Snuskburk

Jag och en vän var på loppis.
Hon tjoade till: Är inte det här sånt du gillar???
Jopp, det gör jag. En snuskburk!

Nu kanske den inte kommer att hänga i köket

Utan i stället hamna på balkongen med en blomma i sig

Eller förvaring till smycken kanske

Tur att smaken är som baken, delad.
Och att allt är tillåtet i sitt eget hem eftersom att det är en själv som ska trivas där.
Brukar tänka så när folk suckar över ens galna inredningstankar och smak.

Ni är några stycken som hittat till min nya blogg, Hannis atelje.
Och lämnat fina kommentarer som vanligt!
Mysmänniskor är vad ni är allihopa!
Den är en testblogg och ska väl innehålla en del av dom bilder jag knäpper.
När jag tar mig tid till att sortera alla mappar vill säga...

Lördagen ska tillbringas med att ordna upp kaoset som råder.
Kanske ställa det färdigmålade plåtskåpet på plats så att jag ser tv:n kan vara en början.
Så att ni sen kan få se hur det blev, skåpet alltså.

Önskar er alla en fin helg!
Kram Hannis

24 kommentarer:

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

jättekul ide med att ha en blomma i snuskburken..hihi..det hade nog inte major gillat ;)

Ha en härlig helg!!

kramis sanne!

PS..ny blogg? skall genast titta in!

Anna S sa...

Hej Hannis! :) Ooh, fin snuskburk! Klart du köpte den! Jag har några snuskdosor som jag har pålägg i ibland.
Men att ha smycken i dem är också en jättebra idé.

Du har så rätt i att man ska ha de som man vill hemma. Man inreder ju inte för nån annan än sej själv.

Jag får ofta kommentaren "Men ska du verkligen inte ha lite mer färg här inne....???!" Mitt svar blir alltid "Nej!". ;)

Ha det så gott, kram!
Anna S

Fröken Grön sa...

Fint som snus! Med blomma i på balkongen låter inte dumt alls!

Vi har äntligen sommar och varmt i Skåne, ahhh! Blir en skön helg med mycket trädgårdsinslag. Tänkte skaffa mig lite inspiration via ett besök på Åbergs Trädgård i Ystad, som lär vara fint.

Må så gott!
/Anna-Karin

Märta sa...

Klart att man kan ha blommor i snuskburken, det står ju var och en fritt att välja. Kul att hitta nya användningsområden till saker och ting.
Här skiner solen och jag njuter fast tillvaron känns lite stressad.
Ha en skön helg!
Märta

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

...en snuskburk till Hannis... trala la la ..jag har tillbringat dagen på skolavslutning, nollan-avslutning - så stort! Och jag är så stolt över min lilla stjärna...som läser och räknar och skriver och mammahjärtat bara skriker - hon är min!

Och till poängen, skolan har en egen sång, så varför inte en egen sång om en snuskburk! - det var du som sa det, ***fniss** vi är ju lika **knäppa"" du och jag när det gäller inredning!!... rostiga och konstiga saker det är vår melodi!!

Ha en underbar helg, stor kram Monica

Vita Falkens Lantliv sa...

Skönt med vänner som förstår vad man gillar:)
Jag längtar så efter att få se ditt plåtskåp färdigt!
Hoppas du får en skön helg!
Kram Susanne

Rosor och Spetsar sa...

En snuskburks liv kan sluta sämre än att vara bomslåda eller smyckesskrin-Underbart týcker jag, det är så jag blir sugen att själv hitta en för att plantera i. Vilka miljömänniskor vi är som recyklar det mesta.
Dina bilder i ateljen är såå vackra.
Blir kul att få se ditt skåp.
Ha en skön helg
Kramis
Annelie

Hanna sa...

Snuskburk kan man ha till mycket om man heter Hannis.
Kram
Hanna

Fröken Fräken sa...

Hm.. man skulle ha en vän som man kunde lära upp i vad som är ens smak så att man kunde ha två par ögon som höll utkik efter fynd på loppisar.. för ibland skulle man ju behöva vara både här och där! Tycker att det låter som en härlig kontrast med burken och en blomma!

Vintage House sa...

Härlig snuskburk:)
Ska bli kul att få se ditt skåp klart, mitt står i garaget och väntar på att bli målat..
kram
sandr

Mamma C sa...

Blir nog toppenfint med en blomma i den.
ha en solig och bra helg.
Kram mamma C

Ljuva Drömmar sa...

Var ett tag sen jag hade tid framför datorn och kika in till dig så jag ser att jag har missat lite. Först en undran, hade inte du sidspalten till vänster innan...det är sent på kvällen och hjärnan är mosig så jag kan ha fel. Spelar ju ingen roll, fint har du det iaf.

Vilken underbar spann du hittat, och tavlan och hinken och pallen och....

Kikade även in i din ateljé. Sååå vackra bilder, speciellt på liljan. Jag älskar den typen av foton, har datorn full och jag kryper ofta runt i landet på jakt efter blommor.

Hoppas att du får en skön helg, kramar Maria!

Plupps krypin sa...

Härligt nu vet jag vad det går att göra med min gamla snuskburk som finns kvar sen hemvärnstiden. En blomkruka. Var aldrig någon favorit, åt hellre på engångstallrik på övningarna.
Må så gott. Kram Yvonne

Annica sa...

Godmorgon!
Snuskigt bra ide. Allt är tillåtet i denna loppisvärld=)Själv ska jag ut på jakt idag,gårdloppis på landet. Brukar var de bästa...mums! Håll tummarna och njut av lördagen/Annica

LenaS sa...

Vilken kul ide med en blomma i snusburken, ska kika in i din nya blogg ;o)
Ha en härlig dag!
Kramis/LenaS

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

En sån burk har jag aldrig sett, hade dom kanske mat i den...inte var det väl snus. Du hör jag gissar vilt nu, hur som helst var det en kul burk. Blir säkert jättefint med en blomma i.
Trevlig lördagkväll
Kramar
AnnaMaria

~ Mormorshem ~ sa...

Jaadu, i ens eget hem, råder man själv, och ingen annan! :-)

Nu ska jag kolla in Din ateljé!

Kram

Gammelbålsta sa...

Hej!
Kommer att passa fint med en blomma i snuskburken. Nu ska jag kika in i din andra blogg. Ha en riktigt bra söndag Kram Aydan

Vita små hjärtan sa...

God morgon!
Härligt med en snuskburk, säkert jättefint med en blomma i!!!
Önskar dig en härlig söndag!!!
Kram Agnetha

No.47 Mia sa...

Aldrig sett en sådan förr... Spännande..
Blir kanon med en blomma i!
Plåtskåpet ska bli kul att få se sedan.. Skulle du måla det?! Blir det grått? el Vitt?

Ha en skön dag vännen!

♥Mia

Tidsmästarinnan sa...

Haha, jag har hört ordet förut, men jag visste faktiskt inte att det var en sådan! Man lär sig mycket här i bloggland, det är ju det jag alltid har sagt :-)

Mer personlig inredning, heja heja du sköna Hannis!
Kram
Susanne

Vitt hus med svarta knutar sa...

Make love, not war! Klart du ska planetera en blomma i snuskburken=)

Här är det också lite kaos. Tänkte inte att jag skulle plocka in några saker i nya skåpet innan det var målat, men vad prylar det är överallt. Får väl plocka ur skåpet igen när det ska målas.

Kram, kram,
Regina

Vit som snö sa...

Hihi, en snuskburk:)) Jaa, det var också ett uttryck! Men den blir fin med en blomma i tror jag!
O nu hoppas jag att du "röjt" i helgen så att vi får se skåpet!!!
Längtar!
Kram Cilla

Grön Iris sa...

Snygg snuskburk, har aldrig skrivit något liknade förut men det stämmer ju...hihihaha.

Imorgon är det måndag, jipppi :) Solen skiner och det är härligt!

Må gottiligottast kram Linda