul vistelse hos Anci, så hörs vi framöver du goa Hannis!!!!!

Sol och bad kramar Linda

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej tjejen,
härliga bilder från ditt fina vardagsrum! Vi är nu åter i Stockholm efter vår norrlandstripp, skönt! Nu hoppas vi på ett antal sköna, lata dagar med bad och sol! Sedan bär det av igen...

Ha en underbar semester! Vi hörs, kram Monica

Annica sa...

Låter som en utmärkt ide med tjejhelg=)Här planeras frisörbesök och tjejmys i hamnen. Härliga bilder med med mycket för ögat.Njut,njut,njut av helgen/Annica

Drömmen om ett torp sa...

såå fint Hannis (som vanligt) Hoppas du får en underbar helg!

Kram!

LenaS sa...

Åh vilket härligt luftigt, mysigt vardagsrum du har! Madonnabysten finns inne på "pyssligheter" ;o)
ha en riktigt härlig helg och jag hoppas du får det supertrevligt hos Anki!
Kramis/LenaS

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej hopp.
Du har fått ditt vita vackra vardagsrum, nu kan du bara njuta av ditt verk. Rummet ser så stort ut, härlig rymd. Låter kul med tjejhelgen, jag får åka med gubben till stugan. Och jo jag har målat rutorna på byrån, rena turen att jag fick till det såpass bra.
Pussa sälen från mig och hälsa till Anki.
Ha det jättekul
Stor kram
AnnaMaria

Barn och Pyssel sa...

Hej

Vilka snygga bilder.
Inge fel på dem.
Ja man kan nästan tro att du bor större än du gör.
Ha en underbar dag
Kram

No.47 Mia sa...

Så härligt rum från din Herrgård vännen.. Ljust Lantligt Vackert...

I eftermiddag blir det mera sol och bad här.. Ljuvliga tid..

Ha en helskön helg Vännen!

Kram Mia

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Förstår att det är ditt favoritrum! Jätteljust och fint är det... och sen alla Hannis-detaljer på det...
Kan det bli bättre?
Kram
Marie

VIILHVILE sa...

Hei, hei gode Hannis :)

Hadde tenkt, og forsøke faktisk, å skrive noe om ditt vakre, vakre hverdagsrom i natt - men jeg var altfor trøtt, og det hele ble meningsløst :)

Ditt øye for detaljer, strukturer og harmoni imponerer meg... hele rommet har et svalende, drømmeaktig uttrykk. Og, ettersom jeg óg gjerne kunne bodd i en nedlagt fabrikk, elsker jeg kontrastene i tre og metall. Ja, et rom etter mitt hjerte.

Si ikke at du ikke bor i en herregård, det ser jo alle at du gjør :)

Ønsker deg en deilig, deilig helg med trivelig sellskap.

Kram og klem

Mira sa...

Hej, vad fint ditt vardagsrum är!!! Skrattade lite då jag såg överdragen till fåtöljerna, vår Wilma skulle nämligen dra bort dom flera gånger om dagen om vi hade sånt just nu  men hos dig låg de fint på plats! Vad fina lådor o burkar du har oxå, perfekt att ha som förvaring! Ha en skön helg, kram/Mira

Sanna sa...

Vilket underbart vardagsrum!!En massa vackra detaljer! Vilket fint hem du har!
Kram Sanna

livetpåfyran sa...

Jättefint Hannís!!

Förstår att du trivs där...

Låter mysigt med en tjejhelg ha det så fnittrigt och härligt.

Kram Pia

Fröken Fräken sa...

Många bilder, det är bara något att gilla! Vilsamt vackert vardagsrum, men jag förstår att du också har ditt rum som fixarställe. Här i mitt vardagsrum står soffbordet upp å ner just nu och blir ommålat. Inte så vackert, men roligt! ;-D
Äääääntligen får du smester! Hoppas att hjulandet gick bra!

Hanna sa...

Så fint vardagsrum.
kram
Hanna

jakt,skor,barn,inredning sa...

Helt i min smak underbart !!! Nilla

Lantliv i Norregård sa...

Hej!!
Här är en till som har tjocktv....
Så fint och rofyllt du har det!!

Njut sommaren och bada mycket;o)

Kram Malin

Viola sa...

Härliga bilder från ditt stora rum, nu önskar jag en super helg med tjejerna och pussa sälen från mig, ha det gott, KRAM

charmanta sa...

Inspirerande bilder att njuta av! Kikar in för att önska dig en trevlig sommar, bloggar inte så mycket nu som du kanske märkt, men det blir väl mer längre fram. Kram och ha det bra! Marie

Anne-Lise, blogg.mingard.se sa...

Vad fint du har det!!!

Fräulein Klein sa...

Your home is just beautiful!
Have a nice summer weekend,
Yvonne

Levindas Värld sa...

Va roligt att få se helhetsbilderna :)

Vackert, luftigt och rofyllt! Förstår lätt som en plätt att det är ditt favvorum!

Mitt vardagsrum är också det största rummet i vår lägenhet och mitt och sambons favvorum det med :)
Där är vi i stort sett alltid när i är hemma.

Hoppas du njuter för fullt av sommar och sol :)

kramkram!

Cilla sa...

Halloj rara vän!!
Dåliga bilder?? Åååå nej
& vilket helmysigt vardagsrum!!!
KANON FINT!!!

Ha det bäst & hoppas du fick en underbar helg!!

Var rädd om dig!!
Kramen Cilla

Änglarnas hus sa...

Ååå Hannis! Vilket härligt rum! helt i min smak!..där skulle jag kunna sitta länge och njuta av allt det fina!..
Så mysigt det låter med tjejkväll o loppisar!
Ha en fin sommarvecka!!

Kramis Sanne!!

tre nyanser av vitt sa...

Förstår att du trivs i ditt superfina rum. Ljust och härligt med mycket bra smarta förvaringsställen. Jag har oxå tjocktv känns som man är ganska ensam om det men här var det några som hade kvar den oxå...

tre nyanser av vitt sa...

hi hi var för snabb på knappen...
Ha de så skönt
Kram Marie

VIILHVILE sa...

Ville bare ønske deg en riktig god reise - husk å nyte hvert eneste øyeblikk!

God kram!

Anki sa...

Puss på dig med...från sälen!
Här sitter jag och är smått yr med värsta febern i värmen, puh...för att inte tala om vad uttråkad jag är, har sovit så mycket så det känns som jag sovit i flera veckor!
Det känns skit, både att jag är sjuk och att du inte kan komma, vi som skulle ha det så mysigt...det är såå jäv-a typiskt!
Så nu sitter jag här med täcket omkring mig och försöker kolla runt lite, så länge det nu går! Jag trodde jag fått fix på det här men den här jäkla datorn krånglar fortf och vissa bloggar kommer jag inte in på alls...det kör ihop sig direkt och jag måste stänga av, hmm...konstigt det här?!

Men du,jäklar vad fint du har det...mm det förstod jag ju och det är väl inga kassa bilder!
Ditt rum är som en dröm och när jag blir frisk får du allt komma hit på en fixarhelg, hihi!

Puss & kram från sälen, monstret och mig!

Ljuva Drömmar sa...

Jag förstår att detta är ditt favoritrum för det är jättefint! Det ser mysigt hemtrevligt ut och jag skulle gärna ha det så hemma hos mig.
Det är extra roligt att se att man inte behöver bo i ett gammalt hus för att få den här stilen.

Kul att du vill vara med i min utlottning, jag önskar dig lycka till!


Hoppas du får en underbar vecka trots att det inte blev nån resa.
Kramar Maria!

Anonym sa...

Förstår att du trivs i vardagsrummet! Vilket ljusflöde..och så superfint.

Jag har också en tjock-tv. Så länge den funkar finns det ingen anledning att byta.

Ha en skön semester
Kram Lily

Mamma C sa...

Vilket vackert rum, men man blev inte förvånad. Har nästan förståt att du har det så här mysigt och fint hemma. Av alla detaljbilder du har visat.
Ha det bra i sommarvärmen.
Kramis Mamma C

Sjabbig men chic sa...

Jättemysigt Hannis! Och tjock-TV det har vi också på nedervåningen så det är den alla ser. Kan ju inte kasta ut något som funkar bra... Så därför kan jag ju varken kasta ut tjock TV eller Uffe...

Kramis Lisa