Burk

Jag har bra arbetskamrater!
Så bra att dom trots att jag har semester tipsar mig om loppisar.
Det gillar jag!
Den här burken är ett av loppisfynden.

När jag såg den så hoppade jag till och liksom slängde mig fram över den.
Varför jag nu trodde att mitt sällskap skulle vara intresserade av den...

Tänkte att den säker skulle vara dyr men för 30:- blev den min

Hittade en till knoppbräda också.
Och då blev jag så ivrig att jag hällde ut kaffet jag hade i handen över hela den vita tröjan...
När jag betalade såg damen något fundersam ut.

Har 1 ½ vecka kvar av semestern.
Och börjar känna mig laddad igen.
Med den här sommaren, vädret och avkopplingen känns det inte så tufft att gå tillbaka till jobbet.
Men som sagt, jag är inte färdig riktigt än=))

Kram till er som kikar in!

38 kommentarer:

Lantliv i Norregård sa...

Hej!!
Jag som är teoman;o) Älskar burken...tänk att man kan bli så till sig över en gammal plåtburk! Hade oxå kastat mig över den....

Njut semestern nu!
Kram Malin

Mira sa...

Dricker hellre en latte men vilken fin burk! Vilket fyndpris oxå, ha en skön dag. Kram/Mira

Ljuva Drömmar sa...

Hihi, jag kan se dig slänga dig över den fina burken. Så går det till i loppisvärlden, man måste snabbt ta vad man vill ha...
Jag förstår inte var alla hittar knoppbrädor, har inte sett en enda.

Mitt skåp har jag gjort själv (med pappas hjälp) och det var inte svårt efter vi gjort mina 10 stolar...

Jag gör nog som du tyckte och börjar med en möbel i taget. Sen kanske allt blir vitt när jag är klar ;)

Kramar Maria!

charmanta sa...

Gammal charm passar in överallt. Det mjukar upp inredningen som vi har nu. Ha det gott, min semester börjar ta slut nu, allvaret börjar på måndag. Kram Marie

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!!

Vilka arbetskamrater!! Låter kanon med tips! Annars brukar bra ställen ibland vara som kantarellställen..man håller lixom lite tyst om dem..hihi..

Burken var jättefin och jag fnissar lite här åt din reaktion..jag är likadan..springer över golvet mot fyndet och rycker ner det ifrån hylla...trots att likalen kan vara helt tom!!!

Skönt att dina batterier är fullladdade nu..precis vad semestern går ut på!!

ha det gott nu de sista dagarna..och jag håller tummarna för nya fynd!!

Kraaaaam Sanne!!

~mormorshem~ sa...

DEN burken förstår jag att du blev ivrig när du såg :-)))

KRAM från Eva

S o F sa...

Fniss.

Vad är det ett gammalt talessätt säger: "Skönheten ligger i betraktarens ögon" - eller nåt sånt.

Men man vet ju inte om den/de bredvid tycker precis samma sak är vacker, så man måste ju skynda sig. ;)

Hälla ut kaffe över sig MÅSTE man inte göra...men sånt kan hända när man blir exalterad.

Ja vilken sommar...
(och vilken vinter)

Ha det fortsatt gott Hannis!

Hanna sa...

Jätte fin burk.
Ha en fortsatt bra sommar.
Kram
Hanna

Ewa`s Galleri sa...

Förstår att du kastade dig fram, jättefin burk, tänk att loppis kan få oss loppisfrälsta att göra de mest tokiga saker
Ha en skön vecka o helg

LenaS sa...

Hihi du är för härlig men underbara saker fann du i alla fall!
Ha en härlig dag!
Kramis/LenaS

Önskedrömmar i hvitt sa...

Halloj hannis!
När man hittar fina fynd så får man ibland stå ut med fläckar och konstiga blickar...;)
låter som om du har en riktigt skön semester, hoppas att resten blir lika mysig och avkopplande. Själv har jag drygt en vecka kvar och försöker klämma in så mycket som möjligt under denna tid. Altanen börjar ta form men det är kvar 2 målningsomgångar innan den är färdig. Fönstrerna har jag bestämt mig för att låta vara, slitet är charmigt!!!
Stor kram från Maria
(som är fortsatt urusel på att uppdatera...)

Hem och Lycka sa...

Underbar burk! Synd med kaffet och tröjan men hoppas det gick bort i tvätten.

kram Mia

Anna S sa...

Låter som en riktigt lyckad loppistur! Du har så fina saker.

Sådär ivrig och rädd att nån annan ska hinna före när man sett nåt fint blir jag med.

Ha en fortsatt bra semester. :)

Anna S

Hem och Harmoni Marie sa...

Vilket fint fynd... förstår att du blev ivrig!

Ha det gott, kram Marie

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilket härligt fynd och bra pris. Jag har kikat på burkar på loppisar och vad de har blivit dyra. Snacka om trendkänsligt;-)

Maken skrattade gott åt mig när vi var på loppis förra helgen. En annan besökare stod och vred och vände på en gammal trådrullehållare, när han till sist ställde ner den dök jag över bordet och grabbade tag i den, min!

Kram, kram,
Regina

Ps. vad härligt du hade det på din semestertripp!

Mamma C sa...

Här är det nedräkning innan semestern. Vilket klipp du gjorde.
Kram mamma C

Vita Falkens Lantliv sa...

Den burken var skit snygg! Jag förstår att du bara flög fram för att ta den*S* och vilket pris:))))
Ha en riktigt skön vecka nu på din semester!
Kram Susanne

Drömmen om ett torp sa...

Men Hannis då ;) Toka! ;)Underbara arb kamrater var ordet! Tänk om alla hade såna...burken var underbar!

Kram!

Loppisliv sa...

Så söt tea burk, helt rätt i sin färg och patina...och priset, ett riktigt fynd. Vilka bra arbetskamrater du har som tipsar dig. Njut nu av tiden som är kvar på din semester, själv har jag precis haft min första vecka, och oj vad fort den svischade förbi :-) nu hoppas jag resten går sakta sakta fram...hihihi Kram P

No.47 Mia sa...

Hallå där Hannis!
Så läcker burk du hittat! Love..
Jodu, jag hittade min knoppbräda jag med.. äntligen! Så nära som hos min farmor... Sedan sålde jag även en på min loppis som var nästan två meter lång och redan vit.. konstigt är det ibland.. Man letar och letar.. Sedan hittar man flera..

Hoppas du har det gott min vän!

Kram på dig!

Mia

Fröken Grön sa...

Finfina fynd, Hannis! Själv går jag mest omkring och är besviken på det förhållandevis dåliga loppisutbudet i Skåne i sommar. Förra sommaren kryllade det av loppisar, både fasta sådana längs vägarna och stora engångsloppisar på idrottsplatserna i samhällena runtomkring. Men i år, - nada... Kan det vara den omtalade ekonomiska krisen som gör att folk håller hårt i sina saker??

Njut nu av din sista 1,5 semestervecka!
/Anna-Karin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jo men vet du, man kan slänga kaffet över sig för mindre. Gamla knoppbrädor och burkar med den rätta färgen växer inte på träd. Fin burk, gillar att det var så dov färg på texten.
Ha en fortsatt bra semester
Stor kram
AnnaMaria

Sanna sa...

Vilken fin gammal burk!!Jag blir riktigt avis på dina fina fynd!Knoppbrädor finns det inte på "mina" loppisar hur jag än letar..
Ha en fortsatt bra semester!

Så undrar jag förrästen varifrån du har köpt ditt underbara tv-skåp?
Kram Sanna

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

hej tjejen,
vilken härlig burk! Låter underbart med en loppisturnée låter väldigt kul! Håller tummarna för många fina fynd.

Jag skall försöka sätta fart på alla mina projekt. Det senaste fyndet är så häftigt, men måste fixas om lite för att passa hemma hos oss. I morgon ska jag ta fram rotborsten innan gästerna kommer...
Ha det gott, vi hörs Kram monica

Anci sa...

Åh, fortsätt att ha det skönt och gå på många loppisar ! Jag vill gärna se alla dina fynd :)

Kram
Anci

Rosengårdens Inredning och Nicke´s Egna sa...

Vilken tur och vad skönt att fortfarande hitta fynd som är billiga.
Kram Malin

Madame Petite sa...

Älskar burkar... tror jag kan samla resten av livet utan att tröttna! Målet är att ha hela skafferiet fyllt med härliga burkar! Jag har hittills.... två :)

Kram från Jenny

Stina sa...

Hallå Hannis!

Jag har också fyndat härliga saker...men ingen burk :)
Jag har varit på ön Storjungfrun och fyndat drivved och en bamsestor rostig spik :) Bilder kommer när lusten faller på.

Ha det bäst!
Kram Stina

Fröken Fräken sa...

BÅDE knoppbräda och finfin burk! Jag har sagt det förr och jag säger det igen, loppisarna är bättre hos dig!
Klart att du var tvungen att köpa ett nytt bord. För den enda anedningen till att du inte har sytt så mycket är ju för att du saknat ett bord att sy vid. :-D

tre nyanser av vitt sa...

Underbar burk! Jag har inte blivit "vuxen" ännu som min farfar (96 år) säger för jag dricker inte kaffe bara te så hittade jag en sån burk skulle jag oxå bli överlycklig...vilken tur att du hade tidig semester så du kunde njuta av värmen...
Ha de gott//Marie

Vit som snö sa...

Vilken fin burk, o fint pris dessutom:)Sen knoppbrädan också. Du har fyndarnos;) Låter härligt att du känner dej utvilad o nöjd med semestern!
Ha det gott! Kram Cilla

Systrarna Hjertén sa...

Ha, ha! Tur du inte hade sällskap av mig då hade vi fått slåss om den burken!! ;D

Trevlig blogg!

Mvh
Frida

Monkan sa...

Kan man vakta ett bord… - nej, jag kommer nog aldrig att glömma din beskrivning :-) så kan man säkerligen också kasta sig över en teburk :-) Och jag förstår dig, den är ju helt underbar.

Loppe sa...

Hej 'Hannis'

Hvilken fantastisk Lipton-'burk'..

ME LIKE !!! ♪♫☼ ٩(-̮̮̃-̃)۶ ♪♫

Nu skal jeg se noget mere af din blog og alle dine loppis-fynd

Ha en dejlig dag
Kram
Loppe

Ellas Hus sa...

Hej vännen!
Skönt att höra att du börjar känna dig laddad att börja jobba igen. Hoppas känslan har hållit i sig!
Din burk är hur fin som helst och jag förstår att du kastade dig. Och en knoppbräda!! Värt att spilla lite kaffe!
Ha det gott sista semesterdagarna!
Kram
Ellinor

Hanna sa...

Ha en bra helg.
Kram
Hanna

Mycket annat & lite betong sa...

Tur att det inte var rusning till dina loppisfynd!

Trevlig helg!
Agneta

Anki sa...

Stumpan, du är allt du...spiller kaffet för en burk, hihi...fin var den då så det kan jag förstå!
I morse var det minst sagt kaos här i Lilla Världen...Diesel och jag skulle plocka svamp som vi brukar göra på morgonpromenaden, han går ner till vattnet för att dricka på samma ställe som vanligt, och...kommer upp med pälsen full av getingar, alltså dom satt fast...han hade full panik och jag som är livrädd för getingar skulle försöka få bort dom! Envisa små rackare det där, när jag trodde alla var väck visade det sig när vi kom in fanns det ett helt gäng gömda i pälsen! Fan för dessa jävla kryp, brr!

Hoppas du har det gott iaf, hör av dig när du kommer hem!

Kraaaam!