Födelsedagspresent

I början av Juni fyllde jag 39,
men med presenterna jag fick så kändes det som att jag fyllde jämt...
För födelsedagspengarna så köpte jag något jag kikat på länge.
Dom här lådorna från In my house

Tanken är att dom ska hamna i sovrummet när det är klart

Jag gillar sånt här,
skulle säkert trivas med att bo i en gammal industrilokal

En del av dom gamla böckerna har fått komma fram igen
Alla från släktingar som inte finns kvar

Och kuddar förstås, får man aldrig för mycket av.

Sen fick jag en av dom finaste presenter jag någonsin fått.
Min mamma bestämde sig för att vi skulle byta upplevelser med varandra
så av min familj fick jag en resa till Paris med min mamma och systrar i September.
Det ska bli så mysigt att få åka dit med just dom.

Har ni haft en bra midsommar?
Det hade jag, men just nu så längtar jag mest efter semester.
Fem dagar kvar att jobba, känns som att kroppen och psyket är nästan slut!
Sista året har varit tufft med dödsfall,sjukdomar,konstant oro och en del ilska.
Det värsta är förhoppningsvis över nu och vi kan till viss del andas ut.
Så min semester i år handlar bara om att koppla av.

Hoppas att ni njuter av sol och värme!
Kram Hannis

37 kommentarer:

Levindas Värld sa...

Vilka snygga lådor du fått tag på, såna har jag inte sett förut.

Va skönt att du får semester snart, hoppas du får mkt tid till vila och just avkoppling. Tid att ladda upp batterierna på nytt och känna att allt kommer tillbaks igen :)

Midsommar hos mig var som du såg underbar på alla sätt och vis så jag är nöjd!

Idag ska jag packa och greja lite här hemma för imorgon åker jag, mamma och syrran på husbilssemestern, ska bli så mysigt :)

Många krarmar från mig!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det står Hannis på dom lådorna, både fina och bra till förvaring. Resan kommer bli rolig, och så att ha något och se fram emot är bra. Och semester har du snart, jag jobbar 2 veckor till. Skönt att livet är lite snällare nu, jobbigt när man har myket oro runt sig.
Ha nu en solig fin söndag
Kram till dig
AnnaMaria

Ljuva Drömmar sa...

Vilka underbara lådor, de kommer du ha mycket nytta av, förutom att de är snygga!

Tror att jag kan ha missat att du fyllt år....så grattis!

Du har så fint hemma hos dig och jag blir såå avundsjuk. Ska dock försöka ändra lite hemma och måla om i sommar så jag tackar för inspirationen!

Låter skönt med semester, hoppas den blir allt du önskar dig!

Kramar Maria

Gammelbålsta sa...

Hej!
Superfina lådor. Skönt att du snart har semester låter som om du verkligen behöver koppla av. vi har också haft ett riktigt jobbigt år. med massor av hemska sjukdomar både inom släkten och nära bekanta. Ha det riktigt bra Kram Aydan

LenaS sa...

Åh så snygga de lådorna är och vad kul att åka till Paris tillsammans!
Så tråkigt att du haft ett tungt sista år hoppas du verkligen kan koppla av under semestern och får en massa energi tillbaka....
Ha en riktigt härlig dag!
Kram/LenaS

Fröken Grön sa...

Grattis i efterskott, Hannis! Vi är visst samma årgång, du och jag, - 1971 var ett bra år helt enkelt! Jag kom i augusti, så vi har nog iallafall inte legat på BB samtidigt (om du är född i Uppsala).

Lådorna är jätteläckra, förstår varför du föll för dem. Och jag kan se framför mig hur du kommer hitta en massa kul loppisar och antikmarknader i Paris.

Må så gott!
/Anna-Karin

Anna S sa...

Hej Hannis! Grattis i efterskott. :)
Vilka jättefina lådor du hittat!
Ja! Bo i en industrilokal hade passat mej perfekt också. Med högt i tak och stålbalkar.

Ledsen att du haft ett tufft år. Hoppas att du verkligen kan koppla av på din semester och ladda batterierna. Tycker själv att just ilska är svårt att ha inom sej.

Paris! Dit måste jag åka nån gång.
Har hört talas om deras loppmarknader. Hoppas det blir härligt för dej att åka dit.

Anna S

Millas hem sa...

Hej!

Grattis till dig i efterhand!
Lådorna är superfina och ja, den industriella stilen är cool, hade förmodligen också kunnat bo i en sådan lokal, men då hade jag nog fått flytta själv! =))

Paris...wow, vilken fin present! Det låter helt underbart!

Kram till dig!

Stina sa...

Vilka härliga lådor du fått tag på, passar dig alldeles utmärkt :)
Paris...låter inte dumt det heller, jag var dit 1971 på en avslutningsresa efter en utbildning i sömnad med fackteckning.
Låter väldigt märkvärdigt med jag blev ingenting i alla fall *skrattar*
Då var det modehus som gällde, hade det varit idag så hade det blivit loppmarknader och antikbodar :)

Ibland är livet tungt...men det är så det är, Höga berg och djupa dalar...bara att bita ihop och gå vidare.
Grattis i efterskott rara Hannis och ha en härlig söndag :)

Största kramen!

VIILHVILE sa...

Hei, hei Hannis! Enig, tenk å få bo i et fraflyttet industrilokale, med åpenhet og en jerntrapp som snor seg fra plan til plan. Dét kunne jeg fint klart!

Du fotograferer veldig godt, med følelse og harmoni. Det er rett og slett godt å betrakte! Du selv ser også harmonisk ut, leit å høre at du har hatt det vanskelig. Livet går i bølger. Viktig å huske at vi som mennesker er begrensede... det er ikke meningen at vi skal klare alt alene, ihvertfall ikke uten å bli sliten, lei eller arg.

Stort Grattis på etterskudd, selv er jeg 41, så velkommen etter :)

Ønsker deg ro og hvile, glede og harmoni i ditt nye år!
Kram

Loppisliv sa...

Stort grattis!! Hurra för Hannis!!!

Snygga lådor du köpt. Du ska se att de fem dagarna går fort och vips har du en härlig ledighet att njuta av. Ha det gott. Kramis P

Rosor och Spetsar sa...

Gratulerar i efterskott, vilka snygga lådor du köpt dig de passar så bra ihop med ditt fina skåp. Ohh så kul att åka till Paris med ett gäng tjejer.
Skönt för dig att snart få semester o varva ner tempot lite o låta själen få tid att läka utan stress.
Kramar
Annelie

Vita Falkens Lantliv sa...

Grattis i efterskott!! Coola låder du har köpt:)
Vad härligt det låter att få åka till Paris!!! Jag tror vi alla behöver semester extra mycket i år efter denna kalla vinter!
Ha det bäst vännen!
Kram Susanne

Fröken Fräken sa...

Aha! Plåtlådor hos dig med idag! :-)Supersnygga!
Parisresa lät som en toppenpresent, jag har en vän som brukar åka till Paris två gånger om året, men jag förstår inte riktigt vad han gör där, för jag har aldrig hört att han varit på någon loppis där, och inte heller någon tygaffär...!!Skandal alltså!

Det låter bra att du snart får din efterlängtade semester, jag har nog ännu inte riktigt fattat att jag är ledig. Det kanske går upp ett ljus imorgon när jag inte behöver ställa väckarklockan :-D

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej vännen,
så fina presenter! Ett jätteSTORT GRATTIS i efterskott från mig!

Och att åka till Paris, sååååå underbart!! Den staden ledsnar man aldrig på - jag har bott i Paris en gång i tiden!

Jag flyttar också gärna in i en industrilokal.

Dagarna rullar på och jag har gjort några riktigt fina fynd!! Är så glad.. Snart börjar resan hemåt. Då skall vi göra några fler övernattningar!

Kram Monica

PS. och det är så underbart med semester!

Änglarnas hus sa...

Hallojsan sötis!

Wow! Vilka saker du har fått..som jag sagt innan dina vänner o nära känner dig o din smak väl!
Så mysigt att ni får en resa tillsammans..ljuvligt!

Hoppas att du får en fin vecka o att den går fort!!

Kramis sanne!

Lantliv i Norregård sa...

Hej!!
Vi är lika gamla, jag fyller 39 i september!! Läckra lådor, bra val;o)
Vad mysigt att åka till Paris...

Kram Malin

Monkan sa...

Tänkte väl att nån kunde ha nytta av idén :-) annars kan man ju hålla ihop koftan med en brosch t.ex, jag tänkte jag skulle testa att göra nåt sånt också. Men du ska omedelbart hitta ta ett skärp, rep eller vad som helst att hålla igen koftan med, det låter ju helt livsfarligt att cykla med koftan hängande så att den kan åka in i ekrarna!

Lådorna är superfina, jag gillar också zink, men en industrilokal skulle jag nog inte vilja bo i, däremot en gammal skola (som min gamla skola från lågstadiet, ett "bullerbyhus").

Oh ja! Visa gärna bilder av resten av hemmet. Om jag sitter med öppen mun och tittar så är det inte för att gäspa, utan för att jag tappar hakan av allt fint du har fixat!

Midsommar har varit kanon, bara hemresan som inte är så trevlig… Tåget har stått still och tre timmar försening än så länge, som lär öka.

Vad skönt att din semester närmar sig, det låter som att den verkligen behövs så att du får koppla av ordentligt.

Grattis i efterskott! :-) Och vilken härlig höst du har att se fram emot.

~ Mormorshem ~ sa...

Grattis i efterskott till de 39 ♥
Så, då är du också tvilling...?

Det låter skönt med semester i Paris, jag tror att hösten kan bli alldeles underbar där under takåsarna ~~~

KRAM från Eva

Viola sa...

Grattis i efterskott, och vilka läckra lådor du köpte..viken present ..en härlig Parisresa att se fram emot ha en fin dag, kram

Mamma C sa...

Grattis i efterskott till dig. Mycket coola förvaringslådor. Så kul med en semestertripp ihop. Skönt att du snart är ledig oxå. Jag har flera veckor kvar. Får hoppas att det finns någon sol då med.
Kram Mamma C

Mycket annat & lite betong sa...

Så snygga lådor, såna har jag bara sett i plast förut.

Hoppas du får en avkopplande semester, jag har precis börjat min.

Soliga hälsningar!
Agneta

Vitt för själen sa...

Grattis! Vilka fina presenenter :)
Hade aldrig trott att du var 39- inte för att det är gammalt- men jag tippade på 29..när jag ser bilden på dig.
Må så gott, kram Sophia

Mia sa...

Vilka fina lådor skulle var snyggga i trädgården med blommor och kryddor.

Härligt med en paris resa med mamma och syster kul att ha något att se framemot.

Hoppas att de sista 4 dagarna innan semesterna inte känns allt för långa.
Krma Mia

Hanna sa...

Fina presenter.
kram
hanna

At Lily´s ♫♫♫♫♫ sa...

Stort GRATTIS i efterhand!
Så fina presenter du fått!

Jag skulle också kunna tänka mig att bo i en industrilokal.

I förra veckan tyckte jag det var OK att jobba några veckor till fast efter den underbara midsommarhelgen har jag ångrat mig :D Jag vill ha semester NU..:D

Ha det gott och ha en härlig semester
Kramar Lily

Anette sa...

Grattis i efterskott! Kan bara säga att jag är äldre än du...Några är bara. Har passerat 40...tur att alla blir äldre=)
Det är verkligen du i de där lådorna...Industrilooken äger!=)

Kraaaam/Nettan

Nyanser av vitt sa...

Grattis iefterskott. Vilka fina presenter du fått.
Kram Agneta

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilka snygga lådor! Och praktiska, kan tänka mig att de rymmer mycket, samtidigt blir det så dekorativt med vackra saker i.

Ååå vad härligt med en resa till Paris. Det är en så vacker och romantisk stad.

Önskar dig många fina och soliga dagar!
Kram,
Regina

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

GRATTIS i efterskott!!! de där va verkligen såå himla snyggt m lådorna... massa sommarkramar sussie

"M" sa...

Grattis, ja då är vi lika "gamla" då...hihi..vilken present att få åka till paris....det skulle jag vilja.....och de där plåtlådorna är ursnygga.....jag skulle åxå kunna bo i en industrilokal....rufft....så snyggt. Ha en bra dag. Mvh M

Torparfrun sa...

*s* då är det du och jag som tömt hennes förråd på de där lådorna, jag har nämligen också köpt sådana. Sonen ska få ha dem i sitt rum :-)

Kökssoffan blev super!

Kram Torparfrun

milla-andante sa...

Ett lite sent... GRATTIS!!!
Underbart att fylla år när det gäller just presenterna...hihi...
Du undrar om vi vill se mer av din lägenhet... OM????? Såklart!!:) Du har så fint, soffan blev ju toppenfin!!!
Sommarkram

Hanna sa...

Wow , va snyggt!!! Ja tänk att få bo i New York i en gammal industrilokal, det är en dröm.
Jag hoppas du får ta igen dig ordentligt på semestern, det behöver du. Och ett STORT grattis i efterskott..
Vilken fin present, hoppas ni får det skönt i Paris. Kram på dej

Lisa.L sa...

woooow så himla snygga lådor :D kram

Anki sa...

Koppla av??...du ska ju komma till mig...mm du får väl vila dig sen då, hihi!

Guud så snygga dom var lådorna, det kan jag tro det att du föll för dom...å soffan blev jättefin!

Gumman, du är ju rena barnrumpan du, hihi...jättegrattis i efterskott! Vilken fin present du får,å det är du så värd!
Allt som hänt, och händer kan få vem som helst att vilja gömma sig under täcket!
Paris, det kommer att bli så mysigt, lite avis är jag allt *ler*
Men till veckan ska vi bara släppa allt och ha kul!

Nu är det tredje försöket att kommentera så jag hoppas det funkar, hittills har jag bara fått Error??!
Tänkte uppdatera, men det blir så virrigt med vad jag ska skriva...mm ungefär som det här då, haha!

Hörs i morrn!
Kramis hjärtat!

Stina sa...

Hej på dig!

Jag har också fått error så jag har nästan gett upp :)
Hoppas du haft en mysig helg och att veckan som kommer blir toppen. Hos mig har allt stannat upp pga värmen ...jag är helt slut :)
Dagen har jag tillbringat på balkongen med en bok och massor av vatten. Tur att jag bara har lite sol därute :)
Hoppas du får några sköna dagar hos din vän.

Kram Stina