En säck...

Tänk att man kan bli så löjligt förtjust i en säck...
Så jag tryckte ner två kuddar i den så den får tjänstgöra som örngott.
Hade tänkt pyssla med sovrummet men solstolen lockar mer just nu.
Det kommer ju en höst också.
Det jag älskar mest med den här tiden är ljuset.
Och har man dessutom vitt så blir det rena rama ljusterapin=))

I går fick jag det sötaste förslaget av ett av mina grannbarn.
Hon hörde att jag och hennes mamma pratade om att det skulle vara
skönt att ha nära till en badplats just nu.
Då tittar den lilla på mig och säger: Men tanten, du kan få låna min pool!
Givmild tös, även om jag väljer att blunda inför det faktum att hon kallade mig tant...

Nu sticker jag till Höga kusten för att hälsa på en del av släkten.
Och hoppas på att kunna kasta mig i vattnet!

Kramen Hannis

32 kommentarer:

S o F sa...

Fniss.

Ha det riktigt gott (tant;) Hannis!

(förlåt, kunden inte låta bli...)

Tigris Predikantan sa...

Nybliven 23-årig mor blev jag kallad tant av en några år äldre tjej med ett 1-2-årigt barn!
:)

Smultronbo sa...

*skrattar*

När var 15-16 år jobbade jag extra i kassan på ICA. En mamma kom med sin dotter och ska betala sina varor varpå mamman säger:

-Ge nu tanten pengarna

Jag var 15-16 år! :-)

Jättefin säck!

Kram C

VIILHVILE sa...

"Örngott"; dèt ordet har jeg alltid likt (norsk=putevar). Elsker det svenske språket; det er i mine ører så litterært på et vis... men altså "örngott", jeg funderte lenge på hva det kunne bety første gang jeg hørte det :) (er det "godt for ørene" ?:) Forstår deg virkelig om du sover litt extra godt på ditt nye!

Det er mange fordeler ved å ikke ha for mye penger å kaste rundt seg (selv om man kan savne det til tider :) - også for barn. Hemmeligheten er å ikke snakke om at man har for lite, barn reflekterer nok ikke så mye over det så lenge de er lykkelige. Selv har jeg kjøpt omtrent alt barnetøy på Ebay; ingen kan se at det er brukt en kort stund og "pakke fra England" kommer det nesten hver uke. Kjole, eller klänning, fra Ralp Lauren t.ex. for ett pund eller to. Herlig!

På et punk blir vi alle "tanter" - og det må vi vel være glade for! Jeg er glad for hver gang jeg fyller år, det betyr jo bare at vi fremdeles lever!

Kram til deg
(nå fikk du en hel uppsats selv :)

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jag blev kallad tant när jag var tolv år... Ett barn på cykel höll på att köra på mig, och mamman ropade till... Kör inte på tanten!
Man får ju hoppas att det bara var i farten hon sa så... :))
Årets första dopp tog jag i helgen som var... och det var riktigt skönt, så pass att man kunde simma en tur.
Kram på dig!
MArie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var en rar tjej, och i den åldern är nog 25-åringar tanter...
Tjusig mjölsäck, det var fint med lite ljusare text, svårt och hitta så vita. Blev jättefint på sängen.
Ha en fin resa till släkten.
Solig kram
AnnaMaria

Fröken Grön sa...

Härligt att höra att du har det gott på semestern! Finfina loppisfynd, och säcken gör sig jättebra som kudde.

Själv har jag ägnat tre dagar i rad åt flytt. Nu är lägenheten tom (sånär som på några dammråttor och datorn jag sitter vid nu) och allt är på plats på Solhäll. Vi lyckades tajma flytten med 30 graders värme nere i Skåne, hmmm...

Ha det fortsatt fint på semestern!
/Anna-Karin

jakt,skor,barn,inredning sa...

Ja det är inte roligt när man får höra att man är tant. Händer tyvärr flera gånger i veckan på mitt jobb. Lite jobbigt när man börjar få åldersnoja ;-) Nilla

Drömmen om ett torp sa...

Goa Hannis :)

Underbar säck!Kram

Vit som snö sa...

Ovanligt söta tant Hannis, stort grattis till semester!!!
Åhh vad skönt! Jag ska köra på nu 7 dagar på raken...sen är det min tur också:)
Joo, dom små liven kan verkligen säga de gulligaste saker, det var ju otroligt omtänksamt! O säkert hade det varit skönt att "hoppa i".
Snygg säck! Den skulle jag också kunna förälska mej i:)
Ha det bäst nu vännen! Kram Cilla

Fröken Fräken sa...

När jag jobbade i affär, och det här var för tio år sedan, kallade alla kunder som hade barn med sig mig för "tant". Precis vad man vill höra när man är 23..! Jag vill fortfarande inte höra det... ;-D

Och höst ska det inte alls bli i år, det har jag bestämt. Och någon gång måste jag ju få som jag vill...

Stilig säck! Precis din stil! Jag är så himlarns sysugen nu, så här kan det nog bli ett par kuddar i helgen :-)

pysseltanten sa...

Halloj vännen..=)))
Nu har jag läst in mej hos dej...=)))
Blir inte så mycket datortid såhär i semestertider...
Hihi..det där med TANT...mm...när blir man det egentligen?...
Ha en härlig semester, goa du..
Kraaaamizar Git
P.s...sååå jäla snyggt vardagsrum du har förresten..=))))

Ljuva Drömmar sa...

Hihihihi....snällt att tant fick låna poolen....

Underbar kudde, förstår att du gillar den! Nu blir jag sugen att trycka lite egna kuddar.

Hoppas att du får en underbart härlig semester! Kramar Maria

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej tjejen,
Vilken läcker säck du har hittat. Jag går omkring och drömmer om att ramla på någon läcker gammal säck...men som sagt, lär nog förbli en dröm!

Jag önskar dig en ljuvlig semester med massor av bad och sol! Vi är på gång ner mot västkusten, men vi har ännu inte kommit iväg.

Ha det gott, Kram Monica

♥ Pia... sa...

Hihi...kul...jo tant har man nog fått höra ..för längesedan..NU mera så är man tant:)..och vill absolut inte kallas tant..eller varför inte..ett riktigt sött ord egentligen om man tänker efter.. Skrattade gott när jag läste viilhviles kommentar..om örngott..lustigt när man börjar smaka på orden så där...och hon skrev att hon gillade de svenska orden och jag gillar de norska orden..låter så härligt många ord:).. hoppas du får bada mycket nudå och en skön semester...och ja kudden var superfin.. kram på sej lilla tanten..Pia

Barn och Pyssel sa...

Hej
Hi Hi.
Snygg bild, men det stackars barnet behöver nog "glasögon"
Ha en underbar sommar.
Kram

Stina sa...

Hej.

Mitt i vintern i början på 90-talet så var jag och min syster och dansade på hotellet här i stan. Efter en helkväll med dans och dricka så hade vi helt plötsligt dubbelt så lång hem...av någon konstig anledning :)
När vi nästan är hemma så ser vi att ett gäng ungdomar har fest i föreningens lokal. Då händer det som inte får hända...syrran gör en vurpa så handväskan flyger i väg och landar framför fötterna på en av ungarna...allt innehåll far ut. Då säger en av dessa rara ungar, "Kolla tanten ramlade" och börjar att plocka upp innehållet från väskan och hjälpa henne upp. Där stod jag och skrattade så jag tjöt..elaka storasystern :)

Du fyndar fina saker som vanligt ser jag både i detta och föregående inlägg :)
Ha det bäst och ha en skön semester...här jobbas det för fullt ända in i augusti.

Oj vilken lång kommentar det blev :)
Kram Stina

LenaS sa...

Hihi fast jag tycker "tant" är lite gulligt ;o) Säcken var också himla läcker!
Ha en underbar dag vännen!
Kramis/LenaS

FRK.NATTUGGLA sa...

Hej.Va kul med en "lägenhetsblogg".Bor oxå i lägenhet 2 rum o kök,uteplats o liten trädgård.Hittade massa fina saker här och inspiration =)
Kommer tillbax och håller kik på vad du pysslar med.Härligt.
Ha en go sommar.
Kram Kicki.

FRK.NATTUGGLA sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
FRK.NATTUGGLA sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Hanna sa...

jag var också ung när jag första gången var tant 21 år.
Ha en fortsatt bra lördag.
Kram
Hanna

No.47 Mia sa...

Hej tant!
Hur mår tant idag? Har hon fått bada vid höga kusten? fniss....
Jag har lagt ner pysslet och ställer nu till med loppis istället.. Nu ska allt jag samlat på mig i lantlig stil bort..

Ha det så gott!!

Viola sa...

Ha det så himla skönt vid höga kusten där det är så otroligt vackert, kramen

Anette sa...

Hihihi! Barn är väl rara...och säger vad de tänker=) Men inte är du tant...det blir man väl inte förrän vid 70;)
Ha en skön semester vid höga kusten nu.
Kraaaaam/Nettan

Mamma C sa...

Ha det så jätte gött.
Kram mamma C

Ellas Hus sa...

Hopps din semester är härlig och att du har fått baka jättemycket! Jag toknjuter av den här värmen!
Och säcken var verkligen fin!
Ha det gott!
Kram
Ellinor

Vita små hjärtan sa...

Men så snällt att låna ut till "tanten".....

Härlig säck!

Ha de så gott i värmen!
Kram Agnetha

Mycket annat & lite betong sa...

Ja, passa på och njut ute nu. Som du säger...det kommer ju en höst.

Hoppas du får en härlig resa till höga kusten!

Agneta

Monkan sa...

Hej tant ;-) Ja vad snäll hon var lilla grannflickan!

Tjock-tv och dammig, precis som hos mig ju :-) Klart jag skulle vilja ha en utan damm, hmm en platt, men jag kan ju inte bara gå och köpa en ny, då måste jag ha nån att ge bort den gamla till först, kan inte bara skrota nåt som funkar.

Du har ju så fint, nej det kan inte bli för många bilder.

Hoppas ni får en skön liten semestertripp och massor med bad. Kanske ett besök i Stockholm ingår i semesterplanerna också?

Vitt hus med svarta knutar sa...

Nå har tant badat i poolen ännu???=) Du får väl ta den stora poolen utanför Höga kusten. Det ska vara riktigt gott i vattnet, men det är synd att det har börjat blomma i vattnet.

Ha en riktigt skön semester!
Kram,
Regina

Inspiration i vitt sa...

att vara tant är fint hihi. Hoppas du har det underbart Hannis. Din säck var så fin. Kram på dig/Ingela.