Spann...

En spann eller vad man nu vill kalla det har jag fått i present,
en mycket uppskattad sån!!
Detaljer som v eller ska det vara romersk siffra...

Rost och andra fläckar som jag förstås går igång på.

Morgonkaffe på balkongen, en sväng på loppistorget, sova middag på soffan, läsa bok, äta gott så skulle man kunna sammanfatta den efterlängtade Lördagen.
Vad skönt det är att ha en dag att bara vara och bara göra det man har lust till!

Och tack för er underbara feedback på det jag skrev om kommenterandet i förra inlägget!
Vad härliga ni är!
Och Anna.S, ett stort tack till dig! Kul att du lämnade ett spår=))

Kram Hannis

36 kommentarer:

Annica sa...

Så snygg! Imorgon ska jag visa bilder på vad jag köpte på vår loppis. Det är ju så att man inte bra säljer själv man handlar lite också=)Jag tror du kommer att gilla den...Natti/Annica

Lantliv i Norregård sa...

Perfekt, lite lagom rostig;o)

Ha en bra söndag!
Kram Malin

Änglarnas hus sa...

Hallojsan sötis!!

Ja den som gav dig den i pressent visste exakt vad du gillar!

ha det gottis!
kram Sanne

Anette sa...

Men du så fin present! Din vän vet nog exakt vad du gillar!!Skönt med en latlördag då man får ta allt i sin egent takt=D
Kraaaaaamen /Nettan

Levindas Värld sa...

Vilken perfekt present, måste vara någon som känner dig väl som gett dig den :)

Vacker med rosten och v:et, eller som du skrev, kanske en romersk siffra, vore ännu läckrare!

Låter som att du med njutit massor och gjort det bästa utav denna underbara lördag, härligt!

Det har jag med gjort, bara njutit, varit på utflykt, solat, läst tidning, grillat korv, slappat och njutit varje minut :)

Hoppas du får en lika toppendag imorgon!

Kramis!

♥ Pia..... sa...

Ah..sånt där går jag oxå igång på..och ännu rostigare:)..snyggt fynd...ha de gött
kram..Pia

~ Mormorshem ~ sa...

DEN är verkligen bara så himla fin, din spann!

Kram från Eva

Anci sa...

En fin present ! Speciellt om du blir så glad :)

Kram
Anci

LenaS sa...

Men vilken liten sötis, har inte sett nån så liten spann (i dne modellen)förut!!
Ha den finaste dagen!
Kramis/LenaS

Lily of the valley sa...

Jättefin present!

Du är en riktig livsnjutare1
Härligt :D

Jag gillar din underbara stol!

Ha de gott
Kram Lily

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Godmorgon. Det är såna presenter man går igång på! Din spann/kanna är ljuvligt rostig, jag gillar ju sånt också. Den här kommer och passa bra hemma hos dig.
Ha en mysig söndag
Kramar
AnnaMaria

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Halloj Hannis!

Vilken underbar spann du fått och dina bilder var så vackra! Fick en chock när jag såg de röda stolarna men åååååh så snygga de blev. Du skrev väldigt fint om bloggandet med. Din blogg är alltid en inspirationskälla.

Goa helgkramar till dig!

Anna-Lena♥

sinnlighet sa...

Lite Hannis boost från Österlen;

1. Jag saknar vår kontakt
2. Bilderna är sagolika
3. Får jag låna bilder, Du vet...?
4. Tycker Du fortfarande om mig lite?

A

Önskedrömmar i hvitt sa...

Åh, precis en sån där sak som jag går igång på!!! SÅÅÅÅ FIIIN! Din lördag låter underbar, själv hattade jag mest omkring, och inte 17 har jag börjat måla de där 14 fönstrena än, och nu regnar det oxå....
Får nog bota mitt dåliga humör med något litet pyssel. Har faktiskt fixat och donat med annat (allt för att inte behöva börja måla;)), men tyvärr glömde vi kameran hos svärföräldrarna så jag får visa bilder någon annan gång ,
kram Maria

Gammelbålsta sa...

Hej!
Den spannen är ju för underbar. förstår att du blev glad. Ha en riktigt bra söndag. Kram Aydan

Stina sa...

Så fin spann...undrar hur många sådana som har hamnat på soptippen. Jag är så gammal så jag har hämtat mjölk hos bonden i en nästan likadan och inte tyckte jag att den var särskilt fin då...var nog mest sur för att det alltid var min tur att gå :)

Ha det bäst Hanna och hoppas du haft en härlig helg.
Kram Stina

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej Hannis,
kan bara säga sååå söt! Vilken fin present. Låter som en toppenlördag för dig! Vi åkte ut till landet och jag slet som ett tok i mitt igenvuxna grönsaksland för att förbereda för sådd! Svetten dröp och jag njöt! Idag så kom regnet, suck!

Ha det gott, kram Monica

Vita Falkens Lantliv sa...

Underbar lördag låter det som;) Spannen va verkligen hur fin som helst...mmm ....så rostig och härlig:)
Kram Susanne

lottens vita och gröna sa...

ohhh en mohahaha spann ju, du vilken fin bild du har på dig hannis!
må väl, varmkram lotten
jag var tvungen att kommentera här nere med, såååååååå bra!

Mamma C sa...

Skönt ibland att bara kunna ta dagen som den kommer. Inga måsten bara va och må gott. Det var en stiliger kruka du fått. Ha en ny bra vecka.
Kram mamma C

Lauras gård sa...

Jätte fin! Ser nästan ut som en liten mjölkkanna. Undrar vad den har använts till och vad V betyder... Kram Stina

Vintage House sa...

superläcker:)
perfekt sliten....
kram
sandra

Hanna sa...

Så fin.
Kram
Hanna

Nina sa...

Vad fin din burk/spann är!
Måste nog kommentera ditt förra inlägg... Så otroligt fin stolen blev!!!
Kram på dig
Nina

Mira sa...

Finfin spann! Snygg, ha en fortsatt skön helg, kram/Mira

Cilla - Vit som snö sa...

Såå fin! Precis med det slitage man ääälskar:)
Kram Cilla

Grön Iris sa...

Snygg skrot, helt i rätta händer ;)
V som i victory så klart.

Du, det finns en award att hämta hos mig. Du kanske redan har fått den...

Stor kram Linda

Ellas Hus sa...

Ljuuuuvlig kanna! Vilken fin present!
Och det lät som att du hade en fantastisk lördag. Precis som en lördag ska vara!
Ha en bra början på veckan!
Kram
Ellinor

Nygammalt sa...

Hej kära Hannis!
Se vem som har fått ändan ur vagnen! ;) Har samlat på mig lite mer energi nu.

Så mkt "nytt" och fint hos dig, tänk vad målarfärg kan göra. Gillar även den gröna färgklicken du har lagt till.

Kram!!!

No.47 Mia sa...

V = Victory...
Underbar spann Hannis!!
Hoppas du haft en skön och avslappnande helg..

Ha en fin dag!!
♥Mia

Nyanser av vitt sa...

Vilken underbar gammal spann vännen
Kram Agneta

Fröken Fräken sa...

Jättesöt spann! Påminner mig om att jag fortfarande inte har kommit på något sätt att få en färg att se ut som rost... hmpf!
Låter skönt med en lugn lördag, här damp man ner i soffan så fort man kom hem, och inte har man kommit upp än ;-D

Mycket annat & lite betong sa...

Det låter som att du haft en skön lördag.
Jag håller med alla andra, det var så bra skrivet om bloggandet i förra inlägget.

Ha en trevlig kväll!
Agneta

Cilla - Vit som snö sa...

Du är sååå välkommen i min utlottning:)
Kram Cilla

Masy sa...

se på den! den var da riktig fin! elsker slike gamle saker:)
god onsdag!

mvh
masy

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken härlig, rostig spann! Tänk att få så fina saker.

Beskrivningen av din lördag stämmer in på precis en sån härlig avslappnad dag som jag önskar mig. Nu är vi närmare nästa lördag än den som varit....

Ha det allra bäst!
Kram,
Regina