Pall får makeover

Jag har letat efter såna där vad man kan kalla "doktorspallar".
Men att betala 800:- i butik för en sån, nej,nej.
På auktion så vann jag två för mer än halva priset ink porto.
Men lite för kromblanka var dom så jag köpte billacksspray igen.
Och testade på den ena.

Gillar den mer nu!

Passar som extraplats i köket

Att jag går i gång på pallar och stolar är ju ingen hemlighet så...

Två såna här kom med hem från Valborgsfirandet ute på landet.
På väninnans vind kan man fynda,
har inte bestämt vad jag ska göra med dom än förstås.
Men dom kan nog bli en rolig kontrast.

Hoppas jag i alla fall...

Känns som att jag dom sista veckorna har kommit hem, hoppat i säng,
sovit turbosömn och sen åkt till jobbet.
Ligger efter på flera plan men det får vara så i bland.
Nu ska jag ta en kaffe och kolla vad ni pysslat med i lugn och ro=))
Kram Hannis

34 kommentarer:

Mamma C sa...

Ibland så rusar det bara på, man kan inte bromsa till ordentligt. Du fick till det på pallen, den blev kanonfin efter lakeringen :-)
Ha en bra första maj.
Kram Mamma C

Anki sa...

Halloj gumsan!
Fick precis ditt sms, mm MYCKET, alldeles för mycket kärleksdravel!
Snygga pallar, men det visste jag ju redan, meeen var är "min" färg...bangade du??, haha!
Den röda stolen var oxå snygg, även om färgen...ja du vet...säger jag som har en grön säng?!
Plinga när du får igång phoneriet!

Goa kramen hjärtat!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken toppenbra extrastol din pall blir, snygga och se på också. Den röda var häftig, vilka fynd det fanns på den vinden. Lite vårtrött känner jag mig också, brukar gå över fram i maj.
Ha en fin 1:a maj
Vårkram
AnnaMaria

Rosor och Spetsar sa...

Pallen du fixat blev så mycket bättre med den matta färgen, du är då påhittig.
De andra stolarna hittar du säkert på att göra något snyggt av, spännande att se vad det blir
Ha nu en fortsatt skön Majhelg
Kramis
Annelie

"M" sa...

Å om man spang på en sån läkarpall....blev så snygg som svart

Anette sa...

Den pallen blev fin med svart, matt färg!! Måste nog testa det någon gång....Det blir spännande att se vad du gör med den andra=)

Fortsatt trevlig helg från Nettan.

Viola sa...

Du..känner igen turbosömnen och så upp och vråljobba...som vanligt blir dina resultat enastående, pallen superläcker, hoppas helgen är skön, kram

Levindas Värld sa...

Pallen blev sjukt snygg med färgen du piffat till den med :)

Kul när man hittar nåt man velat ha ett bra tag, för en mkt biligare peng dessutom.

Kan tänka mig att den röda stolen blir lika häftig efter en liten uppputsning :)

Kramis!

Mycket annat & lite betong sa...

Vilken tur! Snyggt med den matta färgen på pallen. Jag känner också att jag ligger efter, bodbytet var väldigt segt på slutet.

Trevlig kväll!
Agneta

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej Hannis,
Ja ibland så bara rusar tiden, men trösten är att det brukar komma lugnare tider. Har själv haft svårt att hinna med och nu är det hör och häpna bara 5 veckor kvar innan sommarlovet börjar för skruttan! Jag ser fram emot en del trevligheter vi har inplanerade..

Ha det gott! Hälsningar monica

Ps. Läckra stolar och pallar!

Annica sa...

Åh så snyggt resultatet blev på den fina pallen. Jag är bordtokig som ibland afller dit på en stol eller två. Just nu är jag faktiskt ute efter sådana "kontorsstolar". Lyckans ost du som fann en på väninnans vind. Tänk vad vänner är bar till mycket=)Ha en härlig söndag/Annica

LenaS sa...

Så mycket snyggare pallen blev!!
Ha en riktigt underbar dag!
Kramis/LenaS

Hanna sa...

pallen blev jätte fin.
kram
hanna

Anci sa...

Du gör allt så fint ! Det verkar som om vad som än kommer i dina händer, så kommer det därifrån så mycket bättre.

Jag tycker att jag också ligger efter på olika plan. Här krävs tid och arbete.

Tack för att du så ofta kommenterar hos mig !!

Kram
Anci

Lily´s nya... sa...

Tack för din omtanke :D
Man blir alltid lika glad av dina ord :D
Blåbärspaj..mmmmmmm! Paj är så gott, så gott :D

Pallen blev jättefin i dina händer!
Bra att ha :D

Det ska bli kul aoch se vad du gör med den röda stolen! Den röda färgen sticker verkligen ut..

Ha en skön solig söndag
Kram Lily

Änglarnas hus sa...

Hallojsan tjejen!1

Vilka stolar och pallar du får tag på!!..du har näsa för sånt ser jag!!..Inga problem för dig att ha stora bjudningar..fram med alla pallar bara!!

Det blev finare i mattare ton !

Ha en härlig, heelt solig, söndag!!

Kramis Sanne!!

Katta sa...

Jättesnygg blev pallen av billacken. Tycker den röda stolen är en pärla som den är och en fin färgklick. Så söt katt du har med, den ser presis ut som en jag hade. Kram Katta

Stina sa...

Det blev en viss skillnad..från högblank till matt, snyggt :)

Kram Stina

Stina sa...

Hahaha...du har många laster du allt från skelett till buffemat :)
Tack, vi ska roa oss så mycket det går :)

Kram Stina.

Lantliv i Norregård sa...

Snygga pallar, och ännu snyggare med lite färg på;o)

Kram Kram Malin

Fröken Grön sa...

Behöver du ett nytt jobb någon gång så kan du nog få anställning som billackerare utan problem, Hannis! Du hanterar ju redan sprayfärgen som värsta proffset =)

Lauras gård sa...

Pallen blev kanonsnygg! Tyckte först den var fin som den var, men den blev bättre då den blev lite mattare. Kram Stina

sinnlighet sa...

Skitsnyggt och den röda saken skulle jag svälta för att få!

Agneta

Hanna sa...

Ha en bra vecka.
Kram
Hanna

Grön Iris sa...

Hej Hannis,
Vilken förvandling, cool som få.
Än en gång inspiration på högnivå!

Glöm inte att andas!

Kramis till dig,

Linda

No.47 Mia sa...

Hej Hannis! Vad har hon hittat på för spännande nu då..
Du är helt OTROLIG på att hitta på nya saker att göra om..
Såå snygga!!
Får sådan energi här inne hos dig..
Tack!

♥Mia

Cathrin sa...

Perfekt! Skulle gärna suttit på den där pallen i ditt kök en stund. :) (Eller på en annan stol och tittat på pallen!) Tänk vad lite ny yta kan göra för intrycket. Från bra till perfekt...

Ha en fin vecka! (Ibland går livet lite fort, så är det bara...)

Kram
Cathrin

Cathrin sa...

Perfekt! Skulle gärna suttit på den där pallen i ditt kök en stund. :) (Eller på en annan stol och tittat på pallen!) Tänk vad lite ny yta kan göra för intrycket. Från bra till perfekt...

Ha en fin vecka! (Ibland går livet lite fort, så är det bara...)

Kram
Cathrin

Ellas Hus sa...

Snygga pall!! Billacksprej. Vilken grej! Oj, det var inte meningen att rimma! Snyggt blev det i alla fall.
Hoppas du får tid att njuta lite av våren och solen!
Kram
Ellinor

Vit som snö sa...

Så häftigt att du hittade den där lacken, den gör ju så otroligt stor skillnad, superfint!
Är alldeles övertygad att du hittar på något kul med den röda stolen också!
Ha en fin dag!
Kram Cilla

Fröken Fräken sa...

Snitsigt, snitsigare, snitsigast! Vem kan stå emot fina pallar och stolar? Det gömmer sig ett flertal i källaren, och det dröjer förhoppningsvis inte länge innan jag lägger rabarber på ett par till. Har nämligen sett ut två stycken men inte fått klartecken på om jag får dem... under tiden än väntan olidlig!! ;-D

Nyanser av vitt sa...

Hej Hannis
Ja livet susar på i expressfart så försök att ta det lugnt ibland. Pallen blev MYCKET snyggare matt
Kram

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Hej Hannis håller mee allt bara rullar på.. va du e duktig o fixa till saker stolen blev jättefin kram sussie

Cilla sa...

Shit pommes fritt vad du är grym;0)
Pallen blev urläcker..
& jag är säker på att stolen kommer såsmåningom bli hur grym som hellst ;0)
Mina dörrar?? Kan tala om att jag spyr snart på dom.. Skall ha 2 kalas i helgen och vill bli färdig innan dess.. puuuhhh
Ha det bäst rara!!

Kramen Cilla