Loppis

Tjejhelgen var underbar!
Det är inte alltför ofta som man kan sitta med en vindrink och få fotmassage...
Men det fick jag! Och jag fick dessutom sitta i total tystnad med en bok.
Det satte starten på semestern.
Och vi avverkade en del loppisar också.
Den här brickan med alla etiketter.
Den ska göras om lite,lite för att passa in

Små skålar...För det måste man ju bara ha.

Hink och knoppbräda på en gårdsloppis i skogen där
hon mer eller mindre skänkte bort saker.

En till termos,plåtlåda(från ett skolkök) och en liten plåtkopp

Och en hög biblar.
Dom som hade ägt dom hade en gång i tiden jobbat
som dräng och piga på gården.

Det blir något speciellt när man får höra historian om de människor
som en gång tummat på sakerna man släpar hem.

Skulle ju ha åkt till Anki den här veckan men den stackaren ligger
sjuk i feber i denna värme. Krya på dig stumpis!
Så i stället låter jag bli alla måsten och äter glass i sängen i hop med en bok.
Och njuter av solen!
På Lördag sticker jag och syrran till Höga kusten för några dagars släktbesök.
Men fram till dess så fortsätter jag att skrota runt och gör bara det jag har lust med=))

Och tack för alla fina kommentarer om mitt vardagsrum!
Kram Hannis

33 kommentarer:

Cathrin sa...

Lät som en härlig helg! Och välförtjänt. Vore allas rätt att få sitta och sippa vin till fotmassage tycker jag.

Ta hand om dig!
Kram
Cathrin

Helena sa...

Wow vilka loppisfynd! Ha en härlig semester! Kram Helena

LenaS sa...

Åh vilka underbara fynd du gjort och visst är det kul när man får lite historia bakom det man köper.
Ha en riktigt härlig dag!
Kramis/LenaS

S o F sa...

Vilken start på semestern Hannis!

Jag tycker att det ska lagstadgas att så ska alla få börja sin semester. ;)

Vilken urcharmig termos och andra fina fynd. Kul.

Ett bra sätt att tackla saker som är bestämda men inte blir av, är att precis som du beskriver, tänka att: Oj nu fick jag x antal timmar över = ledig tid.
I stället för att bli irriterad över att saker inte blev som man hade tänkt sig.

Sen är klart att man kan bli besviken om nåt man lääängtat länge efter inte blir av - det får man förstå...

Här hos oss har vi ännu en solig sommardag och jag hoppas att du har det väder som du vill ha, hos dig.

Varma hälsningar!

Gammelbålsta sa...

Hej!
Låter som en toppen helg. Fina fynd. Ha en härlig semester Kram Aydan

jakt,skor,barn,inredning sa...

Vilka fynd, brickan var helt underbar. Ha det riktigt skönt på semestern ! Nilla

Grön Iris sa...

Hmmm va härligt du har det vännen!!! Njut, inga måsten bara glass i och för sig...

Det bästa jag vet med gamla saker är just historien bakom och biblarna hittade hem tillslut och inte på tippen.

Svalkande kramar från en jobbande Linda

Cilla sa...

Här snckar vi fynd ;0)
Vilken tjejhelg, lät alldeles underbar..
Njut & bara ha det bäst vännen!!
Kramen Cilla

VIILHVILE sa...

Hei goda Hannis!

Tenkte faktisk på deg iløpet av helgen "håper hun nyter fridagene", og det kan jeg nå konstantere at du har gjort! For meg blir det som at "ja, sånn var det å være ung, ja" :)

Nok en ting som er så bra med Sverige, loppis hele året! Fine, fine saker du har funnet - veldig spent på hvordan det brettet blir. Det som gjør meg mest knesvak, er nok biblene - tenk at du får ta vare på de! Får frysninger :)

Ønnsker deg deilige, deilige dager - det fortjener du. (Med min interiørblogg går det ikke så bra, huset er i oppussingskaos og jeg merker at jeg kanskje trenger å skrive av meg saker og ting.)

Kram og klem

Pysselpalatset sa...

Låter som om det vore en favoritsysselsättning många borde ängna sin tid åt... Skrota runt och göra ingenting.... Ha det så trevligt på kustfärden.. kram Jeanette

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Snart är det dags för mig också att skrota runt... det ska bli såå skönt.
Vilka härliga saker du har hittat... igen!
Ha de så bra på din lilla resa!
Kram
Marie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fotmassage är himla skönt, och så vin till det, inte illa! Och loppisar, det var en bra träff du var på, ni gjorde roliga saker. Läste inne hos Anki att hon blivit sjuk, usch så lessamt, man gläds ju så åt och träffas.
Nu har jag börjat semestern också, ska fira med jordgubbsfrossa ikväll.
Kramar
AnnaMaria

Annica sa...

Men du tänk att folk bara kastar saker efter en vilken lycka med en sådan fyndarhelg.Jag blir sååå avundsjuk=)Och fotmassage med drink,ja tackar..Snart är det min tur då ska det njutas och endast göra det jag känner för,nice.Ha en skön kväll/Annica

Nyanser av vitt sa...

Hallå där,
Vilken tjejhelg du har haft och vilka fina fynd. Knoppbrädan är ju underbar.
Ha det toppen vännen
Kram

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
visst är det härligt med semester... jag njuter för fullt! Och att prica in en och annan loppis är ju pricken över i:et... och tjejkvällar/helger... är alltid något extra.

Ha en underbar sommar!
Kram Monica

Ellas Hus sa...

Det låter verkligen som att du har den perfekta semestern! Och vilken bra början den fick! Kan också tänka mig en fotmassage med en drink i handen...
Fantastiska loppisfynd! Man blir ju bara så lycklig!
Fortsätt njuta och ha det gott i helgen!
Kram
Ellinor

At Lily´s ♫♫♫♫♫ sa...

Låter som en bra start. Härligt att gå och skrota. Det ska jag också göra om några veckor *ler*

Underbara loppisfynd! Vilken fin bricka..

Ha en fortsatt skön semester
Kramar
Lily

Lantliv i Norregård sa...

Hej!
Men vilka fina saker du har loppat....avis;o) Låter som du har världens bästa semester!!

Kram Malin

Mia sa...

Låter härligt med fotmassage och vindrink. Fötterna kan behöva lite extra omvårdnad under sommaren.
Så mycket fint du hittat på loppisarna skall bli spännande att se vad som kommer att hända med brickan.

Du får ha en fortsatt trevlig semester
Kram Mia

Du är inte ensam om att ha tjock tv det har vi med så länge den fungerar får den stanna kvar.

No.47 Mia sa...

Gott att få rå om sig själv..
Sköna fynd du hittat me är lite avis på knoppbrädan särskillt..

Är så vackert vid höga kusten.. Har det riktigt gött!!

Sommarkram Mia

Anette sa...

Deeet lät som en härlig helg det! Vad härligt att du kan njuta av semestern...med loppisar, glass och böcker=) Det är livet det!
Har du släkt i höga kusten? Det är väldigt fint där med sandöbron och allt..min f.d svåger var från de trakterna(Kramfors)
Hoppas ni får det fint o ha en skön semester.Kraaaam/Nettan

Ljuva Drömmar sa...

Det låter inte fel med vin och massage. Dessutom massa fina loppisfynd att titta på.

Jag hjälper dig gärna med din balkong om du har någon ;)

Hoppas du får en skön helg med många roliga stunder.
Kramar Maria!

Millas hem sa...

Hej Hannis!

Återigen har du gjort kanonfynd!

Vin och fotbad låter helt också helt ok! =))

Gjorde fotbad för ett tag sedan med Aloe Vera produkter, och det var visst skönt, fast jag hade vatten i en plastmugg jämte mig!=(

Ha en fin dag!

Kram Camilla

Lisa.L sa...

vilka toppen fynd du har gjort :D kram

Fräulein Klein sa...

Hallo Hannis!
Wonderful things!
Do find it on the fleamarket?
Have a nice day,
Yvonne

Hanna sa...

ha en fortsatt bra sommar.
kram
Hanna

Inspiration i vitt sa...

hej Hannis, ååå vilken öppning på en ledighet, härligt njut nu av bara den.
Vilka fina fynd du har gjort, loppis är den bästa inredningsaffären.
Kram på dig/Ingela.

Romantiska Hem sa...

Åh så charmig blogg du har! Kram Petra

Mamma C sa...

Vilken härlig helg du har haft. Fortsätt att njuta av din semester och ha det riktigt bra
Kram Mamma C

~mormorshem~ sa...

Fotmassage ~ härligt!
Fötter är sååå viktiga, tycker jag...om man mår gott om fötterna, så blir allting liksom lättare.

Hoppas att du och syrran får det fint vid Höga Kusten ~~~

KRAM från Eva

Vitt hus med svarta knutar sa...

Wow vilka fina loppisfynd du har gjort!!! Härligt med en avkopplande tjejhelg, med vin, fotbad och mys=)

Är det sant att du bor i en tvåa?!! När jag sett bilderna från ditt hem trodde jag det var ett palats, minst;-) Ditt vardagsrum är jättefint, du har verkligen lyckats skapa rymd. Ditt val av saker, färger och möbler gör att det ser så luftigt ut. Jag har förmågan att ha för mycket saker framme samtidigt, svårt att välja ut vad jag ska ta bort.

Önskar dig härliga avkopplande dagar och en fin resa till höga kusten!
Kram,
Regina

Inka sa...

Kära Hannis!

Vilket underbart vardagsrum du har. Ljuvligt är vad det är.
Underbart att du tar vara på din semester. Den går så fort ändå så man ska verkligen passa på att ta tillvara varenda sekund. Och ett skönt fotbad, går inte av för hackor minsann.

men herregud vilka fynd du gjort. Älskar biblarna. Snälla, kan du ge mig vägbeskrivning till den där billiga loppisen, då jag och min bästis ska på loppisturné. Jag kommer från Nyköpingshållet.
Lääängtar! Det är ju såna loppisar man vill åt. Tycker att en del är så dyra. Jag är inte snål men loppisar ska ju ha bra priser. Det är ju det som är poängen, eller hur.

Ha en fortsatt trevlig semester vid höga kusten.


Kramelikram


Inka

Conny's Cottage sa...

hello Hannis,

your blog is very lovly.
And i like bilbels to.
Maby we kan to swop a Bibel????
I give you in Nederlands and jou in your language.....

greatings send jou Conny