Lite mer färg

När jag var hos Anki så upptäckte jag att hennes järnsäng
hade en snygg grön färg.
Sugen på att prova just den färgen så försökte jag beskriva för
killen i butiken hur den såg ut, inte det lättaste.
Före

Och efter...
Den skulle vara lite mera grön men jag gillar den ändå.

Om inte annat så utgör den en kontrast!

Om nu någon trodde att det var gamla snygga gympaskåp jag fått tag på så, nepp.

Men med färg, bortmonterade av socklar och lite bokstäver
kan dom bli kanon. Så småningom=))
Just nu står dom mitt i vardagsrummet och är inte speciellt vackra...

Sen måste jag bara säga TACK, för era alltid så goa kommentarer!!
Trots att jag inte är i mitt mest kreativa flöde just nu.
Varken framför datorn eller när det kommer till pysslandet.
Saker ställs på hög men vad gör väl det?
Får träna lite på att hoppa mellan högarna bara=))

Kram Hannis

36 kommentarer:

Stina sa...

Väntar med spänning och är väldigt nyfiken på vad det ska bli av dessa skåp :)

Ha det bäst
Kram Stina

Rosor och Spetsar sa...

God morgon
Blir spännande att se vad du gör med skåpen, låt snyggt med siffror på
Ha en härlig vecka
Kram
Annelie

Cathrin sa...

De där skåpen har absolut potential!!! Är övertygad om att om någon, så kan du fixa till dem alldeles perfekt. Grönt var ju lite ovanligt att se hos dig ;). Hemma hos mig har maken börjat ställa sig lite frågande till varför jag numera börjat stapla icke avslutade projekt/virkkorgar/tygtravar/gamla ramar UTANFÖR arbetsrummet. Enkelt svar: de får helt enkelt inte plats I arbetsrummet.

Ha en fin start på veckan!
Kram
Cathrin

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej tjejen,
tänk att du kommit in i en "färgperiod" - ja det är alltid kul att få till någon liten färgklick. Jag brukar dock för det mesta misslyckas! Lever ut all färg i dotterns rum.. mycket rosa är det..
**fniss** rörde mig i dina trakter igår, men vi hann aldrig in till centrum. Besökte Biskopsgården och Fullerö... så nice! Kort vecka för mig, bara 2 dagar. Sedan tar vi en minisemester ner till Halland och på söndag skall jag besöla Lustfyllt, snacka om att jag längtar...skall bli så kul! Ha det gott kram Monica

Ps: Skåpet kommer att bli kanonläckert!

~ Mormorshem ~ sa...

Häftig kontrast!
Och så ser jag en bild framför mig...hur Du hoppar mellan högarna i väntan på nytt kreativt storflöde :-)
Skåpen blir säkerligen snygga!

KRAM från Eva

Vita rosor och förgätmigej sa...

Kul att du har så annorlunda idéer och dessutom vågar genomföra dem. En inspirationskälla om något! Nu kan du ju byta kläder smidigt när du har hoppat mellan högarna *blink*...
Kram/ Anna

Levindas Värld sa...

Med dina flinka fingrar tror jag det det skåpet kommer bli superläckert och skitsnyggt :)


Jag håller med dig om att det känns bra att bryta av med lite andra färger än allt det vita emellanåt, det blir en vacker kontrast.

Ha en riktigt fin måndag!!

Kramen!

Anette sa...

Hallå! Det blir spännande att se hu fina skåpen kommer att bli=) Vi har liknande i garaget som är oranga!! Kanske jag hämtar in dem så småningom;)
jag lagrar också mina projekt...man får ta det när man hinner!

Kraaaaam/Nettan

Cilla - Vit som snö sa...

Jaa du, jag tvivlar inte alls på att dom skåpen blir något alldeles extra när du varit i farten;)
Längtar att se!!!
Kram Cilla

LenaS sa...

Åh jag tvivlar inte heller på att du kommer göra nåt himla bra med skåpet och jag gillade den gröna färgen!
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

Ellas Hus sa...

Oj, vad modig du har varit med den gröna färgen!:) Fint! Och jag är så nyfiken på hur du ska förvandla skåpen. Kommer bli kanon, tror jag!
Ha en bra måndag!
Kram
Ellinor

Vita små hjärtan sa...

Hej vännen!!!
Oj vad jag missat mycket hos er med en månad utan internet...
Hoppas allt är bra med dig.
Charmig låda i förra inlägget!
Kram Agnetha

Viola sa...

VI brukar skämta Lisa och jag och säga ...vad är det som har hänt, sedan jag fick min två olika burar i grönt så är jag helt såld på den färgen, en färg som jag aldrig tidigare gillat....du dom där skåpen ser jag fram emot att se när du är färdig med dom, ha en fin vecka, kram

Lantliv i Norregård sa...

Hej!!
Vad coolt att fixa till dessa skåp!!!! Ska bli intressant att se, skulle vilja ha något i den stilen i Filips rum!!

Ha en bra kväll;o)
Kram Kram Malin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det ska bli så kul och se hur du förvandlar skåpen. Och det var en häftig grön färg. Har Anki en grön säng, den har jag missat om hon visat på bloggen. Låter superfint. Här pysslas absolut inget heller, lite målande blir det bara.
Ha en fin vecka
Kramar
AnnaMaria

Önskedrömmar i hvitt sa...

Halloj Hannis!
Va fin kruka blev, verkligen en "ärtig" färg. jag har gett upp att försöka beskriva färger så jag har köpt en NCS-färgkarta. Stor hjälp när man försöker hitta rätt nyans. Ska bli kul och se vad du hitta på med skåpen, blir säkert ursnyggt som vanligt ;)
Stor kram från Maria

Anne sa...

Hej!

Vad spännande det ska bli att få se skåpet när det är klart!

Krukan blir verkligen grön och en riktig färgklick!

Kram Anne

Grön Iris sa...

Vilken skön grön färg, helt klart en glad färg. Grönt är skönt!!!

Med dina penseldrag kan skåpen inte bli nåt annat än helt underbara.

Må bäst och ta det lungt, glöm inte att andas. *ler*

Kram Linda

Anonym sa...

Härlig grön färg!

De skåpen kommer att bli underbara i dina händer!

Jag har ingen inspiration, har inte haft det på ett bra tag...
Så är det mellan varven :D

Ha det gott vännen
Var rädd om dig
Kram Lily

Torparfrun sa...

Du, jag lyckades faktiskt få tag på plåtskåp jag också, på blocket av alla ställen. Dock fanns de inte nästgårds precis men man ska väl gynna fraktbolag också?! :-)

Dina skåp var finare än mina. Eftersom dina var "plana" upptill... mina sluttar så jag letar en plåtfirma som kan skära och svetsa dem lite upptill(eller vad man nu gör). Vill att de skall vara plana upptill så att man kan ställa saker uppepå... Men men.

Så han fattade inte färgen bara på din beskrivning... vilken dålig färggubbe *s*

Kram Torparfrun

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!
Japp! det var en riktigt häftig, grön färg! kanske ska skåpen ha den nyansen?..

Snart kommer sol och värme och då brukar, i alla fall min kreativitet avta..

Ha en härlig vecka!!

Kramis Sanne!

På landet vid havet sa...

Oh, jag ser med spänning framemot att se de färdiga skåpen!

Kram Mia

Vintage House sa...

så kul att du prata om grönt tänkte själv blogga om den färgen imorgon,
så snyggt det kommer bli med skåpen.ska hämta mina snart ska bli kul att se hur dina blev och hoppas på lite inspiration.
kram
sandra

Fröken Fräken sa...

Jo tack, jag försökte beskriva att jag vill ha gustavianskt grå som var lite smutsig med ändå ljus till snubben i färgaffären. Det gick inte så bra!..
Och klart att skåpet kommer att bli så stiligt när det är klart, det är ju du som gör om det :-)

Mamma C sa...

Du får nog till det, så att skåpen blir toppensnygga. Var en härlig grön färg du fick till.
Kram mamma C

Annica sa...

De skåpen går inte av för hackor,kommer att bli najs=)Väntar med spänning....Annica

No.47 Mia sa...

Fräsig färg på krukan !!
Men du.. det skåpet nedan.. Wow!!
Du kan då hitta roliga saker du..

Ha en skön dag vän!

♥Mia

Sally och jag sa...

Så roligt det ska bli att se vad du gör med skåpet. Spännande!

Hoppas du får en fin dag i solskenet!

Kramar från
Sally och jag

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Hejsan men guu va läckra skåp!!! väntar m spåänning o få se va du gör med dom... kramen sussie

Nyanser av vitt sa...

Vad spännande med skåpen. Ja då får du lite extra träning då genom hoppen.
Ha en fin långhelg
kram Agneta

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jag hoppar kråka jag också...förstår inte hur det kan bli så mycket... Viljan finns ju men tiden räcker inte till.
Skåpen kommer att bli jättefina när du får ta hand om dem. Det är jag säker på!
Kram
Marie

Anci sa...

Tack !! Tack för att du alltid är så gullig och lämnar kommentarer hos mig :) Då får jag lust att fortsätta blogga.

Du tänker helt rätt om att saker ställs på hög. Hoppandet är ju ok !Du är så underbart kreativ.

Stor kram, vännen
Anci

Sjabbig men chic sa...

Ja, det var en härlig grön färg! Och omklädningsskåp... det kommer att bli superbra det är så himla fint!

Kram Lisa

CaramellePastelle sa...

Nej, fy, vem är kreativ nu? Har haft en sån kreativ urladdning nu, samt utrensning här hemma. Inte lätt att komma upp med flashiga inlägg då, inte. Och allt som INTE blev sålt på megaloppisen lämnade jag till en annan loppis idag. Kommentaren blev: Har du stått på Arenahallen? Och detta har inte blivit sålt? Och så tycker du att vi ska ta det!?? Var tvungen att VISA de fina grejerna för att de skulle ta emot det. Inte vet jag varför det inte blev sålt. Ingen ursäkt fick man heller, så jag kände mig så barnsligt STÖTT en bra stund. Jaja, whatever...

Skönt att jag har dig som också är avtrubbad nu (ja, jag är det i alla fall) med det kreativa, kommenterandet mm. Visst jag kommenterar här, men somliga orkar jag inte ens gå in till och kolla...fast vi ska inte oroa oss, eller hur? För att nya inflöden ska få plats, måste ju vissa utflöden ske.

Ha det gott, goa Hannis. Vi fortsätter chilla, tills vi chillat färdigt!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Högar, staplar, travar, berg av oavslutade, nya, påbörjade och andra projekt finns överallt. Det värsta är ju när man varit entusiastisk och visat nya projekt på bloggen och sagt att man återkommer snart för att visa resultatet...jaaa...hmmr...*tittar i taket och visslar lite falskt*

Jag håller utkik efter dina plåtskåp så får du hålla utkik efter mitt fyndade pelarbord som ska bli färdigt någon gång, har inte sagt vilket år;-)

Kram på dig!!!
Regina

Mira sa...

Kul med färg!!! Väntar med spänning på resultatet på skåpen... bra idé tror jag!

Ha en skön vecka,

Kram/Mira