Olivträd

På lunchen hastade jag till det stora varuhuset som ligger 5 minuter bort.
Skulle köpa en matta,
vilket jag gjorde men så såg jag erbjudandet jag inte kunde motstå.
Olivträd 129:-....

Så jag köpte två för att vara på den säkra sidan!
Den observante kanske lägger märke till att en av skolplanscherna bytt plats.

Ett av dom får stå i hop med en av mina favoritmadonnor.

Projektet just nu är att måla kökssoffa.
Ska ha middag på Lördag och plötsligt slog det mig...
Vad ska folk sitta på???
När jag tog hem soffan för ett tag sen så gjorde jag mig av med några stolar.
Det är väl kanske sånt man ska göra när man är klar med målandet men här går det snabbt i bland!
Så bara för det fick jag gå upp klockan 04 i morse för att grunda soffan.
Har gäspat en del i dag kan man säga.

Tack för alla fina kommentarer om plåtskåpen!
Ni har en förmåga att göra mig glad även dom tröttaste dagar.

Kram Hannis

39 kommentarer:

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Ja olivträd kan man ju inte motstå! Passade jättefint hos dig. Fasen vad grymt snygga plåtskåpen blev. Du har då öga för saker och ting, snuskburkar och dylikt. Lycka till med målningen.

Kram Anna-Lena♥

Rosor och Spetsar sa...

olivträd + grått = snyggt.
Har också den madonnan o jag gillar henne mycket också.
Lycka till med soffan
Kramar
Annelie

Vita Falkens Lantliv sa...

Tack snälla för du håller tummarna! Nu kommer du lyckas som tusan med dina olivträd, tror jag;)
Mitt lever ännu...yes...*S*
Ja ibland gör man lite förhastade saker, men du löste ju det bra med att måla kl 4 *S* Förstår om du är trött!
Ha det super bra!
Kram Susanne

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej tjejen,
Jag gillar verkligen din fina plansch på skeletten! Konstigt, eller hur? **fniss** Inga skira spetsar och vackra fjärilar - här föredras det skalbaggar och skelett..

Jag gillar också olivträd, men har inte köpt hem nåt! Har fått för mig att det är svårt att få dem att trivas i lägenhet... hoppas du lyckas!! Jag längtar jättemycket efter att få börja min semestern, som vi skall börja med att styra norrut.

Ha det gott! Monica

Tidsmästarinnan sa...

Hej Hannis!
snyggt!! Och vad kul när man kan hitta så billiga olivträd, jag har köpt på Ikea och ett ganska stort på Hötorget som kostade 150:-

O vad kul med en Parisresa!! Jag älskar den stan, men nu var det länge sen jag var där... innan barnen föddes herreguuud! Lyckos dig som får åka dit.
Sommarkram!
Susanne

Maleviks Rosenträdgård sa...

Olivträd e fint :)
Rosor med :)
Ha en fin kväll
Håkan

Ellas Hus sa...

Grattis till dina superfyndade olivträd. Jag är så sugen men de är ju alltid så dyra och jag har en känsla att de kanske inte skulle bli så långlivade... Lycka till med dina.
Och kl 4 för att grunda en soffa. Det är bortom ambitiöst! Men det kommer säkert att vara värt det på lördag!
Hoppas du sover gott i natt!
Kram
Ellinor

Hanna sa...

Ja eller hur, City gross ÄR farligt. Såg fler saker jag ville ha men maken såg inte lika glad ut. Sablarns!! Men jag hittar ju dit själv, hahah. Hörrö du, gå upp 4 låter inte normalt. Kram på dej, ha det gott

Fröken Grön sa...

Kökssoffa, yay! - Den ser vi fram emot att få se!

Själv lever jag i härligt kaos just nu, papperskassar och prylar i hela lägenheten. Ska vara ute 15 juli, så än är det rätt gott om tid kvar. Gör sista dan på jobbet imorgon. Lite vemodigt, men det känns helt rätt att göra något nytt i livet. Tidig 40-årskris kanske, hehe!

Ha det så gott! (Och njut av färgångorna!)
/Anna-Karin

Cathrin sa...

Så fint mot dina härliga burkar! Smart att ta två. Visst svinn räknar åtminstone jag med när det gäller växter (hävdar bestämt att de inte gillar nya huset - funkade mycket bättre i lägenheten).

Och oj, 4 är tidigt... Men vad gör man inte för sina gäster ;)

Stor kram
Cathrin

Grön Iris sa...

Oj, ja vad gör man inte men då blir den ju klar också. Hoppas den hinner torka...hihihihi..

Jag köpte mitt första olivträd för ungefär 4 veckor sen, den står i en zinkhink. Jag vill så gärna att den klarar sig, det verkar som om man måste ha tålamod med dom. Lite som med orkidéer.

Snygga bilder som alltid!!!

Må så gott och pensla på ;)
/Linda

Vintage House sa...

Wow vännen kl 4 det är tidigt det...
Ska bli kul att få se den klar.
Olivträd är bara så vackert :)
kram
sandra

jakt,skor,barn,inredning sa...

Mina olivträd jag haft vill bara vissna inte kul. Se till att sova ordentligt nu . Nilla

Vit som snö sa...

Åhhh vad jag längtat att se skåpen! Dom blev exakt lika fina som jag föreställt mej! Du trollar alltid fram det vackraste!
Det var billiga olivträd!!! Jag skulle också ha garderat mej med 2 stycken;)
Ha det gott! Kram Cilla

Änglarnas hus sa...

mmm..olivträd kan man inte få för många av om du frågar mig!
Hihi..stackare..så tidiga morgnar..gäsp!..
men vad gör man inte för sina gäster!!
Spännande att få se den målad sen!

ha det gott! Kram Sanne

Stina sa...

Tittade också på olivträd igår men det blev lite annat istället. Tror mig inte kunna sköta ett olivträd verkar vara lite besvärligt...men fina är de :)
Nu börjar jag se slutet på "projekt balkong" (för denna gång) och tur är väl det, för nu vill jag göra något annat.
Du har tur du som har en soffa att måla på...jag iddes inte leta mer så det blev grå rottingstolar istället.

Ha en härlig onsdag
Kram Stina

Nyanser av vitt sa...

Vilken liten toka du är som går upp så tidigt för att måla.
Fina trädfynd
Kram Agneta

milla-andante sa...

Vad gör man inte för sina gäster...hihi... Härligt galet!!:)

Kikade in i din Ateljé... så fina bilder!!

TACK för din omtanke!
KRAM

~ Mormorshem ~ sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
~ Mormorshem ~ sa...

Aha! Det är så man går tillväga när man målar om sin gamla kökssoffa ;*)
Min är påbörjad, men har blivit stående så några veckor nu nämligen *fniss*

Jag tycker du gjorde ett smartdrag där, med TVÅ olivträd...garderingar kan vara bra.
Hoppas nu att du har gröna fingrar med båda, så blir det ju liksom dubbelväxtglädje där också!

Hihi...jag trooor att jag börjar gilla den där skelettplanchen :-)))
Men måste nog ärligt säga att jag inte riktigt minns vart du hade den förr...mitt minne har börjat krusa sig såå förstår du *mormorsplirar*

Många kramar
från Eva

LenaS sa...

hihi ja vad gör man inte för att hinna klart i tid ;o)
Kul med olivträden, här är dem ju så himla dyra men jag hoppas nån dag finna några till rimliga priser :o)
Ha en riktigt härlig dag!
Kramis/LenaS

Huset utanför stan sa...

Hej! Jag gillar dina läskiga skolplanscher mer och mer;-) Jag kanske ska försöka hitta mig en sån snygging jag med! kram

Agneta sa...

Skickar ett mejl till Dig nu, kära Hannishjärtat, det står dejliga gamla plancher på spel, och dom kan verkligen bli Dina ;)

Agneta

Lantliv i Norregård sa...

Din toka, stiga upp och måla klockan fyra;o) Men vad gör man inte för sina gäster??

Kram Malin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hejsan.
Du hinner måla soffan, tur att du kom på det i tid. Annars hade du fått slängt över en quilt. Så fint olivträd, och väldigt bra pris.
Kram till dig
AnnaMaria

Anette sa...

Hihi! Ja, vad gör man inte för sina gäster=)
Vilka fina olivträd till så bra pris. Det var verkligen ett klipp!!

Kraaaamen från Nettan

Fröken Fräken sa...

Meen, varför hade inte Ikea några olivträd när jag var där för några veckor sedan? Mitt olivträd som jag köpte där för två somrar sedan är det som har varit allra bäst och finast! Absolut att du behövde två, annars hade ju ett känt sig ensammen...
Känner igen mig, mitt hem är väldit anpassat efter mig och mina pysselprojekt, så när folk kommer på visit blir de klappjakt på stolar...

Vita små hjärtan sa...

Hej vännen!
kan inte påstå att jag är så bra med Olivträd... Men de är så fina!!!!
Så bra att du hann grunda soffan, fast det nästan var nattetid :)
Kram o ha en fin dag / Agnetha

LillaFlisan sa...

Hannibanni!!

Du är en sån goding du!!!

Tänk vad du fixar och donar och trollar.... Du förvandlar till och med ett jobbarplåtskåp till en supersnygg möbel!!

suck! Vissa bara har DET!

ha det gott!

Kram

Flisan

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken sprudlande energi du har!!! Kan du skicka lite till mig;-) Först måste jag säga att plåtskåpen blev fantastiskt fina. Tllsammans med väskor och pynt, mumma. Men hur orkar du gå upp kl. 04 för att grundmåla soffan???? Vid den tiden på dygnet är jag död.

Söta Olivträd! Fint med zinkkrukan, lådorna och madonnan. Vet inte riktigt hur jag ska sköta Olivträd, mitt börjar torka lite och tappa blad:-(

Ha en fantastisk fortsättning på dagen!
Kram,
Regina

Hanna sa...

Ha en fortsatt bra vecka.
Kram
Hanna

Helena sa...

Hej!
Vilket kanonpris på olivträden, du gjorde rätt som köpte två! Ha en fin fortsatt vecka! Kram Helena

Drömmen om ett torp sa...

Vilket fynd!

Har också plåtskåp på G, äntligen! Är tillbaka med ny blogg om du vill kika in!

Kram!

Inspiration i vitt sa...

Hej Hannis, ja ibland blir det bråttom hihi, det är ju ganska bra ändå att det blir gjort men typiskt att man kommer på allt i sista stund. Dina plåtskåp blev såååå fina, herreguuuu vad fina de blev. Kram på dig/Ingela.

Viola sa...

Nu är väl soffan klar kan jag tro...underbart stilleben med trädet och planschen, önskar en fin helg, kramen

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Om du hade kommit hem till mig kunde du ha fått ett olivträd! Vi har ett stående i trädgården med några spetiga grenar och ett antal blad som går att räkna på fingrarna... hihi Så det var nog tur att du köpte det där, för det var mycket finare!
Kram
Marie

Mitt smultronställe sa...

Hej!!

Oj det va ett bra pris, förstår att det blev 2.
Önskar dej en fin helg, kram Camill.a

Levindas Värld sa...

Hejsan!

Finns det hjärterum så finns det stjärterum brukar det ju heta :)

Ja den där madonnan är en av mina favoriter här hemma med, så fin i färgen och slitningen.

Idag var jag på loppis och fyndade en furukista för 100:- så den tänkte jag göra till mitt semesterprojekt. Måla, shabba, kanske skriva nåt på och sen får vi se om jag behåller den själv eller om den går till försäljning.

Hoppas du får en trevlig helg, själv gick jag på semester idag, härligt värre!!

kram-kram

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej vännen,
Önskar dig en underbar Midsommar! Jag sätter mig snart i bilen för att färdas 108 mil idag och i morgon! På vägen ner så tar vi det lugnt och turistar lite.

Den fina pläden är ett fynd från min tid utomlands, jag tror att jag köpt den i Malaysia..

Stor kram och trevlig midsommar!
Monica

Ps. såg att du köpt grislampor av Sandra. Jag har också beställt en som jag skall hämta i Halmstad under sommaren.