Klämmor...

Ramar är fint, till massor av olika saker.
Men i bland så känns det som att ramen tar över och det man
ramat in försvinner på något sätt.
Så jag har letat klämmor efter tips från en bloggare.
Och hittade det till slut!

En söt variant som knappt syns.

Men som ändå passar in.

Och en grövre variant men utan vassa kanter som förstör papperet.

Nu så börjar det hända något här hemma...
Jag har släpat fram färg och pensel igen.
Men i stället för att måla skåp så har jag målat stolar.
Dom där röda, som inte är röda längre.
Sista piffet bara sen är dom färdiga.

Nu dags att jobba!

Och trevlig helg till er förstås/Kram Hannis

37 kommentarer:

Anonym sa...

Jo, du har rätt! Många bilder gör sig bättre utan ram. Jättesöta klämmor, blir stilfullt och vackert.
Gillar även din jättesöta krok!

Ha det gott i kylan
Kramar Lily

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Klämmor är ju jättebra, och fint blir det. Och så lätt och flytta, kan ju hänga på lite olika ställen. Ser fram emot och få se stolarna, och vilken färg du valde.
Ha en mysig helg
Varm kram
AnnaMaria

Vita små hjärtan sa...

God morgon!
Klämmor är ju bra, enkelt och snyggt!!!
Ha en bra dag och trevlig helg!
Kram Agnetha

Rosor och Spetsar sa...

Såspännande att se vilken färg de röda stolarna fått.
Det blir väldigt nätt o lättplacerat med klämmor, den lilla du visar är så snygg också.
Fin helg på dig också
Kram
Annelie

Levindas Värld sa...

Jamen du har ju helt rätt! Ibland kanske man bara vill hänga upp det man vill visa lite snyggt utan en blaffig ram så en liten klämma är ju helt perfekt!

Klämman du har hittat är ju riktigt snygg också så det blev riktigt fint.

Ha en trevlig dag!

~ Mormorshem ~ sa...

Snyggt med såna där klämmor, och allting passar inte innanför en ram, utan behöver få vara fritt...!

Och så din idé där då, med den lilla kroken i hyllan...just där...mmm, man får idéer av att kika in här hos dig ;*)

Det blir roligt att få se stolarna sen, som inte är röda längre...spännande tider väntar!


Kram från Eva

LenaS sa...

Hm har ju ett helt gäng av de övre klämmorna ligger här kanske ska ta och använda dem nu, tack för inpirationen ;o)
Ha en riktigt fin helg!
Kramis/LenaS

charmanta sa...

Ja,kreativ är du iallafall! Fiffigt med klämmor, blir ju en söt detalj till bilden.
Kram Marie

Mycket annat & lite betong sa...

Hmm, såna klämmor har jag också...
För tillfället ligger de i en låda, kanske dags att använda dem.

Ha en skön helg!
Agneta

Huset utanför stan sa...

Ja, jag tycker precis likadant! Ramen kan verkligen ta över ibland. Jag har inte hittat rätt klämmor men ska nog sätta upp lite florabilder med små klädnypor. Jag tror att det kan bli fint.

Vilket fint gammalt dokument du hittat... eller vad är det för något? Hoppas du får en härlig helg! Och tack för dina fina ord om vårt badrum;-) Kram

amelie sa...

Du har helt rätt i att vissa bilder gör sig bättre utan ram. Själv har jag satt upp två stycken tidningsutklipp från en gammal tidning och dem är så snygga utan ram!

Ska bli kul att se dina stolar!
Ha en riktigt skön helg! Kram

Anki sa...

Morning lovely!
Eller middag?! Klämmor är en smart idé, jag hittar aldrig fina ramar och dina klämmor passar ju till allt! Gillade kortet, du kan det där du! Hmm jag ser den gröna termosen...å den gröna krukan var ju...snygg??????! Å du din toka, nu tror ju alla att jag ääääälskar grönt...jag med min gröna "säng", haha!

Ringer senare!
Kram hjärtat!

Ps, skåpen, me like!

S o F sa...

Bra tänkt Hannis - det där blev riktigt snyggt!

Tack för tillönskan om trevlig helg och jag önskar naturligtvis dig detsamma!

No.47 Mia sa...

Jaa, visst är det fint med klämmor.. Har faktiskt gjort mig av med en del ramar jag med..

Wihii!! Spännande projekt p G igen.. Ser jag fram emot..

♥Mia

Mamma C sa...

Det där blev ju toppenfint med klämmorna. Ha en fin och bra helg du med.
Kram mamma C

Rosor och Spetsar sa...

Gokväll Hannis
Mitt fina lilla toaskåp ska få vara som det är, jag tycker det är så vackert med sina slitningar o skavanker.Har ett liknande lite större i trä som är så där härligt slitet både i den vita färgen o i spegelglaset. Jag fullkomligt älskar gamla speglar med vacker patina, kom hem med en som knappt går att se i bitvis o de andra hemma undrade om jag hade fått fnatt, men efter målning av ramen så hänmger den i sovrummet o alla tycker faktiskt att den är vacker nu.
Ha en skön helg
Kram
Annelie

Anette sa...

Så fina klämmor! Det ska bli riktigt spännande att se stolarna du målar=)
Ha en skön helg!
Kraaaaam/Nettan

Annica sa...

Men du sådana från tidigt 1900tal stod jag och "klämde" på idag när jag var på loppis.Funderade på om jag hade någon användning för dem och nu inser jag att det hade jag haft=)Lätt att vara efterklok,men det är väl en del av tjusningen. Fint blev det iaf!Ha en bra jobbdag/helg?Annica

Vita Falkens Lantliv sa...

Visst är det praktiskt med klämmor! Håller med dig att ramarna ibland tar mer plats så man inte ser det som sitter i.
Ha en skön helg!
Kram Susanne

CaramellePastelle sa...

Ja, klämmor heter det ju, men jag brukar kalla dem knipor, hihi!

Vissa ramar är absolut en belastning för motivet, men med nätta små klämmor behöver man inte vara orolig för det! Ser så fint ut, så...

Hoppas det är bra med dig! kram Camilla

Stina sa...

Spännande med stolarna...såg en likadan på loppiset nere på stan och då tänkte jag på dig :)
Kanske blir så imponerad av dina så jag går och köper den...om den nu finns kvar :)

Ha en skön lördag
Kram Stina

Rosor och Spetsar sa...

Du undrade vart jag hittat den lilla madonnan o jag tror jag köpt den på tradera för nåt år sen, synd på din låda.
Ha de
Annelie

Viola sa...

Alltid härliga projekt på g hos dig, men hoppas du oxå fått njutit utav sol och värme denna dag, kram

Skogsfrun... sa...

håller med att klämmor är super! Det är ju så enkelt att ändra motiv efter humör och säsong också. Istället för att byta i en ram...

Hoppas din lördagskväll blir fin!
kram pernilla

Fröken Fräken sa...

Men vad jag håller med! Jag får svårare och svårare att hitta något att sätta i en ram, jag kan njuta av ramen precis som den är. Och en vacker bild vill jag ha som den är, utan något som "stör" runt omkring.

Ja, du det finns knepiga typer även på mitt jobb.. och detta var någon som jag trodde var trevlig, men nu har jag tydligen fått se hans rätta ansikte.. Fy alltså för mansgriseri!

Lauras gård sa...

Jätte snyggt och smart med klämmor! Lätt att byta ut bilderna mot något nytt. Man kan inte klaga på vädret i dag... Så underbart! Kram Stina

Ljuva Drömmar sa...

Snyggt!!
Visst stämmer det att ramen ibland tar över och det är ju inte alltid lätt att hitta rätt ram heler. Jag har provat som du men använde klädnypor istället, det funka oxå.

Låter kul med målning, mina färgburkar börjar bli dammiga nu, dröjer nog ett tag till innan jag får tid att över till dem.

Hoppas du får en skön helg, kramar Maria!

Pysselpalatset sa...

Klämmisar är bra till mycket, blir lite mer spontant.. en om man ska rama in och slå i spik... Eftersom jag är rätt ombytlig ler.... så blir den ganska fort mer spikhål i väggen än väg... om du förstår vad jag menar... då är det perfekt med klämmor. kram Jeanette

Gammelbålsta sa...

Hej!
Så sant så att ramarna ibland tar över.. riktigt fint med klämmor. Ha en riktigt bra söndag kram Aydan

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Hej Hannis!

Kul att du gillade tipset. Det där med klämmorna blev ju superdupersnyggt. Du hittade väldigt fina, passade sååå bra till dina bilder!

Hoppas att du får en skön söndag!

Kram Anna-Lena♥

Anci sa...

Det blev fint med klämmorna ! Dina inlägg inspirerar ALLTID.

Stor kram
Anci

På landet vid havet sa...

Vilka fina klämmor du hittat! Gillar speciellt de små svarta!

Jo, lagerhyllan kommer från IKEA och kostar endast 99:-, toppen! =)

Kram Mia

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej tjejen!
Vad fint det blev med klämmorna. Jag håller med dig angående ramar... jag använder bl a vanliga vitmålade klädnypor! Nu är jag hemma efter några dagar i Halland och jag är sprickfärdig av idéer för att färdigställa saker som är på G och har varit ett bra tag!
Och så har jag lite nya fina prylar i bagaget, men var är tiden...??

Nu skall jag göra en ritning till gubben för att få lite trevlig piff på sovrumsfönstret...

Skall bli spännande att se stolarna...
Ha det gott! Hälsningar Monica

Grön Iris sa...

Hej Hannis!
Det blir luftigt och fint med klämmor och klämmit ;)

Spännande att hur stolarna blir, ska själv måla lite loppis prylar jag hittade i helgen. KULIT!

Ha en toppen skön dag,

kram Linda

Hanna sa...

Ha en fortsatt bra vecka!
kram
Hanna

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja, det var ju en bra ide, för sånt som man inte vill rama in...

Och målarmästaren är i farten igen...ska bli spännande att se, så småningom!

kram
Marie

Önskedrömmar i hvitt sa...

Så bra att du hittade klämmor som inte förstör det vackra pappret-det är lättare sagt än gjort!
Jag får lite dåligt samvete när jag hör att du har börjat måla-jag har en halvfärdig veranda att måla och 14 (!) gamla innerfönster att skrapa och kitta(eller lämna in till glasmästare för den biten) och sedan måla...PUST. Måste arbeta upp ångan till det. Hoppas att jag får ändan ur till helgen!
Titta in på bloggen om du vill få chansen att vinna ett jättefint handgjort smycke!
Kramar från Maria