Semester...

Ingen inredning i dag.
För jag har inte gjort ett endaste dugg inne!
Förutom att ligga och flämta efter luft.
Vilken sommar hörrni. Det är ju fantastiskt att vakna dag efter dag till solen.
Ganska många bilder nu från Norrland.
Här tvättar man sig ute(horn används för att hänga slangen på)

Utedass

En liten plats att sitta på och se ut över sjön.

Och blommor! Frun i huset har gröna fingrar.
Det blommar och växer överallt!





Det här blev min favorit.
Gillar ju gamla burkar=))



Mäta vatten behövs ju i bland
(kanske inte just den här sommaren än så länge)

Att avsluta kvällen med egenrökt fisk,
ute på altanen med en kall öl kändes som
någonting jag skulle kunna göra oftare.

Och se ner solen går ner...

Här uppe är det knappt täckning på telefonen, tvättar sig gör man ute,
och går på utedass som sagt.
Det är livskvalitet med andra ord!
Oerhört sköna dagar hade jag och startade mornarna med ett dopp.
Det var lite trist att sätta sig på bussen hem till stan igen.

När jag öppnade bloggkoll så såg jag att det var över 200 uppdateringar,
så om det börjar regna nu så har jag något att göra=))
Nu ska jag packa badkläderna igen!

Hoppas att ni alla har det bra!
Kram Tant Hannis (flinar stort)

26 kommentarer:

Lauras gård sa...

VAd härligt och rofyllt det ser ut! Det är precis så man ska tillbringa sin sommar, långt från stress och stan. NJUT! Kram Stina

Mira sa...

En riktigt avkopplande semester ser det ut som, vad lyxigt gott med egenrökt fisk! Ha en riktigt skön helg! Kram/Mira

petra sa...

Hej! På måndag åker vi också upp till Norrland (fr Göteborg). Närmare bestämt Pauträsk, en bit från Storuman. Precis som hos dig är det utedass som gäller. Det blir en vecka med spartanskt leverne. Ingen el finns heller utan spis och kyl drivs med gasol.
Det är min mans far som byggt stugan och som min man fått överta. Vi ser fram emot en härlig vecka med mycket abborre-fiske. Hoppas vår fyraårige son ska uppskatta naturlivet där uppe också.
Ha en skön sommar!
Kram Petra

Rosor och Spetsar sa...

så härligt du haft det, riktigt lantliv o så mysigt det ser ut där uppe.
kram
Annelie

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej tjejen,
låter som en härlig semster! Vi har nu förflyttat oss ned till Halland. Idag firar vi 7-årsdagen med jordgubbstårta.

Häromdagen så träffade jag Sandra, så nu har jag en grislampa i bagaget!

På måndag ger vi oss hemåt,
Ha det gott Kram Monica

S o F sa...

Ja vilken sommar...

Fast idag har vi (äntligen) åska med tillhörande kraftigt regn här hos oss.
Verkligen välbehövligt för naturen.

Ha det fortsatt skönt Hannis/Trevlig helg!

LenaS sa...

Åh en sånt där underbart rofullt ställe som alla borde ha möjlighet att åka till, har ju förmånen att kunna fara ut till mina föräldrars stuga när vi vill.....
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

Nygammalt sa...

Hej "tant" Hannis! Näää, du som är så ung och fräsch! Dessa barn...

Ser att du är uppe nästan i mina "hoods", iaf Höga Kusten. Dit beger jag mig på måndag, ska bli skönt! Vart är du?

Hoppas att du passar på att vila upp dig och njuta av lugnet där uppe.

Sååå fint du har det i tv-rummet, du har verkligen öga för detaljer. Plus att du kan trixa en massa :)

Må bäst, vännen!

Kram.

VIILHVILE sa...

Hei Tant Hannis (*fnis*). Så godt å se deg igjen! Skulle gjerne bodd så där, hele året, javisst er (ikke bare Norge), men Sverige veldig, veldig vakkert! Håper bare at du klarer å koble heeeelt av, nå!

Klem & kram

Ellas Hus sa...

Låter som att du haft en underbar semester! Och vilken solnedgång.
Fortsätt göra ingenting inne tycker jag! Visst är det härligt att vakna till sol varje dag och bara vara!
Ha det riktigt gott!
Kram
Ellinor
(och det där med tant är ju inte möjligt för vad är då jag!?!)

At Lily´s ♫♫♫♫♫ sa...

Hej tant Hannis!

Jag tycker din sommarvistelse låter helt underbar. Härliga bilder! När du nämner utedass, tvätta sig ute., då far mina tankar till Ammarnäs och Geunja. Jag tror att jag föredrar utedass på vintern när det är typ -20 grader framför nu. Jag har en enorm spindelfobi..

Kramar Lily

Fröken Grön sa...

Härliga bilder, och härligt att du har det härligt på semestern!

Sitter själv här och "päftar" i värmen i nordöstra Skåne, - vi har nästan haft det olidligt varmt. Idag kom så äntligen en befriande åskskur, men när jag gick barfota på gräset ett par minuter efter att den var slut så var gräset redan torrt. Suck...

Må så gott!
/Anna-Karin

No.47 Mia sa...

Ååhh vad härligt!
Underbara bilder!!

Här har vi med utedusch.. En viss känsla måste jag säga..

Ha det gott min vän!

Kram

Anci sa...

Hej !
Inte tant inte ! Det tror jag inte på :)

Härligt ställe att vara på sommartid. Jag undrar var ?? Mina barndomssomrar var till en del i Norrland.

Kram
Anci

Cathrin sa...

Vilken härlig sommar det låter som du njuter av. Och sista bilden tar andan ur mig. Visst är det skönt med en riktig sommar. Helt otroligt bara. Men nu börjar jag så smått tro på det. NJUT!

Kram!

Stina sa...

Hej Hannis!

Vad det ser härligt ut...önskar att jag hade ett sånt ställe. Får väl skriva in det på min önskelista :)
Jag och en väninna ska tillbringa ett par dagar på ön Storjungfrun utanför Söderhamn i veckan som kommer....lite batteriladdning med vin och skratt. Hoppas på sol då så jag får testa havstemperaturen :)

Ha det bäst.
Kram Stina

Mamma C sa...

Låter som en toppensemester med andra ord. Bara njuta och vara ett med naturen. Kan det bli så mycket bättre.
Kram mamma C

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hejsan.
Förstår att det var lite vemodigt och åka hem, där hade du fina dagar. Håller med om att det är ett skönt sommarliv och ha det så. Underbar himmel du fångat, vilka färger.
Ha en forsatt bra juli
Stor kram
AnnaMaria

Ljuva Drömmar sa...

Det ser ut som du har mysigt på din semester. Jag önskar att jag hade ett sånt ställe att åka till, dock helst inte utedass...:)

Hoppas du njuter riktigt ordentligt så du har nya krafter efter semestern.

Kramar Maria!

Hanna sa...

Fina Norrlandsbilder ha en fortsatt bra sommar.
Kram
Hanna

Ensamma mamman sa...

Oj så mycket vackra sommar bilder. Du verkar ha en underbar sommar. Kram

Eikkala sa...

Det låter som superhärligt. Njut av semestern kram sari

~mormorshem~ sa...

God morgon :-)

Tycker att jag riktigt känner den klara norrlandsluften som finns där längre upp ~~~ härligt!

Hihi...så, nu är det tantvarning på dej *fnissar gott* Välkommen i klubben då ;*) Nej, skojar bara, du är ju ung än ju :-)))

KRAM från Eva

Fröken Fräken sa...

Ja, den här tiden skulle man verkligen ha en stuga att gå omkring och påta i, dra sig i en solstol, klappa på lite pållar och bara ha det skööönt!
Ser underbart härligt ut! Även om du missade många loppisar på vägen dit och hem...

Viola sa...

Låter som du lever ett väldans behagligt liv där uppe..:D ha en fortsatt skön vistelse, skön kontrast mot vardagens bekvämligheter,

kramen

Vita små hjärtan sa...

Ett litet paradis kanske??????
Ser så jättehärligt ut! Sommar!!!!
Ha de fortsatt gott!
Kram Agnetha