Röda stolarna

Dom röda stolarna från väninnans vind har fått sig en släng färg.

Och blivit tillfälliga köksstolar

Lite siffror på ryggstödet

Sprayade nästan all metall svart

men sparade rosten!

Nu kan man ju tro att det här är obekväma stolar men icke!
Man sitter faktiskt skönt på dom till min egen förvåning=))

Hörrni, ni vet väl att det inte finns några måsten när man besöker mig,
att ni inte behöver tycka om det jag gör och visar,
att ni får skriva att ni tycker tvärtemot utan att jag tar illa upp,
att ni inte måste lämna kommentarer bara för att jag hälsat på hos någon av er.

Att jag skriver så är inte för att vara otrevlig på något sätt utan
för att jag läst att flera känner sig stressade över bloggandet,
över kommenterandet, över det dåliga samvetet.
Bloggande för mig är en kul grej, som jag får och förhoppningsvis
ger lite inspiration genom.
Inte för att skapa prestationsångest och dåligt samvete,
sånt finns det tillräckligt av ändå utanför cybervärlden.
Jag är väldigt glad över att ni tar er tid att titta in,
läsa och kommentera men som sagt,bara om ni vill,har tid och lust.
Inte för att ni måste!

Har i alla fall börjat ställa ut pellisarna över dagen nu och dom växer så det knakar.
Till och med sticklingarna från förra årets pellisar.
Något annat som jag ställde ut mest för att jag sen skulle kasta var mitt stora Olivträd.
Nu upptäckte jag att det minsann har börjat komma små,små blad på det!
Något förvirrad så har jag nu börjat vårda det stackars trädet.
Är det någon som har tips gällande just Olivträd så tar jag tacksamt emot dom=))

En riktigt skön dag till er/
Kram Hannis

38 kommentarer:

♥ Pia..... sa...

Snabbkikar lite i bloggvärlden nu på morgonen ...precis innan jobbet..ibalnd får man en liten liten stund över ..mellan tandborstning och hårtork:)..
Du slår huvudet på spiken med dina ord idag..skulle kunna kapa dina ord rakt av...just så är det...men vissst är det kul med en och anna kommentar..men skriver som du ..för att det är såååååååroligt och så har det blivit ett måste för mej mer eller mindre..facebook orkar jag inte nåt vidare..där har jag den vilande...och du Hannis..stolarna gillade jag :)..även om jag inte skulle ha likadana i mitt kök.. ...skulle hellre ha på annat ställe dvs..ett pysselrum..ha en skön dag.

..kram..Pia

Vintage House sa...

SÅ himla snygga stolarna blev jag gillar dem skarpt.
tack för tipset...
ha nu en ljuvlig dag:)
kram
sandra

Anci sa...

Hej !
Tack för att du skriver så. Visst kan det kännas pressande ibland med bloggande och kommenterande. Men jag VILL titta in hos dig, kommentera och säga att du gör fina saker. För det gör du !! Du inspirerar mycket !

Stor kram
Anci

Rosor och Spetsar sa...

Riktigt snygga blev de "röda" stolarna fter din makeover, fin detalj med siffrorna. Som du vet gillar jag siffror o bokstäver.
Ha nu en fin dag
Kram
Annelie

No.47 Mia sa...

Läckert Hannis! Du är så fiffig!!

Ja, det här bloggandet går upp och ner.. Jag har lärt mig nu att bara göra det när jag själv känner för det.. Jag kräver inga kommentarer.. Är bara såå kul om man tittar in.. För det är ju det som är tanken med en blogg.. Man vill visa upp... Dela med sig... inspirera andra kanske..

Kram på dig!

♥Mia

Viola sa...

Håller med dig..bloggandet är för mig givande, roligt, avkopplande och inspirerande..har faktiskt aldrig känt att det är ett måste..tycker i a f att stolen blev helläcker, ha en fin dag, KRAM

Lantliv i Norregård sa...

Hej!!
Stolarna blev verkligen häftiga!!
Tänk vad man kan förändra med lite färg!!
Jag kikar in till Dig för att du har en sån finfin blogg;o)

Ha en bra dag!
Kram Kram Malin

Vita små hjärtan sa...

Ja du lite färg kan förvandla... Jättefint blev det!!!
Ha en fin dag!!!
Kram Agnetha

Ellas Hus sa...

Vad bra du uttrycker det!! Klokt sagt och jag håller med!
Men att lämna kommentarer hos dig är enkelt. Det du gör blir så himla fint och jag blir alltid lycklig när jag ser att du har gjort ett inlägg för då vet jag att jag kommer få se något fint! Och jag blev inte besviken idag heller. Stolarna blev helt super!
Ha en riktigt fin dag!!
Kram
Ellinor

~ Mormorshem ~ sa...

Det där visste jag redan :-)
Mer, och mer har jag börjat läsa mellan raderna här hos dig, och när jag kliver in här, så är det med en känsla av frihet ~~~

Ofta hör jag dig skratta på ditt humoristiska sätt, blandat med ett kärleksfullt allvar.
Jag TRIVS här!

Olivträd...hmm, kan jag inget om...men jag älskar oliver! Och stolen, den blev helt klart modernt snygg!

Många kramar från Eva

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej tjejen,

Jag håller med dig, bloggandet skall vara en kul grej. Och det är det för mig men visst händer det att jag ibland kan känna lite dåligt samvete när jag inte hinner med att lämna spår efter mig, för jag tar mig tid att surfar runt och besöker många bloggar även om jag har det tajt. För det är avkoppling!

Men som sagt det dåliga samvete har ju en förmåga att dyka upp då och då, både för det ena och andra. Men städsamvetet är rent just nu, precis som mitt hem. For runt som en galning igår till kl 00,30..

Dina stolar blev kanonfina tycker jag! Njut av det härliga vädret!
Kram Monica

S o F sa...

Instämmer i dina tankar runt bloggeriet.
Inga tvång och måsten, utan mer bara kreativitet och glädje, tycker jag att det skall vara.

Vet inte hur många bloggar jag har haft genom åren ;) men en ny idé föds och då blir det en ny, de gamla ligger vilande kvar eller tas bort helt.

Ibland blir man trött och saknar inspiration och då blir det kanske en kortare eller längre bloggpaus.

Jag personligen känner inget "tvång" alls att kommentera hos andra, men när jag är inne hos er kreativa och pyssliga bloggare då kan jag inte låta bli. :)

Stolarna blev super!
(Ärligt!!;)

Ha det gott Hannis!

jakt,skor,barn,inredning sa...

Om mna tycker att bloggandet har för stora krav ska man nog ta sig en funderare. Jag själv är superdålig på att lämna kommentarer. Men älskar att få inspiration från alla bloggar. Tror många kommer ha bloggpauser nu när det fina vädret landat hos oss hi,hi. Ha en skön dag ! Nilla

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej hannis!
Så sant som du skrev, och din kommentar på min blogg- bloggandet är något som ska ge en kraft, inte suga musten av en. Det är skönt när man äntligen släpper det dåliga samvetet och bloggar när och om man känner för det- det är ju då det är som roligast. Anyhow- jag diggar verkligen dina stolar. Det syns på en gång att det är din kreativa ande över dem, du har en unik och superfin stil!!!
Tyvärr så har jag inga råd om olivträdet, jag har inte vågat köpa ett själv eftersom alla säger att de skall vara så svåra att sköta över vintern. Appropå träd- såg du Äntligen hemma igår? Där hade de 2 ENORMA myrtenträd- måste vara värda flera tusen styck. Hoppas att inte bebisen i familjen knäckte dom första dan ;P
Hoppas att du får en varm och solig fortsättning på veckan,
kram Maria
PS! om andan faller på så kika in och ta chansen att vinna ett urfint handgjort silverhalsband!

Cilla sa...

Ja men så himla cool stolen blev...
Hur läcker som hellst ;0)
Just nu målar jag brickor till fotbollsföreningens tvättstuga!!!
???? Ja du skall få se..

Kram Kram Cilla

Ps. Alltid lika mysigt att kika in hos dig rara vän ;0)

Annica sa...

Håller fullständigt med=)Det ska var kul med bloggen,för mig går det upp och ner det måste jag erkänna. Är ofta bara och "kikar in" läsa bloggar är avkoppling för mig. Hursom så är jag tokförtjust i dina stolar så nu måste jag spana efter liknande.Ha det gott/Annica

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag gillar dina stolar, och det är då ett som är säkert. Det du målar och fixar till blir alltid snyggt! Så nu vet du det..fniss. Jag tycker det är avkopplande och kolla in på några bloggar i kvällningen, och en liten kommentar skriver man ju fort.
Ha det gott vännen
Kramar
AnnaMaria

Anki sa...

Gullhjärtat...mm jag visste ju att dom skulle blir så otroligt skitsnygga stolarna...nu får du allt komma hit med penseln snart...här är ju allt bara halvklart vet du, haha!
Jag har precis kommit hem från Linda...gissa om det ser ut här?!...kattfan har haft holabalooa, hihi...ska bara ta reda på alla blommor och jord så ringer jag sen!

Goa kramen!

Fröken Grön sa...

Muchos coola stolar, Hannis! Fast jag undrar om jag själv hade hanterat stolar med hjul vid matbordet, - morgontrött och dan hade jag nog rullat iväg eller halkat av, hehe!

Vad gäller bloggande, kommenterande och stress så håller jag fullständigt med! - Det ska ju vara något KUL, och inte något som ger dåligt samvete! Är själv inne i en hektisk period just nu, vilket gör att både kommenterandet och eget skrivande "halkar efter" lite grann, men så får det ju bli ibland. - Trots allt får ju det verkliga livet gå först!

Ha det gott i veckan, och lycka till med växterna!
/Anna-Karin

Änglarnas hus sa...

Tuffa stolar! helt i Hannis stil ;)..påminner mig om jobbet..är det skolstolar?..

Mina pellisar bor också ute nu..hoppas att jag slipper kånka in dem en frostig natt bara..haha..

ha det gottis vännen!!

Kramis Sanne!

Skogsfrun... sa...

hej!
Du har fått en utmärkelse av mig! titta in på min blogg:)

Stolar blev jättefina! Tänk mad lite färg och så kan göra!
och ork och tid... ;)

Håller med om att man kommenterar ju så klart där man tycker till hos någon, inte för att man måste:) Man ska byta ut måste mot behöva... måste låter så "måstigt" och negativt. Det blir man stressad över :D

Ha det fint
Kram pernilla

Stina sa...

Nu "måste" jag kommentera hos dig :)

Snyggt Hanna...härligt med återvinning och ännu härligare är det när det blir bra och man känner sig nöjd.

Själv har jag jobbat så mycket så inspirationen går på sparlåga. Får väl snart visa "gammal skåpmat" så ni får nåt nytt att titta på hos mig :)

Hann inte ner på kyrkans loppis idag så jag vet inte om stolen finns kvar, får kolla på lördag.

Ha det bäst
Kram Kristina

Mamma C sa...

Du är makalös människa. Du kan trolla till en skitsak till något underbart. Stolarna blev bara woow. Jag skriver för jag vill. Inte för jag måste.
Kramis Mamma C

Anette sa...

Du är en klol människa du om dina tankar om bloggvärlden...det är så lätt att känna press o att man inte har nåt roligt att visa...men att vara in på din blogg ger mig sån otrolig inspiration...jag skriver verkligen som jag tycker...Fastnade för din blogg långt innan jag skaffade egen. Du är en stor inspirationskälla!!

Kraaaaam/Nettan

Tidsmästarinnan sa...

Å vad det är snyggt med lite svart (och rost!) till det vita Hannis!
Snyggt jobbat (som vanligt vännen!)

Kram
Susanne

Ljuva Drömmar sa...

Hur lyckas du hinna med att göra allt du gör? Jag tycker stolarna blev jättefina även om de inte är min stil. Om du fattar vad jag menar ;)

När det kommer till bloggande och kommentarer så hoppas jag att vi alla gör det för att det är kul!
Visst har jag ibland kännt att jag borde göra ett inlägg när det var längesedan men så ser ju våra liv ut, man kan inte alltid hinna med allt man vill.
Jag kommenterar för att jag vill och är det nåt jag inte gillar så säger jag det eller så låter jag bara bli att kommentera.

Självklart är det kul att få en kommentar och på så sätt även "se" vem som tittar in hos en men jag hoppas ingen känner sig tvingad.
Jag gör det iaf inte.
När jag kommenterar hos dig är det för att jag gillar vad du visar!

Önskar dig en fortsatt bra vecka, kramar Maria!

Pysselpalatset sa...

hej, tack för hälsningen... det gick bra hos doktorn... Men över till dina stolar... Så fantastiska de blev... Jag uppskattar verkligen din förmåga att se potensialen hos loppisfynden... Sedan till olivträd.... ska stå svalt ca 8-10 grader under vinterförvaring.. sparsamt med vatten. Plockas sedan ut... och in för att avhärdas någara dagar... Trivs i full sol och måste torka ut... Planteras den om så gillar den lerig jord från landet bättre än köpejord... Jag duschar min i kronan ibland.. under sommaren. Tycks gilla det. Kram Jeanette

Pysselpalatset sa...

Jag sade loppis fynd... även om jag så att att de kom från väninnans vind... ler... Jeanette igen

LenaS sa...

Du är ju helt otrolg på att få till det, stolarna är ju bara så himla fina!
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Förvandlarkonstens kvinna! Nu har du gjort det igen... Fixat till ett par stolar. De blev jättefina tycker jag, och trevligt att det är bekväma också.. Det är ju inte alltid så med träsitsar... Men det är klart man har ju en kudde att sitta på... hihihi...
Kram
Marie

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag bloggar och kommenterar för jag tycker att det är kul och för att jag vill det. Det får absolut inte kännas som något tvång.Skulle det börja kännas mindre kul får jag väl ta en paus ett tag.

Dina stolar gillar jag jättemycket, snygga kontraster och siffror.

Kram,
Regina

Grön Iris sa...

Hej Hannis,

du har så himla rätt och skriver det som jag tänker så ofta. Jag har bloggandet som ett intresse, och det ska hela tiden vara kul.
Nu trivs jag ännu mer hos dig, och du är välkommen när som helst. Bokstäver eller ej spelar ingen roll ;)

Så snygga dom blev, stolarna. Filar du eller sandpapprar du kanterna?

Kramisar i massor Linda

Sally och jag sa...

Så fina stolarna blev, ser ut som nåt gammalt designorginal plötsligt!

Bra skrivet om bloggande, tycker jag. Håller med om att det ska vara kul - inte stressigt. Befriande att veta att man är välkommen att hämta inspiration hos dig även när kommentarerna har sinat...:)

Många kramar från
Sally och jag

Anna S sa...

Hej Hannis! Jag gillar din blogg massor, den är en av mina favoriter.
Stolarna är jättefina. Jag gillar hur du gör om saker. Du har enkel och bra stil.

Du har så rätt i att man inte ska känna tvång, utan kommentera för att man vill det. Bra att du tog upp det!

Ha det gott !
Hälsningar Anna i Göteborg

milla-andante sa...

Wow så inspirarande fint!!! Kan också tänka mig att det är skönt med hjul på stolar även vid köksbord...! Du kan förvandla du, och skriva klokt!!

Hur var föreställningen med Mia Skäringer?

Ha en fin helg!
KRAM

Vita Falkens Lantliv sa...

Tyvärr inga tips om olivträdet, mitt dog själv nu i vintras.
Jag håller med dig om att det inte ska bli tvång över bloggandet och kunna säga vad man tycker utan att man ska ta illa vid sig.
Du ska veta att du inspirerar mig mycket:)
Ha en fin pingst helg!!!!
Kram Susanne

Fröken Fräken sa...

Tro mig, jag skriver här för att jag så hjärtans gärna vill och för att jag helt enkelt inte kan hålla mig! :-)
Kan du ta över och måla mina stolar i vitt, du som har fått in snitsen? Här går jag och svär över alla snirklar på stolarna... suck!!

lottens vita och gröna sa...

klokt som bara den, bloggen är en härlig källa men kan också skapa prestaionsångest åt alla håll! jag har lagt ner...kan inte ha den kampen, jag kommenterar när det funkar och det betyder inte att jag dissar det jag inte kommenerar, troor vi tänker samma där! duuuuuuuuuuuuu vilken nedrans fin stol, sååååå nedrans fin alltså!
må väl du goa, varmkram lotten