En garagepall.

Hittade den här hos väninna som hade stolarna på vinden(dom röda)
Det var inget som hon ville ha kvar så, ja den följde med hem.

Och blev en "bra att ha pall" till köket

Jag sparade alla rester av färg som blivit spillt under åren

Och ställde dit en hink till tidningar som i vanliga fall hamnar lite överallt

Hinken har jag hittat i en skog,inte i sitt bästa skick.
Men vad gör väl det?

Sen har jag fått två awarder från två fina bloggare,
en av Linda som har bloggen Grön Iris och
en från Pernilla som har bloggen Skogsfrun
Tack goa ni! Jag blev så glad!

Till den ena ska man berätta sju intressanta saker om sig själv.
Nu har jag gjort det två gånger så jag ska inte trötta ut er med det igen=))
Till den andra ska man visa sin tionde bild och den kommer här...
Älskade Kråkan(min brorsdotter) på sin favoritgrej hemma.

Och jag skickar den utmaningen vidare till
Mormorshemmet
Betongkrukan
Fröken Grön
Hemma hos Semlan
Zillaf´s blogg

Och på Mors dag...
Till min starka mamma, en del av en Lilja.(hon fick pioner i går)
För att du alltid står bakom oss fyra.
För att du alltid tror på oss och peppar oss när vi tappar modet.
Älskar dig så!

Och om ni orkat er igenom detta röriga inlägg så
önskar jag alla andra fina mammor, icke-mammor
och värdefulla människor en fin Söndag!

Kram Hannis

Ps. Skrattar gott här, ni är bara för underbara!
Det är säkert en husvagnspall!
Här har ni en + väninnan som inte huserat i husvagn=))
Så det har fått vara en garagepall.

19 kommentarer:

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Vad fin pallen och lilla kråkan var! Du tar så härliga bilder. Grattis till dina awarder!

Hoppas att du får en skön söndag i solen!

kram Anna-Lena♥

Anna S sa...

Vad fin pallen är. Blev fin med de vita brädorna + färgstänken från förr.

Din brorsdotter ser ut att vara en duktig klättrerska. :)

Hoppas din dag blir bra.
Anna S

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint du skrev till din mamma. Och grattis till awarder, roligt och se en piggelin klättertjej. Häftig pall, perfekt när man inte når, ofta räcker det med en pall då.
Ha en härlig söndag och mors dag
Kramar
AnnaMaria

Anki sa...

Återigen visar du att det enkla är det vackra, kanonfint! Gillar hinken, jag har två såna står på trappen...fortf tomma, men förhoppningsvis kommer det blommor i dom...i år?!
Grattis till awarderna vännen...å vilken härlig kråka *ler*...
Mm mors dag...ja grattis till dig "morsan"...den som sparkar mig där bak när det behövs...ofta, haha!

Gokramen hjärtat!

Rosor och Spetsar sa...

Gillar både pallen o hinken o jag tycker att saker blir vackrare med lite skavanker o patina.
Ha en skön söndag
Kram
Annelie

Hanna sa...

härlig bild på tjejen.
Kram
Hanna

Annica sa...

Den enas skräp blev än en gång den andras skatter=)Enkelt och fint=)
Härligt att kunna ha en repstege inne...Ha en mysig söndag/Annica

Ellas Hus sa...

Tack! Och tack detsamma! Vad fint det kan bli med enkla medel. Jag räddade en gammal zinkspann i helgen som är ganska knölig men absolut in redo för tippen!
Hoppas du har haft en skön och avkopplande helg och ha en bra början på veckan!
Kram
Ellinor

Anette sa...

Kul att man kan se olika på saker;) Du har en bra väninna du=)
Vad fina ord du skriver till din mamma...rörande...
Grattis till din award !!
Håller med alla som ger dig awarder...du har en otroligt inspirerande blogg!!

Kraaaamar min vän/Nettan

Lantliv i Norregård sa...

Hej vännen!
Är det inte en pall till en husvagn?? Ser precis ut som en sån;o) Grattis till awarderna!

Kram Malin

Fröken Fräken sa...

Jag håller med föregående talare! Som mer eller mindre uppvuxen i husvagn om somrarna så identifierar jag pallen omedelbart som en pall för att ta sig in i husvagnen :-) Men vår pall var aldrig så charmant...

Söndag kväll igen..! Hu gick det till??

Stina sa...

Grattis till dina awarder, du är värd båda två och fler därtill...pallen ser så trevlig ut, men är det inte en "husvagnstrapp" :)

Skrattade när jag läste din kommentar hos mig...stod där i skogen, tittade på dörren och tänkte, den vet jag en som skulle släpa hem.

Skrattade igen när jag läste ditt inlägg om hinken...jag släpade hem en förra sommaren som jag också hittade i skogen. Tryckte mig efter husväggarna hem med hinken bakom ryggen för att inte folk skulle tro jag var skvatt galen :)
Din ser ut att vara i bättre skick än min...min var i så dålig kondition efter sommaren på balkongen så den fick gå till soptippen.

Sen var det den rostiga dörren....funderar faktiskt på att hämta hem den *fniss*

Ha en härlig vecka!
Kram Stina

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Nu tror jag minsann Hannis snart kan kalla sig samlare av pallar **fniss**! Kul!! gillar skarpt din pall och ja den är nog ursprungligen till en husvagn.

Vi har tillbringat helgen på landet - har varit rena arbetslägret! Phuu nu längtar jag efter att krypa ned i sängen. Har dock hunnit med att fota lite och så har jag en massa betongprojekt som står och "brinner" på landet!!

Ha det gott! Skall kolla igenom mina bilder och visa den 10:e..
Vi hörs, kram Monica

LenaS sa...

Du är magisk vännen, lyckas alltid få allt så fint när du målar och pysslar!
Ha en finfin kväll!
Kramis/LenaS

No.47 Mia sa...

Fina Hannis...

Inte är väll här rörigt! I såfall älskar jag din röra ; )

Grattis till alla dina awarder!!
Fin bild på kråkan där..

Love the pall! Är det en husvagnspall kanske! Påminner om föräldrarnas..

Hoppas du haft en fin söndag du med!

♥Mia

~ Mormorshem ~ sa...

Så fint du skriver till din Mamma ♥

Tack för awarderna, så roligt att du tänkte på mig :-)))

Kramen om från Eva

Vita små hjärtan sa...

Å en bra-ha-pall! Toppen!!!
Så gulligt du skriver om lilla mamma!
Kram Agnetha

Inspiration i vitt sa...

det är inte fyskam med en husvagnspall, kan inte klara mig utan den då vi är på semester. Kram på dig Hannis/Ingela.

sinnlighet sa...

Pallen, ja vad faen skall man säga? Den är ljuvlig i Din miljö såklart, men så himla otippat vacker i ett garage typ hemma hos min far...

Agneta