Gåvor

Mmm,jag vet. Jag är bortskämd som 17 med att folk ger mig saker.
Kan vara att jag nästan är den enda i min umgängeskrets som roar mig med loppisletande.
Eller det andra ser som skrot.
Hur som haver så har jag fått två fina presenter.
En knoppbräda...

Som verkligen är märkt av tiden

Och det fattas någon knopp, vilket gör den mera charmig.

Ett överkast, som jag tror ska vara i vardagsrummet.

Blev så glad när jag fann dessa rosor på torget.
Dom stod sig en dag...

Så jag klippte av knopparna och la dom på ett fat.

Nu är det underbart! Solen,fågelkvitter och ljumma vindar.
Dofter från allt som blommar.
Jag stannar lite överallt och luktar på det som finns efter cykelvägen till och från jobbet.
Så ser ni en kvinna i buskarna kan det vara jag som tar en paus!

Kram Hannis

34 kommentarer:

Vintage House sa...

God Morgon,
Vilka underbara vänner du har, knoppbrädan är ljuvlig..
ha en härlig dag
kram
sandra

LenaS sa...

hihi här är en till som luktar på det jag passerar och nyser som en tok men jag kan inte låta bli ;o) Vilka underbara saker du fått!
Ha en underbar dag!
Kramis/LenaS

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hoppas dom du får dessa fina saker av läser din blogg. Jag tror dom tycker du tar väldigt fina foton på sakerna. Härligt när gamla saker får ett nytt liv, bra att du finns där. Knoppbrädan ser riktigt gammal ut, någon har täljt dessa knoppar för länge sen. Och överkastet var ju både fint och vitt. På väg till bussen idag ska jag också lukta på blommor.
Kramar
AnnaMaria

Cilla - Vit som snö sa...

Det låter utmärkt att alla vackra saker hamnar i trygga händer hos dej! Fina saker!
Och härligt att du tar en paus då och då för att njuta av sommardoft!
Här blommar häggen än och det är ju sommardoft till max!
Ha en fin dag!
Kram Cilla

fröken knopp sa...

Vilken lycka Johanna!! Så fina grejor, dina vänner vet verkligen vad du gillar..tihi..

Hoppas att du får en härlig dag!!

Varma Kramar Elin

Ellas Hus sa...

Visst är det härligt att njuta av dofterna!!
Vilken tur du har som har vänner som har så fina gamla saker liggande. Underbar knoppbräda!
Hoppas solen fortsätter skina på dig! Här regnar det idag...
Kram
Ellinor

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej vännen!
Ja visst är det härligt när solen skiner och det börjar kännas som sommar på "riktigt"! Jag njuter av blommorna i stan på håll, på grund av att jag misstänker att någon hund har varit där innan mig... men på landet så ligger jag på knä i buskarna..

Ljuvliga ting av fina vänner, jag är väldigt svag för just knoppbrädor..

Ha en ljuvlig dag! Monica

S o F sa...

...och om det inte är du (i buskarna) så kan det vara jag, som kryper och hukar i naturen - med kameran i "högsta hugg".

Som sagt; en underbar tid...!!

Varma soliga hälsningar.

Huset utanför stan sa...

Vilka fina gåvor! Gillar verkligen knoppbrädan med lite charmiga skavanker;-)

Ja, visst är det härligt med dofter! Den här tiden på året är verkligen helt underbar! Sniffa på! Kram

Rosor och Spetsar sa...

Vilken lycka att få så fina saker. Visst är det underbart ute nu, idag är jag ledig o ska försöka vara i trädgården en stund
Sköt om dig
Annelie

Skogsfrun... sa...

oj knoppbrädan var ju superfin!

Jag luktar också på blommorna, som självaste ferdinand ;)

Kram pernilla

Anki sa...

Du är bortskämd??...hmm jag då?...gissa av vem?!
Den goaste, härligaste Hannisen *ler*
Finfin knoppbräda, jag tror jag sett den förut, eller? Sniffa i buskarna är bra, det gör jag med...stod på knä bland liljekonvaljerna igår...vilken doft!
Idag han mannen varit här å kollat badrummet...det gick fort och bra (tror jag?)...man vet ju aldrig riktigt hur dom tänker!
Å nu är det hundvaktande på G, så jag får lägga på en rem! Det blir att gräva fram bikining, jisses vilket väder...jippieee!
Hmm det blev nog liite rörigt det här, men nu är jag smått stressad, haha!

Goaste kramen hjärtat!

sinnlighet sa...

Du är en pärla Hannis, snodde till mig en liten smygisstund på jobb, mitt emellan två besök, för att jag behövde lite bloggenergi, och då gick jag in här...

Underbar metafor och jag kan verkligen se Dig stå på huk och insupa blomdofter, samtidigt som Din girra (skånska för cykel) håller på att välta av allt vackert bråte som trillat över Dig, förtöjt på girran!!

Hörs ikväll! Agneta

Fröken Grön sa...

Hej på dej!

TUSEN tack för fin award! - Så glad jag blev! Måste genast kika vilken min 10:e bild är, det kan nog vara lite vad som helst.

Finfina saker du har fått av dina snälla vänner, - du har "tur som en tokig", som min gamla farmor skulle säga!

/Anna-Karin

Fröken Fräken sa...

Jag har fortfarande varken hittat en knoppbräda eller en vän med knoppbräda på lager, trots att jag involverat halva jobbet i letandet. Så till den milda grad att de nog börjat fundera om jag förlorat förståndet.. men de ser ju inte hur fiiiina de är!!!

Viola sa...

Du gör det rätta...precis som Ferdinand, lukta på...:D kram

Anette sa...

Vilka fina gåvor...du har tur du med sådana vänner=D
Vad härligt att du "fångar dagen"!! Det skulle vi alla behöva...vi stressar på för mycket ibland så man inte hinner tänka efter vad som är viktigast i livet...

Kraaaaam/Nettan

Änglarnas hus sa...

Hallojsan vännen!

ja jag har noterat tidigare att dina vänner är urgulliga! och de har verkligen koll på din smak!
jag letar också efter ett virkat överkast!

ha det gott!!

Kramis Sanne!

Anci sa...

Hej !
Trevliga människor du känner som ger dig fina saker. Men de vet förstås vad du lyckas göra med dem också :) (Ännu finare, menar jag)

Kram
Anci

Vita Falkens Lantliv sa...

Visst är det helt ljuvligt ute nu:) Du gör helt rätt att stanna till och bara njuta!!
Ja du, avundsjuk blir jag allt på dig som får så mycket fina saker av vänner.....
Ha en fin fin kväll! Kram Susanne

Cilla sa...

Vilka underbara gåvor!!
Först vill jag tacka och buga för awarden :0) & sedan vill jag tacka för att du är du och jämt lämnar så gulliga kommentarer & har en så härlig blogg!!

Var rädd om dig rara!!!
Kram Cilla

Lantliv i Norregård sa...

Jag älskar de där knoppbrädorna, har målat min vit!! Det är nästan så jag ångrar mig...

Härligt med små pauser i vardagen;o)
Kram Malin

Grön Iris sa...

Hihihi, jag gör samma sak...doftar och njuter under cykelturen...det är en underbar tid just NU.

Vilken grym tur du har som får en massa fina saker.

Stora kramen till dig,
Linda

Anna S sa...

Wow, jättefin knoppbräda! Du är en lyckost som har vänner som inte själva gillar denna fina stil. Det är du väl värd.

Jag gillade pallen i ditt förra inlägg med, glömde skriva det.

Visst är det härligt ute nu. Vi har haft 20+ här i Göteborg idag igen.

Ser fram emot att läsa om fler av dina fynd. :)

Anna S

Lilla hjärtat sa...

Dina vänner verkar veta vad du gillar. Jättefin knoppbräda och överkastet också.
Visst är det härligt ute nu. Jag stannar och doftar lite här och var när jag är ute med vovven :)
Kram A-K

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken knoppbräda...me like...vill ha!! Och jaaa jag doftar också på allt, måste ju tanka upp dofterna för de flyr ju så fort...Håller min Smultronschersmin under ständig bevakning, den är full med stora knoppar. Undra om jag ska ta ledigt en dag bara för att tanka massor av Schersmindoft=)

Ha en underbar dag bland dofter och i solens sken!
Kram,
Regina

Pysselpalatset sa...

Skönt med vänner.. Ännu skönare med generösa vänner... ler.. Hit kommer också de mestkonstiga saker ibland... "tänkte att du kanske skulle vilja he dem"... och det vill man ju... Gillar din braatthapall.... kram Jeanette

Stina sa...

Det är så härligt ute men det går för fort nu, verkar som naturen tar igen det den förlorade under våren.
Härliga presenter du fått :)

Jag har lånat den översta bilden av dig, hoppas det är ok...ska försöka tälja till en sån knopp. Jag har gjort en annan variant med tycker att denna är finare :)

Ha det bäst Hannis!
Kram Stina

Skogsfrun... sa...

hello i solen!

Jag beställde "skolplanchen" på ölands byggnadsvård, via nätet. De är dock i A3-format och fanns i vitsippa och smultron tror jag. De har även riktiga gamla skolplancher, men de var dyrare ;)
här kommer adressen;
http://www.olandsbyggnadsvard.se/

Kram pernilla

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilken härlig knoppbräda du har fått! Precis så där charmig som man vill att de ska vara...
Och jag stoppar också näsan i de flesta blommor jag ser... Det är härligt!
Kram
Marie

Smultronbo sa...

Det är bara att gratulera till sådana underbara vänner :-)

Du har en jättefin blogg! Jag kommer och hälsar på snart igen!

Kram Camilla

Hanna sa...

oj så mycket fint du har fått.
Ha en fortsatt bra vecka.
Kram
Hanna

Sally och jag sa...

Underbara vänner du har! Själv tror jag faktiskt att jag föredrar att fynda bland vännernas skräp i stället - då känner jag ingen press att använda det jag fått, om det inte skulle passa in...

Kramar från
Sally och jag

Stina sa...

Ville bara upplysa dig om att jag fått nys om en rostig järnsäng som står i skogen ett par mil från mig.
Jag funderar på att hämta hem den.
Vad tror du om det "fniss"

Ha det bäst!
Kram Stina