Galge

Med plåtskåpen och min svarta metallsäng så tänkte jag att jag måste få in något mjukt i sovrummet. Lite kontrast sådär...
Inspirerad av fina No .47 så virade jag in en galge i spets,
hängde upp en klänning som jag aldrig kommer att använda och
ovanpå det ett av mina favorit radband från Valencia.
Tror det är min gammelmoster som har gjort spetsen
Vet inte vad det är med alla dessa sakrala saker,
jag älskar att omge mig med dom.
Ger en speciell känsla.
Räknade i vardagsrummet i går och där har jag fem stycken madonnor...
Och ja, ni får skaka på huvudet!
06.15 i morse fotade jag det här och då sken solen för fullt!
Kommer att bli en fin dag i dag.

Nu ska jag piffa kökssoffa
Men först ska jag inta ca en liter kaffe är det tänkt.

Ni fina, ha en skön helg/
Kram Hannis

33 kommentarer:

LenaS sa...

Åh vad fin den sista bilden blev, det perfekta ljuset, wow!
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej svejs,
06.15 - just hemkommen? **fniss** Nä, skojar själv är jag nattuggla dock ingen partypingla längre och otroligt morgontrött. Min lilla dotter är också morgontrött så vi har sovit till 09,00 idag..

Nu skall vi bege oss mot landet och middag med grannarna. På vägen ut blir det till att köpa upp några säckar betong. Dina bilder är ljuvliga och härligt sakrala... just nu så försöker jag fixa in lite skir och ljuvlig känsla i vårt sovrum.. ha en fin helg, ser lovande ut! Solen skiner, kram Monica

Hem och Harmoni Marie sa...

Jisses så fint det blev! Jag ska nog bege mig in i klädkammaren och leta upp en galge att förvandla och ta fram något fint att hänga därpå...
Tack för inspirationen!

Kram Marie

Ljuva Drömmar sa...

Vilken bra idé du fick/lånade. Det blev en ljuvlig galge!

Madonnor kan man inte få för många av. Jag har varit mer inne på buddor men tror jag kommer behöva någon madonna oxå. Fick den jobbiga idén att jag kanske kan göra en på keramik-kursen, tror jag tar mig vatten över huvudet men det är ju bara att gegga ihop det till en lerklump igen....

Hoppas du får en underbar helg, kramar Maria!

Lantliv i Norregård sa...

Sista bilden är så vacker Hannis!!
Ljuvlig;o)

Kram Malin

Vita Falkens Lantliv sa...

Bra ide med spets på galge:) Jag är avis på dina madonnor...Grrr...jag har ännu ingen:( har varit lite för snål för att köpa någon, tycker dom är så dyra tyvärr.
Ha en härlig kväll!
Kram Susanne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du bor på rätt sida av Sverige, och tur att det är fint väder där med bröllop och allt. Här regnade det så illa så vi åkte hem från stugan. Så ska jag göra också med en galge, hoppas jag har spets så det räcker. Blev jättefint med den klänningen och radbandet. Madonnor är bra, ger ro åt ett rum.
Snart börjar bröllopet, du ska väl med..
Kram till dig
AnnaMaria

Nyanser av vitt sa...

Åh vilka fina bilder. Blev ju "skitsnyggt".
Tack för otroligt rara ord. Blir så himla glad
Kram Agneta

Rosor och Spetsar sa...

Vackert, Hannis.
Jag förstår precis vad du menar med sakrala saker, gillar dem också. De ger ro på något vis tycker jag.
Du hade rätt om vädret idag, solen sken ju till o med, fast inte här för här har vi haft regnskurar mest hela dagen.
Kramar
Annelie

Ellas Hus sa...

Hoppas du har haft en underbar dag och att soffan hann bli piffad och klar innan gästerna kom!
Jag har kollat lite av och till på det kungliga bröllopet. Victoria var hur fin som helst!
Ha en fortsatt mysig helg!
Kram
Ellinor

Lily´s nya ♫♫♫♫♫ sa...

Vackert!!!!

Madonnor ger en lugn och fridfullhet..

Jag hoppas du hann se lite av bröllopet.

Ha det gott
Kram Lily

Loppisliv sa...

Ohhh vilken vacker bild du fångat från ditt sovrum, helt underbar ljuvlig och sakral stämning!! Kram Paula

Stina sa...

Vilka fina bilder du visar...du är så duktig :)

Är så nyfiken på soffan. Jag kommer säkert att bli avundsjuk när jag ser den. Jag ville ju också ha en men som jag skrev tidigare...vem har tid att vänta när allt helst ska vara klart igår :)

Nu ska här städas, får herrbesök på eftermiddagen...en liten Viggo som ska övernatt hos farmor :)
Har laddat med ostkrokar och filmen om Dumbo den flygande elefanten :)

Ha en härlig söndag
Kram Stina

S o F sa...

Underbar bild längst ner Hannis!

Jag blir glad och varm i hela kroppen när jag ser den,
S T Ä M N I N G!

Soliga söndagshälsningar.

Fröken Grön sa...

Vilket underbart morgonljus, - bilden blev nästan lite magisk!

Din förkärlek för sakrala saker kan jag förstå, det är något visst med radband, ikoner och Madonnor. När jag var 14 köpte jag min första ikon när jag var på familjesemester i Grekland, - mina kompisar garvade åt mig när jag kom hem!

MIn sambo har ett litet annorlunda samlande, - han försöker fylla en vägg inne i badrummet på Solhäll med religiösa tavlor. Snacka om andaktsrum!

Ha det så gott!
/Anna-Karin

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Åh, så vackert och stämningsfullt! JAg har också fått lite dille på det sakrala. Det är nog något visst med det.

Hoppas att du får en skön söndagkväll!

Kram Anna-Lena♥

Maleviks Rosenträdgård sa...

Mjukisgalge :)
Håkan

Fröken Fräken sa...

Eftersom jag har ett skåp (okej, två...) fulla med tyger, så är jag inte en person som kan säga något om fem Madonnor! Nej, det behövs säkert fler! ;-D

Snart semester, tjoho!!!

Viola sa...

Din sista bild blev helt underbar med ljuset, hoppas helgen varit skön, ha en fin vecka, kramen

Vit som snö sa...

Jag föll också totalt för den sista bilden, såå vackert med ljuset som faller in...ett riktigt franskt rum!
Jag har skaffat några såna galgar jag också men inte kommit till skott att klä in dom än. Semesterpyssel kanske....
Joo, snart kommer en liten ledighet. Mina underbara arb.kompisar har trixat i schemat så jag får faktiskt 5 dagar ledigt! Är så lycklig över det!!!
En liter kaffe... du måste ha varit energisk idag då;)))
Ha det gott!
Kram Cilla

Monkan sa...

Hej Hannis!!! Tack för hälsningarna i min blogg. SÅ länge sen jag tittade in nån blogg, inte ens min egen... Jo fotobloggen håller jag vid liv för fotar det gör jag ju i tid och otid men pyssel, det ligger helt nere. Jag har så många planer men hinner inget, för mycket jobb helt enkelt.

Skönt att se att du håller stilen i alla fall :-) Fixar så himlans fint! Urgulligt med spets på galgen. Och en ny blogg har dykt upp! Visst är det kul att fota :-) Det ska bli spännande att se vad du hittar på i nya bloggen också.

Men jag ska bli bättre på att hålla Pyssla-bloggen vid liv, nåt foto kan jag ju alltid få in i alla fall.

Så jag önskar inte trevlig sommar här ;-) eller kanske ska göra det för säkerhets skull då, om jag skulle fortsätta vara så dålig på att blogga...

Grön Iris sa...

Halloj Hannis,
jag små fnissar nästan alltid när jag läser dina inlägg. Du gör mig så glad!
Nyfiken blev jag ju på hur det gick med soffan, för visst skulle du få gäster. Sitter dom fortfarande kvar eller har dom kommit loss...fniss...

Galgen var skir som få, jätte vackert!
Kramen till dig,
Linda

Cathrin sa...

Ha,ha, kallar du MIG arbetsmyra?! Då är jag i alla fall i gott sällskap! ;)

Spetsgalge till plåtskåp - mmmmmm! Så vackert. Det är kontrasterna som gör det. Och din "touch" som jag bara älskar. Bilden i inlägget är bara så vacker!!!

Kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Du glömde räkna en madonna...det ska vara sex st. Titta en gång till så får du se... hihi.
Galgen blev jättefin, och lite romantik i sovrummet blev det med den fina klänningen.
Undrar hur jag skulle reagera om jag drack 1 lit kaffe? Jag som aldrig dricker kaffe skulle väl få energi till tusen..
Kram
Marie

Smultronbo sa...

Jättesnygga bilder! Gillar radbandet!

Sitter också här på jobbet och drömmer mig bort och jag tror att en Sangria kan hjälpa till ;-)

Kram Camilla

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

Kanonfint blev det med spetsen virad runt galgen! Kul tips!!

Gillar också sakrala saker..så pass att yngsta sonens kompis frågade "är din mamma jättekristen?"..
Sonen svarade " Nej, det är bara någon sorts inrednings-kraffs"..

hihi..Ja, vad säger man!?

Ha en riktigt fin, solig dag!!

Kramis Sanne!!

livetpåfyran sa...

va fint det blev Hannis!

Haha ja drick du kaffe i stora mängder så blir det många projekt avklarade på rekordtid*ler*

Ha det gott, kram Pia

Mamma C sa...

Så fint det blev med klänningen och galjen. Jag dricker inte så mycket kaffe längre. Morgonkopp och en på jobbet på eftermiddags fikan. Och såklart när man är bortbjuden på fika.
Kram Mamma C

Agneta sa...

Det blev superfint, med Din klädinstallation, och faktum är att jag har gjort något liknande, men inte riktigt så snyggt.

Jag är också galen i sakrala ting, och det är inte för inte som jag bor granne med Maria valls kloster, där det bor ett 15 tal små pingvinnunnor. De skrattar åt mig när jag kommer in och köper radband på radband, och hemska tanke om de skulle visst att ett radband är virat över naken 50 tals donna...

När Du kommer hit och besöker mig så skall jag ta med Dig dit!! När kommer Du förresten?

Systra

No.47 Mia sa...

Åh, lilla hjärtegull!! Du är för fin.. Så kul att just jag kan inspirera dig.. Jag menar det är ju annars DU som inpirerar mig till massor av kul saker man kan göra..

Såå vackra bilder du tagit.. Njuter..

Hoppas du har det bra!
Här firas det semester ikväll.. Lovely!!

Stor kram

S o F sa...

Om vi inte "ses" före midsommar så önskar jag dig en riktigt glad, fin och skön Helg!

Varma hälsningar från mig och Västergötland!

PS. Tack för titt-in och vänliga ord hos mig. DS

Beas barnslikheter sa...

Hej!

Jag vill tacka för dina fina ord på min blogg. De värmer verkligen!

Kram...och ännu en gång TACK!
/Bea

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag har upptäckt att jag också tycker om att ha sakrala inslag i mitt hem, madonnor, kors, tavlor. Sen måste jag hålla med många andra som kommenterat, den sista bilden är så vacker, så enkel men ändå så uttrycksfull. Galjen är väldigt fin, jag gillar också den idén.

Önskar dig en riktigt fin midsommar!
Kram,
Regina