Plåtskåp

Kommer ni i håg skåpen?
Nu är dom här tre klara!
Före förstås...
Och efter....
Står nu i sovrummet där den stora sekretären stod förut
Med några väskor och en låda ovanpå
Använde plåtschabloner på dörrarna
Och lite pynt måste ju dit
Kan man ha en mjölkkanna i sovrummet?
Japp, hos mig går det.
I hop med en av dom berömda skyltarna från Viveka Bläckhornet
Pion i en liten flaska
Målade skåpen i vanlig vattenbaserad lackfärg vilket gick utmärkt!
Bara att slipa lite innan och sen låta dom stå ett tag efter målning så färgen får sätta sig ordentligt.
Det här har ju nu gjort att jag ska göra om hela sovrummet...
Så det blir mera sovrum framöver.

Amerikabesöket var riktigt mysigt. Skratt, allvar och historia.
Fick en massa intressanta papper som nu ska gås igenom.
Om hur det gick till när våran utvandrare startade sitt nya liv.

Nu blir det kaffe och fötterna på bordet.
Det kan man väl unna sig efter en hektisk dag?

Kram Hannis

46 kommentarer:

♥ Pia..... sa...

Hejsan...Igår kom jag på att ..JAG VIL OXÅ ha plåtskåp!..Så nu letar jag plåtskåp..Tänk vad denna bloggvärlden gör :)...Egentligen så tror jag att det kommer bli kanon om jag finner skåp..för det kommer passa ypperligt i min kommande pysselbod..(skulle ha varit en pysselbod i min trädgård redan förra året men något kom emellan:)där i den där åtråvärda plåtskåpen kommer alla mina färgburkar att få stå!!..Återstår att se om det blir så....Dina skåp var jättefina..och vilken bra och snitsig ide´...topppenläckert...
ha de gött..i ditt nya sovrum..
kram..Pia

Annica sa...

Så snyggt=)Och sovrum ja det är mitt lilla dilemma denna vecka...!Jag har inte riktigt hunnit med det jag skulle. Så jag får ta även nästa vecka till hjälp. Men jag ska bara byta lite textil" tror jag" kanske något på väggen också=¨Ä r väldigt sugen på en ny taklampa, får väl ta en loppistur i helgen. Ha en fin kväll/Annica

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

Så mycket Hannis det var i detta! Snyggt som tusan!..perfekt som en garderob ..fint med allt ovanpå också! Spännande att få ta del av resten av förändringen av sovrummet!!

Ha en fin kväll!!

Kramis Sanne!

Anna S sa...

Vad snyggt! Vad bra att du kunde måla om dem, det blir ju sån skillnad! :)

Jag har också velat ha ett plåtskåp ett tag, att ha som garderob.
Ska kolla runt lite mer. Kommer kanske också måla dem om de inte har rätt färg.(=metall eller vitt).

Vad kul att det var trevligt att träffa släktingarna från U.S.A.

Kaffe och fötterna på bordet låter som saken att göra efter en hektisk dag!

Ha det gott i helgen
Varma hälsningar Anna S

Rosor och Spetsar sa...

Där kan man snacka om makeover, så läckra skåpen blev snyggt med siffor. Kul med mjölkflaskan tycker jag o först såg jag den inte på bilden.
Ha en fin helg
Kram
Annelie

Lily´s nya ♫♫♫♫♫ sa...

Superfint!! Gillar allt!!!
Du är mycket duktigt på att ta bra bilder också, känsla för ljuset har du! Kollade in din andra blogg där syns det ännu mer..
Du är jättefin i ljust hår, precis som jag hade tänkt mig dig.

Ha det gott
Ha en skön helg
Kram Lily

Anki sa...

Hello min "fötternapåbordet" vän *ler*
Guud så snygga dom blev skåpen, fast det visste ju jag redan...hmm inte annat än att jag är liite avis nu faktiskt, hihi!
Här har jag precis slagit ner baken och tänkte uppdatera bloggen, inser dock att jag har varken bilder eller nåt??!...ovanligt eller?? Jaja, jag får väl improvisera!
Så fina bilder iaf vännen, fast det har ju du alltid!
Till sist...Grattis i efterskott...paket kommer!

Kram hjärtat!

Anette sa...

Men åhhhh så fint skåpet blev!! Du kan inte ligga på "latsidan" någon gång;) Det tar ju tid med alla projekt...jag tycker också om vattenbaserad färg. Det torkar så mycket fortare för oss otåliga;))
Roligt att amerika besöket gick bra! Ser fram emot mer av din sovrumsrenovering=D

Kraaaam/Nettan

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej tjejen,
Kul med en ny superfin bild på dig!

Grattis till dig som har plats för ett plåtskåp, jag har ett som jag funderade över att ta in i hallen, men jag har insett att det inte skulle bli bra!! **suck, suck** Jag har så otroligt mycket idéer om vad jag skulle vilja göra, men tyvärr så räcker inte ytan till. Såg i aftonbladet att det fanns 3 slott till salu! Kanske man skulle slå till?!
Nu längtar jag till helgen och till semestern! Känns som om det är alldeles för många dagar kvar!

Nu skall jag läsa saga och sedan slänga mig ned i fåtöljen!
Kram Monica

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

...glömde säga att ditt skåp blev kanonläckert!

//Monica

S o F sa...

Ja vad ska man säga Hannis...

Så himla fint så det är inte klokt. Du är ju bara helt makalöst duktig du.

...å så himla tufft med siffrorna...å med "pyntet"...

Varma sommarregnshälsningar!

Fröken Grön sa...

Fantastiskt! - Som vanligt, när du är i farten!
Hoppas du får en skön helg!
/Anna-Karin

Vita Falkens Lantliv sa...

Wow vad snyggt!! Jag har ett nästan likadant skåp i källaren, kanske skulle ta mig ann det någon gång;)
Tack snälla för dina kommentarer hos mig om mitt pyssel:) Vet inte om du såg det men det är bara panduro som kan rösta på bidragen.
Kram Susanne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det kan man unna sig, du måste ju sitta och titta på hur fint du gjort. Att lite färg gör så mycket, siffrorna blev väldigt bra på dörrarna också. Och vilken superbra förvaring du fick. Och så fina skyltarna från Viveka är, allt du har passar så bra ihop. Det kommer och bli kul läsning om dina utvandrare.
Kram till dig
AnnaMaria

No.47 Mia sa...

Snyggt ♥!! Mycket snyggt..
Dom har du piffat till bra.. Fint med siffrorna på.. pricken över i..
Ja, det gjorde du rätt i att ta dig en välförtjänt paus..

♥Mia

Vintage House sa...

Super super super snyggt, då vet jag hur min tanke kommer att se ut;)
har packat och donat idag till dig.
ska se om jag kan få iväg dem imorgon annars blir det på måndag:)
kram
sandra

Lantliv i Norregård sa...

Så snygga de blev, kanon med resväskorna på! Vill ha;o)
Jättefin bild på Dig!

Kram Malin

Cathrin sa...

Mmm de där skåpen vill jag också ha! Så fina!!! Och nu när jag sett vad du kan borde jag nog paxa de där gamla skåpen på jobbet som väntar på att hamna i containern (tänk vad folk slänger!).

Önskar dig en fin helg (full av loppfynd!)

kram
Cathrin

Barn och Pyssel sa...

Hej
Vad fint skåpet blev.
Liknade skåp ade jag faktis när jag gick i skolan för ca 1000år sedan.
Ha det bra
Kram

agneta sa...

Hannishjärtat, jag blir helt dreglig i mungipan när jag ser dessa skåp. Du vet att jag måste få lov att svära när det blir så (tvångsmässigt, jomenvisst) FY FAN SÅ SNYGGT!!!

Jag har inte haft tid att ringa till Dig, men kommer att göra ett försök till helgen, så får vi se om det passar. Behöver verkligen bolla grejor med Dig.

Förresten... låt mig få skryta om min darling till svärdotter ;) En modig tjej som hoppat av sin fasta tjänst som journalist/lärare, för att starta ett eget yoga & livsstilsföretag & för att kunna bejaka sin frihet(alltså Gustafs sambo, som också dagligen får njuta av Din fina 'ALL YOU NEED IS LOVE' tavla). Tänk så kul om Du kunde berätta för henne vem Du är, det skulle hon bli glad för.

http://malinsyoga.blogg.se/


Agneta, sytra Du vet

Tigris Predikantan sa...

Vilken skillnad, det blev väldigt bra!
:)

LenaS sa...

Du så snyggt det blev! Wow,kanske nåt till sonens rum får nog fara ut till kommunens överskottscentral och se om de kan ha några plåtskåp ;o)
Ha en riktigt härlig helg!
Kramis/LenaS

Stina sa...

Härligt Hannis...du är så fiffig :)
Men vad du ser annorlunda ut på det nya kortet, finns det två av din sort...den mörka och den ljusa "skrattar"

Ha det bäst!
Kram Stina

Mira sa...

<det blev ju snyggt! Kul idé som sagt o bra förvaring behövs alltid!

Kram/Mira

Sally och jag sa...

Så snyggt! Kul idé och du fick ju till det himla bra.

Kramar från
Sally och jag

Mamma C sa...

Blev himla snyggt när det blev klart. Du är så duktig på att få till det. Ha en fin och bra helg.
Kram mamma C

Fröken Fräken sa...

Hur häftigt som helst! Och snyggt! Jag håller ju på och målar skåp för fullt just nu, fast i trä då, men jag var lite lat och slipade aldrig ytan innan.. så jag hoppas att det håller ändå!

Bra att det löste sig med etiketterna :-D Och att du fattade min förklaring...

Ljuva Drömmar sa...

Såå snyggt det blev!!!
Gillar verkligen arrangemanget du gjort runt det. Fint att blanda lite olika stilar.

Såg att du gjort fynd på loppisen oxå, locket var underbart!

Blonds have more fun!!??
Hoppas inte det stämmer för jag har övergett mitt blonda men snygg blev du oavsett!

Hoppas du får en skön helg, kramar Maria!

(jag fortsätter pussa min groda)

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Oj vad fint skåpet blev, kunde jag inte tänka mig innan. Tänk om man hade din skarpa blick för hur saker och ting kan bli...
Kram Marie

Maleviks Rosenträdgård sa...

Hmmmm,,,,,,,,snygga ting :)
Me Like :)
Håkan

Viola sa...

Det ska ju vara du som fixar till något så härligt...tror du får börja med eget företagande snart..detta skulle verkligen sälja, ha en fin helg, kram

Mycket annat & lite betong sa...

Så snygga skåpen blev och fint med siffrorna på. Kul idé.

Ha det så bra!
Agneta

Grön Iris sa...

Plåtskåpen blev gôr fina på ren värmlänska!

Tips om armeringsjärnet, det är jätte lätt!!! Trodde också det skulle väga bly men gissa till min förvåning.

Ha en fortsatt bra helg,
kram Linda

Nyanser av vitt sa...

Sååå snygga de blev. Klart man kan ha en mjölkkanna i sovrummet
Kram

Maliva`s verden sa...

Dette ble kjempe fint;o) Blir nok mange av oss som vil ut å lete etter slike skap nå kan jeg tenke meg. Passet så fint med koffertene og kassen også.
Ha en fin dag!
Klem fra Maliva

Lisa.L sa...

men woooooooooooooooow så snyggt d blev! =) kram

Vita små hjärtan sa...

Hmmm....var det så man skulle göra med plåtskåpen....snyggt!
Jag lämnade kvar ett antal när vi sålde huset!
Kram på dig/Agnetha

Viola sa...

Tack snälla goa Hannis för dina värmande ord, vilken peppning jag fått, så idag känns allt betydligt ljusare, ha en fin vecka, stor kram från din bloggvän VIOLA

Agneta sa...

Woooooooow Hannis hjärtat, jag ser Dig för första gången, jag hade föreställt mig att Du var MÖRK, vilken dejlig tjej Du... Tack snälla Du för alla Dina kommentarer, men precis som Du har jag 'häcken full' precis av samma skäl som Du... Men jag vill gärna ringa Dig... men tiden räcker bara inte till, ja Du vet!!

Men min tanke kvarstår, alltså den som jag pratat om tidigare, ja Du vet!!

Agneta, systra Din

Ellas Hus sa...

Vad glad jag blir att du tyckte om min kudde! Blir alltid lika glad när du har tittat in hos mig.
I fredags var jag på jobbet och hälsade på och där finns en väldig massa plåtskåp. Jag har ju sett de där skåpen 1000 gånger men aldrig förstått hur snygga de skulle kunna bli. Superfint!!
Ha en riktigt bra dag!
Kram
Ellinor

malinsyoga sa...

Hej Hannis!

Och tack för din kommentar på min nya blogg! Skylten som du gjorde sitter i hallen. Superfin! Och vilken bra blogg med en massa tips! Här tittar jag in fler gånger!

Namasté,
Malin

Torparfrun sa...

Hej!

HAr haft en liten paus i bloggandet men nu är jag tillbaka. Skåpen blev super fina, att du målat dem i vanlig lackfärg var lite intressant. Jag hade ordnat så att en billackerare skulle måla mina men då kanske jag borde försöka måla dem själv för att få dem målade var inte helt gratis. Håller färgen tror du???

Kram Tessan

Cilla sa...

Men hur grym kan man vara!!!
Vet att jag ofta skiver så i mina inlägg till dig men du är ju bara sååå kreativ och grym ;0)

Skåpet blev super duper fräckt & detaljerna runt om kring passade som handen i handsken..

Ha det bäst rara vän!!!

Bamse kramen från mig ;0)

~ Mormorshem ~ sa...

Plåtskåpen blev helt enkelt, jättesnygga!
Jag brukar också snegla på plåtskåp, fast det senaste var faktiskt knallrött :-)

Och den vita pionen, så skönt vacker i all sin enkelhet, och de gamla resväskorna...och så fötterna på bordet, och kaffetåren...vilken härlig livskänsla ~~~

Hihi...men vet Du vad, att nu kände jag nästan inte igen dig ju på nyfinabilden ;*)

Många kramar
från Eva

Sköna o Gröna Ting sa...

Tack för din underbara hälsning:)
Nu tar jag en kort vila ifrån min älskade blogg men innan dess vill jag önska dig en SKÖN SOMMAR!!!!
Vi får väl se hur länge jag kan hålla mig härifrån...:)
Men nu skall jag försöka njuta av sommaren när jag äntligen fått en ledig sådan!

Jädrans vad snygga plåtskåpen blev Hannis, du är en jäkel på att få till det!!!!
Kram till dig
Marianne

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja, du kan du! Vilken skillnad det blev... Tyckte nog först att de såg ut lite som sådana skåp man hade på gympan när man gick i skolan. Fast dom var ju lite mindre förstås...
Men gympa-tänket försvann direkt! Så fina de blev! Oj! Och snyggt med prylarna som du hade runt om också!
Kram
Marie