Kökssoffa

Den obligatoriska före-bilden...
Så här blir det när jag ska börja måla.
Smart att kasta dit en massa saker som jag sen måste plocka bort för att komma till skott.
Nu blir det massor av bilder....

Jag får precis plats raklång på den här så ca 177 lång
Alldeles lagom för mitt kök och bekväm är den.
Så bekväm att jag somnade där i Söndagseftermiddag...

Det här är alltså ena sidan av lilla köket

En av favoritplanscherna

Och andra sidan...

Hyllan med en del av favoritsakerna

En regskylt lite rostig och trasig tackar jag inte nej till

Och blomman som verkar överleva allt!

Det finns två saker som jag avskyr med min lägenhet,golven och fönsterna.
Skulle lägga klickgolv men eftersom att företaget som äger lägenheterna ska göra vad dom kallar lyxrenovering så lutar det åt att jag flyttar så småningom i stället.
Så då får man spela med vad man har så länge=))

En fråga, är ni intresserade av att se helhetsbilder från resten av lägenheten?
Eller gäspar ni då?

Snart midsommar, känns helt galet att Juni snart är förbi.
Men hur som haver så önskar jag er en fin helg, med god mat,
dans runt stången och framför allt glädje.

Kram Hannis

39 kommentarer:

LenaS sa...

Åh jisses vilken underbar skillnad och visa gärna helhetsbilder från lägenheten ;o)
Ha en finfin kväll!
Kramis/LenaS

Cilla sa...

Men gulliga du!! Hur skall man kunna gäspa till ditt ljuvliga hem??? Tokstolla ;0)
Soffan är alldeles underbar liksom övriga bilder...
Ser så fram emot bilderna på resten av lägenheten..

Ha det bäst rara & ta väl hand om dig!!

Bamse kramen från mig...

Tigris Predikantan sa...

Bilder som hämtade ur en design tidning! Fint!
:)

Hanna sa...

så fint .
Kram
Hanna

Fröken Grön sa...

Klart vi vill se hela lägenheten, Hannis! Och vilken fullkomligt underbar kökssoffa du har hittat, - jag ÄLSKAR kökssoffor! (Kan se framför mig hur du ligger där och sover, som Kronblom, hehe!)

Ha det så gott i midsommar!
/Anna-Karin

Hem och Lycka sa...

Så himla fint kök du har! Jag ser jättegärna bilder från hela lägenheten!

kram Mia

Annica sa...

Jättemysigt med kökssoffa=)Min soffa är också 1,77 och i den sov min farfar varje natt...han var inte mer än 3äpplen hög=)
Och jag ser fram mot en lght visning kan tänka mig att resten är lika nice. Hade förträngt att juni lider mot sitt slut det är helt galet,redan!!!Annica

Mamma C sa...

Klart man vill se mera bilder från ditt hem. Vilken skön soffa du hittat. Vi får hoppas på sol även midsommar nu när sommaren är här.
Kram Mamma C

Ellas Hus sa...

Oj, vad fint det blev med vit soffa. Skulle gärna ha en också!
Och är du galen? Gäspa av helhetsbilder från din lägenhet!? Skulle inte tro det. Har länge tänkt att det vore kul att se fler bilder från din lägenhet. Så, bring them on!!
En riktigt bra midsommar till dig också! Håller med, framförallt glädje önskar jag dig också!
Kram
Ellinor

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej igen,
nu sitter jag på hotell i Härnösand och gör dagens bloggkoll!

Vilken underbar soffa, så nice! jag har alltid önskat mig ett stort härligt kök med en fin soffa, i mitt nästa boende så blir en soffa det första jag köper!! Har toklitet och konstigt kök idag.

Kram Monica

Lantliv i Norregård sa...

Hej!!
Så fint det blev med soffan!! Du har ett urmysigt kök;o)
Jag vill gääääääärna se helhetsbilder från ditt fina hem!!

Trevlig Midsommar du goa;o)
Kram Malin

Mycket annat & lite betong sa...

Soffan blev jättefin med snygga kuddar. Jag har också en kökssoffa, de är bekvämare än man kan tro. Lätt att somna där.
Jag vill så klart också se bilder från din lägenhet.

Hälsningar Agneta!

Lisa.L sa...

Hej ! soffan vart ju jätte fin :D kram

Vintage House sa...

Så underbart fin den blev och du har det så snyggt,
Har en svart vit amerikansk reg. skylt ute på tradera nu;)
Nu önskar jag dig en helt underbar midsommar med god mat och härligt sällskap.
Själv bar det av imorgon till havet.
KRam
sandra

Vita Falkens Lantliv sa...

Japp gäspar gör jag men då för att jag är trött och jag vill GÄRNA se mer av ditt hem:)
Jag önskar dig en skön midsommar, själv ska jag nog åka till liseberg då.
Soffan blev ju jätte bra vit! Denna fantastiska färg;)
Kram Susanne

Ellas Hus sa...

Glömde säga... Väggarna i vårt sovrum är tapetserade. 10 år gamla tapeter faktiskt. Och vad glad jag blev att du tyckte det var en mjuk känsla.
Ha det gott igen!
Ellinor

S o F sa...

Här gäspas inte åt några bilder från din lägenhet. Kör på!

Tack för fin-helg-önskan och detsamma tillbax till dig!

Kram!

lottens vita och gröna sa...

guuu vilket kök, såååå fint och gäspa är du galen, jag vill se såklart!!!
må gott i midsommar, varmkram lotten

Stina sa...

Klart jag vill se mer av ditt kök, dum vore jag väl annars :)
Soffan blev väl sådär...skoja bara...den är jättefin och tro inte att jag är avis, säger jag som letat efter en liknande men inte hittat någon som passar :)

Ha nu en härlig midsommar!
Största Kramen/Stina

Ljuva Drömmar sa...

Är du tokig? Inte skulle någon gäspa av att se ditt hem :)
Soffan blev jättefin och ditt bord är underbart!

Önskar dig en underbar midsommarhelg!
Kramar Maria

pysseltanten sa...

Halloj goa Hannis!
Ååh va fint de blev med soffan vit...vicken jääädra skillnad..hihi...
O SJÄLVKLART vill jag se MER av din lägenhet!...E såååå nyfiken...:))))
Du har det så himla fint, o har verkligen gjort en heeelt vanlig lägenhet till nåt supernajs!
Ha en riktigt härlig midsommar nu...o ät MÅNGA jordgubbar!..=)))))
Kraaamizar Git

Vit som snö sa...

Jag håller med! Var tog juni vägen?? Såå surt att beordras jobb i massor just den här vackra tiden!
Men.. nu har jag 5 dagar att njuta av barn o ledig tid o det har jag börjat bra med:) Guud vilken underbar tid det är!
Så fin soffa, skönt att kunna ta en tupplur i den:)
Jag ser med glädje helhetsbilder Hannis:))
Ha en Glad midsommar
Kram Cilla

Levindas Värld sa...

Snyggt det blev, soffan blev kanon!!

Självfallet var vi tvungna att ta ett besök på Fullerö, det är ju ett kanonställe :)

Får alltid med mig fina saker hem..hihi! Ska bli spännande att se när kärlekspelargonen blommar, vet inte riktigt hur den ser ut nämligen.

Ja det vore jättespännande att se helhetsbilder från resten av ditt hem också, sånt är alltid roligt så kör på vetja!

Kramen å ha en bra dag!

Vita små hjärtan sa...

Å så fin soffa!!!! I allra vitaste vitt!!!!
Helhetsbilder är ju alltid trevligt!

Ha en fin Midsommar!
Kram Agnetha

Rosor och Spetsar sa...

Det ser jättebekvämt ut där i sofförnan o snyggt dessutom, mycket fint du har i ditt kök o kul kontrast med den röda regskylten. Gillar också såna slitna skyltar de är charmiga o ett snyggt inslag i hemmet.
Inte gäspar jag av helhetsbilder inte, utan det ser jag fram emot.
En skön o varm midsommar önskar jag dig
Kramar
Annelie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ta fram kameran och plåta, det vill jag gärna se, helhetsbilder från dig. Bra att du påminde om att jag ska vattna innan vi åker! Soffan blev supersnygg i vitt, sen har du jättefina kuddar och mjölsäck också.
Önskar dig en Glad midsommar
Kramar
AnnaMaria

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!!

Jättefint blev det..gillar köksoffor just av den anledningen att de är hur gosigt som helst att vila på dem :)
Lyxrenovering!? Usch fy, gillar den lite äldre standarden bättre..(låter dyrt också)

JAA!! jag älskar helhetsbilder!!

Ha en riktigt fin midsommarhelg!!

Kramis Sanne!

Anci sa...

Jaaaaa ! Jag vill se mer av din helt klart underbara lägenhet !!

Din kökssoffa är jättefin och det ger mig inspiration och en spark i baken så att jag börjar någon gång med den jag har i källaren :)

Stor kram
Anci

Anette sa...

Vad fin den blev din kökssoffa! Och allt i sin helhet blev amazing! Jag kan säga att de fick slita mig från Lustfyllt!! Det stället skulle du verkligen gilla. Åk dit om du har vägarna förbi någongång...du kommer sannerligen att vara i himlen också en stund=D

Kraaaaam från Nettan och ha en trevlig midsommar!

Anna S sa...

Vilken härlig kökssoffa. :) Den blev väldigt fin vit med, med säcken och kudden på. Vackra färger.
Att den dessutom är så bekväm är ju inte fel.

Jag ser jättegärna helhetsbilder från ditt hem.

Varma hälsningar Anna S

VIILHVILE sa...

Hei, hei!
Ville bare takke for vidunderlige blogg som jeg har besøkt ofte! Nå har jeg åpnet egen, og da ville jeg markedsføre deg litt ekstra. Har lagt en link fra meg til deg, og håper at det er ok?

Gleder meg til fortsettelsen!
Tusen takk, du inspirerer og gleder!

Beste hilsner VIIL

Anonym sa...

Klart jag vill se mer! Att kolla in här är ren och skär terapi som ger mig energi!!=)

Å före- och efterbilder är kul. Soffan blev verkligen fin.

Ha en fin midsommarhelg!

Hälsn Kristine

Grön Iris sa...

Hmmm så fint det blev, inga gäster kvar...fniss...

Jag vill gärna se helhetsbilder av ditt hem. Men låter ju lite tråkigt med flytt...du verkar ju ha en drömlägenhet.

Så jag önskar dig lika mycket glädje och mys på midsommarafton!!!

Kram kram kram kram

Linda

Viola sa...

Så himla fint du fått till det i köket..önskar dig oxå en härlig midsommarhelg, kram

Agneta sa...

Du hjärtat, det enda som fattas är mina religiösa skolplancher... Snyggare än snyggt!!

Hur går det med den där grejen Du vet??

LOL
Agneta

Fröken Fräken sa...

Vill jag se mer helhetsbilder från din lägenhet? Skulle jag enbart livnära mig på jordgubbar om det var näringsmässigt möjligt? Svaret är ettrungande JA på båda frågorna!!
Och så fin kökssoffan är! Väcker ju än mer min längtan efter en soffa också..

Jag provade inte på att hjula ut från jobbet när jag gick på semester, men mitt glädjetjut skrämde slag på en kollega ;-D

Sjabbig men chic sa...

Superfint Hannis! vad snyggt med en röd regskylt! Vi har också en kökssoffa som man kan ta sig en lur på, det är bra. Tänk att jag lästé: Det finns två saker jag avskyr med min lägenhet, golven och FÖTTERNA... Fick tänka till lite där då.

Kram Lisa

Tigris Predikantan sa...

Lite regn kom nu på morgonen (ca kl. 10.30 *ler*) men annars mest sol - och lite moln. Grillning blir nog perfekt!
:)

Skogsfrun... sa...

gärna helhetsbilder!!! Så inspirerande!
Soffan blev ju sjukt snygg! bekvämt med en soffa och mycket trevligare att kunna sitta lite närmare varandra när man äter!

KRam pernilla